![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu puneam problema invers: Divortezi de om ca sa pastrezi Viata? ;-|
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 13.05.2013 at 00:20:22. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu divorțezi, ci înveți. Deprinzi răbdarea, dezvolți abilități care, semn că nu le ai, deocamdată te fac să te crezi bun înaintea lui Dumnezeu iar pe soț îl vezi ca fiind rău. Dacă el urăște Biserica, în loc să plângi și să te rogi pentru necazul lui, tu îl urăști pe el la rândul tău. Arătînd prin aceasta cât ești, omule, de vrednic înaintea Domnului. Te folosești de necazuri pentru a înainta duhovnicește și nu divorțezi. Te mai cureți de păcate, prin acceptarea cu bucurie creștină a suferinței. Deprinzi smerita cugetare și alte virtuți. Iar dacă prețuiești mai mult altceva decât acestea, dacă acestea îți par secundare iar nu esențiale, ce să zic... Nimic altceva decât am scris mai sus. Last edited by cezar_ioan; 13.05.2013 at 02:08:13. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Si daca nu exista dragoste intre soti? Daca sotii se casatoresc formal, sub presiunea rudelor si a imprejurarilor, si nu este dragoste intre ei, mai exista vreo taina? Oare marea taina nu este dragostea reciproca a sotilor si a amandurora catre Dumnezeu? "Ceea ce Dumnezeu a unit, omul sa nu desparta" - dar Dumnezeu nu este oare dragoste?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeu nu este dragoste in sensul la care va referiti. Dumnezeu este existenta personala, este Persoana. Iar aceasta este trasatura de baza a persoanelor: existenta vointei. Un fel de sentimente intalnim si la animale, ba chiar anumite elemente foarte asemanatoare domeniului ratiunii. Dar vointa nu au decat: Dumnezeu, celelalte spirite (bune si rele) si oamenii. Animalele nu au vointa, ele raspund unor instincte. Cand Apostolul spune "Dumnezeu este iubire", el are in vedere altceva. Propozitia apostolica poate fi reformulata, spre a o intelege mai bine: "Iubirea (autentica) nu este decat ceea ce vine de la Dumnezeu". Tot asa cum in alta parte a Bibliei vedem ca El este adevarul. Sau Binele. Eu imi iubesc sotia fiindca VREAU sa o iubesc. Iar a-mi iubi sotia inseamna a respecta promisiunile facute la casatorie, cu mana pe Crucea lui Cristos. La fel e si cu Dumnezeu: il iubesc pe Dumnezeu fiindca VREAU sa il iubesc. Sentimentele exista, dar vin pe urma, nu uitati ca acest cal naravas are franele complet in mana vizitiului, care este Vointa. Mai intai m-am convertit, adica am facut o optiune fundamentala, pe urma au venit si sentimentele fata de Dumnezeu, si nu invers. Ei bine, si casatoria este o astfel de optiune fundamentala. De aceea oamenii au un Dumnezeu in Cer si o sotie (un sot) pe pamant.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Dragă Mihnea, trecînd peste dezamăgirea că ai bătut câmpii cu grație răstălmăcindu-mi cuvintele referitoare la slujba din Biserică (despre care spuneam că este începutul Tainei și, desigur, al vieții în Hristos privind Taina respectivă, că doar cu Hristos înaintăm în fiecare Taină în parte) și ai redus totul la cântecul tău preferat despre Taina Cununiei, DOAR despre ea, (când de fapt începutul vieții întru Hristos e desigur Taina Botezului, dar eu mă refeream acolo la fiecare Taină în parte, la faptul că fiecare Taină e un nou început al vieții în Hristos, că intrarea în Taină însemană înaintarea cu încă un nivel în împărtășirea de Hristos)
mi-am recăpătat veselia citind ce spui tu despre trăsătura de bază a unei persoane, trăsătură pe care o numești, cu strașnic voluntarism, nimic altfel decât, firește, voință. Trăsătura de bază a unei persoane, doctore, e... mai multe. Ți-o spune un psiholog care e băgat nițeluș în personologie, cât să se ferească de păcatul de a da verdicte comice în legătura cu persoana și personalitatea. Partea tristă, după veselie, e că avem de înfruntat o problemă: tu îi consideri persoane pe minerii lui Cosma, cei care au zdrobit cu bestialitate încrederea românilor în libertate și democrație, în refacerea țării. În vreme ce eu îi consider animale feroce, bestii cu mască de chip omenesc. Voința este o catastrofă care desființează persoana și omenescul ei, atunci când nu e condusă de rațiune și de sentimente omenești. Voință are și dracu, hehe ce voință are nenorocitul, cum alege el să nuanțeze abil toate cele spre pieirea omului. Și vrei să spui că dracu e persoană? Poate... Dar în nici un caz nu îl definește voința, ci răutatea, care e o problemă a sentimentului și rațiunii din împletitura moralei. Pe scurt, o problemă de caracter. Last edited by cezar_ioan; 13.05.2013 at 11:32:00. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
In cazul spiritelor malefice, ele ar avea suficienta vointa ca sa se imbunatateasca, dar sunt orientate spre rau. Ele ajung astfel din mandrie, vointa lor nefiinda in mana vointei Domnului, care a creat lumea prin vointa Sa atotputernica, spunand atat vizibilelor, cat si invizibilelor: "Sa fie!". Iar in cazul minerilor, daca sunt aceia de care imi amintesc eu, vointa e anesteziata de bautura dubiasa despre care am vorbit. Dezordinea din ratiunea lor si sentimentele lor brambura apar cand vizitiul a adormit pe capra cu ciudata sticla in buzunar.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 13.05.2013 at 12:14:37. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Citind postarile de pe acest forum "crestin" am vazut foarte multi care se grabesc sa arunce cu piatra ,ba chiar sa le judece si copiii rezultati din casatoriile acestea rupte-gasindu-i de neincredere,de ocolit-leprosi,cum zicea cineva mai sus.Crestinismul inseamna iubire,Dumnezeu n-a venit pt sfintii care nu divorteaza,am vzt multe cupluri crestine care se chinuiesc ...sau care-si forteaza copiii sa fie asa cum cred ei ca le cere Domnul....in numele unei vieti crestine,..."sa avem grija sa nu ne nevoim aiurea",pr Rafael,...totul se face vorbind cu pr duhovnic.
M-am bucurat totusi ca am gasit 3 persoane care vorbesc- mereu- coerent si in duhul lui Dumnezeu.Sa ne ajute Domnul sa nu judecam fara sa ne dam seama! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fericiți cei care vor! (și pot, totodată, că puterea toată e sub controlul lor... Inclusiv de a aduce mai la urmă și sentimentele...) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
S-a observat în istoria omenirii, inclusiv în istoria Bisericii precum și în istoria psihologiei, că e păgubos să dăm credit unor modele care pun accentul, uneori până la extremism și fanatism, pe una din stihiile care alcătuiesc omul.
Sunt epoci dominate de accentul pus pe rațiune, acesta fiind ismul rațional, raționalismul. Avem multe exemple în cultura germană, iar la austrieci îl avem pe Freud, un raționalist luminat (cum zicea Jung). Sunt epoci dominate de accentul pus pe sentimente, acesta fiind ismul sentimentalismului. Avem la îndemână o întreagă cultură franceză, ca prim exemplu. Sunt epoci care pun accentul pe voință, acesta fiind ismul voluntarismului. Vedem iarăși pe germani, dintre care aș aminti doar pe Nietzsche, sărmanul... Mai putem pomeni și comun-ismul, capital-ismul și chiar creștin-ismul. (despre feminism nici n-ar trebui să pomenesc, că e prea grețos) Toate ismele, cu tot cu ifosele lor, își fac veacul prin istorie, lasă cadavrele de rigoare în urma lor și pier, la ceasul sorocit fiecăruia. Astăzi înțelegem, poate, mai bine, că orice accentuare a uneia dintre stihiile omului generează monștri, după cum și eliminarea uneia dintre trăsături tot monștri produce (somnul rațiunii naște monștri, spune Goya). Persoana este o întâlnire și o îmbinare dintre toate aceste "ingrediente" pe care ni se pare nouă că avem inspirația să le ierarhizăm și accentuăm. Când una dintre componente se lungește stăpână peste celelalte, dominînd și conducînd, începe balul: psihopatologia vieții cotidiene. Semn că persoana nu mai e chiar persoană, or, dacă e totuși persoană, ea e bolnavă. Biserica ne învață să fim smeriți. Să respectăm, printre altele, dreptul lui Dumnezeu de a ne modela El devenirea personală. Cercetînd persoanele modelate de Hristos (pe sfinți, mai întâi) întrezărim o structură și funcționare a persoanei lor care îmbină în moduri foarte diferite iubirea, voința, rațiunea. Rațiunea lor este smerită, fiind iubitoare de Hristos și de toată zidirea Lui și avînd voința orientată către Centrul Hristos. Iubirea lor este rațională și voiește ce voiește Stăpânul. Voința lor este liberă și dârză, fiind compătimitoare și dreaptă. Dumnezeu nu ne cere să punem noi ierarhii în stihiile pe care El le-a pus în persoane, ci să-L lăsăm pe El să nuntească în persoană, sfințind omenescul ei cu Persoana Lui. Last edited by cezar_ioan; 13.05.2013 at 12:03:18. |
|