![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#151
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Un alt pasaj interesant este despre faptele bune care nu sunt facute din dragoste de Hristos. Acesta e de fapt harul? Dragostea de Hristos e de fapt harul prin care o fapta devine cu adevarat buna ? Dar daca aceste fapte sunt in spiritul poruncii lui Hristos, dar acel om sau chiar grup de oameni nu sunt inca angajati pe drumul cautarii explicite a lui Hristos? Daca vezi fapte ale unor oameni care sunt in spiritul poruncilor lui Hristos,dar fara marturisire explicita,oare aceste fapte sunt mai putin valoroase? In fine,orcum ar fi , Dumnexzeu este cel care hotaraste si care judeca si care daruieste. E clar ca Dumnezeu daruieste doar prin Hristos. Dar e asa clar cine il are si cine nu pe Hristos? |
#153
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Momentul rostirii cuvintelor e anterior si apartine lui Hristos. Cuvintele rostite insusi apartin lui Dumnezeu . Momentul propovaduirii si transcrierii acestor cuvinte, chiar daca o transcriere partiala,apartine oamenilor si Bisericii si sunt insuflate de Duhul . Stim ca Duhul desavarseste,deci el reaminteste si lumineaza,ceea ce Hristos rostise deja |
#154
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#155
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#156
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si vine automat dupa acestea? Credeam ca harul e o stare mai speciala , care chiar si dupa impartasanie nu vine imediat. De unde stim cand harul vine peste noi ? Faptele bune care le facem dupa sosirea harului ,sunt mai multe ,mai intense,mai deosebite decat cele dinainte? |
#157
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar daca nu stie daca a fost botezat ,probabil va vroi sa se boteze cand va fii mare ,ca sa fie sigur. Daca vrea sa faca fapte bune,inseamna ca are si credinta,deci va vrea sa fie sigur ca e botezat.El va sti ca nu poate avea o credinta desavarsita fara botez. |
#158
|
|||
|
|||
![]()
Ca sa concluzionez putin ,dupa atatea discutii, care sunt treptele intalnite in lume :
1) Pot exista fapte bune si fara credinta explicita a aceluia care le face in Hristos . Faptele bune se cunsc dupa inima celui ce le face . Inima sa poate fi chiar mai buna decat a cuiva care are credinta si implineste tainele. De aici impresia ca poate exista o trecere in fata lui Dumnezeu si a acelora care nu au credinta explicita ,dar au o inima care se vede ca e buna . Mai ales daca ii punem in contradictie cu cei care sunt pe drumul credintei ,dar inima lor inca e rautacioasa. 2) Pot exista apoi oameni care au si fapte bune ,si credinta in Hristos , dar nu s-au botezat inca, sau au primit alt botez,nu cel ortodox. Acestia inca nu au ajuns sa aiba har .Fara har,nu se pot desavarsi. Vor ramane la acelasi stadiu mereu ,care insa poate fi un stadiu bun si pozitiv. 3) Exista apoi oameni care se boteaza ,poate chiar se impartasesc(cand sunt mici) , dar apoi nu mai cred,sau il ignora pe Hristos . Acestia sunt majoritarii ortodocsi,cei care nu prea au nici o treaba cu biserica .Dar formal ei sunt ortodocsi. Harul este in ei ,dar este coplesit de necredinta lor. Ei sunt ca si prima categorie ,pot face sau nu fapte bune . Dar fara sa aiba si credinta in Hristos ,desi au harul , acesta este inactive. Harul fara credinta nu poate face nimic. 4) Exista oameni ,care au si credinta si har .Dar nu au fapte bune. Inima lor e rautacioasa ,pornita pe critica , nu ajuta pe ceilalti,nu ii inteleg,nu le poarta greutatile. Acestia sunt pe o treapta superioara ,caci macar isi cunosc pacatul ,precum si directia in care trebuie sa mearga. ei sunt perfectibili ,si sunt pe drumul firesc ,al cresterii duhovnicesti . Trebuie insa sa dea mult mai mare importanta faptelor lor, si cum vad ceilalti inima lor. Caci ceilalti sunt un turnesol care nu minte niciodata.Un turnesol strins legat de propria noastra constiinta . Pe acestia conlucrarea cu harul ii va ajuta sa isi desavarseasca,intai inima,apoi felul de a fi 5) Exista in sfarsit ultima categorie care au si credinta si har si fapte. Acestia sunt o binecuvantare pentru toata lumea ,laudati de toti,iubiti de toti,apreciati de toti, Caci se vede si ca inima lor este buna ,dar si ca ,credinta lor e dreapta . Si se vede si ca Dumnezeu este cu ei. si ca harul sau lucreaza biruitor in ei. |
#159
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Cateva mici inadvertente.
Citat:
Citat:
Citat:
-daca inima buna si faptele bune ar duce la mantuire, nu ar fi fost nicio nevoie ca Fiul lui Dumnezeu sa se deranjeze sa se intrupeze, sa sufere, sa moara. Numeroase sunt exemplele de oameni cumsecade si fapte memorabile din Vechiul Testament, nu asta era problema. Problema era ca erau robiti, fara voia lor, nici vina lor directa, diavolului. Niciunul nu se putea mantui. Dar, vazand Dumnezeu ca eram cumsecade in timp ce ne invarteam in cerc prin desertul vietii noastre, dar muream otraviti de serpi veninosi, a pus sa se faca un sarpe de arama, ca toti care il vor privi sa nu moara. Acuma, se naste intrebarea: ce se intampla daca un om cumsecade, muscat de sarpe si auzind chestia asta, nu privea, totusi ? Fara indoiala ca murea, textul biblic e clar. Dealtfel, se naste intrebarea: ce fel de inima buna ar putea avea cineva care, auzind Cuvantul Domnului, totusi nu il asculta si nu il urmeaza ? Citat:
Citat:
Citat:
De aceea Biserica se abtine sa practice botezul in cazul copiilor pentru care nu exista garantii rezonabile ca vor fi crescuti in religia cea adevarata, ca sa nu agraveze starea sufletelor lor mai tarziu. Dar, in caz de pericol, un copil trebuie botezat chiar daca parintii lui ar fi dusmani declarati ai lui Cristos, fiindca toti copiii botezati ajung direct la Cer, fara stagii purgatoriale. Citat:
Dupa parerea mea, a avea credinta inseamna a te stradui sa Il urmezi pe Cristos si pe cei Lui urmatori. Da, se poate ca un ASTFEL de credincios sa fie "rautacios, pornit pe critica etc". Dar, in asemnea caz, vorbim de neputinte ale credinciosului. Spre deosebire de necredincios, el vrea sa Il urmeze pe Cristos, dar nu prea poate. El este asemenea lui Petru, care a plans amar neputinta sa de trei ori manifestata. Citat:
Hai, ca mai ne scriem si maine, ca acuma dorm pe soarece. Noapte buna!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 26.09.2014 at 02:59:46. |
#160
|
|||
|
|||
![]()
Bune concluziile lui Iustin, care si ele contin niste nelamuriri pentru multi.
Iar raspunsul lui Mihnea incurca si mai mult. Nu reusesc sa inteleg de la el cum traieste credinta, cum a facut trecerea intre doua confesiuni si ce diferenta vede el concret intre ele. Din multe din raspunsurile lui nu se prea intelege confesiunea. Si l-as ruga macar pe el, care am inteles ca are o relatie mai apropiata cu preotul sau, sa-l intrebe in chestiunile la care el scrie aici, sa ceara lamuriri, caci am impresia ca nici el nu e prea sigur si lamurit in mai multe privinte. Si acum cateva observatii: 1. Evanghelia o fi fost raspandita pe tot globul, dar exista mai multe confesiuni crestine, fiecare a preluat-o si o aplica in alt fel. Mantuirea cum trebuie sa ne-o imaginam atunci? Eu nu stiu cum sa-mi imaginez acolo sus in Cer dupa moarte. Mai intai exista mai multe incaperi pentru fiecare confesiune? Triaza cineva acolo sus dupa confesiunea omului? Si ortodocsii se mantuiesc automat (daca au fost buni), iar restul se duc automat in Iad. Eu stiam ca la Judecata de Apoi esti intrebat mai ales de faptele bune si de pacate. Tu cum intelegi Mihnea? 2. Fiul lui Dumnezeu a venit ca sa ne aduca niste invataturi si nu pentru El Insusi. A venit sa ne invete cum sa traim fiecare si unii cu altii. Iar in V.T. existau si invataturi care nu erau bune. Legea Noua, dupa care traiesc acum crestinii a adus unele imbunatatiri, modificari. Iar oameni pacatosi exista si in Noul Testament si unii sunt invatati si adusi pe drumul cel bun. Iisus a venit pentru noi. Sa ne indrepte, sa ne faca mai buni. Ca noi (multi crestini) l-am indragit si il iubim si respectam si ii cantami si etc., este altceva. Nu cred ca El asta asteapta de la noi, ci sa ne vada pe noi mai buni. 3. Eu nu sunt lamurita si vad ca mai nimeni pe aici, si nici tu, cum este cu acest har. Prin Botez primim o credinta, poate ca tocmai acesta este harul de care vorbim. Atat. Dar ce aduce concret mai mult acest har in noi, pe langa felul nostru de a trai in invataturile lui Hristos? 4. Exista in toate credintrele din lume elemente care se aseamana sau sunt chiar identice, elemente pozitive. 5. Eu am impresia ca dimpotriva, se intampla altceva in legatura dintre credinta si faptele bune. Cred ca un crestin, in speta un ortodox care insa nu face fapte bune si nu traieste asa cum ne-a invatat Iisus, este totusi acceptat in comunitatea lui si in biserica si iertat, mai degraba, decat este acceptat unul care nu este ortodox de ex., dar traieste in Iisus. Si asta pe principiul ca Dumnezeu te iarta si ca trebuie sa iertam de 777 ori cate 7. Aici este o ruptura. Deci poti fi oricat de rau, daca esti botezat, ramai in comunitate. Inversul nu este posibil. In Ortodoxie cel putin, conteaza foarte mult dogma si mai putin faptele bune din cate am observat. Si intrebi asa: "Exista oameni, care au si credinta si har .Dar nu au fapte bune. Inima lor e rautacioasa ,pornita pe critica , nu ajuta pe ceilalti,nu ii inteleg,nu le poarta greutatile." Unde este credinta in acest caz? Pai daca omul a fost botezat ortodox? Aia ce se cheama ca este? Cred ca la asta se referea Iustin. Nu stiu de ce va este greu sa intelegeti anumite lucruri atat de evidente si raspandite. Toate situatiile enumerate de Iustin exista in practica. Unii refuza sa le vada/inteleaga/accepte. Poti sa fii ortodox botezat (deci ai harul primit de la Botez), ca alt har nu stiu) si sa fii asa cum scrie Iustin. Exista si preoti care au deci si credinta, au si harul special al preotiei si totusi gresesc si nici nu fac asa fapte bune (nu ii inteleg altii, nu ajuta, etc.) Eu cred ca prin concluziile trase de Iustin de pe acest fir ne intoarcem de fapt la intrebarea : Ce este credinta? Pentru ca vad ca exista viziuni diferite. La unii conteaza doar dogmele si mai putin sau deloc faptele bune, la altii invers, la altii persoana lui Iisus in sine si laudarea Lui.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 26.09.2014 at 16:59:19. |
|