![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
pentru că nu este agățată pe perete cu titlul de opera de artă, cum încerca cineva sa spună, ci că obiect de cult, având un scop bine definit. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu stiu de ce am senzatia ca pornirile tale sunt doar anti-ortodoxe, caci daca ar fi fost un poster cu Buda n-ai fi spus nimic. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
un poster cu Buda ar fi binevenit. copii s-ar amuză pe seama lui :) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Doar pentru ca ala mic si negru de pe urmarul tau stang iti zice ca religia nu e ceva bun? Religia (crestinismul ortodox) este doar o forma de educati, de fapt singura care are baze justificatoare solide. Morala atee sau educatia laica - este doar o forma pura de ipocrizie. Atat timp cat predai evolutionismul si sustii ca evolutia se bazeaza pe supravietuirea celui mai puternic si adaptat, orice morala care incerci sa o introduci pe langa este superflua.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 27.01.2013 at 00:14:13. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
și care sunt aceste "baze justificatoare solide"? morală este superfluă?! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Morala aia care zice să-i dai în cap celui mai slab pentru a supraviețui.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
exact asta fac instituțiile religioase.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite mai intai, ca sa nu iti faci mari temeri privind indoctrinarea elevilor: eu predau in 3 licee si, aproape in toate clasele, cu una-doua exceptii, se afla cel putin o icoana. Uneori icoana e asezata chiar langa tabla, alteori pe un perete lateral sau in spatele clasei iar uneori chiar mai discret... Ce iti imaginezi ca fac copiii raportat la aceste icoane? Crezi ca nu mai fac nazbatii la ore si in pauze? Crezi ca vorbesc doar despre crestini si Biserica? Te vei bucura, poate, insa nici macar la ora de religie nu sunt cu totii foarte atenti... Din cate mi-am dat seama, ca urmare a discutiilor care au avut tangenta si cu Biserica (adeseori la psihologie mai facem o trimitere si catre cele vesnice, catre stihiile dintai ale sufletului, catre Hristos), elevii au cunostinte destul de precare si de eronate. Cu durere o spun. Dupa cum, delatfel, au cunostinte reduse si eronate la toate disciplinele, in general, intrucat in prezent invatamantul merge foarte prost, se pare. (Vei vedea sapatamana asta, cand are loc simularea pentru BAC.) Asadar, stai linistit, icoanele sunt mai mult pe post de poze ca sa nu ramana peretii albi si tristi... Cu durere iti spun ca asa stau lucrurile, cel putin deocamdata. Dar am o intrebare pentru tine si chiar te rog sa imi raspunzi cu seriozitate, daca voiesti sa imi oferi o bucurie (intrucat am nevoie de un raspuns serios, oricare ar fi acesta, pro sau contra pozitiei mele). Sa presupunem ca icoanele vor fi indepartate din scoli. Ca vom avea aceleasi sali de clasa ca pe vremea lui Ceausescu. Ce vei face, insa, cu mine si cu cei ca mine? Adica ce masura vei cere impotriva mea, intrucat eu adeseori pomenesc numele Domnului in timpul lectiilor, uneori pomenesc si Biserica, alteori amintesc despre un sfant, despre fapte vrednice de pomenire. De pilda, sapatamana asta am facut un portret elogios al femeilor mironosite, aratind ca ele sunt vrednice de a fi model pentru tinerele fete si pentru viitoarele sotii si mamici. In contextul in care unii elevi pornisera o dezbatere, la lectia Motivatia, despre nevoile (trebuinte, interese, convingeri, idealuri) femeilor si barbatilor din societatea de astazi. Ce vei face cu astia ca mine care pomenesc, cu evlavie, numele Domnului? Ne vei da si pe noi afara din invatamant? Ne vei arunca la cos impreuna cu icoanele? Ne vei inchide intr-o rezervatie a profesorilor nebuni si periculosi, deoarece corup si strica mintea copiilor? Dumitru, gandeste-te o clipa: chiar daca scoti icoanele, vom ramane noi, crestinii. Si s-ar putea sa fie si mai "rau". Intrucat, mai stii, vazindu-ne si ascultindu-ne pe noi, s-ar putea ca tinerii chiar sa intalneasca, pe ici pe colo, pe unde nu banuiesti, vreo icoana vie, facind lectii de mate, chimie sau educatie muzicala cu ei... Asa incat, daca vrei un invatamant fara Dumnezeu, lasa mai bine icoanele pe pereti. Ca, oricum, deocamdata sunt bune doar ca loc de adunat praful, cu saptamanile... Ti-o spun ca reporter de la fata locului, stire seaca. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Stiu ca nu pentru mine era intrebarea, dar eu ca si parinte, ma bucur sincer sa vad la copii si chiar la studenti atractia ce o au pentru acest tip de profesori si o spun in cunostiinta de cauza. Dumitru poate nu are copii si nu a dat de greutati mari in viata, de aceia vorbeste poate asa de usor. Sau are si nu a dat inca de adevaratele probleme care se ivesc mai ales in perioada adolescentei. Probabil nu stie pe nimeni dependent de jocuri, bautura, tigari si nu mai are rost sa continui. Tinerii de astazi sunt bulversati si nu au o scara de valori si modelele adevarate abia daca mai exista. Ar vedea Dumitru atunci cum ar face matanii si rugaciuni si ar fi printre cei care militeaza pentru existenta icoanelor in clasa. Chiar daca credem ca icoanele par puse de forma si nu sunt bagate in seama, nu este asa. Sunt acolo si mintea copiilor le inregistreaza. Niciodata nu sti cand acea imagine iti apare brusc in minte, chiar si dupa ani si poate intr-un moment hotarator si chiar salvator. Lumea de azi este asa de decazuta pentru ca parinti nu-i invata pe copii de Dumnezeu. Iar daca copii nu invata acasa si nu au sansa ca nici la scoala sa fie invatati, atunci ce ne facem? La randul lor nici ei nu o sa invete pe copii lor si istoria continua. Istoria decaderii umane! Si iata cum, un suflet curat si pur este pervertit de nestiinta, neglijenta si nepasarea noastra. Eu vreau sa fie asa profesorii cum esti tu, caci daca eu,sa zic, n-am fost mama buna la timp, macar nu-i chiar totul pierdut! Last edited by Crestin_Simona; 28.01.2013 at 17:05:00. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
In unele clase sunt si elevi musulmani, sunt si unii care au refuzat optionalul orei de religie fiind din parinti atei. Insa, lucru surprinzator, cand se intampla sa fac trimitere la un pasaj din Scriptura, am sesizat ca tocmai acesti copii sunt mai atenti decat ceilalti, plictisiti se pare de orele de religie (care, de fapt, e mai mult istoria religiei pentru aceasta varsta a liceului).
Fiind ei atenti si chiar participind cu scurte interventii (deloc rautacioase) la discutii, am dedus ca de fapt ei au nevoie sa se vorbeasca despre Dumnezeu, fie si cu noi cei de alta credinta decat ei sau parintii lor. Si am mai dedus ca parintii lor, iar nu Biserica, sunt cei care ii constring, ii indoctrineaza, ii tin legati in funiile groase ale ignorantei. Copiii au sufletul deschis, insa noi adultii ii lezam prin constrangeri uneori cu totul nepotrivite. |
|