![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Știi cum e, Antonia, un om care îl mai porcăiește pe altul.... poate e de înțeles, poate e de scuzat, poate e de condamnat, poate e de iertat creștinește.
Dar cu certitudine nu e mai grav decât un "creștin ortodox" care își porcăiește întreaga ierarhie a propriei Biserici. Acuma, trecând mai la obiect, eu înțeleg că ceea ce se contestă, în esență, sunt două formulări din documentul privind relațiile Bisericii Ortodoxe cu restul creștinătății: 1. În primul rând, formularea privind la unitatea creștină, despre care documentul recunoaște că s-a pierdut. Ori, prin însăși atitudinea lor, contestatarii aduc dovadă în sprijinul acestei idei pe care o contestă. Lasă că ei susțin că unitatea s-a păstrat neștirbită în forma și în cadrul Bisericii Ortodoxe, făcând abstracție de toate schismele care au rupt creștinătatea, vreme de 2000 de ani; dar cum să susții unitatea de neclintit a Bisericii Ortodoxe când tu însăți zgâlțâi de zor barca ? 2. În al doilea rând, formularea conform căreia Biserica Ortodoxă recunoaște existența altor biserici și denominațiuni creștine. Aicea, nimic de comentat; dacă documentul ar fi specificat că numai ortodocșii sunt creștini, iar Francisc de Assissi, Maica Tereza, Martin Luther King, Ioan Paul al II-lea, vecinul Janoș ungurul calvin și vecina Ema nemțoaica catolică sunt toți niște păgâni eretici și ard în iad, sunt convins că grupusculele de contestatari ar fi la ora actuală preocupați să le scrie acatiste și să le pregătească icoane semnatarilor documentului. Despre conduita acestora până la Sinod și pe parcursul Sinodului eu nu mă îndoiesc că va fi în același "duh"; însă ceea ce este realmente interesant este ce se va întâmpla cu dumnealor după Sinod: vor avea curajul să-și asume propriile convingeri și să părăsească comuniunea euharistică cu o biserică și o ierarhie pe care încă de acum o etichetează drept eretică ?
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Unitatea in diversitate (sintagma ecumenista) nu exista in ortodoxie, este o invatatura gresita. Unitatea in ortodoxie are la baza adevarul, dreapta credinta. Sfintele Sinoade au indepartat din Biserica invataturile gresite (erzeziile), pentru ca erezia duce la pierderea harului. Unirea cu o grupare care isi pastreaza invataturile gresite duce la acelasi lucru. S-a pierdut unitatea din primul mileniu (cu vesticii), dar Biserica a ramas intreaga. 2. Recunoaste existenta unor culte (ca nu poate sa spuna ca nu exista), insa nu poate recunoaste ca acelea ar fi Biserici cu Sfinte Taine, la fel ca Biserica. Ar fi negarea crezului "Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica". Erezia duce la pierderea harului, de aceea nu poate fi Biserica (cred ca Sfantul Iustin Popovici spunea asta). Ecumenismul ataca acest pasaj din Crez, inlocuind invatatura despre Biserica cu invataturi protestante (sola Fide minima, credinta in Hristos, conceptia protestanta despre botez-un simbol, etc.) Sunt reinviate erezii din vechime, de exemplu pelagianismul, care spune ca nu e nevoie neaparat de botez pentru mantuire (pelagianismul nega efectele pacatului original), astfel ca oamenii se pot mantui si fara botez. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
De ce sa nu fie? Ei n-au schimbat cu nimic randuiala slujbelor. Introducerea noului calendar a fost prima inventie ecumenista care a generat stilismul. ,,Vai de cei prin care vine sminteala!" _ sa nu uitam asta. Pacatul lor este mai mic decat al celor ce i-au smintit. Insa au si ei ispitele lor.
Last edited by antoniap; 09.04.2016 at 11:38:34. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pai sa ne spuna catalin2, ca el are retorica despre "unitatea in adevar" a ortodocsilor.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Stilistii au invatatura ortodoxa, dar sunt schismatici, deci nu sunt in Biserica. Fiind in afara Bisericii degeaba au invatatura ortodoxa, pentru ca nu mai au har, dat prin punerea mainilor. Am dat de cateva ori Canonul I al Sfantului Vasile cel Mare, unde sfantul explica aceste lucruri: http://www.manastirea-saharna.md/fis...e_cel_Mare.pdf
Harul (dat prin Botez) mantuieste, nu credinta sau faptele, aceatsa e invatatura de baza a Bisericii, pe care se cladeste toata invatatura crestina (ortodoxa). Credinta si fapte aveau si dreptii Vechiului Testament si toti mergeau in Iad (inclusiv copiii fara pacate). Hristos a venit sa aduca harul, adica Botezul si Sfintele Taine, harul mantuieste. Stilistii au aparut din cauza Patriarhiei ecumenice, care a vrut, dupa primul razboi mondial, sa faca niste pasi pentru unirea cu alte culte. S-au propus mai multe schimbari, inclusiv postul dupa modelul catolic, dar comisia a aprobat doar schimbarea calendarului, care nu avea legatura cu dogma sau canoanele. Desigur, nu era nicio problema daca nu se schimba calendarul. Sarbii au adoptat si ei la inceput noul calendar, au revenit la cel vechi apoi. Bulgarii l-au schimbat abia in timpul comunistilor. De aceea avem stilisti doar in Grecia si Romania, fara vreo scuza, pentru ca puteau ramane in comuniune cu Bisericile care nu au schimbat calendarul, daca nu erau de acord. Nici cand era o erezie drept credinciosii nu isi faceau o biserica separata, cu atat mai mult pentru calendar. E gresit sa ne gandim la schisma si sa dam exemplul stilistilor atunci cand sunt criticate actiunile unor ierarhi, niciodata drept credinciosii nu s-au separat, au asteptat sa se duca erezia. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Deci sunt ortodocsi, sau nu?
Daca nu sunt ortodocsi, ce sunt? Sectari? Schismatici? Eretici? ..altceva?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|