Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 07.11.2010, 17:00:46
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Draga Iustin, nu consider ca dupa Schisma provocata de occidentali mai exista sfinti in afara BO. E si normal, BO nerecunoscand ca exista har in BC, nu stim nici macar daca se mai mantuieste cineva din BC, cu atat mai mult sa existe si sfinti.
Dupa cum spun ambele biserici, inainte de venirea Mantuitorului (si, prin lucrarea Sa, venirea apoi a Duhului Sfant in lume) nimeni nu s-a putut mantui. Si erau si oameni care aveau o viata sfanta, faceau si minuni, sfinti cum probabil rar mai intalnim azi.
Si cea mai buna dovada ca nu mai exista sfinti sau minuni in BC este faptul ca, cel mai probabil, nu mai exista sfinte moaste la catolici dupa Schisma. Bucati din sfintele moaste se impart bisericilor, chiar si din sfinte moaste ale unor sfinti care au trait in vest (martiri la Roma sau altii). Nu am auzit de bucati din moaste catolice, aceste moaste arata diferit fata de sfintele moaste crestine, majoritatea sunt ca figurile de ceara. Sfintele moaste, inainte sau dupa Schisma, au aceleasi caracteristici, sunt uscate, au o culoare specifica, miros a mir, etc. Niciuna din aceste caracteristici nu se intalnesc la catolici.



De asemenea, majoritatea minunilor catolice nu sunt la fel cu cele crestine, ci mai degraba par amagiri ale unor oameni de catre vrajmasul, se intalnesc la fel si in alte religii (sau la cei ce se ocupa de paranormal).
Stigmatele nu se intalnesc la sfintii ortodocsi sau cei comuni de dinainte de Schisma. In schimb intalnim rani provocate de vrajmasul, aparute din senin, la persoane care au avut experiente paranormale.
In cartile despre vietile sfintilor sau paterice intalnim nenumarate povestiri de calugari chiar amagiti de vrajmasul, acolo se poate vedea si ce "minuni" poate face vrajmasul. Nemaipunand la socoteala faptul ca minuni precum Lumina de la Ierusalim apar doar la ortodocsi, iar apa sfintita nu se strica tot doar la ortodocsi (vedeti povestirea cu Mihai Viteazu).

Desigur, exista si la catolici oameni care au dus o viata cumpatata, au ajutat semenii, s-au rugat, etc. Dar acestea sunt si mantuitoare daca beneficiezi si de Sfintele Taine. Cititi si viata Sfantului Serafim de Sarov cea mai inalta invatatura, scopul vietii este dobandirea Duhului Sfant (a harului) http://serafimdesarov.trei.ro/?cat=3
Toate acestea sunt si pentru catolici, din dragoste pentru ei, ca sa afle adevarul sa se poata mantui, vad ca unii au fost ortodocsi inainte.
Am impresia ca ati incercat sa-i dati dreptate domnului Dragomir, care vorbea mai sus despre intoleranta laicilor ortodocsi.

Mare noroc ca nu sunteti dumneavoastra cel care da verdicte finale asupra sfinteniei si mantuirii.

Intrebat daca e bine sa fie venerati sfintii catolici, Parintele Arsenie Boca a raspuns ca da, cu conditia sa nu fie uitati cei ortodocsi.

Cum impacati sfintenia Parintelui Arsenie cu afirmatia sa ca sfintii catolici pot fi venerati si cu parerile dumneavoastra ?

Last edited by Erethorn; 07.11.2010 at 17:14:40.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 07.11.2010, 17:28:43
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Am impresia ca ati incercat sa-i dati dreptate domnului Dragomir, care vorbea mai sus despre intoleranta laicilor ortodocsi.

Mare noroc ca nu sunteti dumneavoastra cel care da verdicte finale asupra sfinteniei si mantuirii.

Intrebat daca e bine sa fie venerati sfintii catolici, Parintele Arsenie Boca a raspuns ca da, cu conditia sa nu fie uitati cei ortodocsi.

Cum impacati sfintenia Parintelui Arsenie cu afirmatia sa ca sfintii catolici pot fi venerati si cu parerile dumneavoastra ?
Cel mai simplu cred ca ar fi de dat exemple .Dati-mi exemple de 2..3 sfinti catolici si daca aveti un link catre viata lor.Nu cred ca putem judeca noi,dar macar pot spune ce imi dicteaza sufletul.Caci sfantul se cunoaste dupa smerenie pocainta si dragoste.Eu cred ca de acieasi raceala vb si catalin cand se refera la minunile catolice.Si eu intr-o catedrala catolica ma simt la fel de rece sufleteste.
Pe cand daca citesc viata unui sfant ortodox,chiar daca pe moment mi se pare inuman de mare exigenta acestuia cu sine ,apoi imi dau seama ca e singura cale.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.11.2010, 17:41:14
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Dintre cei mai cunoscuti:


Sf. Tereza a Pruncului Isus:
http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=81
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tereza_de_Lisieux



Sf. Francisc de Assisi:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=261

Sf. Ioan al Crucii:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=112

Mai putin cunoscuti:

Sf. Maria Gorreti, una dintre cele mai tinere persoane canonizate de Biserica:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=69

Last edited by Erethorn; 07.11.2010 at 17:45:09.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 07.11.2010, 18:09:33
iustin10 iustin10 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.01.2010
Mesaje: 2.305
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Dintre cei mai cunoscuti:


Sf. Tereza a Pruncului Isus:
http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=81
http://ro.wikipedia.org/wiki/Tereza_de_Lisieux



Sf. Francisc de Assisi:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=261

Sf. Ioan al Crucii:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=112

Mai putin cunoscuti:

Sf. Maria Gorreti, una dintre cele mai tinere persoane canonizate de Biserica:

http://www.profamilia.ro/sfinti.asp?vieti=69
Am citit
Cu Francisc de Assisi a fost si un film .
Normal ca e greu acu sa comentez,caci mi se va reprosa imediat ca cine esti tu sa judeci pe niste oameni care si-au inchinat toata viata si sufletul lor lui Dumnezeu.
Zic doar ca ador si mai mult sfintii ortodoxiei ,mai ales pe cei din vechime.
Caci aceia au depasit parca orice limita umana de infranare si daruire .E drept ca ei sunt sfinti comuni Occidentului si Orientului .Cu atat mai mult ar fi bine ca BC sa se indrepte mai mult catre ei , si s-ar apropia atunci si de BO
Reply With Quote
  #5  
Vechi 07.11.2010, 18:45:36
Seraphim7 Seraphim7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.12.2009
Mesaje: 1.422
Implicit

As intreba membri catolici,si nu numai, care sunt criteriile de sanctificare sau beatificare ale potentialiilor pretendenti ai acestei stari SFINTENIA.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 07.11.2010, 20:54:16
gabriela8 gabriela8 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.10.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.112
Send a message via Skype™ to gabriela8
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Seraphim7 Vezi mesajul
As intreba membri catolici,si nu numai, care sunt criteriile de sanctificare sau beatificare ale potentialiilor pretendenti ai acestei stari SFINTENIA.
Si eu as vrea sa stiu criteriile. As mai vrea sa stiu daca Papa dupa moarte este considerat sfant de vreme ce in timpul vietii este numit:" Sfantul Parinte".
Reply With Quote
  #7  
Vechi 07.11.2010, 21:50:05
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gabriela8 Vezi mesajul
Si eu as vrea sa stiu criteriile. As mai vrea sa stiu daca Papa dupa moarte este considerat sfant de vreme ce in timpul vietii este numit:" Sfantul Parinte".
În Biserica Catolică există două trepte diferite și succesive a ceea ce, în fond, este un singur proces: beatificarea și sanctificarea.
Prin beatificare, cineva este declarat "fericit" și, foarte probabil, în rai. Cultul său public este recomandat în Biserica Locală și permis în Biserica Universală.
Prin canonizare (sanctificare), cineva este declarat "sfânt" și, în mod sigur, în rai. Cultul său este obligatoriu și generalizat în Biserica Universală.

Pentru ca cineva să fie beatificat este necesară probarea unui miracol săvârșit de acela după plecarea sa din trup. În cazul canonizării, sunt necesare două miracole. Moartea prin mucenicie, din ură față de Cristos și Biserica Catolică, este considerată ea însăși un miracol, deci, în principiu, un mucenic poate fi beatificat, dar nu canonizat, fără probarea nici unui (alt) miracol.

O etapă premergătoare beatificării este declararea respectivului "venerabil" prin recunoașterea virtuților eroice ale aceluia.

Concret, procesul de beatificare (ca și procesul unor miracole, așa cum ar fi aparițiile) cunoaște două faze: prima diecezană (eparhială), adică la nivelul Bisericii Particulare. Cineva: credincios sau grup de credincioși consideră despre altcineva care a murit că sunt semne că a ajuns în rai. Face o petiție către episcop, care numește o persoană: postulatorul cauzei. Acea persoană se deplasează la fața locului, strânge câteva probe și întocmește un prim dosar. Episcopul citește acest prim dosar și decide dacă procesul continuă, este stopat sau amânat. Dacă procesul continuă, episcopul se implică personal: se deplasează el însuși la fața locului, strânge noi probe, decide dacă să se facă anumite analize de laborator, medico-legale, etc. Dacă există probe concludente, se întocmește un dosar mai amănunțit și, cu decizia episcopală de "constat de supernaturalitate" se înaintează dosarul la Vatican. Acolo, în cadrul Curiei, există un dicaster special pentru asta. Practic, se reia dosarul, se face o primă anchetă referitoare nu la miracole, ci la viața respectivului și, eventual, se înaintează papei recomandarea de a declara persoana respectivă "venerabilă". Papa admite (sau nu) decizia Congragației pentru Cauza Sfinților, declară pe respectivul venerabil (adică îi recunoaște virtuțile eroice). Venerabil este cineva care, dacă ar exista semne cerești, ar putea fi declarat fericit și ridicat la cinstea altarelor. Cineva declarat venerabil rămâne în această situație până se constată o minune. Mai departe, se analizează miracolul (miracolele) în mod independent de persoană, care a fost deja analizată. Dacă și miracolul trece de probe, are loc faza finală: procesul de beatificare propriu-zis (până acum a fost munca cu dosarele). Până în urmă cu aproximativ 20 de ani era un proces adevărat, cu avocat al lui Dumnezeu, care se străduia să arate că acela merită cinstea altarelor, și un avocat al diavolului, care se străduia să arate că este nevrednic. La fond judeca un cardinal care se ocupă cu asta, la recurs judeca papa, asistat de Consistoriul Permanent (plenul mic al Sfântului Colegiu). Papa Ioan Paul al II-lea a considerat că această ultimă parte, procesul propriu-zis, întârzie nejustificat drumul lung al beatificării și a făcut unele modificări de scurtare a procedurii, modificări rămase până acum în vigoare și sub actualul pontificat. În cazul în care cererea de betificare este admisă, apare decretul de beatificare și se organizează slujba. Ca regulă generală, o slujbă de beatificare este în cadrul unei Liturghii Arhierești și se face în țara respectivă, fiind condusă de cardinalul care se ocupă cu sfinții și minunile.

În cazul în care se constată al doilea miracol (constatare care e și ea un proces cu cele două faze: la nivel de Biserică Particulară și la nivel de Biserică Universală), același dicaster face papei recomandarea de a-l declara pe respectivul sfânt. De astă dată, implicarea personală a papei este mai accentuată, fiindcă o canonizare angajează infailibilitatea Bisericii, adică arată tuturor creștinilor că acela se află în mod sigur în rai și îl oferă ca exemplu de viață în Cristos. Decretul de canonizare este publicat în monitorul numit Acta Apostolicae Sedis și se pregătește slujba de canonizare, de regulă la Roma, condusă de însuși Sfântul Părinte.

Referitor la a doua întrebare: toți papii sunt sfințiți, adică sunt consacrați. Dar numai unii sunt sfinți. Adică numai despre unii știm că se află în rai. Dintre papii secolului al XX-lea, sfânt este papa Pius al X-lea și fericit este papa Ioan al XXIII-lea. Papii Pius al XII-lea și Ioan Paul al II-lea au cauzele de beatificare deschise, fiind declarați venerabili. Se pare că dosarul papei Ioan Paul al II-lea s-a împotmolit, singurul său miracol susținut de dosar fiind respins la proces. Nu e nimic oficial, astfel de lucruri nu sunt de domeniul public.

Lista completă a papilor, cu menționarea celor sfinți (saints) și celor fericiți (blessed) este aici: http://www.newadvent.org/cathen/12272b.htm
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 07.11.2010 at 22:03:27.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 07.11.2010, 20:43:19
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Am impresia ca ati incercat sa-i dati dreptate domnului Dragomir, care vorbea mai sus despre intoleranta laicilor ortodocsi.

Mare noroc ca nu sunteti dumneavoastra cel care da verdicte finale asupra sfinteniei si mantuirii.

Intrebat daca e bine sa fie venerati sfintii catolici, Parintele Arsenie Boca a raspuns ca da, cu conditia sa nu fie uitati cei ortodocsi.

Cum impacati sfintenia Parintelui Arsenie cu afirmatia sa ca sfintii catolici pot fi venerati si cu parerile dumneavoastra ?
De multe ori am observat ca cei ce se considera mai liberali, mai ecumenisti, de obicei sunt foarte intoleranti, intelegand toleranta dupa cum vor ei. Acestia ii ataca pe cei ce nu au aceleasi idei cu ei, in schimb nu au niciun filtru al ideilor, nefacand deosebiri.
Intoleranta este fata de oameni, nu fata de conceptii. De exemplu dvs. sunteti intolerant, la randul dvs. fata de ideea ca pamantul e patrat. Dar trebuie sa fim intelegatori cu cineva care sustine ca pamantul e patrat, nu sa-l atacam din start.

Revenind la subiect, probabil unii catolici uita ca Biserica a fost si inainte de Schisma, cunoscand doar perioada BC de dupa Schisma. In primul mileniu de aceea s-au tinut Sinoadele ecumenice, pentru a raspunde la diferite erori, erezii, invataturi gresite aparute. Le condamnau pe acestea, sfintii care participau la Sinod fiind, in conceptia unora, foarte intoleranti.

Nu stiu daca a spus Parintele Arsenie Boca asa ceva, nu am gasit pana acum. La fel cum Fer. Augustin s-a inselat in mai multe randuri (inclusiv in Filioque), si ssfintii pot avea unele greseli. In schimb am gasit alte afirmatii ale parintelui:
Se vorbeste de unirea Bisericilor, deci de ajungere la sobornicitate. La sobornicitatea Bisericii ajung cei ce renunță la confesionalitate… Tendința Papei de a atrage în același staul pe toți creștinii nu se va realiza niciodată. Papa nu va ajunge niciodată la o turmă și un Păstor în staulul Romei, deoarece Biserica are un singur Păstor: Iisus Hristos.

Un mare sfant, Cuviosul Paisie Agioritul spunea:

„Odată, povestește Starețul, au venit la coliba mea doi cato­lici. Unul dintre ei mi-a spus:
- Hai să spunem „Tatăl nostru”!
- Ca să spunem împreună, trebuie mai întâi să avem aceeași învățătură. Dar între noi și voi este o prăpastie mare.
Apoi mi-a spus:
- Dar ce, numai ortodocșii sunt aproape de Dumnezeu și nu­mai ei se vor mântui? Dumnezeu este cu toată lumea.
- Bine, dar tu poți să-mi spui câtă lume este aproape de Dum­nezeu? Așadar, există diferențe între noi. Firește, suntem copiii legitimi ai unui singur Părinte, dar unii locuiesc în casă, iar alții rătăcesc pe afară.
- Să arătăm dragoste, mi-a spus după aceea.
- Astăzi dragostea pătimașă [păcatul] a devenit modă, le-am zis.
- Și asta este cuprins în dragoste, mi-au spus iarăși.
- Toți vorbesc despre dragoste, pace și armonie, dar toți aceș­tia sunt dezbinați, atât în ei înșiși, cât și în relațiile cu ceilalți. De aceea pregătesc bombe din ce în ce mai mari.”

Dvs. spuneti ca ati devenit catolic fiind ateu, citind din viata unor sfinti catolici. Practic nu stiati nimic despre ortodoxie, deci nu ati facut o alegere intre cele doua, ati ramas la ceea ce ati vazut de prima data. Iar apoi nu mai puteati oricum sa faceti o alegere, pentru ca trebuia sa respectati citatul din sfantul pe care l-ati dat, chiar daca ortodocsii v-ar fi aratat ceva negreu pe alb trebuia sa credeti doar ce spunea BC.
Eu inainte de a deveni credincios am fost interesat de paranormal si am si studiat cate ceva (de fapt am si practicat o tehnica). Nu am gasit nicio minune in BC, aproape toate sunt asemanatoare cu cele din paranormal si diferite de cele din crestinism.

Last edited by catalin2; 07.11.2010 at 21:08:07.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Basarabia e Romania-mars pt unire antiecumenism Generalitati 3 20.10.2012 00:07:38
O declaratie de bun simt.Romania-R Moldova-o unire necesara iulyaan Generalitati 70 30.07.2011 16:23:54
Doua carti de mare interes duhovnicesc strajeru Resurse ortodoxe on-line 1 28.11.2010 09:38:54
Are voie si interes BOR sa se dezvolte in diaspora? sophia Biserica Ortodoxa Romana 6 07.05.2009 18:15:08
Saptamana de unitate crestina vladsergiu Generalitati 83 25.01.2009 01:44:39