Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
O insignifiantă completare la ceea ce excelent a subliniat dl Erethorn din Sfinții Părinți. O completare despre "stâlpii Bisericii". Așa cum înțelegem noi, catolicii, atunci când ne referim la instituția Bisericii ca la un edificiu (comparație care apare frecvent în Biblie și anume atunci când Biserica nu e comparată cu altceva: popor, munte, navă, măslin), stâlpii Bisericii sunt toți episcopii în calitatea lor de urmași ai apostolilor. Ei au un capitel de susținere, se bifurcă cumva: aceia sunt presbiterii (nu se numesc în popor "popi" acele bare ancorate în stâlpi și care țin astereala ?). Noi, laicii, suntem cărămizile acestui edificiu. Stâlpii își îndeplinesc bine rolul lor, sunt cu toții drepți și susțin edificiul atâta vreme cât sunt bine înfipți în fundația construcției, care fundație este aceea pe care ne-o spune Cristos. Asta, dacă nu pretindem până în pânzele albe că Isus a vrut să spună altceva decât a spus...
|
Dvs. spuneti ca Sf. Ioan nu a spus impotriva primatului. Dar nu asta doream sa afirm, de fapt raspuneam afirmatiei ca Sf. Ioan ar fi spus de primat. Dl. Erethorn spune ca Sf. Ioan a sustinut primatul. Dvs. spuneti ca Sf. Ioan n-a scris impotriva primatului. Aproape aveti aceeasi pozitie cu a mea, ajunge atata pentru a contraargumenta.
Dar, daca tot s-a adus in discutie Sf. Ioan, putem vedea ca nu numai ca nu sustine primatul, dar din scrieri reiese ca nu avea cunostinta de niciun primat.
In alte citate spune de Sf. Pavel ca e încă și
cârmaciul Bisericii[127], vasul alegerii, trâmbița cerească,
călăuza miresii lui Hristos (adică a Bisericii)“[128].
Si ca sf. Pavel i s-au incredintat locuitorii din toata lumea. Asadar nu doar de Sf. Petru afirma acele lucruri, ba pare ca de Sf. Pavel spune mai multe.