![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Ca sa nu "lungim" mult vorba si inutil, una este bilocatia la nivel atomic (domeniul mecanicii cuantice) si alta este bilocatia la nivel macroscopic. (Bilocatia nu trebuie confundata nici u teleportarea nici cu inseparabilitatea cuantica "quantul entanglement", sau pricipiul superpozitiei). Avand in vedere ca bilocatia este strans legata de conceptele (definitiile) spatiului si timpului, afirmatia de mai sus este inechivoca. Citat:
Citat:
Sfantul Petru ii vindeca pe ologi cu harul lui Hristos Iisus, chiar si umbra lui arata prezenta harului Duhului Sfant caci pe bolnavi ii vindeca... invia si morti. Sfantul Pavel scotea demonii doar cu cuvantul, chiar si sorturile purtate de el ramaneau patruse de harul Duhului Sfant cu care conlucra. Consider ca sunt suficiente exemplele... Citat:
Importanta nu este actiunea minunii ci scopul acesteia. Daca minunea are ca scop slava lui Dumnezeu atunci DA minunile trebuie cautate, trebuie savarsite. Astfel minunea cea mai mare este Sfanta Liturghie, a carei "inima" (centru, scop si cauza) este Taina Sfintei Euharistii care trebuie cautata si savarsita! Daca insa minunea are ca scop exclusiv dovedirea existentei lui Dumnezeu sau implinirea unei nevoi egoiste (fie ca este vorba doar de tamaduire fie ca este vorba de mandrie si slava desarta a savarsitorului) atunci "minunea trebuie evitata". De aceea Hristos a refuzat sa faca minuni doar asa "ca lumea sa se mire" (Ioan cap 5) sa se uite pasivi ca la televizor, ca la teatru. Insa acelasi Hristos Iisus spune: "nu Ma cautati pentru ca ati vazut minuni ci pentru ca ati mancat si v-ati saturat" biologic asemenea animalelor (Ioan cap 6). Hristos ne cheama sa ne dea "apa vietii care se va face in noi izvor de apa vie spre viata vesnica" (duhovniceasca) aceasta apa a vietii fiind harul Duhului Sfant. Domnul Iisus Hristos spune: "daca nu as fi facut intre voi lucruri minunate pe care nimeni altul nu le-a facut pacat nu ati avea" "pentru ca lucrurile acestea minunate savarsite arata ca de la Tatal am iesit" si "Eu si Tatal una suntem" si "Toate cate face Tatal asemenea face si Fiul intocmai". Citat:
Asa este si cu invatatura patristica, filocalica... o ascultam, intelegem o practicam... si prin harul Duhului Sfant intram in comuniune cu Hristos si cu Sfintii Sai prin Sfintele Taine ale Bisericii. Daca doar am vorbi rational si nu am trai cele ce vorbim am fi asemenea dracilor care si ei "cred (inteleg, cunosc, vorbesc) si se cutremura" dar nu au urmat chemarea la pocainta a lui Dumnezeu care "nu vre moartea pacatosului ci sa se intoarca si sa fie viu" caci "pe cel ce vine la MIne nu il voi scoate afara". Citat:
Exista voci fundamentaliste in ortodoxie dar exista si pozitii nepartinitoare care "nu judeca dupa trup" ci dupa scopul "minunii". Ortodoxia nu sustine mantuirea implicita a adeptilor, si nici exclusivitatea mantuirii. Sustine insa inechivoc deplinatatea invataturii si a harului Duhului Sfant (iluminarea si indumnezeirea). Ortodocsii care stiu sa conlucreze cu ele ajung pe cele mai inalte trepte ale sfinteniei, indumnezeirea... Ortodocsii care nu stiu (ortodocsi) si nu vor sa invete, sau care nu vor... poat chiar sa nu intre in Imparatia Cerurilor. Citat:
Teologia ortodoxa patristica si academica "acuza" in special teologia catolica apofatica ca se bazeaza in principal pe ratiune si neaga "vederea duhovnceasca" pe care se bazeaza teologia apofatica ortodoxa patristica (apofatismul de gradul 3 din teologia Pr. Prof. Dumitru Staniloae). Aceasta distictie are la baza discordanta in ceea ce priveste harul divin pe care teologia filocalica care l-a experimentat (trait) iar teologia romano-catolica doar l-a gandit (rational) si spune ca este creat. Desigur aceasta nu neaga experienta mistica a unor credinciosi romano-catolci precum Sfantul Francisc din Assisi, sau Sfanta Tereza de Avilla (pentru mai multe detalii recomand cursurile de mistica ale lui Nichifor Crainic aparute la editura Deisis si "Ascetica si mistica" Pr Prof Dumitru Staniloae) Citat:
Sfintii Apostoli care conlucreaza cu Duhul Sfant si au facut fapte minunate spre slava lui Dumnezeu aceia au pus bazele Dogmei. Sfintii Parinti (dintre care am amintit Sfantul Spiridon, Sfantul Simeon Noul Teolog) au continuat exemplul Sfintilor Apostoli si au conlucrat cu harul Dunului Sfant atat in fapta cat si in dogma Teologia apofatica ortodoxa se bazeaza pe experienta trainta de sfintii parinti, vederea duhovniceasca filocalica fiind inechivoca in acest sens. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra | Ekaterina | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 03.08.2012 15:38:50 |
Despre viata...intrebare | tigerAvalo9 | Generalitati | 18 | 04.07.2011 12:05:05 |
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 12.12.2010 19:12:40 |
intrebari despre credinta biserica cult | scristim | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 07.02.2007 06:26:57 |
|