Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan
Consider că ați precizat un criteriu absolut decisiv al autenticității experierii Luminii: schimbarea. Înduhovnicirea celui care trăiește această experiență.
(Oare câți oameni s-au schimbat, convertindu-se și înduhovnicindu-se, ori, pur și simplu luîndu-și mai în serios pocăința, ca urmare a "luminii" din pozele respective? Să fiu iertat, dar dacă lumina aceea ar fi fost ceea ce crede Cătălin, noi cei de pe forum, mai ales cei care cred că ea e har, am fi fost deja alți oameni... Așa consider.)
|
Trecând peste pozele de la care a plecat firul de discuție, argumentul dumitale, frate Cezare, nu se prea susține, în primul rând pentru că în cazul acestor poze nu este vorba despre experierea luminii necreate, ci despre un botez, ori știm că marea majoritate a noilor botezați nu au o experiență a luminii necreate la botez deși primesc harul Botezului, iar în al doilea rând pentru că în general există sau pot exista multe tipuri de reacții în cazul unor minuni, cazul celor nouă leproși care au fost vindecați dar nu s-au întors să mulțumească lui Iisus fiind elocvent; faptul că unii sau mulți nu se înduhovnicesc sau nu se schimbă măcar puțin în plan spiritual și moral în urma unei minuni nu implică inautenticitatea minunii.