![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Aici suntem de acord. Pentru ca nu vrei sa ccepti ceea ce este evident in ceea ce invata Biserica. Tu incerci sa dai o alta interpretare
Citat:
"si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara, si S-a facut om." S-a facut om, deci este persoana umana. Cum sa spui ca este om desavarsit, dar nu persoana umana? Daca nu ar fi persoana umana nu ar avea cum sa fie om desavarsit. Si nu mai repeta ca toti ceilalti fac o confuzie intre fire si persoana. Corect, firea nu este acelasi lucru cu persoana, dar ii determina atributele. In cazul de fata firea unama a lui Hristos il face in acelasi timp persoana umana, precum este si persoana divina datorita firii dumnezeesti. Aceeasi persoana, nu doua.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Am gasit cateva citate in dogmatica Sfantului Ioan Damaschin, e bine sa le citim pe indelete,ca sa le intelegem,cat putem...:
"firile Domnului sunt unite dup ă ipostasă fără de amestecare, dar se împart fără să se despartă prin definiția si prin modul deosebirii. Prin modul în care sunt unite nu se num ără, căci nu spunem că firile lui Hristos sunt două după ipostasă. Dar prin modul în care se împart, fără să se despartă, se numără, căci firile lui Hristos sunt două prin definiția și prin modul deosebirii. Deoarece prin faptul că sunt unite după ipostasă si au întrepătrunderea reciprocă, sunt unite fără amestecare, păstrându-și fiecare propria sa deosebire naturală. Prin urmare, pentru că firile se numără numai prin modul deosebirii se vor reduce la cantitatea întrerupt ă. Unul este deci Hristos, Dumnezeu desavârsit și om desavârsit, căruia împreună cu Tatăl si cu Duhul ne închinăm printr-o singură închinăciune împreună cu preacuratul Lui trup, deoarece nu susținem că trupului Lui nu i se cuvine închinăciune. Trupul este adorat în singura ipostasă a Cuvântului, care s-a făcut ipostasa trupului. Prin aceasta nu ne închinăm făpturii, căci nu neînchinăm trupului Lui ca unui simplu trup, ci ca unuia unit cu Dumnezeirea, pentru că cele două firi ale Lui se reduc la o singură persoană si la o singură ipostasă a lui Dumnezeu Cuvântul. Mă închin celor două firi ale lui Hristos din cauza Dumne zeirii unită cu trupul. Căci nu introduc a patra persoană în Treime — să nu fie! —, ci mărturisesc o singură persoană a lui Dumnezeu Cuvântul si a trupului Lui. C ăci Treimea a rămas Treime si după întruparea Cuvântului Chiar dacă nu există fire neipostatică sau ființă nepersonală — căci atât ființa cât și natura este considerată în ipostase si persoane — totuși nu este necesar ca firile unite unele cu altele după ipostasă să posede fiecare o ipostasă proprie. Aceasta pentru motivul că este cu putință ca să se împreune într-o singură ipostasă, fără ca să fie neipostatice si fără ca să aibă fiecare o ipostasă deosebită, ci amândoua să aibă una si aceeași ipostasă. Astfel aceeași ipostasă a Cuvântului este ipostasa celor două firi, fără ca să îngăduie ca una din ele să fie neipostatică, fără ca să permită să aibă una față de alta ipostase deosebite si f ără ca să fie uneori a acesteia, iar alteori a celeilalte, ci este totdeauna ipostasa amân durora în chip neîmpărțit și nedespărțit. Ipostasa nu este împărțită si despărțită și nici nu dă o parte a ei uneia, iar altă parte alteia, ci toată acesteia și toată celeilalte, pentru că este neîmpărțită și completă. Trupul lui Dumnezeu Cuvântul nu exist ă într-o ipostasă proprie, nici nu s-a făcut o altă ipostasă în afară de ipostasa lui Dumnezeu Cuvântul, ci există în aceea, își are mai degrabă ipostasa sa în ipostasa Cuvântului, si nu are o ipostasă care să existe prin sine însăși. Pentru aceea nici nu este neipostatic si nici nu introduce o altă ipostasă în Treime." |
#3
|
|||
|
|||
![]()
"Propovăduim că Sfânta Fecioară este în sensul propriu și real Născătoare de Dumnezeu. Prin faptul că cel născut din ea este Dumnezeu adevărat, este adevărată Născătoare de Dumnezeu aceea care a născut pe Dumnezeul adevărat, întrupat din ea. Spunem că Dumnezeu s-a născut din ea, nu în sensul ca Dumnezeirea Cuvântului a luat din ea începutul existen ței, ci în sensul că însuși Cuvântul lui Dumnezeu, cel n ăscut înainte de veci, în afară de timp, din Tatăl, care există fără de început si veșnic împreună cu Tatăl si cu Duhul, în zilele cele mai de pe urmă, pentru mântuirea noastră, s-a sălășluit în pântecele ei, s-a întrupat si s-a născut din ea fără să se schimbe.
Sfânta Fecioară n-a născut simplu om, ci un Dumnezeu adevărat. Cuvântul nu si -a pogorât din cer corpul, care să fi trecut prin ea ca printr-un tub, ci a luat din ea un trup de o ființă cu noi pe care l-a ipostasiat în El însuși. ... Nu numim deloc pe Sfânta Fecioară Născătoare de Hristos. Această denumire a născocit-o spurcatul, pângăritul Nestorie, cel cu cuget iudeu, vasul necurăției, pentru a desființa termenul: âNăscătoare de Dumnezeu", ca supărător si spre a necinsti pe singura care cu adevărat este mai cinstită decât toată zidirea, pe Născătoarea de Dumnezeu, chiar dacă ar crăpa el împreună cu Satan, tatăl său. Astfel urgisitul de Dumnezeu Nestorie s -a semețit să numească purtător de Dumnezeu pe cel născut din Fecioară. Departe de noi de a-l numi sau de a gândi că este purtător de Dumnezeu! Nu, ci îl numim Dumnezeu întrupat. Căci însuși Cuvântul s-a făcut trup, a fost conceput din Fecioară, s-a născut Dumnezeu împreună cu natura pe care a luat-o si care a fost îndumnezeită de El în același timp în care a fost adusă la existență, în așa fel incât cele trei: luarea naturii noastre, existența și îndumnezeirea ei de Cuvânt s-au intâmplat simultan. Și în chipul acesta Sfânta Fecioară se înțelege si se numește Născătoare de Dumnezeu si nu numai din pricina firii Cuvântului, ci și din pricina îndumnezeirii firii omenești. Nu s- a făcut mai intâi om, și mai pe urmă Dumnezeu, ci totdeauna, din primul moment al existenței, a existat în amândoua chipurile, pentru că de la începutul zămislirii a avut existența în însuși Cuvântul. Este omenesc, deci, potrivit firii omenești; și este a lui Dumnezeu și dumnezeiesc într-un chip supranatural. Mărturisind că același Iisus Hristos, Domnul nostru, este Dumnezeu desavârsit si om desavârsit, spunem că același le are pe toate câte le are Tatăl, afară de nenaștere și le are pe toate câte le are Adam cel dintâi, afară de păcat numai, adică: corp si suflet rațional si cugetător. Potrivit celor două firi, el are duble însușirile naturale ale celor două firi: două voințe naturale, cea dumnezeiască și cea omenească; două activități naturale, cea dumnezeiască si cea omenească; doi liberi arbitri naturali, cel dumnezeiesc si cel omenesc; si înțelepciune si cunoștință atât dumnezeiască cât și omeneasca. Căci, fiind deoființă cu Dumnezeu și cu Tatăl, voiește si lucrează liber ca Dumnezeu; dar fiind deoființă și cu noi, același voiește și lucrează liber ca om. Ale Lui sunt minunile, ale Lui sunt si patimile. Așadar, pentru că Hristos are două firi, spunem că are două voințe naturale si două activități naturale. Dar pentru că este o singură ipostasă a celor două firi ale lui, spunem că este unul si același cel care voiește si cel care lucrează în chip natural potrivit celor două firi, din care, în care și care este Hristos, Dumnezeul nostru. El nu voie ște și nu lucrează în chip despărțit, ci unit, căci voiește și lucrează în fiecare din cele două forme cu participarea celeilalte. " Last edited by cristirg; 03.03.2015 at 11:13:19. |
|