Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.06.2011, 21:37:47
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asadar nici nu intelegi ceea ce citesti. Inca odata iti spun ca nu raspund la toate mesajele tale, unele nici nu le citesc, mi se par doar aberatii, unele sunt chiar ilare.
Din ce mi-am dat seama pana acum la acest subiect tu de fapt nu stii despre ce vorbim, nu intelegi ce este primatul papal, primatul de onoare sau patriarhul. Dar presupun ca esti genul care l-ar suna pe Mircea Lucescu toata ziua sa ii spuna cum sa faca echipa la Sahtior si ce tactica sa adopte. fara sa te pricepi la fotbal, doar ca ai vazut o partida.
Daca spui sincer ca nu te intereseaza ce se scrie si nu intelegi, doar ca ai o idee fixa impotriva ortodoxiei macar ai ceva credibilitate. Ca nici noi nu trebuie sa raspundem la toate aberatiile.
Noi corbim aici despre ce crede ortodoxia si ce crede catolicismul, nu despre ce crede Adriana ca ar crede catolcismul sau ortodoxia. Iar daca iti expui parerile tale personale bazate pe nimic poti macar sa nu ne dai si lectii, din moment ce nu intelegi nimic.
De ce nu scrii la subiecte la care te pricepi sau macar le poti intelege?
Nu are rost sa-ti raspund pentru ca pe tine nu te intereseaza raspunsurile, ai doar acea
idee fixa impotriva ortodoxiei. Si cum nu ai cunostinte, cum gasesti o ideea impotriva la
penticostali, protestanti, catolici, etc., cum incepi sa scrii pagini intregi despre ce ai inteles
tu.
In cazul acestui text raspunsul e ca Sf. Grigorie se refera la un patriarh care este deasupra celorlalti, adica are un primat ca si cel papal. Dar pentru asta trebuie sa te
informezi ce este primatul papal, ce este patriarhul si ce este primatul de onoare.
Vad ca acum adopti metoda: "cea mai buna aparare este atacul". Nu stii sa imi spui cum a stat treaba cu insemnele patriarhale, pui pe sema Sf. Ioan Gura de Aur cuvinte care nu ii apartin si acu', daca tot exista Patriarh ecumenic la ortodocsi iar un sfant a vorbit impotriva vii sa spui ca de fapt cel de pe vremea sfantului era ca un Papa. M-ai facut sa zambesc pentru ca fara sa vrei ai spus adevarul, tocmai asta a dus la schisma, pretentia estului de a fi la ei autoritatea suprema
  #2  
Vechi 14.06.2011, 21:52:04
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Vad ca acum adopti metoda: "cea mai buna aparare este atacul". Nu stii sa imi spui cum a stat treaba cu insemnele patriarhale, pui pe sema Sf. Ioan Gura de Aur cuvinte care nu ii apartin si acu', daca tot exista Patriarh ecumenic la ortodocsi iar un sfant a vorbit impotriva vii sa spui ca de fapt cel de pe vremea sfantului era ca un Papa. M-ai facut sa zambesc pentru ca fara sa vrei ai spus adevarul, tocmai asta a dus la schisma, pretentia estului de a fi la ei autoritatea suprema
Adriana, nu la ei, ci si la ei, nu numai la catolici. Pretentie intemeiata, dealtfel.
  #3  
Vechi 14.06.2011, 22:16:09
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Adriana, nu la ei, ci si la ei, nu numai la catolici. Pretentie intemeiata, dealtfel.
Miha apreciez mult ca esti sincera :) Dar vezi ca nu toti ortodocsii sunt la fel de sinceri pentru ca in loc sa zica adevarul, ca ravnesc si ei dupa autoritatea Papala, ei zic ca de fapt nimeni nu trebuie sa o aiba tocmai pentru ca estul nu a reusit sa o obtina. Si luptand impotriva autoritatii papale se fac ca nu observa faptul ca nici la ortodocsi nu ii pastoresc preotii pe episcopi si episcopii pe Patriarh ci se intampla exact invers. Nici Papa nu face mai mult ci face la nivel international exact ce face un Patriarh la nivel national si un episcop la nivel episcopal. Singura diferenta este faptul ca credinciosii catolici sunt foarte ascultatori de superiorii ierarhici in timp ce ortodocsii au sange de mici protestanti...
  #4  
Vechi 14.06.2011, 23:40:11
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Miha apreciez mult ca esti sincera :) Dar vezi ca nu toti ortodocsii sunt la fel de sinceri pentru ca in loc sa zica adevarul, ca ravnesc si ei dupa autoritatea Papala, ei zic ca de fapt nimeni nu trebuie sa o aiba tocmai pentru ca estul nu a reusit sa o obtina. Si luptand impotriva autoritatii papale se fac ca nu observa faptul ca nici la ortodocsi nu ii pastoresc preotii pe episcopi si episcopii pe Patriarh ci se intampla exact invers. Nici Papa nu face mai mult ci face la nivel international exact ce face un Patriarh la nivel national si un episcop la nivel episcopal. Singura diferenta este faptul ca credinciosii catolici sunt foarte ascultatori de superiorii ierarhici in timp ce ortodocsii au sange de mici protestanti...
Nu e vorba de ceea ce ravneau ortodocsii, ci de dreptul lor, stabilit prin Sfant Sinod ecumenic, de a fi egali.
Ma intreb de ce este atat de greu de inteles un lucru atat de simplu?
Dealtfel Papa este tot episcop, in caz ca nu stii... De ce ar fi un episcop mai mare decat altul?!? Poate doar prin sfintenie. Ori Ortodoxia nu duce lipsa de sfinti, dar sunt smeriti.
  #5  
Vechi 15.06.2011, 08:33:33
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

"Catolicismul n-are pe Hristos in taine pentru ca ei spun ca in taine nu e harul necreat, ci o gratie creata. Atunci au venit protestantii si le-au negat cu totul: ce ne mai trebuie taine?"
Parintele Staniloae

Iata unde duce invatatura catolica despre harul creat, la protestantism si la negarea tainelor.
  #6  
Vechi 15.06.2011, 09:59:30
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit Prerogativele Patriarhiei Ecumenice

Care este diferenta intre primus inter pares (primul dintre cei egali) si primatul papal.
Patriarhia ecumenica de Constantinopol are aceleasi prerogative avute si de episcopul Romei in primul mileniu.

Trei sinoade ecumenice (Canonul al 3-lea al celui de-al doilea Sinod Ecumenic, Canonul 28 al Sinodului al IV-lea Ecumenic, Canonul 36 al Sinodului Quinisext) au stabilit prerogative egale ale Romei si Constantinopolului. Poate fi adaugat si sinodul din 879, care a hotarat acelasi lucru in privinta asta.
Prerogativele sunt:
-Dreptul de a asculta apeluri referitoare la disputele între clerici (Canoanele 9 și 17 ale celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a hirotoni episcopi pentru regiuni care sunt în afara limitelor canonice definite (Canonul 28 al celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a stabili mănăstiri de tip stavropighie chiar și în teritoriile altor patriarhate - a se vedea (Epanagogele, comentarii ale lui Matei Vlastares și Teodor Balsamon).

Asadar, fata de primatul papal, patriarhul ecumenic nu are jurisidictie in alte patriarhii, poate hirotonii episcopi doar in afara granitelor patriarhiilor (in zilele noastre acestea ar fi Europa de vest, cele doua Americi, Australia, etc.)
Citez: "Uneori, în exercițiul autorității sale, Constantinopolul a fost acuzat de tendințe către papism[1], acuzație care poate fi considerată exagerată, întrucât "papismul" se definește ca pretenție a unui episcop de a avea o jurisdicție directă și absolută asupra tuturor eparhiilor (diecezelor) Bisericii, ceea ce Patriarhul Ecumenic nu a pretins niciodată."
  #7  
Vechi 15.06.2011, 16:32:02
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Care este diferenta intre primus inter pares (primul dintre cei egali) si primatul papal.
Patriarhia ecumenica de Constantinopol are aceleasi prerogative avute si de episcopul Romei in primul mileniu.

Trei sinoade ecumenice (Canonul al 3-lea al celui de-al doilea Sinod Ecumenic, Canonul 28 al Sinodului al IV-lea Ecumenic, Canonul 36 al Sinodului Quinisext) au stabilit prerogative egale ale Romei si Constantinopolului. Poate fi adaugat si sinodul din 879, care a hotarat acelasi lucru in privinta asta.
Prerogativele sunt:
-Dreptul de a asculta apeluri referitoare la disputele între clerici (Canoanele 9 și 17 ale celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a hirotoni episcopi pentru regiuni care sunt în afara limitelor canonice definite (Canonul 28 al celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a stabili mănăstiri de tip stavropighie chiar și în teritoriile altor patriarhate - a se vedea (Epanagogele, comentarii ale lui Matei Vlastares și Teodor Balsamon).
Asadar, fata de primatul papal, patriarhul ecumenic nu are jurisidictie in alte patriarhii, poate hirotonii episcopi doar in afara granitelor patriarhiilor (in zilele noastre acestea ar fi
Europa de vest, cele doua Americi, Australia, etc.)
Citez: "Uneori, în exercițiul autorității sale, Constantinopolul a fost acuzat de tendințe către papism[1], acuzație care poate fi considerată exagerată, întrucât "papismul" se definește ca pretenție a unui episcop de a avea o jurisdicție directă și absolută asupra tuturor eparhiilor (diecezelor) Bisericii, ceea ce Patriarhul Ecumenic nu a pretins niciodată."
Catalin,
Eu nu am zis ca nu citesc mesajele ci am zis doar ca deocamdata nu am timp sa citesc toate trimiterile pe care le faci tu prin linkuri. Si pana saptamana viitoare tot asa va fi, nu voi avea timp. Asa ca nu are rost sa faci bascalie (ma refer la mesajul precedent, iti raspund la amandoua aici) pentru ca nu-i nimic mai simplu decat a verifica mesajele de pe site. Deci mesajul legat de Sfantul Ioan Gura de Aur este nr. 1087 in care spui ca reiei toata opera Sfantului fara sa dai nici "omilia" din care ai luat-o, si nici macar linkul catre mesajul in care ai mai spus acelasi lucru nu il dai. Dupa care, singurul raspuns primit de la tine pe aceasta tema este cel cu nr. 1106 in care iar nu zici sursa citatului tau anterior. Si apoi, in loc sa vii cu sursa, ai trecut la alt sfant. Asa ca nu are rost sa faci bascalie degeaba.
Acum sa revenim la mesajul de mai sus: ca si alte dati m-ai convins ca degeaba citesti mult daca intelegi putin. Ideea era urmatoarea: egalitatea episcopilor. Ortodocsii combat prerogativele Papei pe baza ideii egalitatii episcopilor insa in est episcopii nu sunt egali ci unii sunt mai presus de ceilalti fiind Patriarhi si dintre toti unul este mai presus de ceilalti fiind ecumenic. Ce fac insa ortodocsii? Desi in mod clar Patriarhul ecumenic are prerogative pe care nu le au si ceilalti Patriarhi, deci episcopii nu sunt egali intre ei, ortodocsii gasesc scuze inegalitatii din curtea proprie pe care apoi se incapataneaza sa o numeasca egalitate. Cu alte cuvinte treaba sta asa: egalitate sa fie, dar sa o stabilim in est! Asa cum Patrirhul ecumenic din Istambul este egal cu episcopul roman din Cluj, tot asa si Papa este egal cu oricare alt episcop. Despre aceeasi egalitate este vorba. Functiile administrative sunt altele si intr-un caz si in celalat. Iar estul este suparat ca nu a stabilit el aceste functii, cam asta-i problema, simple chestiuni de orgoliu.
  #8  
Vechi 16.06.2011, 00:56:00
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Care este diferenta intre primus inter pares (primul dintre cei egali) si primatul papal.
Patriarhia ecumenica de Constantinopol are aceleasi prerogative avute si de episcopul Romei in primul mileniu.

Trei sinoade ecumenice (Canonul al 3-lea al celui de-al doilea Sinod Ecumenic, Canonul 28 al Sinodului al IV-lea Ecumenic, Canonul 36 al Sinodului Quinisext) au stabilit prerogative egale ale Romei si Constantinopolului. Poate fi adaugat si sinodul din 879, care a hotarat acelasi lucru in privinta asta.
Prerogativele sunt:
-Dreptul de a asculta apeluri referitoare la disputele între clerici (Canoanele 9 și 17 ale celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a hirotoni episcopi pentru regiuni care sunt în afara limitelor canonice definite (Canonul 28 al celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic);
-Dreptul de a stabili mănăstiri de tip stavropighie chiar și în teritoriile altor patriarhate - a se vedea (Epanagogele, comentarii ale lui Matei Vlastares și Teodor Balsamon).
Asadar, fata de primatul papal, patriarhul ecumenic nu are jurisidictie in alte patriarhii, poate hirotonii episcopi doar in afara granitelor patriarhiilor (in zilele noastre acestea ar fi Europa de vest, cele doua Americi, Australia, etc.)
Citez: "Uneori, în exercițiul autorității sale, Constantinopolul a fost acuzat de tendințe către papism[1], acuzație care poate fi considerată exagerată, întrucât "papismul" se definește ca pretenție a unui episcop de a avea o jurisdicție directă și absolută asupra tuturor eparhiilor (diecezelor) Bisericii, ceea ce Patriarhul Ecumenic nu a pretins niciodată."
Catalin, la copy-paste esti foarte bun, nimeni nu neaga asta. Astept insa sa apara momentul in care sa fii la fel de bun si in a gandi cu capul propriu in asa fel incat sa si intelegi cele ce citesti (si redai cu copy-paste).
Dupa cum vezi scrie negru pe alb ca Mitropolitul este un rang in ierarhie si in virtutea rangului sau se supune ascultarii catre Patriarhul sau . Deci episcopii nu sunt egali decat in puterea lor sacramentala, harica, iar in aceasta putere sunt egali si Papei. In cea administrativa insa sunt supusi ascultarii in ordine ierarhica de la Patriarh catre mitropolit, arhiepiscop, episcop etc. Toti sunt episcopi si totusi unii datoreaza ascultare altora. Si iata ca scrie negru pe alb, dar tu oare si citesti ce scrie sau vezi in fata ochilor doar ideile proprii ignorand restul textelor?...
  #9  
Vechi 15.06.2011, 16:50:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Nu e vorba de ceea ce ravneau ortodocsii, ci de dreptul lor, stabilit prin Sfant Sinod ecumenic, de a fi egali.
Ma intreb de ce este atat de greu de inteles un lucru atat de simplu?
Dealtfel Papa este tot episcop, in caz ca nu stii... De ce ar fi un episcop mai mare decat altul?!? Poate doar prin sfintenie. Ori Ortodoxia nu duce lipsa de sfinti, dar sunt smeriti.
Si episcopul din Cluj are dreptul de a fi egal cu patriarhul Romaniei sau cu Patriarhul ecumenic, ca doar si acestia tot episcopi sunt, asa-i? Si uite ca nu sunt egali ci functiile lor sunt diferite. In Har insa nu este unul mai mare ca altul, ci toti pot primi acelasi Har de la Dumnezeu. Exact la fel sta treaba si cu Papa, administrativ nu este egal cu ceilalti episcopi ci este pe o treapta superioara la fel ca Patriarhii, asa ca discutiile nu se mai poarta la nivelul episcopilor simpli, ci la nivelul Patriarhilor care sunt o treapta superioara in ierarhie, nu si in Har. In Har un om simplu poate fi mai imbunatatit, insa nu acela va sta in fata poporului ci cei care au aceasta functie, adica cei din ierarhie, fiecare dupa atributiile functiei lui. Iar Duhul Sfant lucreaza cu fiecare sa isi indeplineasca bine functia. Sau cum imi zicea duhovnicul grec ca ei, preotii, sunt simplii functionari in slujba lui Dumnezeu, nu sunt mai plini de Har ca altii. La fel si Papa, un functionar in slujba Domnului. Iar Domnul are grija de lucratorii Sai la care le-a spus sa nu isi faca griji de cele pe care le vor spune pentru ca va vorbi Duhul Sfant la timpul potrivit.

Last edited by Adriana3; 15.06.2011 at 17:00:10.
  #10  
Vechi 15.06.2011, 11:15:41
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Pretentie intemeiata, dealtfel.
Ati reusit cu o singura propozitie sa ma luminati: problema nu e deloc primatul papal. Problema e ca papa se afla la Roma.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare