Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Alte Religii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.03.2014, 20:30:25
tot-Laurentiu's Avatar
tot-Laurentiu tot-Laurentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.11.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 553
Implicit

Nu sunt antagonisme, sunt descoperiri ale Duhului Sfânt!

Ca să poți să înțelegi doctrina trebuie să cunoști istoria Bisericii.
Îți recomand această carte:
http://www.agaton.ro/produs/763/erez...ileniului-trei

Vezi aici despre cele 6 feluri de ispitiri:
http://www.youtube.com/watch?v=vjX2JCnmTo4#t=60

Last edited by tot-Laurentiu; 21.03.2014 at 20:44:36.
  #2  
Vechi 21.03.2014, 20:56:23
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tot-Laurentiu Vezi mesajul
Nu sunt antagonisme, sunt descoperiri ale Duhului Sfânt!

Ca să poți să înțelegi doctrina trebuie să cunoști istoria Bisericii.
Îți recomand această carte:
http://www.agaton.ro/produs/763/erez...ileniului-trei

Vezi aici despre cele 6 feluri de ispitiri:
http://www.youtube.com/watch?v=vjX2JCnmTo4#t=60

Sunt intradevar descoperiri ale Duhului!

Ipostasele nu sunt antagonice in modul in care exista, ci sunt evident antagonice in modul cum este exprimata fiintarea lor.

Si sunt antagonice in forma de exprimare pentru a genera un plus cognitiv de mare profunzime.

"unite si despartite in acelasi timp" (unite fara confundare si despartite fara despreunare)

sau / "interpatrunse fara confundare"

Cum se explica aceasta in crestinism?
__________________


Last edited by florin.oltean75; 21.03.2014 at 21:07:23.
  #3  
Vechi 21.03.2014, 23:25:23
freehugs freehugs is offline
Member
 
Data înregistrării: 21.02.2012
Locație: Craiova
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 41
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru freehugs
Implicit

Multumesc Florin inca o data pentru rabdarea cu care scrii.
Cei care cauta cu adevarat au trebuinta de cele scrise de tine, ceilalti:vanare de vant.
__________________
"Căutați mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și neprihănirea Lui, și toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.” (Mat. 6,33)
  #4  
Vechi 22.03.2014, 11:00:49
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de freehugs Vezi mesajul
Multumesc Florin inca o data pentru rabdarea cu care scrii.
Cei care cauta cu adevarat au trebuinta de cele scrise de tine, ceilalti:vanare de vant.

Fiecare cauta in felul sau,
fiecare incearca sa priceapa dupa puterile sale.

Important este sa nu incetam niciodata sa cautam,
chiar si atunci cand credem ca L-am gasit pe Dumnezeu,
chiar si atunci cand deja suntem adanciti in El.

"Cautarea" este starea dintai,
caci iubirea cauta pururea pe cel ce-l iubeste.


Sensul profund al existentei noastre nu este "salvarea", ci desavarsirea.

Asa cum Tatal nostru in ceruri este.

Nu ni se cere putin lucru, insa nici ceva imposibil.

Cu credinta, intelegere si rugaciune toate sunt posibile.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 22.03.2014 at 11:06:34.
  #5  
Vechi 27.03.2014, 18:45:45
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Budismul, spre deosebire de crestinism, ofera o harta psihologica, repere precise care indica unde ne aflam cu lucrarea si ce fel de virtuti cultivam.

Una din cele mai cunoscute lucrari in acest sens este cea a lui Atisha (980-1054) - Lamrim.

Cand lucram anumite virtuti acestea pot sa aiba in background doar doua feluri de motivatii, pot fi alimentate din doua izvoare de gandire - constientizate sau nu:

1. "Cum sa-mi fie mie bine" - si atunci ne aflam in micul vehicul.

2. "Cum sa le fie bine celorlalti" - si atunci ne aflam in marele vehicul.


Este bine sa constientizam cu ce motivatie ne adancim in rugaciune, cu ce motivatie lucram faptele bune.
__________________

  #6  
Vechi 27.03.2014, 20:14:34
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de florin.oltean75 Vezi mesajul
Budismul, spre deosebire de crestinism, ofera o harta psihologica, repere precise care indica unde ne aflam cu lucrarea si ce fel de virtuti cultivam.

Una din cele mai cunoscute lucrari in acest sens este cea a lui Atisha (980-1054) - Lamrim.

Cand lucram anumite virtuti acestea pot sa aiba in background doar doua feluri de motivatii, pot fi alimentate din doua izvoare de gandire - constientizate sau nu:

1. "Cum sa-mi fie mie bine" - si atunci ne aflam in micul vehicul.

2. "Cum sa le fie bine celorlalti" - si atunci ne aflam in marele vehicul.


Este bine sa constientizam cu ce motivatie ne adancim in rugaciune, cu ce motivatie lucram faptele bune.
Pe noi, crestinii, ne intereseaza cum sa ne asemanam cu Acela Care s-a rastignit pentru noi. Cand spunem rugaciunea ,,Tatal nostru'', suntem nevoiti sa ne gandim si la noi insine si la altii, caci ne rugam sa ne ierte pacatele personale, dar si pe ale altora. Ne rugam sa ne ierte ,,precum iertam si noi gresitilor nostri'', adica ne angajam sa iertam si noi.

Last edited by antoniap; 27.03.2014 at 20:17:45.
  #7  
Vechi 27.03.2014, 20:37:18
florin.oltean75's Avatar
florin.oltean75 florin.oltean75 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.933
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Pe noi, crestinii, ne intereseaza cum sa ne asemanam cu Acela Care s-a rastignit pentru noi. Cand spunem rugaciunea ,,Tatal nostru'', suntem nevoiti sa ne gandim si la noi insine si la altii, caci ne rugam sa ne ierte pacatele personale, dar si pe ale altora. Ne rugam sa ne ierte ,,precum iertam si noi gresitilor nostri'', adica ne angajam sa iertam si noi.

Pentru ca este formulata la plural, "Tatal nostru" este o rugaciune care - daca este sa facem o paralela cu budismul - din punct de vedere psihologic apartine "Marelui Vehicul". In aceasta rugaciune mintea celui care se roaga cuprinde toti oamenii, fara deosebire, fara preferinte, cu iertare si purtare de grija.

Sunt insa si rugaciuni care se refera strict la persoana intai singular.

Important este sa constientizam cand suntem in "Micul Vehicul" si cand suntem in "Marele Vehicul" iar progresiv, pe masura ce ne intarim in cele duhovnicesti, sa mutam mintea cu totul in "Marele Vehicul" - orice fapta sa urmareasca purtarea de grija a tuturor fiintelor. Astfel ne asemanam cu Acela.
__________________


Last edited by florin.oltean75; 27.03.2014 at 22:03:46.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare