![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Miha apreciez mult ca esti sincera :) Dar vezi ca nu toti ortodocsii sunt la fel de sinceri pentru ca in loc sa zica adevarul, ca ravnesc si ei dupa autoritatea Papala, ei zic ca de fapt nimeni nu trebuie sa o aiba tocmai pentru ca estul nu a reusit sa o obtina. Si luptand impotriva autoritatii papale se fac ca nu observa faptul ca nici la ortodocsi nu ii pastoresc preotii pe episcopi si episcopii pe Patriarh ci se intampla exact invers. Nici Papa nu face mai mult ci face la nivel international exact ce face un Patriarh la nivel national si un episcop la nivel episcopal. Singura diferenta este faptul ca credinciosii catolici sunt foarte ascultatori de superiorii ierarhici in timp ce ortodocsii au sange de mici protestanti...
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma intreb de ce este atat de greu de inteles un lucru atat de simplu? Dealtfel Papa este tot episcop, in caz ca nu stii... De ce ar fi un episcop mai mare decat altul?!? Poate doar prin sfintenie. Ori Ortodoxia nu duce lipsa de sfinti, dar sunt smeriti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
"Catolicismul n-are pe Hristos in taine pentru ca ei spun ca in taine nu e harul necreat, ci o gratie creata. Atunci au venit protestantii si le-au negat cu totul: ce ne mai trebuie taine?"
Parintele Staniloae Iata unde duce invatatura catolica despre harul creat, la protestantism si la negarea tainelor. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Care este diferenta intre primus inter pares (primul dintre cei egali) si primatul papal.
Patriarhia ecumenica de Constantinopol are aceleasi prerogative avute si de episcopul Romei in primul mileniu. Trei sinoade ecumenice (Canonul al 3-lea al celui de-al doilea Sinod Ecumenic, Canonul 28 al Sinodului al IV-lea Ecumenic, Canonul 36 al Sinodului Quinisext) au stabilit prerogative egale ale Romei si Constantinopolului. Poate fi adaugat si sinodul din 879, care a hotarat acelasi lucru in privinta asta. Prerogativele sunt: -Dreptul de a asculta apeluri referitoare la disputele între clerici (Canoanele 9 și 17 ale celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic); -Dreptul de a hirotoni episcopi pentru regiuni care sunt în afara limitelor canonice definite (Canonul 28 al celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic); -Dreptul de a stabili mănăstiri de tip stavropighie chiar și în teritoriile altor patriarhate - a se vedea (Epanagogele, comentarii ale lui Matei Vlastares și Teodor Balsamon). Asadar, fata de primatul papal, patriarhul ecumenic nu are jurisidictie in alte patriarhii, poate hirotonii episcopi doar in afara granitelor patriarhiilor (in zilele noastre acestea ar fi Europa de vest, cele doua Americi, Australia, etc.) Citez: "Uneori, în exercițiul autorității sale, Constantinopolul a fost acuzat de tendințe către papism[1], acuzație care poate fi considerată exagerată, întrucât "papismul" se definește ca pretenție a unui episcop de a avea o jurisdicție directă și absolută asupra tuturor eparhiilor (diecezelor) Bisericii, ceea ce Patriarhul Ecumenic nu a pretins niciodată." |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu am zis ca nu citesc mesajele ci am zis doar ca deocamdata nu am timp sa citesc toate trimiterile pe care le faci tu prin linkuri. Si pana saptamana viitoare tot asa va fi, nu voi avea timp. Asa ca nu are rost sa faci bascalie (ma refer la mesajul precedent, iti raspund la amandoua aici) pentru ca nu-i nimic mai simplu decat a verifica mesajele de pe site. Deci mesajul legat de Sfantul Ioan Gura de Aur este nr. 1087 in care spui ca reiei toata opera Sfantului fara sa dai nici "omilia" din care ai luat-o, si nici macar linkul catre mesajul in care ai mai spus acelasi lucru nu il dai. Dupa care, singurul raspuns primit de la tine pe aceasta tema este cel cu nr. 1106 in care iar nu zici sursa citatului tau anterior. Si apoi, in loc sa vii cu sursa, ai trecut la alt sfant. Asa ca nu are rost sa faci bascalie degeaba. Acum sa revenim la mesajul de mai sus: ca si alte dati m-ai convins ca degeaba citesti mult daca intelegi putin. Ideea era urmatoarea: egalitatea episcopilor. Ortodocsii combat prerogativele Papei pe baza ideii egalitatii episcopilor insa in est episcopii nu sunt egali ci unii sunt mai presus de ceilalti fiind Patriarhi si dintre toti unul este mai presus de ceilalti fiind ecumenic. Ce fac insa ortodocsii? Desi in mod clar Patriarhul ecumenic are prerogative pe care nu le au si ceilalti Patriarhi, deci episcopii nu sunt egali intre ei, ortodocsii gasesc scuze inegalitatii din curtea proprie pe care apoi se incapataneaza sa o numeasca egalitate. Cu alte cuvinte treaba sta asa: egalitate sa fie, dar sa o stabilim in est! Asa cum Patrirhul ecumenic din Istambul este egal cu episcopul roman din Cluj, tot asa si Papa este egal cu oricare alt episcop. Despre aceeasi egalitate este vorba. Functiile administrative sunt altele si intr-un caz si in celalat. Iar estul este suparat ca nu a stabilit el aceste functii, cam asta-i problema, simple chestiuni de orgoliu. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dupa cum vezi scrie negru pe alb ca Mitropolitul este un rang in ierarhie si in virtutea rangului sau se supune ascultarii catre Patriarhul sau . Deci episcopii nu sunt egali decat in puterea lor sacramentala, harica, iar in aceasta putere sunt egali si Papei. In cea administrativa insa sunt supusi ascultarii in ordine ierarhica de la Patriarh catre mitropolit, arhiepiscop, episcop etc. Toti sunt episcopi si totusi unii datoreaza ascultare altora. Si iata ca scrie negru pe alb, dar tu oare si citesti ce scrie sau vezi in fata ochilor doar ideile proprii ignorand restul textelor?... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Adriana3; 15.06.2011 at 17:00:10. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ati reusit cu o singura propozitie sa ma luminati: problema nu e deloc primatul papal. Problema e ca papa se afla la Roma.
|
|