![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Trebuie sa intelegem bine fapta :) Cred ca in asta si consta o parte din secretul faptelor bune,sa intelegi exact situatia celuilalt . Daca se va intelege bine fapta , se va putea vorbi si de nedreptatirea simtita de tine. Altfel, ne vom repezi sa spunem ca a fost o ispita. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cel care ii ceruse, i-a spus apoi ca nu a cumparat ce ii trebuia, si ca atare nu le vrea, nu are ce face cu ele. Ii trebuia altceva, alt medicament.
Bine, m-a deranjat si ca sustinea ea ca a citit si ca nu e pentru ce-i trebuie mosului respectiv, ceea ce nu e adevarat, erau bune si pentru el, doar ca intr-adevar poate nu era de ajuns, ii trebuiau altele mai puternice. Ma rog, nu erau pentru un mos, ci pt cainele lui de 40 de kg, pe care voia sa il mute, si colega mea ii daduse pastile antistres, iar ei voiau ceva mai puternic de la veterinar, un tranchilizant. Desi teoretic erau ok si pastilele antistres, doar ca trebuia sa ia vreo 5, la statura lui, insa baba sustinea sus si tare ca nu sunt bune, ca a citit pe ele ca sunt pentru catelusi mici, pt pui, ceea ce nu e adevarat, nu specifica nicaieri...cel mult poate sa scrie ca se pot da si la pui, fara probleme...acum poate a gresit si colega mea ca nu s-a prins ca vor de fapt tranchilizante, si a speculat momentul ca sa le vanda anistres, doar ca dpdv deontologic a facut foarte bine ( acelasi lucru cred ca as fi primit si eu daca intram ntr-o famacie si ceream ceva pt stres, in nici un caz nu as fi primit vreun somnifer puternic), ca nimeni nu ar trebui sa vanda la nicio farmacie tranchilizante sau alte medicamente mai puternice, fara o prescriptie medicala clara, mai ales la asemenea specimene sclerozate... . Atata doar ca eu nu m-am dus inapoi la farmacie saimi dea banii inapoi pe antistres, ca mie-mi trebuie te miri ce medicamente serioase de psihiatrie...desi daca mi-ar fi luat maica-mea de ex din proprie initiativa, eventual la recomnadarile farmacistelor, vreun antistres scump si bun de nimic..,m-as fi enervat si eu, desigur..poate n-as fi trimis-o sa ceara banii inapoi, si nici nu i-as fi zis ca nu ii dau, sa se spele pe cap cu ele ( cum ii zisese mosul babei respective), i-as fi dat pana la urma, dar m-as fi ofticat teribil ca sunt pusa in situatia sa dau niste bani pe ceva ce nuimi trebuie, mai ales daca sunt multi si nu am... Asa ca biata femeie chiar era intr-o situatie de inteles; desi fusese greseala ei ca se apucase sa cumpere de capul ei, pt altcineva, fara sa se documenteze, doar ca acum imi dau seama ca la fel face si maica-mea ( nu cumpara chiar medicamente, ci alte chestii, de imbracat, de mancat, etc, si chiar daca nu imi plac sau nu imi trebuie, ma simt obligata sa ii dau banii pe ele, mai ales daca sunt sume mai mari de cativa lei ) Apoi, teoretic, ei ii trebuiau mai mult acei 15 lei, sa si-i recupereze, pecand eu, teoretic, ii pot recupera de la altcineva cand voi vinde acele medicamente...adica la cati bani sunt la mine blocati in marfa, chiar nu mai conteaza... . Atata doar ca nu imi convine sa vina cineva dupa trei zile sa ii dau banii inapoi, pt ca in timpul asta eu banii ii circul, cumpar alta marfa, platesc facturi, nu ii pun la pastrare pt toti ametitii care se razgandesc, si e foarte posibil chiar sa nu-i mai am la momentul cand se trezesc dansii sa vina sa mi-i ceara inapoi.... . Insa cei care fac asemenea gesturi, au si un fel de a fi atat de..nu stiu cum sa-l denumesc, ca stau pe capul tau, si se roaga, si se milogesc, ca efectiv nu iti dau posibilitatea sa ii mai refuzi...si de asta te simti oarecum exploatat, manipulat...( va dati seama, daca mai intra si altcineva si ii aude cum se roaga de tine, parca atunci isi intensifica rugamintile, ti se face si rusine, te faci de ras in fata celorlalti clienti)... Asta e, se pare, a fost vina mea ca mi-a pasat mai mult de mne, si de confortul meu, nu am vrut sa imi creez neajunsuri ( lipsa in casa, etc), decat de nevoia si necazul omului respectiv, pana la urma...trebuie sa intelegem si noi greselile si neputintele lor, mai aled ale celor in varsta, ca parintii si bunicii nostri, daca vrem sa gasim si noi intelegere cand vom fi in situatia lor, nu ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Da , asa e, e f bine ca le intelegi greselile . Daca ai si de suferit in urma faptei ,chiar daca exista posibilitatea recuperarii banilor , cu atat mai buna este mila si intelegerea ce le-o arati E bine ca o fapta buna sa o faci din toata inima,ca si cum ai face-o pentru Dumnezeu,nu pentru oameni . In acel caz nu te ai mai considera manipulata emotional de niste 'ametiti' ,ci ai vedea in fiecare client , pe Hristos insusi care vine si iti cere ajutorul. Ai o meserie frumoasa si e bine sa o folosesti pentru inaltarea ta spirituala ,adica sa faci totul, din toata inima . |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Fallen cred ca toti care lucram sau am lucrat in domeniul comertului, indiferent de care, ne-am confruntat cu client care au venit sa ceara banii inapoi pe marfa, fie pentru ca erau nemultumit, fie pentru ca au gresit marfa, ca sa zic asa. Din cate stiu eu, noi, vanzatorii, avem obligatia ca in termen de nu mai stiu care zile, daca vine omul cu produsul si bonul fiscal inapoi suntem obligati fie sa ii schimbam produsul, fie sa ii dam banii inapoi. Parca si pentru mdicamente era vorba de 30 de zile, zile in care poti inapoia produsul.
Treaba este ca suntem oameni, si sigur am patit si noi ceva de genul, sau vom pati laun moment dat. In strainatate, daca cineva nu e multumit de un produs, mai degraba merge sa-l schimbe sau sa-si recupereze banii pe el; romanii au prostul obicei sa nu faca nimic si sa se planga, sau, cum a patit intr-un magazin de papuci, samerg si sa-mi zica tipa de-acolo ca ea e obligata saimi dea alt produs la schimb si nu poate sami dea banii inapoi, chiar daca i-am venit cu bonul si garantia si tot. Pana la urma am vorbit si acolo cu managerul, i-am explicat ca nu era prima daacand patisem asemenea grozavii cu papucii lor, si i-am zis ca eu imi vreau banii inapoi, ca pur si smplu nu vreau altceva din magazin si ca el, conform legii, e obligat sa imi restituie banii. Si mi-i i-a dat daca am stiut sa insist pe ce trebuia. Stiu foarte bine ca bonurile se pot anula, indiferent de casa de marcat si cand aud pe cate unul/una ca nu se poate anula un bon ma apuca damblalele; pana si biletele de loto se pot anula... Mi se pare in regula sa schimbi sau sa dai marfa inapoi unui client nemultumit, in cazul in care nu el a defectat produsul, sau nu aduce cutia goala :)), sau sa ii dai banii inapoi. Eu cu faptul ca am facut asta mi-am castigat clienti, desi eram convinsa ca o sa pierd clienti. Si adevarul ca si pe mine m-au casigat magazinele care respecta legea, implicit imi schimba marfa sau imi da banii inapoi pe un produs neconform sau chiar care l-am luat fara sa consult eticheta. Conditia generala la asemenealucruri mi se pare a fi omenia; nici tu ca si client sa nu profiti de treaba asta, dar nici vanzatorul sa nu refuze acest lucru (schimbarea marfii/returnarea banilor pentru marfa).
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sunt intru totul de acord, nsa 1) eu nu stiu cum sau nu am posibilitatea sa bat inapoi pe casa adica cu - , doar sa anulez daca nu am apucat sa dau total; nu am casa dinaia smechere unda scanezi produsul dupa cod de bare, si el iese automat din gestiune sau intra inapoi, dupa caz...si nu stiu dc ati vazut, si la hipermarket daca te razgandesti la un produs nu poate intodeauna casierul sa ti-l scada, tre sa vina una cu o cheie sa faca returul; si 2) la mne nu raman banii din vanzari toti in casa, sa am de unde sa-i dau inapoi la care cum vine, ci la mne banii circula, se platsc facuri, salarii, etc, si e foarte posibil la momentuk cand vii cu produsul inapoi sa nu mai am ce sa iti dau pe el...
Si apoi nu stiu cat de clara e legea in acest sens, am vazut in multe magazine ca produsele se pot schimba, dar nu se pot returna banii, doar in astea mai mari, mai de firma... Acum depinde si cum ai gestiunea, la unele firme e toata pe calculator, care e conectat cu casa de marcat, si cand vinzi, bati bon si a iesit automat din gestiune; dar mai ai si avantajul ca poti sa ii modifici pretul, daca vrei sa faci cuiva un discount, sau chiar sa-l dai cadou... ei bne, la mine nu se poate nici asta ![]() Iar daca vrea cineva banii inapoi, singura modalitate ( nelegala, de altfel ), neputand sa anulez bonul de acum trei zile, e sa ii dau si gata, numai fac bon la urmatorul client...dar asta presupune desigur un risc si pentru mine..( dar pentru mamaia ametita nu conteaza, important e ca si'a luat ea banii inapoi si poa sa cumpere altcva aiurea cu ei...) Scuze, astazi chiar nu snt intr-o dispozitie marinimoasa ![]() Last edited by fallen; 03.12.2014 at 14:17:15. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
De fapt, ai si tu dreptate :) si nu e vina ta sau a celor care au gestinunea manuala ca sa-i zic asa.
Pentru ca totul sa functioneze "ca la carte" ar trebui ca statul sa ofere oricarei firme care se ocpa cu comert, deci care implicit au casa de marcat si toate alea, sa ofere, gratis, tehnologia necesara. Eu cat am lucrt in comert nu am fost nevoita de mult eori sa dau banii inapoi; de obicei clientii cereau alt produs, si ntr-adevar era destul de triky sa -l schimb in cazl in care aveam memoria slaba. Desi se putea anula bonul, si reface pe produsul nou, faceam rar asta pentru ca nu eram pra familiarizata cu procedeul; nici sefa nu era tot timpul acolo sa imi explice; Asa ca schmbam produsul, eventual ii dadeam diferenta sau imi platea diferenta, ramaneam cu + sau - pe casa (noroc ca nu aveam produse scumpe si faceam asta strict cand era vorba de diferente de cativa lei (pana in 5 -10 lei), poi cand venea civeva si cumpara produsul care i l-am dat la schimb celei careia i-am schimbat produsul, bateam in casa produsul pe care i-am facut bonul persoanei nemultumite (nu stiu daca se intelege ce vreau a zic). La produsele scmpe, intr-adevar o sunam pe sefa sa imi explice procedeul de anulare bon, dar la inchidere iarasi batai de cap... si, intr-adevar, in general, am lucrat cu case de marcat cnectate la calculator; la micro iesea automat din gestiune ce vindeam si ea muuult ma usor si de facut un mini inventar inainte sa ies din tura, in alt loc produsele ieseau dupa 24 sau 48 de ore din gestiune (lucru care era al naibii - sorry - de nasol, pentr ca licram cu tigari si nu-m puteam prelua stocul corect de tigari de la colega si nu-l puteam face nici cand ieseam din tura, ceea ce era nasol, pentru ca am avut sute depachete de tigari lipsa cat am lucrat acolo, si stiu sigur ca eu nu le-am furat - dar am platit destul pentru furtisagurile colegei). si in ultimul, de fapt primul magazin am lucrat cu casa de marcat simpla, fara calculator si scanner si alte alea, dar avea o cheita cu care, in cazuri de urgenta, o bagam in aparat si puteam anula un bon, scriam anulat pe bonul original, il capsam de bonul cu minus si ramanea in magazin, impreuna cu raportul z, rapoarte care ramaneau in magazin, in dosarul magazinului (pentr contabilitate sau nu stiu pentr ce). Deci e nevoie de tehnologie ca sameara lucrurile conform asteptarilor si legislatiei. Tehnologiecae ar trebui oferita de catre stat, gratis. Sau sa schimbe legea.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Da. De ASTA e nevoie.
Lumea a functionat, timp de secole, fara case de marcat electronice. Facturi exista din antichitate, dar bonurile sunt o nascocire mult mai recenta. Si nu e deloc evident ca acuma, dupa generalizarea caselor de marcat fiscale, se fura mai putin ca inainte. De fapt, statul e foarte preocupat ca nu cumva sa rateze vreo suma de cativa lei pentru impozit. Motiv pentru care orice contribuabil este considerat aprioric a fi un hot.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
In capitalismul occidental care are o traditie si o experienta mai extinsa decat comertul de tranzitie post-revolutionar ,se considera ca fiecare vanzare nu este un act final! Iar diferenta consta ca primii fac totul pana la incasarea banilor pe cand ultimii lucreaza la satisfacea clientului si la pastrarea lui,deoarece afacerea nu da roade cu clienti care cumpara o singura data ci tocmai cu aceia care sunt multumiti si se mai intorc ,pe langa faptul ca the recomanda si altora deci iti fac reclama gratuita! Asa trebuie sa gandim pe termen lung ,nu doar de acum si pana la ora inchiderii!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
|