![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Adică ceva de genul "m-am predat Mântuitorului meu personal" și "am fost mântuit" cum spuneți voi? Și marele apostol Petru când mergea pe ape a început să se îndoiască, a avut căderi? Înseamnă asta ca tot timpul a fost necredincios? Matei 14.31 "Iar Iisus, întinzând îndată mâna, l-a apucat și a zis: Puțin credinciosule, pentru ce te-ai îndoit?" sau: Marcu 9.24 "Cred, Doamne! Ajută necredinței mele."- cum spune tatăl băiatului vindecat de Iisus, înseamnă asta că era un necredincios? Sau că era un credincios desăvârșit? Nu inseamnă nici una nici alta. Biblia ne arată în permanență că aceiași persoană poate fi credincioasă până la martiriu în anumite situații, iar în altele aceiași persoană poate fi lașă. Granița strictă dintre credință și necredință nu o fac decât sectele de "mântuiți" neoprotestanți cu filosofiile lor pentru copii proști. Citat:
Acest lucru este dezvoltat de sfântul apostol Pavel în capitolul 4 al epistolei către Romani: 4. Dar cum i s-a socotit? Când era tăiat împrejur sau când era netăiat împrejur? Nu când era tăiat împrejur, ci când era netăiat împrejur. 11. Iar semnul tăierii împrejur l-a primit ca pecete a dreptății pentru CREDINȚA lui din vremea netăierii împrejur, ca să fie el părinte al tuturor celor ce cred, netăiați împrejur, pentru a li se socoti și lor ca dreptate, 12. Și părinte al celor tăiați împrejur. Dar nu numai al celor care sunt tăiați împrejur, ci și care umblă pe urmele credinței pe care o avea părintele nostru Avraam, pe când era netăiat împrejur. Avraam a mijlocit așadar prin tăierea sa împrejur și pentru cei tăiați împrejur , dar și pentru cei netăiați împrejur, dar care aveau credință. Să reluăm: Fapte 17. 10. Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur. ... 12. În neamul vostru, tot pruncul de parte bărbătească, născut la voi în casă sau cumpărat cu bani de la alt neam, care nu-i din seminția voastră, să se taie împrejur în ziua a opta. (Nu numai evreii trebuiau să se taie împrejur, o făceau si ceilalți care trăiau printre evrei fie că voiau fie că nu) Să ne referim și la exemplele referitoare la Botez din Noul Testament. Fapte 16.15 “Iar după ce s-a botezat și ea ȘI CASA EI, ne-a rugat, zicând: De m-ați socotit că sunt credincioasă Domnului, intrând în casa mea, rămâneți.” Fapte 16.33″Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat EL ȘI TOȚI AI LUI ÎNDATĂ.” In Antichitate casa unui om insemna si copii mici și servitorii. De ce nu ne spune Duhul Sfânt- Autorul scripturii că pruncii, handicapații și bolnavii care nu puteau să mărturisească erau excluși de la Botez? Mai mult, așa cum se știe și sectele neoprotestante practică botezul copiilor dar că o fac atunci când aceștia se apropie de adolescență. Unde delimitează în Biblie, Duhul sfânt, vârsta la care un copil poate fi botezat sau gradul de handicap al unui retardat mintal ca să poată fi botezat sau nu? Și de unde știu ereticii neoprotestanți că într-adevăr adolescenții și cei care se botează la ei cred sau nu cu adevărat în Hristos? Până la urmă credința înseamnă fapte, nu o simplă mărturisire de ochii lumii.
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#2
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
NP nu prezinta credinta intr-un mod simplu, a crede nu inseamna doar sa zici "cred" ci inseamna sa traiesti dupa cum ne-a invatat Hristos. Un exemplu e Iosif, care avea posibilitatea sa si comita adulter si sa beneficieze de toate privilegiile care rezultau de aici insa el a preferat sa nu pacatuiasca si sa asculte de Dumnezeu desi asta i-a adus inchisoare. Asta cu m-am predat Mantuitorului sunt clisee, eu ma refer la o traire in ascultare de Dumnezeu, nu la clisee. Citat:
A fi credincios nu inseamna sa fii perfect. Lui Petru Hristos i se adreseaza "putin credinciosule" nu necredinciosului. Citat:
Exista o granita clara intre credinta si necredinta, fapt scos in evidenta si de Sf Scriptura. A crede inseamna sa traiesti dupa cum a zis Hristos, a nu crede inseamna sa traiesti dupa poftele firii. Citat:
La fel, prin botez omul marturiseste credinta lui, nu devine credincios prin botez. Citat:
Citat:
Citat:
In cazul temnicerului uite ce spune Sf scriptura: "Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată. Și ducându-i în casă, a pus masa și s-a veselit cu toată casa, crezând în Dumnezeu. " Dupa cum vezi s-a veselit cu toata casa crezand in Dumnezeu. Toata casa a crezut, nu doar el, de aceea a fost posibi botezul celor din casa lui. Nu vad de unde tragi concluzia ca bolnavii nu puteau marturisi. Eu vad cazul ologului care a fost dus printr-un acoperis in prezenta Domnului. Pruncii nu au ce marturisi, pentru ca lor le lipseste discernamantul, la fel celor handicapati mintal. Citat:
Omul poate sa minta, si sa dea o falsa marturie de credinta, dar va raspunde in fata lui Dumnezeu. In ceea ce priveste biserica, se iau masuri disciplinare in cazul celor care s-au botezat dar nu duc o viata de credinta. Nimeni nu poate garanta ca unul care se boteaza crede cu adevarat, poate pacali pe ceilalti dar nu pe Dumnezeu, care este Judecatorul suprem. Insa ce sa zicem la ortodocsi unde toti sunt botezati si majoritatea traiesc in pacat fara nici cea mai mica jena. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Matei 18: 4. Deci cine se va smeri pe sine ca pruncul acesta, acela este cel mai mare în împărăția cerurilor. Voi de ce dati copiilor vostri de mancare? Scriptura zice ca cei ce nu muncesc sa nu manance? De ce le dati? vor ei sa munceasca? Credinta ologului a fost marturisita de slujitorii ologului, nicidecum de olog personal. Matei 9:2-6 "Si iata, I-au adus un slabanog zacand pe pat. Si Iisus, vazand credinta lor, i-a zis slabanogului : Indrazneste fiule, iertate fie pacatele tale… Ridica-te, ia-ti patul si mergi la casa ta!" Credinta prietenilor slabanogului a facut posibila atat vindecarea fizica cat si iertarea de pacate. Tu zici ca avea o cadere nu inseamna sa fii necredincios? Samson iar dai dovada de ilogism. Ai probleme grave cu Biblia. Mintea ta e marginita doar la Sola Scriptura si doar la litera. Nu poti pune cap la cap niste argumente logice! Eu zic sa te uiti la Iuda care a fost Apostol oare el credea sau nu credea? Avea Iuda pacate ale firii: desfranare, beție, etc.? NU! Avea patimă de bani, lăcomie, dar totuși avea și puțină credință! Și Hristos l-a ales Apostol! Așa că cine ești tu să înlături un prunc de la botez, să îl înlături de harul Duhului Sfânt, când Iuda a fost Apostolul Lui Hristos! Iuda s-a lepadat de Hristos si regreta ca L-a vandut pana s-a sinucis. Petru s-a lepadat de Hristos, dar apoi s-a pocait. Oare caderea lui Iuda nu il face necredincios? Dupa tine, daca cazi inseamna ca nu esti necredincios. Oare lepadarea lui Petru nu il face necredincios? Normal ca ii face necredinciosi !! Prin cadere devii pacatos si poti sa ajungi in hula impotriva Duhului Sfant, în deznadejede care duce la sinucidere, fapt observat si la Iuda. Căderea înseamna clar necredință! Iar necredința este invinsă de smerenie cum zice psalmistul: Ps. 130 2. Dimpotrivă, mi-am smerit și mi-am domolit sufletul meu, ca un prunc înțărcat de mama lui, ca răsplată a sufletului meu. Daca crezi precum afirmi tu gata traiesti fara de pacat? NU! Viata intreaga este lupta, cazi te ridici, te pocaiesti. Apostolii au stat langa Hristos ani de zile. Au ascultat cuvantul Lui de invatatura , au cazut in deznadejde, in lepadare de Hristos, unul dintre ei s-a sinucis, altii au avut smerenie, credinta necesara de pocainta. Mai avem un soi de necredinta, sau de putina credinta cea a lui Toma. Așa si tu ajungi sa combati botezul copiilor ca nu pot ei marturisi. Dar asta este o conceptie neoprotestanta. Iar asemenea lui Toma iti adresez si tie: Fericiți cei ce n-au văzut și au crezut! Pana nu a venit Duhul Adevarului la Cincizecime, nu au avut credinta data sfintilor. Botezul pentru noi inseamna impartasirea harului Lui Dumnezeu intr-un mod egal atat pentru copii cat si pentru maturi. Pentru cadere noi avem Spovedania si pocainta. Voi aveti trufia, va inaltati de va credeti deja mantuiti! Vai de barna din ochii vostrii! Botezul pruncilor este practicat de pe vremea apostolilor , nu apare o singura marturie in Biblie impotriva lui asupra pruncilor, ca tu faci ce faci si intorci rationalul in irational dupa doctrinele neoprotestante. Ti-am dovedit prin documente istorice, s-au descoperit morminte arheologice de prunci botezati in Italia, si tu tot pe a ta o sustii. Protestantii boteaza pruncii: luteranii, anglicanii, probabil si calvinstii etc. iar voi va credeti atat de inventivi in ale Bibliei, incat inventati prigoane de prin secolul V asupra celor ce doreau botez de maturitate. Ti-am demonstrat ca Biserica nu a tinut nicio prigoana din cauza botezului, fapt demonstrat prin Sfinti Ierarhi botezati la maturitate, iar botezul pruncilor nu a fost inventat, ci e de origine apostolica, demonstrat prin marturiile Ipolit Romanul (170-236 d.Hr) si Sfanta Biblie. „Botezati mai intii copii; si daca pot vorbi pentru ei insusi, lasati sa vorbeasca. Daca nu, lasati pe parinti sau pe cineva din familie sa vorbeasca pentru ei.” (Traditia Apostolica 21:16). Samson facem gargara prin ilogismele tale. Dupa atatea postari tot le sucesti dupa mintea ta cazuta in erezie. Rog un administrator sa sesizeze acest thread si sa il blocheze ca dupa ilogismele tale ne invartim ca mâța dupa coada in polemici despre botez. Roaga-te Lui Dumnezeu să îți ajute necredinței tale. Să ne rugăm cu toții pentru necredința ta! Și roagă-te pentru cei botezați ortodox, cazuți in păcate să ajungă la pocăință, intoarce-i către o viață în Hristos în Biserica Ortodoxă! Amin. Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-ne pe noi păcătoșii! |
#4
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Daca ai fi inteles ce inseamna sa fii credincios atunci ai intelege ca a cadea nu inseamna ca esti necredincios. Dar tu nu ai nici cea mai vaga idee ce inseaman sa fii credincios. Ti-as recomanda sa citesti Evrei 11, poate intelegi si tu, prin mila Domnului. Citat:
"Drept aceea, omorâți mădularele voastre, cele pământești: desfrânarea, necurăția, patima, pofta rea și lăcomia, care este închinare la idoli". Daca tie ti se pare ca Iuda era credincios inseamna ca ai o definitie total diferita de cea a Sf Scripturi. Dupa cum vezi lacomia e incadrata in madular al firii. Cum demonstrezi tu ca Iuda avea credinta?Pe baza a ce? Citat:
Eu nu inlatur pe nimeni de la botez, ca cineva sa fie botezat trebuie sa indeplineasca conditia impusa de Domnul Iisus si anume SA CREADA. Citat:
Petru s-a pocait, tocmai asta denota faptul ca era credincios, caderea lui a fost urmata de pocainta. Citat:
Caderea nu inseamna ca esti necredincios, necredinta e o stare continua, nu o cadere. Nu sunt azi credincios, maine necredincios, poimaine iar credincios. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Poeziile astea de le zici tu nu te vor ajuta cand vei sta fata in fata cu Dumnezeu. Numai Hristos te poate ajuta. Citat:
Citat:
Mai baiatule ai niste argumente de toata jena. Orice, numa Sf Scriptura nu. Nu e de mirare ca esti in intuneric total. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scrie pe mormintele lor ca sunt botezati dar "gogomania" ta nu stie latina. Indicatii epigrafice mult mai numeroase gasim in legatura cu botezul administrat copiilor de la 1 an la 12 ani. Asa bunaoara in Cimitirul din Chiusi (Italia) se gaseste urmatoarea piatra de la mormantul unui copil : "Melitus infans christianus fidelis = Pruncul Melitus botezat crestin". De asemenea, in acelasi cimitir Sfantul Calist, un epitaf poarta inscriptia : "Mateonata moarta la 1 an si 52 zile". Acesteia i se cere sa se roage pentru Dionisus "neofit" (nou botezat) in varsta de 1 an si 4 luni. O inscriptie romana datand din anul 382 zice : " Se odihneste in pace cel ce a trait 1 an si 4 luni si a fost ingropat la 6 ale calendelor lui octombrie...", dupa care urmeaza doua nume, probabil ale parintilor copilului. In "Confesiuni" citim despre Fer. Augustin ca se obisnuia pe vremea lui sa fie botezat oricine aflat pe patul de moarte si in orice stare duhovniceasca (atei - cum a fost chiar cu tatal sfantului; sau eretici - cum a fost cel mai bun prieten de copilarie si de viata a sfantului - maniheu: acesta a fost botezat chiar in stare inconstienta, fiind in coma si evident nepocait, care in mod miraculos isi revine complet convertit la credinta spre marea stupoare a lui Augustin). Cred ca aceste practici sunt clare dovezi in favoarea botezului pruncii sau cel putin in defavoarea motto-ului "crede (intelege) si boteaza-te (declara)". Tertulian recunostea botezul copiilor pe vremea lui. Iuda de ce a fost Apostol? Pentru predestinarea sinuciderii lui? Astea sunt basme neoprotestante despre predestinare, nu exista asa ceva. Iuda a crezut in Hristos. A avut credinta. Dar dupa cum ti-am mai zis, credinta o marturisesti dar poti sa mai cazi in necredinta, fapt concret la Petru, si la ceilalti care au fugit cand l-au prins pe Hristos, fuga denotand o lasitate din partea acestora. Necredinta lor s-a spalat prin pocainta, indreptandu-se in credinta. Iuda a cazut in lacomia de bani, iar diavolul a pus stapanire pe el din cauza ca s-a impartasit nevrednic din Sfant si Scump Sangele Domnului Iisus Hristos la Cina ce de Taina. De asta vedem si in prezent multi oameni ortodoxi posedati cand se duc si se inchina la sfinte moaste, pentru ca s-au spovedit stramb, fara marturisirea completa de pacate si ascunderii unora dintre cele mai grave. Din cauza impartasirii cu Sfant si Scump Sangele Domnului, preotul nedezlegandu-le pacatele nemarturisite, ii determina sa cada in posesia vicleanului. In concluzie, putem afirma fara retineri ca Iuda nu L-a vandut pe Domnul ca sa implineasca Scriptura, ci din cauza rautatii lui. Nu vanzarea lui Iuda ne-a adus mantuirea, ci intelepciunea lui Hristos, care s-a slujit de rautatile altora pentru folosul nostru. Iar ca sa nu ramana in noi credinta ca Iuda a lucrat pentru mantuirea noastra, voi reda cuvintele Sfantului Ioan Gura de Aur: "Daca nu L-ar fi vandut Iuda, nu L-ar fi vandut oare, un altul? Departe de noi un astfel de gand. Atotinteleptul Dumnezeu stia cum sa ne mantuiasca daca s-ar fi intamplat sa nu fie nici un vanzator. Intelepciunea Lui e fara margini si mai presus de mintea omeneasca. Tocmai de aceea Hristos il vaita pe Iuda, ca sa nu socotesti ca el a slujit la mantuirea noastra”. Singurul lucru al nostru este vointa noastra, liberul arbitru. Avem control asupra vietii si sufletului decat prin vointa noastra libera. Nu ne alegem sa fim intr-un fel si ramanem statorniciti pe felul acesta , ci ne modelam acest fel de a fi de-a lungul vietii lucrandu-ne mantuirea sau nelucrandu-ne. Iuda ar fi putut sa se pocaiasca de pacatul ca L-a vandut pe Hristos, dar a cazut in deznadejde. Sinucidera lui nu a fost predestinata, asta doar o minte aberanta ar putea sustine aceasta, condamnand pe majoritatea ca drepti si pierduti. Dar Hristos ne cheama pe toti la mantuire, nu si-a ales dinainte sa ne nastem care si cum merg. Aceasta teorie de predestinare este blasfemie asupra Scripturii ! Nu conteaza ce vezi tu, pentru ca daca ne-am lua dupa viziunile oamenilor am ajunge in 30000 de culte neoprotestante in prezent. Conteaza ce vede Biserica Apostolica - Ortodoxa, pe care voi nu o mai aveti. Tu ma faci sa rad pentru ca protestantii boteaza prunci, abea voi va treziti cu idei noi de reinterpretare Bibliei. Cine rade la urma rade mai bine! Botezul copiilor este o expresie a dragostei lui Dumnezeu. Ne arata ca ne iubeste si ne accepta inainte ca noi sa Il cunoastem si sa-L iubim, inca din momentul nasterii. A spune ca o persoana trebuie sa ajunga la varsta responsabilitatii inainte de a fi botezat inseamna a face harul lui Dumnezeu oarecum dependent de inteligenta omului. Dar harul Dumnezeiesc nu este dependent de o actiune a noastra, este un dar al dragostei Lui. Vreau sa atentionez un administrator in legatura cu acest thread pentru ca vad ca la tine nu are efect nicio postare pana in prezent: nici dragostea, nici rabdarea noastra. Discutia tinde sa degenereze. Nu are rost sa iti continui prozelitismul de neoprotestant, pentru ca am demonstrat clar ca pruncii se boteaza asa cum erau circumscrisi toti oamenii ai poporului ales evreu, pagani, nu ii intreba nimeni daca credeau, ci trebuiau sa se circumscrie. Botezul este o necesitate nicidecum o optiune facultativa cum crezi tu.Crede si te boteaza este valabila pentru adultii nebotezati de mici, iar pentru prunci credinta lor o marturiseste nasii - parinti duhovnici ai pruncului. Biblia arata evident credinta se poate marturisi pentru o persoana prin intermediul alteia, chiar daca acea nu crede. Asa ca lasa rastalmacirea de nonsens neoprotestanta si prozelitismul pe acest thread. In Marcu 5:22, 23 tatal unei fetitze aflate pe moarte vorbeste in numele ei, zicand "Fiica mea este pe moarte; vino si pune-Ti mainile pe ea, ca sa scape si sa traiasca." Nu cred ca a spus cineva la acel moment ca fata ar fi trebuit sa creada pentru ea, nimeni neputand sa creada in locul ei. Hristos o inviaza datorita credintei tatalui ei. Mai "baiatule" ai grija ca deja dai dovada de incapacitate mintala de a intelege postarile deja dezbatute. La tine nici daca ar veni cineva din morti sa iti zica ca e asa cum e, tot nu ai crede! Lasa falsa smerenie ca deja iese la suprafata! Si cel ce este in intuneric esti tu momentan, pierdut in secta din care faci parte! Eu chiar daca ma aflu in intuneric pot sa ies din el, dar tu, daca nu te pocaiesti de eresul tau si revii la Biserica Ortodoxa, in vecii vecilor nu mai iesi din intuneric! Asa e cand nu mai ai argumente? Falsa ta smerenie se observa din faptul cand ramai fara argumente sari la oameni ca nu se pocaiesc, si apoi la preoti ca fac ce fac! Am observat ca tu vrei sa te botezi cand crezi. Bun. Asta e alegerea ta dar nu in concordata cu Biserica. Dupa toate discutiile accepta ca invatatura despre botez este valida doar in Biserica Apostolica - Ortodoxa, iar ceea ce aveti voi este doar un simbol, o imitatie a botezului, pentru ca spune pana si ereticul de Tertullian doar cu aprobarea episcopului (episcoupus si nu presbyteri - diferenta clara intre aceste doua nume) se poate boteza un om sau un copil , prin preotie sacramentala, asa ca voi ce aveti e doar apa chioara. Noi le vom da pruncilor si maturilor apa de pocainta si apoi Duh Sfant, prin mirungere, iar voi apa chioara. Nu inteleg ce urmaresti prin prelungirea acestor polemici? Vii tu aici si ne arati adevarul? Il avem si l-au avut si stramosii tai, dar din pacate tu nu il mai ai. Si stramosii tai au fost botezati prunci fiind. Tu ai ramas la o litera si o filosofie de Adevar. Adevarul e departe de inima ta. Cauta cu inima Adevarul , adauga si inima ta in Adevar, nu numai mintea, daca vrei sa ajungi la El. Se pare ca mai ai de lucrat! Iar daca incepi sa judeci Romania pentru "nepocaiti", roaga-te si pentru ei si indeamna-i la pocainta intru Hristos in Biserica Ortodoxa! Speram si ne rugam ca Dumnezeu sa te rabde si sa te scape din eresul in care te-ai afundat si te afunzi! Doamne Ajuta! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Apreciez foarte mult stradania de a explica importanta si necesitatea si chiar normalitatea botezului pruncilor din perspectiva ortodoxa.Trebuie sa marturisesc ca una ce am trait o viata ca sectara printre sectari, necunoscand nicidecum ortodoxia, dar condamnand-o , ca aveti dreptate cand spuneti ca:"nici daca ar invia cineva din morti" nu ar putea convinge un sectar sa accepte invataturile ortodoxe.
Mirarea,uimirea si consternarea unui ortodox practicant nu se poate explica vazand atata ignoranta si neputinta unor oameni de a intelege niste lucruri foarte simple si normale si explicate si impamantenite de mii de ani in Sf. Biserica a Lui Hristos. Daca ar fi numai ignoranta ar fi totusi un fapt minor si usor de reparat pentru ca exista enorm de multe scrieri si oricine este interesat se poate documenta. La sectari exista o cu totul alta problema,vorbesc ca una ce am avut ocazia sa cunosc din interior fenomenul sectar. Toti ,fara rezerve, din cei convertiti provin dintre oameni care nu cunosc ortodoxia, chiar daca au fost botezati ca ortodocsi cand erau mici, nu au avut credinta profunda doar, eventual, niste ritualuri fara semnificatie pentru ei.Au fost interesati doar de distractii si faradelegi, indoctrinati de societatea comunista ca:"nu exista dumnezeu", deci orice este permis. Acesti oameni, atinsi la un moment dat de catre Duhul Lui Dumnezeu, au inceput sa fie mustrati in constiinta lor, sa vada ca nu mai pot continua asa, ca trebuie sa existe un Creator, ca trebuie sa existe o posibilitate sa poata scapa de pacate, ca trebuie sa scape cumva de sentimentul de vinovatie si chiar de starea lor cea rea. Foarte multi alcoolici, curvari, criminali( sau criminale), oameni faradelege,unii pe buza prapastiei,altii rapusi de boli grele si-au venit in fire si au zis :"GATA!AJUGE!!NU MAI POT CONTINUA ASA!" Din nefericire, cel rau nu-si lasa prea usor 'slugile sale' din mana si in diabolica sa intelepciune trimite un nenea 'predicator', spilcuit si frumusel si bland si 'smerit' chiar ca un inger de lumina, cu Biblia in mana si vorbind ca si inteleptul Solomon. Si prezenta acestuia plina de caldura si dragoste si bunatate si interes pentru acei nefericiti si batuti de soarte, gata de sinucidere, constituie un impact fara precedent.Apoi acesti oameni nenorociti sunt dusi intre ceilalti adepti, atat de frumosi de fericiti si voiosi ,care canta, se bucura, aclama , dar nu pacatul , nici faradelegea ci vorbesc despre iubirea Lui Dumnezeu pentru biata lor faptura decazuta. Acolo aud ei ,poate pentru prima data in viata, ca exista Dumnezeu, ca Fiul Sau Cel Sfant a venit in lume chiar pentru ei, cei nenorociti si goi si saraci si murdari ca sa-i curete. Acolo aud si INTELEG ca exista si pentru ei scapare, ca "DACA CRED SI SE BOTEAZA" pot fi scapati de viata lor cea pacatoasa, pot devenii 'fiii Lui Dumnezeu' si 'fratii Domnului Iisus Hristos'.Sentimentele acestor oameni sunt deosebit de profunde.Pentru prima data in viata lor cineva le-a dat speranata de schimbare, de innoire spirituala si fizica, pentru ca cei mai multi se lasa de pacatele cele mari de mai inainte, devin oameni echilibrati pentru ca au o noua viziune despre lume si viata, incep sa citeasca Biblia , sa cunoasca scopul pentru care Dumnezeu l-a creat pe om,scopul existentei fiintei umane. Acesta este o lucrare tainica a Duhului Sfant in fiinta umana decazuta si nenorocita de pacate in vederea salvarii ei din ghiarele diavolilor . Deturnarea diabolica apare abia atunci cand acesti oameni capata incredere in aceste grupari, in acesti oameni 'BUNI" pe care i-au intalnit, care le-au adus "vestea cea buna "a salvarii sufletesti , acesti "frati" care, ca si ei,traiesc aceeasi experienta ca si cand mantuirea lor ar veni doar prin secta. Acest loc este pentru aceste suflete nefericite ca si maternitatea unde primesc viata,hrana si caldura, ocrotire, ajutor si dragoste. In acest moment 'conducatorii' lor dispun totalmente de aceste suflete. Orice ii vor invata mai tarziu vor crede orbeste.Orice argumente li se vor aduce de catre acestia pentru a-si sustine teoriile vor fi acceptate ca litera de lege. NU VA MIRATI CA ORI CE LE VE-TI SPUNE, ORI CE ARGUMENTE LI SE VOR ADUCE, ORICE FAPTE ISTORICE SAU SCRIERI LE VETI FOLOSII TOTUL SE VA LOVII CA DE UN ZID IMPENETRABIL. Daca lor ,predicatorii lor, nu le-au spus varianta ta, NICIODATA, nu o vor accepta ! Si conducatorii lor, inca de la bun inceputul sectei, au avut tot interesul sa-si caute adepti.Acest spirit se regaseste si in prezent in America, chiar si in lumea laica prin MLM, adica aceste vanzari directe de la om la om , motivate fie de castig, fie de prestanta( sau si ..si..) .Pentru ei si mantuirea este tot o marfa, care se vinde la fel, prin diplomatie, atmosfera,muzica si poezie,farmec, promisiuni,adunari in care fiecare isi afirma reusita asigurandu-i celuilalt o siguranta a mantuirii prin credinta si botez. Am experimentat in aceste adunari si sectare si de vanzare MLM si va rog sa ma credeti, nu este nici o diferenta decat ca in unele se "ofera-nu se vinde", prosperitate materiala iar in celelalte se "ofera" mantuire 'fara bani si fara plata".De fapt ,si intr-o parte si in cealalta se ofera doar ILUZII foarte bine mascate si cosmetizate, aproape imperceptibile pentru cei prinsi in plasa, dar atat de clare, de evidente pentru cei din afara sistemului. Va intreb acum: "Cum credeti ca puteti convinge un astfel de om ca se afla in inselare? "Cum credeti ca va va acorda vre-o importanta?" "Ce argumente credeti ca ar putea sa-l scoata din "transa" care i-a fost indusa?" Va spun eu, ca o fosta sectanta convertita la Ortodoxie:NICI UNA!!! EXISTA O SINGURA CALE:O MINUNE DE LA BUNUL DUMNEZEU , DE LA MAICUTA SFANTA SI DE LA SFINTII INGERI . Tocmai de aceea parintii nu ne sfatuiesc sa avem discutii cu sectarii.Ei sunt 'programati', li s-a innoculat prin studii profunde ce sa creada si ce sa spuna. Sunt foarte motivati sa respecte intocmai cele invatate ca fiind vitale pentru mantuirea lor si a celorlalti. Intocmai ca si la MLM, nu poti progresa decat daca ai "retea".Si durerea cea mai mare este ca nici macar nu-si dau seama cat sunt de manipulati, ba li se inoculeaza si ideea ca doar ei sunt "cei alesi". Doar sti, cand cel rau ispiteste vine cu ideea:"veti fi ca Dumnezeu" doar luati si gustati! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar daca acum ati gasit in ortodoxie o hrana spirituala mai buna, proverbul ramane valabil: „Nu musca mana care te-a hranit!” Citat:
Nu e caracteristic exclusiv neoprotestantismului. Daca un credincios este ancorat profund in ortodoxie sau in catolicism oricate argumente biblice, istorice sau logice i s-ar aduce el le va respinge. Pentru ca preotii lui l-au invatat altceva. Asa este construit omul. Daca preotii nu i-au spus varianta neoprotestanta (si nu i-au amintit-o desigur, decat ca fiind eretica) credinciosul ortodox NICIODATA nu o va accepta. Deci, atunci cand aduceti o acuzatie, ati putea gandi: oare eu nu sunt exact in aceeasi situatie, oare noi nu procedam la fel? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca tot vreti sa luati taierea imprejur, ca argument al botezului nebiblic a pruncilora am trei intrebari: - de ce nu sunt botezati numai pruncii de parte barbateasca (asa cum se facea la taierea imprejur)? - cum ramane cu invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli, care ne invata ca botezul trebuie precedat de marturisirea Evangheliei, credinta, pocainta si marturisirea credintei in cele propovaduite? - cum ramane cu afirmatiile Sfantului Apostol Pavel din 1 Corinteni7:19 sau Galateni 5:6 ? „Tãierea împrejur nu este nimic si netãierea împrejur nu este nimic, ci pãzirea poruncilor lui Dumnezeu.” „Cãci în Isus Hristos, nici tãierea împrejur, nici netãierea împrejur n-au vreun pret, ci credinta care lucreazã prin dragoste”. Dupa cum vedeti, Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre „pazirea poruncilor” si despre „credinta care lucreaza prin dragoste”. Credeti ca acestea sunt caracterisitice bebelusilor sau persoanelor care au un grad de maturitate? Citat:
Citat:
Sper ca v-ati saturat sa tot veniti cu argumente de genul celor de mai sus (am observat ca atat dvs. cat si altii useri se tot agata de ele). Astept, atat de la dvs., cat si de la cei ca Mari's, Danut7, etc. momentul cand veti catadicsi sa luati in seama si invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Apostoli (asa cum le-au lasat EI, nu talmacite "duhovniceste" de alti oameni). |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Spune-mi ce credinta au toti pruncii evreilor circumcisi?
Botezul este similar cu circumcizia(taierea imprejur) de aceia Pavel il numeste "taierea imprejur a lui Hristos" .. Nu e taierea imprejur a carnii ci taierea imprejur a inimii, a sufletului, nefacuta de mana omeneasca ci de insusi Hristos in Duhul Sfant.. Aceasta taiere imprejur a inimii se poate da oricui, spre deosebire de taierea imprejur a carnii.. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|