![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Dupa discutiile avute pana in acest moment, mă apropii de următoarea concluzie:
1. La nivel de intenție, prin practicarea abstinenței (complete sau periodice, după caz), ortodoxul și/sau catolicul știe prea bine că, în acest fel, nu va mai avea copil. Chiar și abstinența completă a ortodoxului poate deveni periodică, în sensul reluării ei, atunci când revine motivul pentru care a fost practicată inițial. 2. La nivel strict fizic, abstinența ortodoxă sau catolică se manifestă în același fel: se întrerupe complet legătura conjugală. Este important să distingem cele două realități de mai sus, fiindcă ele arată că există conștiința unei cauzalități care să permită unei familii ortodoxe sau catolice să pună problema amânării unei (noi) sarcini. Dacă nu ar fi așa, atunci nici BOR nu ar mai fi permis nici un fel de motiv de amânare a unei sarcini, nici măcar prin abstinența totală, și nici BC nu s-ar fi pronunțat asupra metodelor naturale, ambele obligând, în conștiință, la facerea nelimitată și necondiționată de prunci. Ori, acest lucru nefiind valabil în acest moment, suntem îndemnați să reflectăm asupra responsabilității (de care vorbea AlinB mai devreme) pe care Dumnezeu a pus-o între mâinile noastre, inclusiv la acest nivel. Întrebarea care decurge firesc din acest punct este următoarea: cum putem ajunge, dacă este cazul, la distingerea între un caz corect și justificat de amânare a unei sarcini, și un caz fals? Aici intră în joc formarea personală, gradul de înduhovnicire șamd. Dacă la nivel de intenție (fiindcă urmăresc evitarea unei sarcini), și la nivel de manifestare (fiindcă presupun lipsa completă a întâlnirii conjugale), abstinența ortodoxă și catolică pot fi considerat identice, rămâne să reflectăm asupra motivelor pentru care BC a considerat justificată, în caz de motive serioase, folosirea legăturii conjugale în perioada de infertilitate lunară a femeii, în timp ce BOR a considerat justificată practicarea abstinenței absolute, pentru aceleasi motive. În această optică, presupunând un motiv grav pentru care amânarea unei noi sarcini ar necesita trecerea unui an de zile, o familie ortodoxă va trebui să se abțină complet, timp de un an de zile, de la relații conjugale, în timp ce o familie catolică nu va putea avea relații conjugale decât în perioadele de infertilitate din cadrul unui ciclu. Când au statuat acest lucru, probabil că BC a avut în vedere importanța inclusivă a actului conjugal pentru menținerea unității vieții de familie, și probabil că BOR a considerat că menținerea unității vieții de familie se poate realiza și exclusiv într-un mod spiritual (abstinență + rugăciune), minimizând importanța relațiilor conjugale în atingerea și menținerea acestei unități. Last edited by andreicosmovici; 09.04.2012 at 01:27:15. |
![]() |
Tags |
metode contraceptive, metode naturale, reglarea nasterilor, reglarea naturala, scopul casatoriei |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pledoarie pentru nasterea naturala | Florin-Ionut | Umanitare | 126 | 03.10.2013 22:11:24 |
nastere naturala/cezariana | nicoletajuravle | Generalitati | 29 | 30.05.2013 18:02:29 |
UE si alimentatia naturala | nicoletajuravle | Generalitati | 9 | 21.04.2007 11:42:44 |
|