![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E o diferenta, nu-i asa? Sf.Ap.Pavel a spus ca "ceva anume" ce da viata este in Eutihie. Tu afirmi ca este "suflarea de viata", dar eu asta incerc sa dovedesc ca "suflarea de viata" tine de constitutia fiziologica a omului: avem un aparat respirator format din plamani, laringe, bronhii, etc., avem boli ale aparatului respirator. In momentul in care Eutihie a murit "suflarea de viata" s-a stins. EUTIHIE MURISE! MURISERA TOATE FUNCTIILE VITALE! Iar faptul ca Sf.Ap.Pavel s-a aplecat peste Eutihie si l-a luat in brate - dincolo de gestul plin de tandrete al Sf.Ap. - eu il intepretez ca fiind rugaciunea Sf.Ap.Pavel pentru acel tanar. Vezi, Dumnezeu a facut aceasta minune printr-un om tocmai pentru a inalta comuniunea din adunarea acelei zile, pentru a se preamari lucrurile lui Dumnezeu prin minunea invierii lui Eutihie(adu-ti aminte minunea cu orbul din nastere). Last edited by Illuminatu; 29.05.2012 at 09:30:03. |
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Înțeleg că vrei să-mi sugerezi "sfințenia duminicii", dar ai grijă cum folosești "sabia" Cuvântului! S-ar putea să te tai singur în ea: Hristos a făcut multe vindecări în ziua sâmbetei. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Reversul raspunsului tau este, insa, aceeasi problema pe care ai pus-o tu: este cumva "suflarea de viata" - adica suflul plaminilor izvorata de la Insusi Dumnezeu? Asta inseamna ca suflul respirator izvoraste direct de la Dumnezeu? Nu cumva e o idee putin prea "avantata"? Citat:
Deci, pana la urma am lamurit ca "suflarea de viata" este ceva ce nu tine de functiile organice ale corpului uman. De acord? Este ceva ce vine de dincolo de capacitatea omului de a se mentine pe sine in viata. Corect? (Ex.cand un bebelus vine pe lume medicul ii da peste fundulet pentru ca micutul sa-si inceapa respiratia.) Citat:
Concluzie: vorbim despre ceva - nu stim ce anume - care se intoarce la Dumnezeu in momentul mortii omului. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Iar ca si caracteristici ale acestui "ceva", ce cunoastem cu siguranta pana acum este ca la moartea omului - fie ea si violenta -, acest ceva urca inapoi la Dumnezeu.
Fara acest "ceva" omul nu poate sa traiasca, mai bine zis sa vietuiasca - ca sa nu existe confuzii. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Idem. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Spune-mi, te rog, in ce fel a devenit sufletul muritor daca la moartea omului sufletul acestuia se intoarce la Dumnezeu? Eu nu vad pe acest "traseu" vreo moarte - a se intelege "disparitie", neantizare - a sufletului: sufletul este suflat omului la nastere, iar mai apoi, la moartea omului acesta se intoarce la Dumnezeu? Cand intervine moartea? Cum intervine moartea sufletului?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Avem un bec (trupul) și curent electric (suflarea de viață). Când pornim întrerupătorul, apare... lumina. Când îl oprim, unde "dispare" lumina și cum se "neantizează" ea? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu ai afirmat: "Sufletul nu este nemuritor prin sine însuși și a fost la început creat nemuritor, însă intervenind păcatul, sufletul a devenit muritor." Acest suflet care a devenit muritor prin caderea protoparintilor nostri a devenit muritor din nemuritor sau a capatat moartea in mod latent - adica va putea sa moara? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ati omis un detaliu. Pt. dvs. minor, pentru noi, esential. Omul nu e „o creatura facuta dupa chipul si asemanarea becului electric”, ci una care, de-i va face lui Hristos salas in fiinta sa, „chiar de va muri, viu va fi”, chiar de se va stinge lumina (cu l mic), in fiinta lui, va fi Lumina. Aceea pe care n-o pot stinge adventistii de la intrerupator. Pentru ca El Insusi a zis: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Fara intermitente, fara sincope, fara pauze de non-fiinta, fara iesiri din decorul ontologicului. Numai adventistii si iehovistii au inteles altceva. Ceva de genul: eu cu voi sunt dar numai pana la sfarsitul vietii, dupa care se stinge lumina, apoi partea materiala se intoarce in tarana iar latura spirituala se goleste de tot continutul, se scutura de toate trairile, afectele, gandurile si tot ceea ce il face pe om sa fie o persoana anume, unica si inconfundabila, si astfel golita de tot ce a reprezentat acel om, latura spirituala se intoarce la Cel ce a suflat-o fara nici o urma ca ar fi apartinut cuiva anume si cu asta basta. Acea persoana unica a carei unicitate si valoare e data tocmai de chipul moral al lui Dumnezeu primit odata cu nasterea pentru ca prin lucrare proprie sa ajunga la o cat mai mare asemanare prin virtuti cu El, ei bine, acele trasaturi unice au disparut in non-fiinta. E ca si cum acea persoana n-a existat niciodata pe fata universului, chiar si de a fost sfant. Hristos zice una, adventistii inteleg alta. Hristos zice: „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, viu va fi”. Adventistii inteleg: „cel ce crede in Mine, dupa ce va muri, mort va fi”. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|