![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Să trecem peste misterele din pasajul de început (puse acolo cu rol de stimulare a curiozității cititorului) și, după listarea câtorva opinii de-ale istoricilor, să aruncăm o privire spre finalul cercetării. Cum alege Părintele să concluzioneze? Spre ce texte trage la final?
Scrie așa: "Mai întâi e mult grăitor faptul că toți contemporanii lui Varlaam - inclusiv el, putem spune - și toți cei care s-au ocupat de el până azi sunt de acord că Varlaam a fost la început catolic, sau măcar unit." (pag. 17-18) "Dar chiar dacă n-ar fi fost Varlaam italian catolic înainte, ci ar fi fost grec ortodox sau unit, toți recunosc, și aceasta se constată cu prisosință și din scrierile sale, că mentalitatea lui era profund scolastică și de esență catolică. Așa că lupta împotriva isihasmului a fost pornită de un reprezentant al teologiei catolice scolastice." (pag. 18-19) Iar nu de un răsăritean ortodox, Mihnea. P.S. Cât privește pe Achindin, e limpede din carte că a fost unul dintre ucenicii Sfântului Palama și că a fost înșelat de Varlaam. Nu-i vorbă, a mai fost un caz de înșelare chiar în Gradina Raiului, parcă. Apoi a urmat un altul, nu? Așa e mereu, răul se propagă și el în lume, nu doar binele; minciuna voiește și ea să trăiască și să împărățească, nu? Așadar, afirmația ta tendențioasă prin care afirmi că ortodocșii (răsăritenii) s-au dezbinat între ei, este falsă. Last edited by Ioan_Cezar; 21.03.2015 at 11:07:49. |
|