Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
Dumnezeu ne-a dat copii frumosi si sanatosi pentru ca asa a vrut El, nu fiindca ne-am propus sau programat noi.
|
Fără discuție, dar colaborarea dintre Dumnezeu și om presupune răspunsul liber și responsabil al omului. Nu spun că acest fapt reprezintă un merit al omului.
Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
Dupa mintea noastra de atunci, eram incredintati ca ne incadram intr-o perioada non-fertila. Probabil pentru o siguranta de cel putin 80%, femeia trebuie sa aiba ciclurile foarte regulate, ca a unui ceas elvetian.
|
Metoda calendarului reprezenta un simplu algoritm, care nu ținea cont de diverse particularități (oboseală, boală, stress etc). Metoda simpto-termică ține cont de aceste particularități, și stabilește granițele perioadelor (fertilă și infertilă) exclusiv pe baza acestor semne ale corpului femeii: mucusul + temperatura + diverse caracteristici ale colului uterin. În funcție de modificările și particularitățile acestor trei "martori", și în conformitate cu niște reguli foarte clare, se ajunge la un procent de siguranță de 99,8, chiar 99,9 în primele zile ale ciclului (menstruatie), și 100% în perioada post-ovulatorie.
Trebuie înțeles (și studiat, pentru cine dorește) faptul că metoda calendarului a fost practic înlocuită de metodele naturale de reglare a conceptiei, care sunt cele corecte, in sensul in care tin cont de semnele amintite mai sus (temperatura, mucus, col), în acest fel fiind capabile să integreze orice modificare: boală, stress, ciclu mai lung etc. Ca o concluzie, NU este necesar ca femeia să aibă cicluri regulate, pentru a putea practica metoda simpto-termică a Dr. Joseph Rotzer.
Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
Dar asa cum vad eu lucrurile, chiar daca exista "studii foarte bine puse la punct", intotdeauna va fi un "ceva" prin care Dumnezeu sa ne ajute sa nu facem prostii prea mari in naivitatea noastra.
|
Aici ai scos în evidență o chestiune de nuanță. Cred că orice creștin trebuie să aibe această optică: mă străduiesc atât cât pot într-o direcție, dar îl rog în același timp pe Dumnezeu să-mi guverneze și inspire faptele și gândurile. În consecință, sunt deschis și la întorsăturile de situații care pot surveni raportat la planul meu uman inițial, încredințat fiind că întorsăturile respective sunt semnul intervenției lui Dumnezeu în viața mea.
Una din "binecuvântatele întorsături" este survenirea unei sarcini, peste planul meu uman. Eu cred că, indiferent de gradul de siguranță al unei metode sau al alteia, rămâne valabilă problema responsabilității personale față de porunca "creșteți și vă înmulțiți".
Așa cum am spus și mai devreme, abstinența ortodoxă, totală, se hrănește din aceleași intenții de amânare a sarcinii din care se hrănește și abstinența periodică catolică. Diferența este următoarea: BC consideră că unirea conjugală este permisă și importantă pentru unitatea vieții de familie, atunci când acea familie este într-o situație în care, din punct de vedre uman, este necesară amânarea unei sarcini. BOR consideră nepermisă utilizarea căsătoriei în perioadele de infertilitate ale femeii, deși actul conjugal din acea perioadă ar fi tot complet, și deși intenția soților nu ar fi de a se sustrage poruncii lui Dumnezeu, ci doar de a amâna venirea unei noi vieți, pentru motive întemeiate.