![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
La ce aparențe de adevăr luate drept adevăr incontestabil v-ați gândit? Un om se folosește de rațiune atunci când are în vedere ambele fețe ale monedei. Cel care e de-acord cu tot ce i se bagă pe gât nu se folosește de rațiune. Cel care exclude din start orice alt punct de vedere diferit de-al lui, e un om „obtuz”. Deci fără prea multă finețe în judecată. Oricum, tot nu pricep de ce e nevoie de credință că altfel te papă focul. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Nu vreau să intrăm în amănunte, pentru că s-a bătut foarte mult apa în piuă pe temele preferate ale raționaliștilor. E la fel de adevărat că și de partea credinței se face de multe ori aceeași greșeală, nu urmărind adevărul curat, ci susținerea unei teorii fixe. Și într-un caz, și în celălalt, consider că e vorba de o idolatrizare a unui pseudo-adevăr. Credința trebuie să rămână deschisă cunoașterii științifice, iar aceasta, la rândul ei, trebuie să fie deschisă credinței. Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Știința face drumul de jos în sus, de la periferie spre centru. Dacă nu se pierde pe drum va ajunge la întâlnirea cu credința (care și ea, la rândul ei, nu trebuie să se piardă în lume). Dacă, însă, un „științific” (vorba lui Vsovivi) pune la îndoială realitățile despre care vorbesc credincioșii, corect este să analizeze, să cerceteze, însă cu mijloacele adecvate. Adică trebuie să intre în postura credinciosului, să accepte (fie și experimental) drept adevăruri ceea ce este adevărat pentru un credincios, să se roage (renunțând la îndoieli)... să trăiască sincer credința. Abia apoi, cunoscând-o dinlăuntru, va putea vorbi cu „obiectivitate” (despre ceva atât de subiectiv). Creștinismul nu e un sistem filosofic, ci un mod de viață în har. O viață cu Hristos, cu Dumnezeu. O legătură de iubire mai mult decât o vorbire despre lume și sensul ei. El încearcă, desigur, să înțeleagă lumea, din perspectiva revelației, și atunci se exprimă și filosofic; însă nu de la această înțelegere se pornește. La ea ajung unii, cei care i se dedică. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
"credinta" noastra e influentata de sentimentele si dorintele noastre.. adevarul e impartial... Ratiunea pune totul cap la cap isi face calculul si ajunge la o concluzie.. din cauza stiintei ai un televizor, un calculator, un internet, electricitate, caldura, un telefon, o masina, s.a.m.d.. cea mai comuna stiinta e matematica.
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Dacă adevărurile științifice nu au nicio valoare pentru că pornesc de la coadă la cap, atunci nici această afirmație nu are valoare pentru că acesta e doar o premisă derivată dintr-o alta luată ca atare (așa cum se întâmplă și în știință).
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Având în vedere că Dumnezeu este subiect pur iar materia este obiect, evident că cercetarea celor materiale se situează la periferia existenței și nu poate spune prea multe despre Subiectul care le-a creat. Dar pe măsură ce cunoașterea se apropie de Subiect, nu mai crede că realitatea obiectivă este singura existență, constată că există o taină a lumii, un mister care nu e accesibil observației obiective, ci doar trăirii personale, subiective. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Adevărul va rezista oricărei îndoieli, oricât de puternică e. Tu poți să te îndoiești că n-au cum să-ți crească aripi să zbori, dar asta nu schimbă cu nimic adevărul. Despre Iisus se spune că e calea, viața și Adevărul (suprem, absolut). Nu e nimic care să te convingă de contrariu, dacă te îndoiești de acest „adevăr”. Ori ar fi normal ca de adevărul absolut să nici nu mai ai cum să te îndoiești pentru că e atât de evident încât orice contestare e de prisos. Oare de-asta e nevoie de credință? Pentru că știa și el acest lucru?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu unul ma duc dupa ceia ce Dumnezeu imi descopera si ma calauzeste nu dupa spusele unuia si ale altuia . Este cale lunga si mare Dar sa cunosti pe Dumnezeu ,uni din noi avem Urechi si nul auzim cum ne cheama si nul vom cunoast pina la ziua in care va fi puse scaunele la judecata atunci pentru aceia va fi tIrziu , sa lucram pIna este timp si lumina ca vedem ce lucram ca dac se va lua lumina vom umbla In Intuneric si nu vom mai gasi calea . Doamne sa nu abati Inima mea de la calea ta si de la plinirea poruncilor tale amin amin amin |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Deci Biblia, spusele preoților, ale sfinților nu v-au influențat în niciun fel credința în Dumnezeu? Ați fi crezut în Iisus și dacă vă nășteați în sălbăticie? Ați renunța la creștinism dacă ar apărea cineva care să vă convingă că mahomedanismul e calea cea bună? Ați renunța la islamism pentru creștinism presupunând că ați fi fost crescut în spiritul acestuia? Presupun că nu. Asta nu e îndoctrinare?
Citat:
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Dincolo de ratiune | OmuBun | Teologie si Stiinta | 51 | 02.08.2010 00:52:48 |
| Ratiune si Treime | naephius | Teologie si Stiinta | 36 | 29.07.2009 19:47:30 |
|
|