![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
cam asta sustinea "internautul" in cauza ca se intimpla cu bolnavul "credincios" : ca ajunge sa fie controlat efectiv de o forta dinafara - Dumnezeu sau diavolul- si ca ajunge sa creada ca gindurile ii sunt inserate in minte de Unul sau altul.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
un "potential schizoid" ma tem ca va avea loc in saptamana mare anul acesta ; jumate sau mai mult din cei apropiati vor face gratare de 1 mai la iarba verde, in timp ce restul adica noi vom impreuna patimi cu Mantuitorul...
...daca tot vb de patologie, imi permit sa intreb ceva pe specialisti: la limita dintre somn si veghe, e normal sa adormim si sa visam ceva anume, dar inca sa auzim de afara, din mediu, zgomotele, sunetele de acolo, care sa se suprapuna intr-un fel neplacut, nepotrivit peste ce "simtim" in somn, in vis? ..cu riscul sa rideti de mine, va dau un ex concret ; sb trecuta seara am adormit si visam ca sunt la biserica la pomenirea mortilor, iar preotul ajunsese la citirea pomelnicelor si la un moment dat aud "asta de exemplu nu mai are nici o sansa" ( ca si cum afirmatia ar fi fost facuta de preot despre un "pomenit") si ma trezesc si constat ca afirmatia ii apartinea de fapt unui moderator tv.... PS : @Cezar : mutumim pt informatii ; daca mai doriti documentatie rapida si de calitate cel putin pertinenta si zic eu "consacrata", aici http://www.merckmanuals.com/professi...disorders.html @alin : pe forumuri nu cauti de obicei specialisti, ci eventuali "colegi de suferinta', bolnavi cu mai multa expertienta ca tine, care poate ar putea sa iti impartasesca din experienta lor; poate unii se "lauda"- bravo lor daca au cu ce, dar cei mai multi mie cel putin mi se pare ca mai mult se "plang". Last edited by fallen; 16.03.2013 at 15:10:30. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sfinții noștri nu au mărturisit niciodată că sunt "controlați" de Dumnezeu. Biserica nu a mărturisit niciodată că suntem "controlați" de Dumnezeu. Domnul Însuși, Fiul lui Dumnezeu Întrupat, nu a afirmat niciodată că a fost "controlat". Pe toate le-a făcut Liber, pe toate le-a asumat, cu Totul încredințat, credincios Tatălui și Sfântului Duh, cu smerenie și iubire jertfelnică desăvârșite. Pentru mântuirea noastră, pentru ieșirea noastră din robia întunericului, din umbra morții. Drepții noștri, proorocii și bunii patriarhi ne-au purtat, fiecare cu slujirea lui sfântă, pe firul veșnic viu al Libertății. Încercați cu grele ispitiri, cu suferințe dincolo de puterea noastră de înțelegere omenească, ei au sfârșit mereu în lauda Dumnezeirii, topindu-se pe ei înșiși ca lumânare în Lumina Sfântă. Cântec de laudă au fost ei! Ode înlănțuite în Simfonia Dumnezeirii! Preasfânta Născătoare de Dumnezeu a ales LIBERĂ să fie, de la 3 ani, Fecioara Dumnezeirii, a ales LIBERĂ să slujească în Templu, cu toată Bucuria, a ales LIBERĂ să fie logodnica dreptului și bunului Iosif, a ales LIBERĂ să poarte în PREACURATUL EI TRUP pe Domnul Dumnezeul nostru. Arhanghelul Gavriil nu a forțat-o să devină Mama Pruncului ci i-a înălțat la Ceruri Libertatea de alegere: a fi sau a nu fi Mama Domnului? Iar Fecioara Preasfântă, făcîndu-se Părtașă și Îmreună-Săvârșitoare în vecii vecilor la mântuirea neamului omenesc, din LIBERĂ ȘI PREACURATĂ VOINȚĂ A ALES: Facă-se Voia Domnului cu bucurie (adică fără de frică de păcat) peste roaba Lui și iată, Doamne, roaba Ta pururi gata înaintea Feței Tale!... Iată ce obârșie fără de asemănare are Libertatea noastră, a creștinilor! Iată pe Tatăl nostru, iată Mama noastră! Sfânta Biserică, începând cu Unul Domn Iisus Hristos și continuînd cu întreaga Tradiție mărturisește că omul este LIBER, avînd liberul arbitru pe care Bunul Dumnezeu ni l-a dăruit începînd cu Adam și cu Eva, pentru ca noi să alegem între Bine și Rău, între Dumnezeu și Mamona și ne-a învățat că nu putem sluji și lui Dumnezeu și lui Mamona. Suntem, așadar, liberi să ALEGEM oricînd și oriunde, prin noi ȘI prin Duhul. Pocăința, proces fundamental al vieții creștinului, înseamnă tocmai aceasta: să ne lepădăm, în împreună-lucrare cu Duhul, de alegerile noastre de sclavi ai Mamonei și să dobândim, prin străduință personală și prin harul Duhului, capacitatea/demnitatea de a sluji tot mai vârtos, Domnului - Ușa noastră către Tatăl, Făcătorul cerului și al pământului. Noi creștinii alegem, în măsura libertății inimii/minții/conștiinței noastre, să slujim lui Hristos împreună cu Duhul. Pentru că Îl iubim și pentru că Îi suntem cu totul recunoscători. Îl recunoaștem ca Domnul și Stăpânul vieții noastre, al Ordinii toate Celei Sfinte. Și când nu reușim aceasta, noi ne deplângem alegerile greșite și/sau neputințele datorate firii păcătoase și slăbiciunilor, facem căință cu lacrimi amare și, avînd nădejde în Hristos, prin Duhul noi ne ridicăm de unde am căzut, oricât de adînc am fi răniți și striviți de păcatele noastre, și, astfel renăscuți slujim iarăși Domnului nostru, prin Duhul, nădăjduind la Mila Lui în care credem, precum credem în necuprinsa Lui Iubire, în necuprinsa (și UNICA) Lui Putere Salvatoare. Domnul nostru nu ne controlează, întrucât noi cunoaștem temeinic și fără fisură, prin Duhul, că Domnul nostru nu e dictator, Domnul nostru Iisus Hristos nu este terorist, nu e tiran, nu e nimic cum se tot laudă (în) lumea aceasta că este ea, mincinoasa, târfa trecătoare și neputincioasă. Sărman vânzătoarea de iluzii de tinichea și mărgelușe... Domnul nostru Iisus Hristos este SupraBun, SupraDrept, SupraIubitor ș.a.m.d., înțelegînd prin toate acestea că mintea noastră omenească nu este capabilă să Îi măsoare Dumnezeirea. Ci, doar, în cazul cel mai bun, să se bucure PRIN DUHUL ca o pregustare de Ea, Care ne umbrește pretutindeni și totdeauna și fără de care nimic nu este. AMIN+ Last edited by cezar_ioan; 17.03.2013 at 00:22:21. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Solutia sta in manile noastre , in vointa noastra , si nu in ultimul rand in ajutorul lui Dumnezeu . Scria cineva din redactia blogului meu despre iertare si iubire , esenta curatirii noastre , si cred , sunt convins ca atunci cand vom reusi cu adevarat sa iertam si sa iubim cu adevarat , Il vom cunoaste pe Dumnezeu , si toate tulburarile se vor risipi precum ceata sau fumul . Iata ce scria colegul meu de blog : " Cea mai mare virtute creștină este iubirea. Ea este viața noastră și avem nevoie de ea ca de aer. De aceea, spune Sfîntul Evanghelist Ioan: Dumnezeu este iubire. Iar iertarea, împăcarea, milostenia, cercetarea bolnavilor, primirea străinilor și altele asemenea sînt fiicele cele mai mari ale iubirii creștine. Iubirea de Dumnezeu și iubirea de aproapele, sînt poruncile cele mai mari din Sfînta Evanghelie care stau la temelia mîntuirii noastre. De felul cum vom ști să iertăm, să ajutăm pe aproapele, să răbdăm pe toți, să facem pace, să nu ne răzbunăm, de aceasta depinde pacea noastră, bucuria vieții noastre, mîntuirea fiecăruia dintre noi. Sfântul Ioan Evanghelistul spune că nu poate cineva să-L iubească pe Dumnezeu, dacă nu iubește pe semenul său. Prin urmare, cine nu are o relație cu semenii săi, nu poate spera la o relație cu Dumnezeu. Iar cine nu iartă pe semenul său, nici nu poate avea o relație cu acela, pentru că iertarea este singura cale de a menține sau reface relația cu semenul. Nu există altă cale. Neputințele noastre generează permanent conflicte și tensiuni între oameni, între prieteni, între soți, între părinți și copii, între vecini, între colegi. Nu există altă cale de depășire reală și în fapt a conflictelor, a tensiunilor, a certurilor decât iertarea. Iertarea este cea care elimină totul. Nu poate fi înțeleasă însemnătatea vitală a iertării decât de aceia care au înțeles că cel mai important lucru pentru viața lor este relația cu cei din jur, și, mai mult decât atât, calitatea acestei relații. Cel care iubește cu adevărat, cel căruia i se topește inima de dor după o persoană dragă, cel care trăiește bucuria vederii prietenilor, acela va înțelege cât de necesară și benefică este iertarea pentru recuperarea relației, atunci când aceasta este afectată de slăbiciunile noastre sau de ispitele venite de la terți sau de la vrăjmașul." Post binecuvantat si multa liniste sa aveti !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 17.03.2013 at 00:35:29. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
De folos pentru Fallen in discutia sa cu "internautul" eu cred ca este cuvantul Sf. Siluan Athonitul care expune complet starea de fapt in care ne gasim cu totii. "<<Doamne, oamenii au uitat de Tine, Făcătorul lor, și își caută slobozenia, neînțelegând că Tu ești milostiv și iubești pe păcătoșii ce se pocăiesc, și le dai harul Duhului Tău cel Sfânt>>. Rugându-se Dumnezeului celui atoatecunoscător Starețul nu grăiește multe cuvinte și nu își lămurește gândurile. <<Oamenii își caută slobozenia>>, adică în afara lui Dumnezeu, în afara adevăratei vieți, acolo unde ea nu este și nu poate fi, unde este <<întunericul cel mai din afară>>, căci slobozenia nu este decât acolo unde nu este moarte, unde este adevărata vecinica ființare, adică în Dumnezeu. <<Tu ești milostiv, și le dai harul Sfântului Duh>>. Dumnezeu dă darul Sfântului Duh, iar atunci omul devine slobod. <<Unde este Duhul Domnului, acolo este slobozenia>> (2 Cor. 3: 17). <<Tot cel ce săvârșește păcatul, rob este păcatului. Și robul nu rămâne în casă în veac. Deci de va slobozi pre voi Fiul, cu adevărat slobozi veți fi>> (Io. 8: 34-36). În rugăciunea născută din har, cunoașterea ființială – sau din cercare, așa cum spunea Starețul – a slobozeniei omului este cât se poate de adâncă. El din tot sufletul recunoștea că adevărata robie este una singură – robia păcatului; că adevărata libertate este una singură – învierea în Dumnezeu. Câtă vreme omul nu și-a dobândit cea întru Hristos înviere, totul în el va rămâne scâlciat de frica morții și, prin urmare, de robia păcatului. Iar dintre cei scâlciați, ce nu au cunoscut încă harul învierii, vor scăpa doar acei despre care s-a spus: <<Fericiți cei ce nu au văzut, dar au crezut>>. “Cuviosul Siluan Athonitul” – Arhimandritul Sofronie, traducere din limba rusă Ierom. Rafail (Noica), editura Reîntregirea, Alba Iulia – 2009 http://siluanathonitul.wordpress.com...bia-pacatului/ Fallen, incearca prin rugaciune sa primesti har in cuvintele tale sa il faci pe acel om sa inteleaga ca nu negand existenta lui Dumnezeu si a diavolului isi rezolva propria libertate.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 17.03.2013 at 01:05:44. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
@dobrin7m Nu-i deloc ușor să renunți la disprețul față de alții, acordând iertare, dar mai greu e să te dai jos de pe aparenta superioritate și să ceri iertare. Cel care a îndeplinit aceste cereri, și-a pregătit inima să-L primească pe Hristos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ma gandeam ca noi oamenii suntem pacatosi si pacatele ce le avem in noi ne robesc. Eu nu pot spune despre mine ca nu am pacate. in acest context sunt roaba pacatului cu care inca ma mai lupt. Aici ma gandeam, fara urma de dispret fata de nimeni. Ma gandeam la atei care resping pe Dumnezeu crezand ca rezolva problema libertarii. Nu iti inteleg atitudinea si riposta. Vroiam sa fie cuvantul lui Ioan Cezar complet, deci sa nu uitam ca da , nu ne controleaza Dumnezeu insa ne controleaza pacatul din noi, si asta pe toti care se considera pacatosi. Dar e cineva care crede ca nu e pacatos? De aceea am adus cuvantul Sf. Siluan. Am gresit cumva cuiva si nu am cerut iertare/? Ti-am gresit eu tie sa nu iti cer iertare pentru greseala? Cristi cand te vei lasa de viclenii sufletesti? cand vei inceta sa vezi in aproapele tau numai rai si dispretuitori? Se vede ca ai ceva personal cu mine si incerci sa ma jignesti chiar si cand nu am treaba cu tine. E alegerea ta sa ai astfel de atitudine tocmai in post si tocmai dupa cuvantul iertarii. Cristi, nu stiu cum te consideri tu, daca te consideri drept si cuvantul expus de mine al Sf. Siluan te-a jignit te rog sa ma ierti , nu am avut intentia sa te jignesc cu cuvintele sfantului ( ma gandesc ca acesta este singurul motiv al ripostei tale ca te consideri altfel decat expune sfantul, adica drept), eu insa port pacate, sunt constienta de ele, si recunosc ca ma lupt sa scap din robia lor. In privinta aceasta sunt de acord cu cei multi sfinti ai nostri care spun ca tot omul pacatuieste dar important este sa pacatuim cat mai putin , si sa incercam sa ne indreptam sufletele. Intru-cat eu consider ca sunt mai pacatoasa decat tine, cuvintele sfantului de mai sus se refera doar la mine si la nimeni altcineva ca nu cumva sa mai supar pe cineva . Te asigur, martor mie Dumnezeu, ca imi stie inima ca nu ma gandeam la tine si la pacatele tale daca le ai ci ma gandeam la oameni in general si la atei in special ca era vorba de un internaut interlocutor al lui fallen.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
||||
|
||||
|
De altfel cuvantul meu s-a vrut o completare a cuvantului lui Ioan Cezar si pentru asta am adus cuvantul Sf. Siluan gandind ca cel mai nimerit ca si completare este cuvantul unui sfant.
am ingrosat aceste cuvinte ale lui Ioan Cezar: "Nu cunoaștem această experiență a "controlului" din nici o sursă, fie ea din afara noastră sau din propria experiență personală" pentru ca cred totusi ca aici este o greseala. insa despre asta discut cu Ioan Cezar ca poate a vrut sa exprime altceva si nu am inteles, insa eu sunt de parere ca sursa de experienta a controlului nostru sunt propriile noastre pacate de care nu avem puterea inca sa scapam. de aceea am considerat ca impropriu sa spunem ca "nici o sursa". Nu ma supar ca trebuie sa ma justific tie acum ca sa iti treaca suspiciunile. Doar suntem in post.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Cand vom reusi sa vedem oamenii de langa noi mai buni decat noi si nu mai rai, atunci suntem pe cale de a scapa din robia pacatului.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
|