![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu nu a dat în Biblie o astfel de poruncă. Nicaieri in Biblie NU gasim asa ceva. Când Dumnezeu vorbește despre datoria soților de a întreține relații sexuale cu partenerul sau partenera de căsătorie, spune: Bărbatul să-și împlinească față de nevastă datoria de soț; și tot așa să facă și nevasta față de bărbat. Nevasta nu este stăpână pe trupul ei, ci bărbatul. Tot astfel, nici bărbatul nu este stăpân peste trupul lui, ci nevasta. Să nu vă lipsiți unul pe altul de datoria de soți, decât doar prin bună învoială, pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea; apoi să vă împreunați iarăși, ca să nu vă ispitească Satana, din pricina nestăpânirii voastre. Lucrul acesta îl spun ca o îngăduință; nu fac din el o poruncă. (1 Corinteni 7:3-6) Când spune Apostolul Pavel că este o îngăduință și nu o poruncă, se referă la decizia de a întrerupe pentru o perioadă hotărâtă de ambii soți raporturile sexuale pentru a se îndeletnici cu postul și cu rugăciunea. Atenție, aceasta este o îngăduință și nu o poruncă. Dacă soțul și soția sunt de acord și doresc să se abțină de la relații intime pentru perioada postului și a rugăciunii pot să o facă, dar dacă cel puțin unul din ei nu se simte confortabil să ia această hotărâre, celălalt nu o poate impune ci trebuie să-și îndeplinească datoria de soți și în timpul postului și al rugăciunii. Abstinența de la relații sexuale cu soțul sau soția nu este înfrânare a poftelor pentru că întreținerea unei relații sexuale sănătoase cu soțul sau soția este o datorie, lăsată de Dumnezeu |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și ca să înțelegi și mai bine Mântuitorul a spus: "Nu socotiți că am venit să aduc pace pe pământ; n-am venit să aduc pace, ci sabie. Căci am venit să despart pe fiu de tatăl său, pe fiică de mama sa, pe noră de soacra sa. Și dușmanii omului (vor fi) casnicii lui. Cel ce iubește pe tată ori pe mamă mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine; cel ce iubește pe fiu ori pe fiică mai mult decât pe Mine nu este vrednic de Mine". Bineînțeles că nu este vorba de sabie împotriva aproapelui, ci de sabie împotriva păcatului. Cât de folos ne-ar fi să înțelegem acest cuvânt. Sf Apostol Pavel spune: "Pe pământ, toate sunt îngăduite de Dumnezeu, dar nu toate ne zidesc: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de acestea”. (1 Corinteni 6, 12). Dacă nu toate sunt de folos, atunci de ce mi-ar fi de folos păcatul înaintea lui Dumnezeu pentru a îndeplini dragostea față de soț? Vezi cum ne punem noi pe primul loc înaintea lui Dumnezeu? Last edited by ovidiu b.; 20.09.2012 at 11:39:09. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-------------------------------------------- Citat:
Last edited by Demetrius; 20.09.2012 at 11:53:53. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...estina&page=12
Am mai scris și pe alt topic, cerându-vă părerea, de fapt argumentele privind ideea că sexul între soți trebuie să aibă ca prim (sau unic?! ) scop nașterea de prunci... Eu am găsit în cartea lui Jean Claude Larchet "Terapeutica bolilor spirituale" (recunosc că nu o consider chiar o carte de căpătâi, dar poate fi un punct de plecare...) considerații contrare ideii de mai sus: Putem vorbi de necumpatare sau, mai precis, de rea folosire, atunci cand omul se foloseste de sexualitatea sa numai pentru dobandirea placerii legate de ea, atunci cand face din placerea sexuala un scop in sine, ceea ce este un lucru pervers si patologic din mai multe motive. Mai intai, se neaga una dintre principalele meniri ale functiei sexuale, cea mai vadita si care este inscrisa in insasi firea ei: procrearea. Astfel, Sfantul Maxim spune ca, indeobste, viciul "este o judecata gresita cu privire la intelesurile lucrurilor, careia ii urmeaza reaua intrebuintare a lucrurilor (abuzul de lucruri)" si, de pilda, "cand este vorba despre femeie, judecata dreapta cu privire la impreunare trebuie sa vada scopul ei in nasterea de prunci. Deci cel care urmareste placerea greseste in judecata socotind ceea ce nu e bine, ca bine. Asadar, unul ca acesta face rea intrebuintare (abuzeaza) de femeie impreunandu-se cu ea". Aceasta menire, chiar fireasca cum este, nu este nici singura, nici cea mai importanta. Pentru speta umana, procrearea poate aparea mai curand ca un rezultat firesc al unirii sexuale, decat ca scopul ei. Unirea sexuala este in primul rand unul dintre modurile de unire ale barbatului cu femeia, una dintre manifestarile iubirii ce si-o poarta unul altuia, ea exprima aceasta iubire pe un anumit plan al fiintei lor, cel trupesc. Cea dintai tinta a unirii sexuale este iubirea si multele binefaceri de ordin spiritual pe care omul le poate dobandi prin ea, in sanul casatoriei binecuvantate si in legatura cu alte moduri de unire conjugala. Trebuie totusi sa precizam ca iubirea conjugala, in viziunea crestina, este privita ca unire a doua persoane - adica a doua fiinte privite in intregul lor, pe de o parte, si in natura lor spirituala, pe de alta -, in Hristos, in vederea ajungerii in imparatia cerurilor, unire pecetluita in ceea ce priveste natura si menirea ei de harul Duhului Sfant, dat prin taina cununiei. Aceasta conceptie subordoneaza unirea sexuala, ca si toate celelalte moduri de unire dintre soti, dimensiunii spirituale pe care o au fiinta si iubirea lor. Trebuie, de aceea, ca unirea sexuala sa fie precedata in chip fiintial de unirea spirituala, cea care ii confera sens si valoare, numai asa respectandu-se finalitatea ei, si cea a naturii fiintelor pe care le pune in legatura. Nu vreau să încing spiritele, nu sunt pentru desfrânare, dar conform apostolului Pavel unirea trupească între soți este binecuvântată atunci când cei doi "se învoiesc"... pentru că ei se iubesc (cel puțin așa se presupune)... nu se pomenește nimic despre nașterea de prunci... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu cred ca un autor oarecare ar trebui luat la intamplare autoritatea ultima in domeniu, doar pentru ca ne place ce spune. Lucrurile sunt simple cred eu - scopul primar este nasterea de prunci, ce este in plus nu este un pacat major dar nici un lucru binecuvantat. Este tolerabil avand in vedere nivelul spiritual al celor doi (sau chiar a unuia dintre ei) dar trebuie sa existe aspiratie pentru ceva mai mult. Desigur, vorbim aici de ce se intampla in cadrul casatoriei. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Recunosc că sunt depășită de subiect, și pun asta pe seama măsurii mele "necorespunzătoare". |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Și cum îți înfrânezi pofta? Nu prin răbdare? Nu prin abstinență? Sau relațiile conjugale nu țin de poftă? Last edited by ovidiu b.; 20.09.2012 at 12:10:21. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si invers, poti sa tii postul ceva de speriat, dar sa nu-l iubesti pe Domnul ci pe tine, marele postitor... Atentie la asta, un picut, iti mai cer: POATE E O NEBUNIE dar eu as recomanda unui mare "postitor", cand e vadita oarecare trufie acolo, sa procedeze invers! Sa se "desfraneze"! Ca sa-si taie voia, adica, si mai degraba sa lucreze altceva, de pilda sa ia lectii de umilinta pe ici pe colo sau lectii de generozitate etc. Pentru unii e usor sa tina post (sunt si chestiuni de tip de personalitate, de pilda personalitatea anancasta e prin natura ei auto-constrictiva, cu reduse impulsuri spre desfatare, cu severitate de sine) insa e tare greu sa fie calzi si generosi in relatii. Pentru altii e greu sa tina post, din varii motive, insa sunt oameni saritori, sunt mari sufletisti. Oare nu avem nevoie si de astfel de oameni? Ce s-ar face lumea fara cei saritori la greu? Important e ca omul sa fie cu inima si gandul la Hristos si sa isi treaca singur, in cercetarea de sine, neimplinirile ca act de pocainta si sa aiba oarecare ingaduinta cu sine si desigur cu altii, vazind la sine ca nu e mereu la indemana sa fii virtuos. Astfel cu vremea se mai fac si progrese, prin lucrarea harului in om. Dar cine poate sa posteasca in tandem cu altele, tot duhovnicesti, foarte bine! In fine, e treaba de duhovnic, pana la urma... Ca fiecare cu sufletul si tainitele lui... Nu putem sa punem reguli generale ca pe o obligatie strictaca devenim nerealisti, nedrepti... P.S. Da, incerc mereu sa tin cont ca altii nu sunt ca mine si viceversa. Tocmai de aceea nu insist decat pana la un punct si prefer, in schimb, sa subliniez ca exista multa variatie/diversitate impreuna cu o anumita unitate. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|