![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Prin urmare, fiind materie gravă, încălcările disciplinei postului au nevoie, spre remisiunea păcatului, de spovadă. Iar spovada, ca să fie bună, include hotărârea de a posti pe viitor. Citat:
-ceva, pentru a fi păcat, nu este neapărat o acțiune. Sunt păcate comisive, dar sunt și păcate omisive. Poți ajunge în iad făcând ceva rău, sau poți ajunge în iad nefăcând ceea ce ar trebui să faci. Prin urmare, metoda abstinenței nu este contraceptivă nu fiindcă ar avea caracter omisiv, pe când alte metode sunt astfel deoarece ar avea caracter comisiv, ci din alte motive. -aplicarea abstinenței poate fi păcat al contracepției nu din cauză că metoda ar fi păcătoasă, ci din cauză că intenția poate fi, în absența unor motive grave, păcătoasă. Cei care citesc superficial documentul "Humanae vitae" care clarifică aceste aspecte morale sunt înclinați să neglijeze condiția "motive grave", astfel ajungând la păcat nu prin metodă, ci prin intenție. Prin urmare, -folosirea contraceptivelor este păcat din cauză că metoda este ilicită (cu observația că păcatul este consumat la contactul matrimonial sub contraceptive și nu la priza contraceptivelor) și intenția nu mai contează când vorbim de păcate intrinseci: poate să fie o intenție minunată, dintre acelea cu care este pavat iadul. -folosirea abstinenței poate fi păcat dacă nu există motive grave pentru ca un cuplu să se ferească de o sarcină, situație pe care o numim "intenție contraceptivă". Practic, un cuplu de buni creștini ar trebui să se întrebe o dată pe lună: "oare avem noi vreun motiv special, serios, pentru care să ne ferim de un copil luna aceasta ?". În caz de dubiu asupra caracterului serios (grav) sau nu al motivului, ar trebui întrebat duhovnicul, fiindcă nici doctorii nu își sunt buni doctori lor înșile.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mai departe, cunosc nuanța dintre păcate comisive și omisive. Și, dacă practic metoda naturală (Rotzer), nu este pentru a-l pacali in vreun fel pe Dumnezeu (consider că toată formarea religioasă primită mă situează la un nivel mai consistent). Ci, evident, țin de cuvântul bisericii din care fac parte, dar sunt și convins de justețea poziției aceleiași biserici. "Seriis causis" de care se tot pomenește in legatura cu HV (Humanae Vitae) se referă mai degrabă, în opinia mea, la un drum de parcurs. Această enciclică a introdus, în același timp, conceptul de paternitate responsabilă, dar a atras atenția asupra necesității utilizării libertății în scopul mântuirii, care înseamnă răspuns pozitiv la chemarea lui Dumnezeu. Nu există o poruncă expresă referitoare la numărul de copii, iar diferența dintre generozități este percepută de Dumnezeu ca atare (vezi lucrătorii de la ora 5, 7, 11, care primesc în final aceeași simbrie). Trebuie doar să fim conștienți că fericirea pe care ne-a hărăzit-o Dumnezeu, promisă încă de pe acest pământ celor blânzi, curați cu inima etc (predica de pe munte), se atinge doar într-un anumit fel. Eu așa văd lucrurile, mai degrabă decât un act matematic lunar, în care să vezi dacă mai poți adăuga un copil pe listă. |
|
#3
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Clar este altceva: că, în Biserica Catolică, situația normală este atunci când un cuplu dă curs iubirii matrimoniale fără a se îngriji de depărtarea de zilele cu roșu în calendar și fără a cerceta mucusul cervical al nevestei. Pentru motive grave (așa spune enciclica) se poate proceda astfel. Aceasta este o situație de excepție. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 09.10.2012 at 02:53:09. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
O , dar sunt sfinti casatoriti multi , de la cei mai mari Dumnezeiestii Parinti Ioachim si Ana pana la multi altii de care citim in vietile sfintilor iar pe unii si in viata i-am vazut , casatoria e o taina fara prihana , se poate trai desavarsit nimeni nu te opreste . Am citit in vietile sfintilor de unii care tineau jar in patrafir iar ea in haina si ingerii le ungeau patul cu miresme.
Cat despre Sf Ioan Gura de Aur din contra spune ca relatia sot sotie e mai stransa decat Ava ucenic si e normal din cauza tainei care ii face un trup si le permite sa simta unul pentru altul ca mai bine sa traiasca iubirea de aproapele. Revenind la placeri , ele sunt vibratii unde diverse mai mult sau mai putin armonice , placute dar toate sunt bipolare fie ca sunt spirituale sau materiale .Cele spirituale sunt mult mai fine decat cele materiale dar si ele sunt in spatiu si timp fiind produse de lucruri si corpuri care vorba vine sunt nemateriale , nu exista asa ceva Sf. PArinti spun clar ca doar Duhul Sfant , este fara forma si imaterial desavarsit , celelalte duhuri , spirite , umane si ingeresti sunt doar superfine eterice dar o masa neglijabila si volum ocupa un loc in spatiu. Domnul este insa cu totul si cu totul altceva si neasemanat , nevibrational nemiscat neclintit absolut sublim perfect fara umbra de schimbare mutare de aceea Sf Arhanghel Mihail cu strigarea "Cine este ca El ?" ( M I- KA - EL ) a oprit nebunia intoarcerii fapturii catre sine care este radacina raului si anormalitatii adica sa iubesti mai mult orice altceva decat pe Dumnezeu , creatia inaintea Creatorului. Deci simtirea Harului , care este radiatia necreata ( nu creata cum gresit afirma catolicii iar Sf. Simeon Noul Teolog le dovedeste eroarea ) a fiintei dealtfel intangibile a Domnului , este singura careaia I se cuvine adorare si desavarsita dorire ca doar El poate da pace prin stabilitatea Sa si linisti, satura, bucura deplin, fara plictiseala fiind infinit . Cand inima se indreapta cu toata dorirea sa cum e normal catre El atunci restul placerilor si defatarilor sunt in normalitate si ele , toate vibratiile se armonizeaza intr-o simfonie iar maneaua piere ca fumul si ca ceara de la fata focului. Last edited by Teodosie; 09.10.2012 at 04:44:02. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mi-a placut mult asta! ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Oare Simon cizmarul, om casatorit cu familie, copii, care muncea in meseria sa... toate savarsindu-le cu dragoste nadajduind in mila si harul lui Dumnezeu, toate avand un singur scop: mantuirea; bucurandu-se de toate: casatorie, munca... gustand din placerile firesti ale casatoriei si ale muncii... oare nu era mai bineplacut lui Dumnezeu decat Sfantul Antonie cel Mare (cel care nu gusta nici o placere senzoriala)? Oare nu l-a trimis Dumnezeu pe Sfantul Antonie sa invete naturaleta vietii umane, vietuirea fireasca de la acesta? Iata deci ca sfintenia, indumnezeirea in har este rodul firescului... fie in casatorie fie in monahism, iar "habotnicii" atat in casatorie cat si in monahism nu doar ca nu "gusta" hristificarea ci au toate sansele sa fie rapusi de slava desarta si de mandrie... piersandu-si mintile. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Permiteți-mi sa vad putin altfel lucrurile, desi litera enciclicii este clara. Respectiv, abaterea de la normalitate (utilizarea perioadelor infertile) este admisa in cazuri grave. Dar, cum spuneam mai sus, nu se găsește nici măcar vreo recomandare din partea lui Dumnezeu în privința numărului de copii pe care ar trebui să-l aibă o anumită familie. Tocmai de aceea, aceeași enciclică HV a conturat pentru prima dată conceptul de paternitate responsabilă, fiindcă (Biserica) știa că sunt destule cazuri când, în mod obiectiv, o familie nu poate să aibă (încă) un copil (în plus). Ni s-a spus: iubiți-vă, așa cum v-am iubit. Dar nu se pomenește un număr de acte de caritate pe care trebuie să le facem. Singurul loc în care se pomenește de număr (sper să nu greșesc) este atunci când Isus vorbește de iertare (70x7), sau de rugăciune (2+ = Dumnezeu este prezent). Cred că fiecare, în cămăruța inimii, trebuie să se cerceteze permanent, să ceară de la Dumnezeu lumină și putere, ca să corespundă chemării adresate lui încă din eternitate. Și să nu utilizeze metodele naturale în mod egoist, ci deschis vieții. Dar, încă o dată: sunt încredințat că utilizarea libertății în direcția lui Dumnezeu reprezintă un drum de învățat, și că o idee destul de strictă (în prezentare, dar adevărată în esență), conform căreia la fiecare început de lună trebuie să cercetezi dacă poți avea (încă) un copil, nu reprezintă un approach stimulant. Soții ar trebui mai întâi să învețe să-și deschidă inima lui Dumnezeu, să înțeleagă chemarea înaltă (la sfințenie) care li se adresează, iar numărul final de copii pe care-l vor avea (de la Dumnezeu, evident) va rezulta din această schimbare interioară. Cu alte cuvinte, într-un anumit fel, aș inversa ordinea lucrurilor. Dacă ar trebui să gândesc o cateheză pentru proaspăt căsătoriți, aș proceda prin "deschiderea ochilor" în privința darului iubirii și al vieții veșnice, mai apoi ca să rezulte că un număr mare de copii înseamnă binecuvântare, și înseamnă și recunoștința pe care noi i-o putem întoarce lui Dumnezeu, pentru tot ceea ce primim. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
-unii s-ar putea ascunde în spatele noțiunii de "binecuvântate pricini de a nu merge la Liturghie". Dacă nu merg fiindcă am picioarele amputate, e un caz clar de exonerare și nimeni cu gândire rezonabilă nu ar contesta asemenea lucru: includerea situației mele în "seriis causis". Dar, dacă, săptămână de săptămână, fiul meu minor participă la un curs de șah, taman pus (ca din întâmplare) duminica la ora Sfintei Liturghii ? Face parte această situație din "seriis causis" sau nu face ? Suntem aici într-o "zonă gri" și, știindu-ne imperfecți judecători în ceea ce ne privește pe noi (cu alții suntem mereu judecători foarte buni), am face bine să îl întrebăm pe spiritualul nostru. Știe și mai mult decât noi și este mai obiectiv decât noi. -mai sunt și alții care ar putea spune: "ce obligație duminicală, domnule ? Asta vine de la Biserică, nu de la Dumnezeu ! E mutabilă. Ortodocșii nu o au. Adventiștii o au, dar sâmbăta. Totul e relativ. Și ortodocșii, și adventiștii se mântuiesc, ba chiar și budiștii. Toți ne mântuim ! Mai termină cu această matematică a poruncilor !" Citat:
De unde știm asta ? De la Dumnezeu. A spus-o în mai multe feluri, ca să ne intre bine în capete, prevăzând înclinația noastră de a considera că iubirea lui Dumnezeu e așa, precum un approach spre un parfum de mimoză, ceva fără nimic obligatoriu decât obligația iubirii însăși, desigur, desigur, prezentă în inima noastră. Dorindu-vă pacea lui Cristos, închei cu un extras de la "Ucenicul Iubit" citire: Iată ce înseamnă iubirea de Dumnezeu: să respectăm poruncile sale, iar poruncile sale nu sunt grele (1 Ioan 5:3)
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 10.10.2012 at 02:22:20. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|