1. Dumnezeu n-ar fi bun si autentic, daca n-ar fi in El o Persoana care sa- si arate bunatatea fata de alta Persoana si n- ar avea puterea sa faca aceasta. In acest caz n- ar fi mai presus de toate, prin libertatea de a- si arata bunatatea din veci si neincetat. Caci, in acest caz, ar fi supus unor legi. Cel mai mult si mai permanent isi arata o Persoana bunatatea fata de alta cand una e Tata si alta, Fiu din veci si pana in veci.
Iar fata de afirmatiile unor eretici, ca admitandu-se trei Persoane in Dumnezeu, se admit trei dumne zei despartiti, asa cum s- ar intampla si daca s- ar admite o multime de persoane, precum se cunosc trei oameni, sau mai multi intre ei, Sfantul Grigorie de Nazianz spune: "Dar aici (la oameni) comunul infatiseaza numai o unitate care este cunoscuta numai prin gandire. Indivizii sunt foarte despartiti prin timp, prin cele suferite si prin putere". Iar afirmand unitatea lui Dumnezeu fata de multii zei ai elinilor, Sfantul Grigorie spune: Dar "pentru noi nu este decat un unic Dumnezeu, pent ru ca una este dumne zeierea. Si cei ce sunt din ea raman in ea, desi credem ca sunt Trei. Caci nu este Unul mai mult Dumnezeu, iar Altul mai putin Dumnezeu. Nici Unul mai inainte, iar Altul mai tarziu. Nici nu se scindeaza in vointa, nici nu Se impar te in putere. Nimic din ceea ce este in cele impartite nu se afla aici (in fiinta cea Una), ci dumne zeierea e neimpartita in Cei ce Se disting, daca trebuie sa vorbim pe scurt. E ca o unica lumina in trei sori ce se penet reaza reciproc, fara sa se contopeasca. Cand privim la dumnezeire, la cauza prima si la principiul unic (la monarhie), apare in cugetarea noastra unitatea ei. Iar cand privim la Cei in care este dumnezeirea, Cei ce ies din cauza prima in mod netemporal, fiind din ea si de aceeasi slava, Cei inchinati sunt Trei".
2. Nici o fiinta constienta nu exista decat in ipostasuri sau persoane: Fiinta dumnezeiasca in trei Persoane, cea omeneasca, in multe persoane, altfel nu-si implineste nici Dumnezeu si nici umanul destinul de existenta iubitoare...
3. În fata unui ecumenist, chiar și un oligofren are o mai mare valoare!! Asa că, mai taca-ti fleanca
http://www.crestinortodox.ro/carti-o...nte-82486.html