![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
În nici un caz Dumnezeu, Care este izvorul vieții, nu poate fi făcut vreodată responsabil de moartea cuiva. Deci fiecare demon, atunci când va sosi vremea cuvenită a sfârșitului, se va ucide pe sine, "aruncându-se în iaz" (metaforic vorbind), atunci când va vedea că nu mai există nici o speranță de a mai trăi ca și până atunci, făcând răul și hrănindu-și necontenit patimile cu el. Va fi totodată și ultima îngăduință pe care i-o va acorda Dumnezeu: aceea de a muri definitiv, cu "demnitate de demon". Last edited by mariamargareta; 24.12.2010 at 18:53:36. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asa, si inca ceva: moartea nu vine de la demon, chiar daca demonul ne poate ispiti sa ne sinucidem, de ex., pentru ca Dumnezeu este in control, si daca Dumnezeu nu vrea sa murim, acel demon e neputincios. Oricine moare, moare numai cu permisiunea lui Dumnezeu. Demonii nu pot da viata si nu pot lua viata. Stii ce pot ei face? sa posede, pentru a chinui acea persoana, asta le place. Dar si aici sunt multe de discutat, in orice caz, nici posedarea demonica nu are loc daca Dumnezeu nu doreste asta. Daca un pacatos e rupt de Dumnezeu, posedarea poate avea loc. Insa moartea unui om nu poate fi decat cu aprobarea lui Dumnezeu, demonii nu pot ucide dupa propriul lor plac, asta in niciun caz. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Atunci Domnul a zis către Satan: "Iată, tot ce are el este în puterea ta; numai asupra lui să nu întinzi mâna ta". Și Satan a pierit din fața lui Dumnezeu. Și într-o zi, când feciorii și fetele lui Iov mâncau și beau vin în casa fratelui lor mai mare, A sosit un vestitor la Iov și i-a spus: "Boii erau la arătură și asinele pășteau pe lângă ei; Atunci Sabeenii au năvălit asupra lor, au pus mâna pe vite, și pe robi i-au trecut prin ascuțișul sabiei. Și am scăpat numai eu singur și am venit să-ți dau de veste!" Nu a sfârșit vorba bine și altul a sosit și a spus: "Focul lui Dumnezeu a căzut din cer și a ars oile tale și pe robii tăi și i-a mistuit. Și am scăpat numai eu singur și am venit să-ți dau de veste!" Nu a sfârșit vorba bine și altul a sosit și a spus: "Caldeii, împărțiți în trei cete, au dat năvală peste cămilele tale și le-au ridicat și pe robi i-au trecut prin ascuțișul sabiei. Și am scăpat numai eu singur și am venit să-ți dau de veste!" Nu sfârșise vorba bine și altul a sosit și a spus: "Feciorii tăi și fetele tale mâncau și beau vin în casa fratelui lor mai mare, Și iată că un vânt puternic s-a stârnit dinspre pustiu și a izbit în cele patru colțuri ale casei și casa s-a prăbușit peste tineri și ei au murit. Și am scăpat numai eu singur și am venit să-ți dau de veste". (Iov: 12-19) Și iată și logica: Deși Biblia relatează textual că "Focul lui Dumnezeu a căzut din cer și a ars oile [...]și pe robii [...]i-a mistuit" aceasta este doar percepția celor care priveau atunci fenomenul din exterior (iar unii mai privesc și astăzi tot așa). Versetul 12 spune clar că Satan a primit îngăduință ( așa trebuie înțeles cuvântul "putere", căci putere avea diavolul dinainte, și avea destulă, dar îngăduința de a o folosi abia acum o primea) ca să-i facă orice rău lui Iov, cu excepția atingerii vieții lui. Iar unul dintre rele a fost că Satan a luat viața fiilor și fiicelor lui Iov (versetul 19) deși unii vor considera că și tornada care a prăbușit casa peste ei a fost tot "de la Dumnezeu", așa cum li se părea că a fost și focul care i-a mistuit oile și robii lui Iov. Iată deci că există suport biblic pentru afirmația că Satan poate lua viața oamenilor, dacă Dumnezeu îi îngăduie acestuia să-și materializeze voia sa. Nu Dumnezeu a voit moartea fiilor și fiicelor lui Iov (deși ei păcătuiau pe rupte, iar Iov mereu se ruga pentru ei ca să fie iertați), ci Satan a cerut de la Dumnezeu voie ca "să facă el dreptate" (adică să-i pedepsească cum știe el). Silogismul tău este greșit, și este formulat astfel: Demonul ne vrea moartea. Dar dacă Dumnezeu nu vrea să murim, El îl va împiedica pe demon. Deci demonul e neputincios. Deci demonul nu poate lua viața. Deci moartea nu vine de la demon. Deci moartea vine numai de la Dumnezeu. Deci Dumnezeu ne vrea moartea. Înseamnă că Dumnezeu este un ucigaș în serie. Biblia spune însă cu totul altceva: "Dumnezeu nu vrea moartea păcătosului, ci să se întoarcă și să fie viu".( Iezech. 18:23,32) Evident că, în ceea ce-i privește pe cei care nu sunt păcătoși, cu atât mai mult Dumnezeu nu vrea ca ei să moară. Înseamnă că silogismul trebuie regândit. Iată o variantă posibilă: Dumnezeu nu vrea ca vreunul dintre oameni să moară, și cu toate acestea, oamenii mor pe capete. Înseamnă că ori Dumnezeu este neputincios și nu poate să facă ceea ce vrea, ori altcineva este cel care aduce moartea păcătoșilor. Cum prima alternativă este de neacceptat, deoarece se admite ca postulat că Dumnezeu este Atotputernic, rezultă că cea de-a doua alternativă rămâne singura posibilă. Deci nu Dumnezeu aduce moartea. Moartea este un lucru rău, deci nu poate fi adusă vreodată de un personaj bun. Înseamnă că și îngerii buni sunt scoși de pe listă: nici ei nu aduc moartea. Rămân pe listă doar îngerii cei răi, care abia așteaptă să facă rele, și mai ales să ucidă. Deci nu Dumnezeu , ci diavolii au stăpânirea morții. Biblia chiar asta spune: "[...] ca să surpe prin moartea Sa pe cel ce are stăpânirea morții, adică pe diavolul" (Evrei 2,14). Deci diavolul este cel care aduce moartea. Last edited by mariamargareta; 25.12.2010 at 22:51:36. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Altă variantă de silogism:
„Cine săvârșește păcatul este de la diavolul, pentru că de la început diavolul păcătuiește” (1 Ioan 3,8) Dar „Plata păcatului este moartea” (Rom.6,23) „Și boldul morții este păcatul” (1 Cor. 15,56) Deci diavolul, prin păcat, aduce moartea în lume. Împotriva diavolului și lucrărilor lui se ridică Fiul lui Dumnezeu: „Pentru aceasta S-a arătat Fiul lui Dumnezeu, ca să strice lucrurile diavolului.” (1 Ioan 3,8) Deci Dumnezeu nu poate aduce sau zidi ceea ce vrea să strice, adică moartea. Deci moartea e lucrarea diavolului, nu a lui Dumnezeu. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Nu doamna, nu este deloc asa, in fine, vad ca ne invartim inutil in cerc, oricum retineti va rog, ceea ce scrie la Evrei 2:14, ca diavolul are puterea mortii, nu ati inteles nimic, Pavel dorea sa spuna ca pacatul este conceput de omul care se lasa ispitit de diavolul, si odata faptuit acest pacat, omul va muri, in sensul asta diavolul are puterea mortii, insa Pavel nu a vrut sa spuna ca demonii pot ucide dupa cum au ei chef.
Iar de exemplul cu Iov (singurul pe care il aveti si care nu se aplica in toate situatiile), l-ati mai postat deja. Sunt suficient de multe episoade biblice care arata ca Dumnezeu este singurul care are putere asupra mortii si asupra vietii, si aduce viata sau moartea, dupa cum doreste, fiind Suveran. Deja mi-e somn si e tarziu, dar nu pot sa nu va aduc aminte de episodul in care Moise spune ca Domnul va deschide pamantul, aruncandu-i in Sheol de vii pe Datan, Core. Se referea Moise la satana? Evident, nu. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
"[...] ca să surpe prin moartea Sa pe cel ce are stăpânirea morții, adică pe diavolul" (Evrei 2,14). Așadar o fi Dumnezeu Suveran peste toate , dar suveranitatea (stăpânirea) asupra răului și a morții o are (este vorba de o suveranitate limitată și cu caracter temporar, ce-i drept) diavolul. Diavolul cere mereu moarte, și nu Dumnezeu o cere; iar El i-o îngăduie doar uneori diavolului, deși acesta mereu și insistent o cere. Citat:
Un principiu nu se poate aplica după bunul plac al fiecăruia, unde și când dorește. El este general valabil, altminteri nu mai este principiu ci o formă de arbitrar. "Exemplul cu Iov" nu este nici de neglijat, nici de trecut în categoria “cazuri particulare”. L-am mai postat și-l voi mai posta până ce va fi înțeles așa cum trebuie. Citat:
"Și și-a deschis pământul gura sa și i-a înghițit pe ei și casele lor, pe toți oamenii lui Core și toată averea” (Num.16, 32) Cine a fost deci autorul morții răzvrătitorilor? Tu spui că Dumnezeu. Alții vor spune că pământul, căruia i s-a făcut brusc foame și care și-a deschis gura sa, înghițind câteva înghițituri bune. Alții vor spune că Dumnezeu i-a îngăduit diavolului să-i ucidă pe păcătoși. Și fiecare va fi convins că numai el are dreptate. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sunt întristat de cât de mulți credincioși nu cred în aceste adevăruri de credință așa de simple. E una din influențele moderniste aici, eu în spun "iubirism": a pune la îndoială dreptatea și sfânta mânie a lui Dumnezeu. Credeam că numai catolicii suferă de asemenea deformare a credinței și mă așteptam ca la ortodocși să văd o mai bună ancorare în tradiție. E trist că ancorarea în tradiție privește numai forma, numai ritualul, numai câte zile femeia nu are voie să intre în biserică după ce naște, în schimb fondul credinței e bolnav de această boală a lumii, ale cărei consecințe pot fi teribile: dacă nu există pedepsitor, nu există nici pedeapsă, nu există nici damnare perpetuă, putem să facem ce vrem. Poate că citirea Psalmului 93 ajută ? Ia să vedem: 1. Dumnezeul răzbunărilor, Domnul, Dumnezeul răzbunărilor cu îndrăzneală a grăit. 2. Înalță-Te Cel ce judeci pământul, răsplătește răsplătirea celor mândri. 3. Până când păcătoșii, Doamne, până când păcătoșii se vor făli? 4. Până când vor spune și vor grăi nedreptate; grăi-vor toți cei ce lucrează fărădelegea? 6. Pe văduvă și pe sărac au ucis și pe orfani i-au omorât. 7. Și au zis: "Nu va vedea Domnul, nici nu va pricepe Dumnezeul lui Iacob". 8. Înțelegeți, dar, cei neînțelepți din popor, și cei nebuni, înțelepțiți-vă odată! 9. Cel ce a sădit urechea, oare, nu aude? Cel ce a zidit ochiul, oare, nu privește? 10. Cel ce pedepsește neamurile, oare, nu va certa? Cel ce învață pe om cunoștința, 11. Domnul, cunoaște gândurile oamenilor, că sunt deșarte. 12. Fericit este omul pe care îl vei certa, Doamne, și din legea Ta îl vei învăța pe el, 13. Ca să-l liniștești pe el în zile rele, până ce se va săpa groapă păcătosului. 14. Că nu va lepăda Domnul pe poporul Său și moștenirea Sa nu o va părăsi, 15. Până ce dreptatea se va întoarce la judecată și toți cei cu inima curată, care se țin de dânsa. 16. Cine se va ridica cu mine împotriva celor ce viclenesc și cine va sta împreună cu mine împotriva celor ce lucrează fărădelegea? 17. Că de nu mi-ar fi ajutat mie Domnul, puțin de nu s-ar fi sălășluit în iad sufletul meu. 18. Când am zis: "S-a clătinat piciorul meu", mila Ta, Doamne, mi-a ajutat mie. 19. Doamne, când s-au înmulțit durerile mele în inima mea, mângâierile Tale au veselit sufletul meu. 20. Nu va sta împreună cu Tine scaunul fărădelegii, cel ce face asuprire împotriva legii. 21. Ei vor prinde în cursă sufletul dreptului și sânge nevinovat vor osândi. 22. Dar Domnul mi-a fost mie scăpare și Dumnezeul meu ajutorul nădejdii mele; 23. Le va răsplăti lor Domnul după fărădelegea lor și după răutatea lor îi va pierde pe ei Domnul Dumnezeul nostru. Verbis Domini !
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Este adevărat că Dumnezeu n-a oprit moartea acestora, așa cum a oprit-o din Pronia Sa pe cea a lui Iov, căci diavolul n-ar fi cruțat nici o fărâmă de viață dacă era lăsat să facă ce voia. Dar nici nu i-a poruncit Dumnezeu diavolului ce să facă, și ce să omoare, și cum, și când. Diavolul ar fi putut să nu omoare pe nimeni dacă voia, căci nu primise nici o poruncă de la Dumnezeu în acest sens. Sau, putea să omoare o singură ființă, la modul demonstrativ, ca să-și arate puterea sa, ce i-a fost dezlegată; dar el i-a omorât pe toți cei care nu au fost ocrotiți de Dumnezeu, oameni și dobitoace. Și cu toate că Dumnezeu n-a omorât pe nimeni, tu spui cu nonșalanță că “… autorul morții … este Dumnezeu”. Și așa, dintr-un condei năbădăios, ai transformat pasivitatea motivată a lui Dumnezeu într-o decizie proactivă și totodată distructivă, care nu corespunde cu nimic realității. Citat:
“Dumnezeu este iubire” (Ioan 4: 8,16) și nu poate fi acuzat niciodată și de nimeni, nici de “prea multă iubire”, dar nici de căderea în extrema cealaltă, în care renunță la "iubirism", ca să se aprindă de "mânia sfântă". E ușor a face teologie după ureche, inventând cuvinte și expresii viciate de nonsens, precum “iubirism” și “sfânta mânie”, care nu se regăsesc pe niciunde în Biblie, dar care îi ajută pe unii să-și construiască cu ele raționamente lipsite de orice logică. Ore mânia nu este un păcat? Și ce păcat este sfânt, ca să-l numim cu infantilism și prețiozitate afișată “păcat sfânt”? Dar vei zice tu, cel care tot mai cauți nod în papură: Oare nu scrie în Biblie că avem dreptul să ne mâniem? Așadar există și mânie sfântă. Căci zice la Efeseni 4,26: “Mâniați-vă și nu greșiți; soarele să nu apună peste mânia voastră”. Teologule după ureche, care scoți versetele din context, oare cam ce vrea apostolul să spună aici? Dacă citești și mai sus și mai jos vei vedea cam ce vrea să spună: “lepădați minciuna și grăiți adevărul fiecare cu aproapele său; lepădați mânia, iar dacă vă scapă totuși vreo vorbă de mânie, împăcați-vă cu cel ofensat până la apusul soarelui; fugiți de ispitele diavolului; lepădați obiceiul de a fura, ci mai degrabă lucrați cu mâinile voastre, lepădați obiceiul de a rosti cuvinte rele și nedrese cu sare”. Și apoi, dacă ai avut răbdare să citești până aici, apostolul mai adaugă ceva, ca să te lămurească și mai bine: “Orice amărăciune și supărare și mânie și izbucnire și defăimare să piară de la voi, împreună cu orice răutate.”(Efeseni, 4,31) Și acum, vezi ce zice despre mânie? “Orice… mânie… să piară de la voi!” Orice însemnând probabil că o include automat și pe cea inventată de tine, “mânia sfântă”. Deci, dacă zice despre mânie că trebuie să piară, n-avea cum să se contrazică pe sine, îndemnând tot el la mânie, așa cum pare la prima impresie că ar rezulta din versetul 26. Citat:
Pedeapsa vine în urma judecății, dar unii văd în Dumnezeu, în loc de Dreptul Judecător, pe “Dreptul Pedepsitor”. Ei propovăduiesc în loc de "frica de a nu-I greși și de a nu-L ofensa pe Dumnezeu", o altfel de frică, o frică vechi-testamentară numită "frica de un Tiran cu numele de Dumnezeu" (care, ca orice tiran, aduce numai suferințe, schingiuiește, mutilează și omoară). Dumnezeu nu numai că nu pedepsește și nu omoară pe nimeni, dar nici măcar nu judecă pe nimeni, chiar dacă rămâne Judecător. Atunci cine judecă și cum judecă? Biblia dă răspunsul la acest paradox: Cuvântul rostit de Dumnezeu este cel care judecă: “Cine Mă nesocotește pe Mine și nu primește cuvintele Mele are judecător ca să-l judece: cuvântul pe care l-am spus acela îl va judeca în ziua cea de apoi.” (Ioan 12,48) Și tot Cuvântul rostit de Dumnezeu este cel care pedepsește atunci când este încălcat, iar pedeapsa pe care o aduce este însăși împlinirea lui, așa cum a fost el rostit: “De aceea spune-le: "Așa grăiește Domnul Dumnezeu: Nici unul din cuvintele Mele nu va fi amânat, ci cuvântul pe care-l voi rosti se va împlini", zice Domnul Dumnezeu.” (Iezec. 12,28) E ca și când un părinte i-ar spune fiului său: “Ai toate libertățile de pe lume, dar dacă vei bea otravă, sau te vei arunca în gol de pe stâncă, sau vei zgândări cu mâinile goale leul în pustie, atunci vei muri negreșit!”. Iar fiul lui îl nesocotește și din nepăsare sau din curiozitate sau din teribilism încearcă la întâmplare una dintre ele, convins fiind că tatăl său a exagerat sau chiar l-a mințit. Cu adevărat, durerea tatălui la moartea fiului va arăta că nu el este vinovat de moartea celui necugetat. Și asta nu numai pentru că îl avertizase dinainte, dar nici n-a putut cu nimic să-l împiedice. Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 03:31:20. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
E veche slăbiciunea aceasta, și nu sunt ei primii care au gustat-o: "Tot așa și noi, când eram copii, eram robi înțelesurilor celor slabe ale lumii; Iar când a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, Ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea. Și pentru că sunteți fii, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte! Astfel dar, nu mai ești rob, ci fiu; iar de ești fiu, ești și moștenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. Dar atunci necunoscând pe Dumnezeu, slujeați celor ce din fire nu sunt dumnezei; Acum însă, după ce ați cunoscut pe Dumnezeu, sau mai degrabă după ce ați fost cunoscuți de Dumnezeu, cum vă întoarceți iarăși la înțelesurile cele slabe și sărace, cărora iarăși voiți să le slujiți ca înainte? Țineți zile și luni și timpuri și ani? Mă tem de voi, să nu mă fi ostenit la voi, în zadar."(Gal 4, 3-11) Last edited by mariamargareta; 26.12.2010 at 03:56:28. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Romani 12:19 *Nu vă răzbunați singuri, iubiților, ci lăsați loc mâniei (lui Dumnezeu), căci scris este: "A Mea este răzbunarea; Eu voi răsplăti, zice Domnul". cum se va manifesta mania lui Dumnezeu aducand pedeapsa asupra unui pacatos? poruncind unui demon sa-i faca rau? sau, dupa cum afirma doamna Margareta, lasand demonii sa-i faca rau? pai si daca demonul nu vrea sa faca raul decis de Dumnezeu? sau...daca Dumnezeu decide ca un pacatos sa fie omorat, chiar daca demonul face treaba asta, nu tot Dumnezeu este responsabil ? Doamna Margareta, ganditi-va ce Iisus predicati, si aveti grija ca Il prezentati pe Dumnezeu intr-o lumina negativa, El nu comanda peste demoni, El ingaduie demonilor sa faca rau in anumite circumstante, dar nu sta la discutii cu satana, discutand cu acesta asupra activitatii lui si trasandu-i sarcini ! Ce a zis Domnul Iisus despre satana? "el nu are nimic in Mine". Ioan 14:30 |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Inima omului poate fi altar sau iad | Marius22 | Spiritualitatea ortodoxa | 8 | 23.04.2012 15:21:30 |
| Dumnezeu nu vrea suferinta omului | caty_deea | Despre Biserica Ortodoxa in general | 17 | 08.02.2011 00:14:52 |
| Poate fi Dumnezeu autorul direct al urii fata de om? | mariamargareta | Secte si culte | 29 | 10.01.2011 02:42:41 |
| Alegerea lui Dumnezeu sau a omului? | Arcanum | Botezul | 3 | 28.10.2007 21:22:41 |
| ACUM IN DIRECT LA TV - RELATIA OM DUMNEZEU | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 2 | 21.01.2007 00:51:39 |
|
|