![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
http://reconstruction.eserver.org/Is...a_yuliya.shtml Din cuprins: - Despre conflictul ruso-cecen si prezentarea lui distorsionata in media vizuala din mainstream-ul rusesc - Atitudinea anti-cecena, insidios inoculata in mentalul colectiv al Rusiei contemporane, dupa modelul retoricii anti-teroriste de la Washington, de dupa 11 septembrie 2001 - Incadrarea peliculei "12' in contextul mai larg al genului de filme de razboi - Contextul socio-politic si optiunea pentru limbajul cinematic inedit al lui Nikita Mikhalkov, voit ambiguu si uneori greu de docodat, tehnica subversiva si procedeul suprapunerii sincrone multi-strat a mesajelor vizuale in tesatura naratiunii Articolul e foarte lung si lasa impresia ca e doar o introducere socio-culturala si geo-politica in analiza filmului "12", Interesanta desigur, dar nu exhaustiva. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Da, interesant.
Ma preocupa in special doua directii de analiza/interpretare: artistica (jocul actorilor, regia etc.; filiera literara - opere din literatura rusa, in special, care par a alimenta povestea) si teologica. Ceea ce ma mira este ca in comentariile gasite pana acum tocmai aceste directii nu prea sunt abordate. Exceptind articolul dnei Dulgheru. In definitiv e vorba despre un film, o productie artistica (si cu multe elemente care amintesc mai degraba de arta teatrala). Un film artistic cu o puternica miza teologica. Oare am inteles gresit? Intrebare: credeti ca in film gasim un exemplu de spovedanie publica? Daca da, ce s-ar putea spune despre aceasta? Stiu ca a fost o practica destul de raspandita la un moment dat insa, din motive nu foarte limpezi pentru mine, am inteles ca s-a renuntat la aceasta practica. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Am retinut totusi din critica verdictului cinematic amintit mai sus un detaliu in legatura cu o secventa din visul tanarului. Acesta se deschide cu imaginea spectaculoasa a muntilor Caucaz. Mesajul, ne spune autoarea articolului, trimite la o bine cunoscuta intrebare pusa de Lev Tolstoi in nuvela "Raidul", in care sunt expuse atrocitatile armatei ruse din timpul razboiului din Caucaz din sec. XIX. Intrebarea lui Tolstoi era: âCum se poate ca ura, razbunarea si setea de a ucide⊠sa existe in sufletele unor oameni aflati in mijlocul unei asemenea naturi ravasitor de frumoasa?â Tehnica aceasta ilustrativa al lui Mikhalkov nu e altceva decat o ancora semantica a discursului lui anti-razboi. Tot articolul din link spune ca celebrul Nikita Mikhalkov e considerat drept un nationalist nostalgic incurabil, fascinat de valorile Rusiei pre-revolutionare, din comoarile careia s-a inspirat in productiile sale cinematografice. Last edited by delia31; 05.03.2016 at 01:29:35. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Multumesc, Delia!..:)
L-as parafraza pe Tolstoi: cum se poate ca ura, setea de a ucide sa coexiste, in unul si acelasi om, cu frumusetea pusa in el de Dumnezeu? Maretia naturii, contemplarea si relatia cu ea ar putea, cred, sa ne faca buni. De ce nu ne lasam contaminati de frumusete? Doar pentru ca e vulnerabila? Sau pentru ca ne face inca mai vulnerabili decat suntem deja... Cred totusi, atat cat am experimentat pana acum, ca tocmai indepartarea omului de frumusete, oriunde ar fi ea, il face mai vulnerabil, mai speriat, mai imprastiat. Il imbolnaveste, il schimonoseste, il omoara. Ar trebui sa tragem la frumusete ca la aerul cel vital! Dar ne incurcam in a o defini, intelege, aborda, construi, mentine, transmite mai departe. P.S. Initial mi s-a parut ca discursul lui Mikhalkov, discursul anti-razboi, e secundar. Acum imi dau seama ca nu e deloc secundar ci e central, fundamental. Pentru ca razboiul, asa cum e purtat el in sanul omenirii, cu atrocitatile lui pentru toata lumea, e nu doar semnul unei maladii cumplite a omenirii ci si otrava cea mai rea, poate, in plan duhovnicesc. Daca omenirea e tot mai ravasita si cazuta duhovniceste, daca lucrarea Harului s-a estompat dupa marile razboaie ale secolului, atunci asta arata clar ca razboaiele pe care le purtam noi azi nu sunt pe placul lui Dumnezeu. Lui I-ar placea, cred, altfel de razboaie... Nu doar pentru ca ar fi frumoase, cat mai ales pentru ca sunt singurele lupte prin care putem trece de la chip la asemanarea cu El, de la moarte la Inviere. Last edited by ahilpterodactil; 05.03.2016 at 05:05:42. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Nici un suflet nu va vedea frumosul fara ca el insusi sa fie frumos. Trebuie ca ochiul sa devina asemanator obiectului vazut pentru a fi pregatit sa-l contemple" |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Cum se vede realitatea după ce înveți să privești icoana?
O vezi transfigurată dinlăuntrul ei, fără să-i forțezi înțelesurile să se înghesuie în patul lui Procust al unei polarități ideologice. Văzul iconic te învață să distingi semințele Logosului diseminate tainic în lucruri și ființe. Două lecții de mistagogie a artei cu maestrul Sorin Dumitrescu: https://www.youtube.com/watch?v=NVGEwMPsJDk https://www.youtube.com/watch?v=D6TP7MTM9KM
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Curtea constitutionala a respins legea cainilor vagabonzi !!! | guardian knight | Generalitati | 192 | 01.08.2013 18:08:53 |
| Manastirea Curtea de Arges | Florina Opris | Intrebari utilizatori | 1 | 18.07.2010 14:26:46 |
| Curtea de Apel - Decizie | tot-Laurentiu | Stiri, actualitati, anunturi | 10 | 19.02.2009 20:37:55 |
| HRAM la bisericuta din curtea spitalului Clinic de Urgență pentru Copii „Marie S Curi | pui | Generalitati | 2 | 26.11.2008 00:01:58 |
| Forma bisericii | matad | Secte si culte | 8 | 15.09.2008 13:10:14 |
|
|