![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
"... in ortodoxie mantuirea se dobandeste dintr'o traire intima a omului cu Hristos, in Hristos, insusindu-si tot mai mult din plinatatea Dumnezeirii salasluita in firea Lui omeneasca si din starea ei indumnezeita, pe cand in ... protestantism pentru obtinerea mantuirii nu este necesara o atat de intima unire cu Hristos.
... si in protestantism cauza ultima a mantuirii este tot Hristos. Dar venindu-i mantuirea prin Hristos, nu e necesar sa fie in Hristos, pentru a se mantui. A fost suficient ca Hristos sa aduca jertfa Sa pe un plan exterior oamenilor, ca oamenii sa primeasca in schimbul ei mantuirea de pedeapsa divina, daca cred ca aceasta jertfa s-a adus pentru ei. Jertfa lui Hristos fiind o compensatie deplina pentru pacatul lor, mantuirea lor se realizeaza printr-o simpla trecere in socoteala lor a meritelor lui Hristos, desigur cu consimtirea lor. Pentru trecerea aceasta a meritelor lui Hristos in contul lor nu e necesara salasluirea lui Hristos in ei. Nu mai e necesara nici jertfa euharistica a lui Hristos. Protestantii au tras din doctrina juridica a mantuirii in mod logic si aceasta concluzie. Unii dintre ei, Zwinglienii si chiar Calvinii, au tras si o alta concluzie logica: nu e necesara nici Euharistia ca taina, ca daruire a lui Hristos sub semnele sacramentale. La ce s-ar darui Hristos cand nu e necesara o transformare a omului prin prezenta lui Hristos, pentru mantuirea sa? Luteranii au pastrat Euharistia ca taina, ca daruire a lui Hristos sub semne sacramentale, iar intr-o inconsecventa cu sistemul lor, conform caruia tainele nu au rostul sa aduca credinciosului vreo putere dela Dumnezeu, ci sa-i dea doar un gaj ca in cartea de sus s-a facut transferul de merite dela Hristos la rubrica lui." Last edited by Eugen7; 02.09.2010 at 10:05:49. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Hristos e prezent real in Euharistie pentru a ne face parte de toate cele ce s-au facut in Trupul Sau, de urmarea lor in El pana azi si in vecii vecilor, comunicandu-ni-le acum in mod actual in masura in care putem sa le primim in acest veac, dar in aceasta comunicare actuala aflandu-se virtual tot ce vom putea primi in veacul viitor. In Euharistie e concentrata toata mantuirea noastra pentru a ne-o insusi personal.
Euharistia, unindu-ne cu Hristos, ne face asemenea Lui, imprimand si in noi starea capabila de jertfa, puterea invierii si a slavei vesnice. Acestea formeaza un tot, formeaza integritatea starii de mantuire, care in parte ni se da in Euharistie in mod virtual, in parte in mod actual si dinamic. Prin Euharistie, devenind "concorporali" cu Hristos (Efes. III, 6), se extinde in noi starea de mantuire, de inviere si de slava efectuata de Hristos in umanitatea asumata de El. "Daca Hristos - zice Nicolae Cabasila - a primit in Sine trup si sange lipsite de orice intinaciune si Cel ce fiind prin fire dintru inceput Dumnezeu a indumnezeit insasi firea omeneasca pe care a luat-o si, in sfarsit, in acest trup omenesc Fiul lui Dumnezeu a murit si a inviat, cel ce se doreste dupa unirea cu Hristos va trebui sa se impartaseasca din Trupul Lui, sa guste din dumnezeirea Lui si sa-si lege viata sa de moartea si invierea Domnului. De aceea mancam hrana preasfanta a impartasaniei si ne adapam din dumnezeiescul potir, pentru ca sa ne cuminecam cu insusi trupul si sangele pe care Hristos si le-a luat asupra-si inca din pantecele Fecioarei. Asa ca, la drept vorbind, noi ne facem una cu Cel ce s-a intrupat si s-a indumnezeit, cu Cel ce a murit si a inviat pentru noi". http://www.crestinortodox.ro/dogmati...tie-68908.html Despre Euharistie Euharistia - este taina prezentei celei mai depline si a lucrarii celei mai eficace a lui Iisus Hristos in Biserica si prin ea in lume. El este prezent in Euha*ristie cu trupul Sau luat din Fecioara Maria, rastignit pe cruce, inviat, inaltat la cer si tronand la dreapta Tatalui, pentru a ne face partasi de toate cele ce s-au facut in Trupul Sau. In Euharistie e concentrata toata mantuirea noastra pentru a ne-o insusi personal. Euharistia, unindu-ne cu Hristos, ne face asemenea Lui, imprimand si in noi starea capabila de jertfa, puterea invierii si a slavei vesnice. http://www.crestinortodox.ro/dogmati...tie-69125.html |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Mi-ar fi placut sa aud si parerea protestantilor care intra pe site, ce este pentru ei Cina Domnului, cum o numesc ei. Si poate ca asa ar fi trebuit sa scriu in titlu, Cina Domnului si nu Euharistie. Se mai poate modifica titlul?
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Si la ce ti-ar fi folosit? Ei isi vor expune punctul de vedere, iar tu vei incerca sa-i combati. Vei avea parte de mai multe puncte de vedere. Dar asta nu mantuieste. Mantuirea vine prin impartasirea cu Trupul si Sangele Domnului.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Multumesc celor care au raspuns deja! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
eu doar am subliniat diferentele... nu poate fi vorba de combatere pe acest topic. Ati observat ca nu am spus ca "de ce nu e bine ce cred si ce fac ei" ci am spus succint doar "ce cred ei". Cu tot respectul, cultele neoprotestante (inclusiv cel Baptist) nu au Euharistia ca Taina ci doar ca simbol. este o diferenta colosala. iata ce spune Wikipedia (o enciclopedie obiectiva, deci nu putem fi acuyati de subiectivism) http://ro.wikipedia.org/wiki/Tain%C4%83_%28sacrament%29 Taina sau sacramentul (în greacă μυστήριον, mystérion, în latină sacramentum) este în creștinism semnul văzut prin care se administrează harul nevăzut, în vederea sfințirii sau mântuirii credincioșilor. http://ro.wikipedia.org/wiki/Bisericile_baptiste Bisericile baptiste Bisericile Baptiste sunt parte a unei mișcări creștine considerată îndeobște o confesiune protestantă evanghelică. Două simboluri (botezul și Cina Domnului) În general, cele mai multe biserici baptiste recunosc doar două simboluri care trebuie să fie practicate în mod obișnuit: botezul și cina Domnului. Unii baptiști primitivi și baptiști arminieni practică și spălarea picioarelor ca un al treilea simbol. Euharistia (Cina Domnului) Euharistia, numită și Cina Domnului (mulți baptiști evită folosirea cuvântului "euharistie" datorită folosirii sale mai ales în Biserica Ortodoxă) este un simbol modelat după Cina cea de Taină relatată în Evanghelii, în care Isus poruncește "să faceți lucrul acesta spre pomenirea mea" [Luca 22:19]. Participanții laolaltă mănâncă pâinea și beau vinul reprezentând trupul și sângele lui Isus. Baptiștii accentuează că elementele doar simbolizează trupul lui Cristos și resping, pe baza textului din Ioan 6, concepțiile transubstanțialistă și consubstanțialistă susținute de alte grupări creștine. Pasajul din 1 Corinteni 11:23-34 este de asemenea citat adeseori, conținând instrucțiuni pentru practica euharistiei. Pâinea folosită poate fi dospită sau nedospită (cea din urmă variantă e preferată în cele mai multe cazuri în Statele Unite, considerându-se că ar fi mai aproape de prima Cină). Promovarea de către baptiști a abstinenței de la alcool a dus la practica pe scară largă a folosirii pentru euharistie a sucului de struguri fără alcool, deși unele biserici folosesc vin. Vinul este împărțit în mici pahare individuale, deși unele biserici folosesc o singură cupă pentru întreaga adunare. Ambele elemente sunt, de obicei, servite de către pastor diaconilor, iar de diaconi congregației. În cele mai multe cazuri, elementele sunt luate succesiv. În România, în general, serviciile de Cina Domnului au loc lunar, după un serviciu divin obișnuit, iar participarea e permisă tuturor membrilor botezați ca adulți ai bisericilor neo-evanghelice, cu excepția celor disciplinați sau a celor care se abțin din motive de conștiință. Ca sa va faceti o parere obiectiva va recomand sa cititi Dogmtica (ortodoxa) a Sfantului Ioan Damaschin (despre taina Sfintei Euharistii veti gasi scris in parte-a a IV a capitolul 13) http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...ioan-damaschin http://www.resurse-ortodoxe.ro/carti...e-ale-domnului si bineiteles o carte care expune invatatura cultului baptist (evident scrisa de un reprezentat al cultului baptist). http://www.uniuneabaptista.ro/istoric Last edited by Eugen7; 03.09.2010 at 11:29:37. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Wikipedia nu este o sursa neaparat obiectiva. Obiectiva este o carte de dogmatica. O sa citesc ce scrie despre baptisti la ultimul link pe care mi l-ati dat. Din ceea ce am inteles pana acum din mesajul dumneavoastra este faptul ca cel putin o parte din protestanti cred ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului, insa modul in care painea si vinul de transforma in Trup si Sange al Domnului nu este la fel ca in biserica ortodoxa care opteaza pentru transsubstantialitate (transformarea unei substante in alta substanta), ci alti crestini cred in consubstantialitate (adica painea si vinul isi pastreaza substantele proprii impreuna cu care coexista cele ale Trupului si Sangelui Domnului), si am gasit ca asta este credinta protestantilor luterani. Domnul nu a zis niciunde despre modul in care se face transformarea (transsubstantial sau consubstantial), a zis doar ca se transforma, si de aceasta ramane o Taina, pentru ca nimeni nu vede carne si sange cand ia Impartasania(!). Si a mai zis Domnul ca cine nu mananca Trupul Lui si nu bea Sangele Lui, nu poate intra in Imparatie. Ce inseamna sa mancam Trupul Domnului si sa bem Sangele Lui? Raspunsul logic ar fi ca trebuie sa ne Impartasim cu acea paine si acel vin care sunt Trupul si Sangele Domnului. Cum ar putea baptistii sa nege ca painea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului din moment ce ei sunt mereu cu Biblia in mana? Nu este vorba mai degraba depre faptul ca baptistii sunt prost intelesi de ceilalti? Pentru ca, prietenii mei baptisti, cand ii intreb, imi raspund mereu cu ceea ce scrie in Biblie. Si legat de faptul ca cine nu mananca Trupul Domnului si nu bea Sangele Lui, am totusi o intrebare: cum de talharul care era pe cruce alaturi de Iisus a ajuns in Imparatie nefiind nici Botezat si nici Impartasit? Last edited by adiandrea6; 07.09.2010 at 21:21:46. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Sa vada daca protestantii cred sau nu in Sfintele Taine sa nu-i intrebe pe acestia din urma care acum 10 ani nu aveau o singura biserica cu cruce pe ea ci sa citeasca din Luther sau din dogmele lor de la inceput! Si un mormon s-a mirat cand i-am zis ca biserica sa a practicat poligamia! Astia se schimba dupa cum bate vantul. Si interesant ca toti deodata deoarece au acelasi tata!
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Dupa cum puteti observa, vi s-a spus si ce simtim,si in ce credem si ce gresim si mai ales ati aflat si de ce este inutil ca noi, protestantii, sa mai spunem ceva in afara de asta.Facem abstractie de faptul ca noi nu apucasem sa spunem nimic,lasam lucrurile cum sunt si mergem mai departe,avand certitudinea ca orice opinie am avea, ea va fi oricum contestata si se va pune problema utilitatii ei pe un forum ortodox.Prin urmare ratiunea si nu inima ma determina sa va cer scuze pentru ca nu va pot oferi acum informatiile solicitate. Cu deosebit respect.
Last edited by Scotianul; 02.09.2010 at 14:53:54. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Draga Scotiene, cer eu scuze pentru ortodocsii care nu au respect, si voi suporta eu pietrele din partea lor. Imi face bine cate un masaj cu pietre. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|