![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Pai si atunci ce rost are ca Dumnezeu sa pedepseasca un suflet curat ?
Daca infractorul care a furat bocceaua batranei s-a spovedit, intelegand prin aceasta ca s-a indreptat, a devenit cinstit pentru totdeauna, un suflet imaculat, de ce el trebuie pedepsit ? El practic a ajuns la capatul mantuirii, este mantuit, merge pe calea lui Hristos. Mai trebuie el pedepsit ? Mai bine decat sa-l pedepseasca ar face o minune ca baba sa gaseasca din intamplare un sac cu bani si atunci impaca si capra si varza. Eu cred ca asa functioneaza dreptatea lui Dumnezeu, dar nu ne dam noi seama. Last edited by iliegh; 26.01.2013 at 01:00:36. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Inevitabil, nu poti sa ai un suflet curat daca ai ceva pe constiinta. Dar insusi faptul ca ai ceva pe constiinta este un indiciu al curateniei morale. Multi nu au.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
("Asadar, dezlegarea acestui Supraeu excesiv de moral... va costa azi doar 50 de coroane. Cum? Nu aveti la dvs.? Ihim... Nu-i nimic, Anna, platiti dublu sedinta viitoare, de acord?... Ihim...Ihim...Ihim...") Last edited by cezar_ioan; 26.01.2013 at 01:11:34. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
prea abstract pentru mine la ora asta
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Modul cum ai pus problema, seducator dealtfel, mi-a amintit de modul cum lucra parintele psihanalizei. Pe care il admir, dealtfel, pentru unele lucruri deosebit de bune (despre care nu se cuvine sa vorbim aici, pe de alta parte).
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Am inteles, deci spui ca eu am sugerat un fel de pasuire din partea lui Dumnezeu pentru infractor? Eu vreau sa zic ca exista posibilitatea, si asa ar trebui sa fie, ca infractorul sa fie iertat de tot. Gandeste-te la criminalul de pe cruce din stanga crucii lui Iisus. El nu mai avea timp sa-si indrepte omorurile.
Last edited by iliegh; 26.01.2013 at 01:25:05. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Alternativ, puteti citi si nuvela extinsa "Papucii lui Mahmud", de Gala Galaction. Un preot ortodox cu belsug in pana sa. Veti spune: "Domnule, noi vorbim aici de doctrina, iar dumneata vii cu beletristica ?". E vorba de autori care, ramanand in domeniul artei scrisului, ii dau o dimensiune spirituala deloc de neglijat, dubland bucuria citirii cu aceea a zidirii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Problema este mai complexa. Citat:
In ortodoxie este spovedania - martusirea, in urma careia se primeste iertarea de pacate si canonul asociat acestei iertari. Iertarea poate sa vina dupa efectuarea canonului sau sa o preaceada. Se pot tine multe dezbate despre cum e mai corect, in practica iertarea precede canonul. Atunci la ce mai e bun canonul? Pentru a evita caderea in acelasi pacat sau altele asemanatoare (daca se poate sa nu fie nici un pacat cu atat mai bine). Cizmarul din poveste a primit un canon teribil, canon care insa a fost mai mult decat un simplu canon, sau o "pedeapsa" pentru pacat (cum ar percepe gresit unii), a fost chiar un mod de viata, menit a-l duce pe om la mantuire. Deci omul a pacatuit grava (in poveste ia viata unui om fara apare) si ce primeste in schimb? Pe langa iertarea si o cale spre mantuire (desi unii ar putea veadea doar jumatate goala si ar zice ca e pedeapsa). Deci ca sa revenim, iertarea nu exclude suferinta ulterioara, nu neaparat ca efect direct al pacatului in cauza, dar si ca o cale spre mantuire, de evitare a altor pacate similare si nu doar. Citat:
Sunt oameni pacatosi care din cauza ca si-au sfidat de prea multe ori constiinta, au pierdut-o. Dimpotriva, sfintenia se remarc tocmai printr-o sensibilitate exacerbata a constiintei, cel aflat pe drumul sfinteniei poate sa sufere chiar si din amintirea unor pacate minore savarsite cu mult timp in urma. Deci acesti oameni care au "ceva" pe constiinta s-ar putea sa fie mult mai curati sufleteste deca majoritatea care desi sunt oameni decenti (adica nu din categoria enuntata initial) nu isi fac prea multe probleme de constiinta. Daca nu ma insel, Filocalia chiar recomanda ca omul sa caute sa dobandeasca acesta sensibilitate sufleteasca, la inceput mai "trupeste", prin aducerea aminte de pacate si mustare cu gandul, ca mai apoi prin aceasta nevointa spre pocainta sa faca loc harului lui Dumnezeu care sa duca lucrarea pocaintei la alt nivel duhovnicesc, superior.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2013 at 01:35:14. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dumnezeu nu ne lasă când avem credință și nădejde. | dorinastoica14 | Generalitati | 22 | 01.04.2013 11:17:13 |
Iarta-ma ! | dorinastoica14 | Pocainta | 88 | 31.12.2012 16:21:13 |
Dumnezeu iarta dar nu uita | ladyanda | Generalitati | 22 | 06.06.2011 21:05:52 |
Scuze, iarta-ma, nu pot | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 34 | 01.01.2011 21:59:48 |
nimic fara dumnezeu | iulia_amy2003 | Generalitati | 1 | 01.09.2008 22:04:17 |
|