![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dumnezeul filozofilor e spirit pur fara forma. Dumnezeul in care cred crestinii e Treime de Persoane, incognoscibil absolut in esenta lui, transcendent absolut, dar Hristos, Unul din Treime transcende chiar aceasta transcendenta. El vietuieste deopotriva in doua firi: si in firea divina, in perihoreza absoluta cu Tatal si Sf. Duh, dar vietuieste si in firea/specia umana, alaturi de exemplarele speciei umane. Dumnezeul-facut-Om e deopotriva si imanent si transcendent, si vazut si nevazut, si spirit pur si materie, si in timp si in vesnicie, si pe pamant si mai presus de spatiu, si Duh subtil, imperceptibil dar si forma cu continut palpabil, concret. Si nascut din vesnicie din Tata fara de mama si nascut in istorie din mama fara tata pamantesc. Si sensibil si inteligibil! Si perceptibil in istorie de con-temporanii Lui cu cele 5 simturi, cu ochii, auzul, si cugetat cu mintea unita cu inima de co-partasii la Tainele Bisericii. Last edited by delia31; 09.04.2016 at 18:36:56. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Este din nou deductia ta pe baza careia faci evaluri subsecvente. Cred ca Iisus este Dumnezeu. Citat:
Dogma ortodoxa este intemeiata pe Lucrarea "Dogmatica" a Sf Ioan Damaschin in care scrie astfel: "Este evident ca Dumnezeu este necorporal. Caci, cum ar avea corp ceea ce este infinit, nemarginit, fara de forma, impalpabil, nevazut, simplu si necompus? " Ce forma avea Iisus inainte de a se naste? Citat:
Ceea ce am descoperit insa in budism este modul in care perceptia omului poate sa impace transcendenta cu ceea ce este perceptibil - sesizarea legaturii dintre cele doua. Unirea catafaticului cu apofaticul in orice aspect existential.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
![]() In contextul sincretismului buddhisto-ortodox, a afirma ca Iisus e Dumnezeu nu-i neaparat o marturisire crestin-ortodoxa. Ca sa fie ortodoxa, trebuie specificat foarte clar ca in afara de Tatal, Sf. Duh si Dumnezeul-Om Iisus Hristos, nimeni si nimic, din cer si de pe pamant si din ape nu are esenta divina, nu e etern, nu e Dumnezeu! Tatal, Fiul si Sf. Duh- Treimea cea de o Fiinta e singurul Dumnezeu necreat si etern. Fiinta Lui e absolut incognoscibila si inaccesibila pentru creaturi. Absolut orice altceva, oricine altcineva e creat! Maica Domnului si sfintii s-au indumnezeit prin unirea in har, nu in fiinta lor, asa incat nu e permis sa se faca confuzie intre fiinta necreata a unicului Dumnezeu si firea creata a oricarei fapturi! Asadar, in afara de Iisus, care e una si aceeasi Persoana cu Fiul cel vesnic din Sf. Treime, si in afara de Tatal si Sf. Duh, crezi ca mai sunt si alti dumnezei? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Impartasania, asa cum este ea explicata, reprezinta o contemplatie catafatica care produce un efect inteles tot catafatic. Pentru a fi apofatica este necesara sesizarea dimensiunilor apofatice atat a Lui Dumnezeu, a actului sacramental, a subiectului, precum si a trairii harice in adancul inimii. ---------------------------- Daca un om este creat din lut, atunci lutul este esenta omului. Daca o moneda este creata din metal atunci metalul este esenta monedei. Daca lutul este creat din nimic, atunci esenta lutului este nimicul. Lutul nu are o esenta. Daca existenta este creata din nimic, acest nimic este esenta existentei. Oricat am incerca sa-i gasim o esenta ultima aceasta nu poate fi identificata. De aceea se poate afirma ca toata existenta este o parere, nu are nimic concret ca esenta ultima, imanenta. Oricat am sonda la nivel cuantic si subcuantic. Orice forma se deschide intr-un gol la o observatie atenta. --------- Te-ai intrebat vreodata de ce Iisus nu a fost recunoscut de ucenici pe drumul Emausului? Sau de ce a fost confundat cu gradinarul? Dumnezeu se poate arata sub orice infatisare doreste, oricand si oriunde. Nu este izolat de existenta creata. Daca poate crea un Univers din nimic, poate aparea sub orice morfologie doreste si ca singularitate si ca pluralitate. Se poate spune ca omul nu are aceeasi esenta cu Dumnezeu, pentru ca nu are niciuna. A fost creat din nimic.
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Concret, pragmatic cum faci asta? Te duci la Biserica, ii spui preotului ca esti pregatit atat prin contemplatie catafatica, dar mai ales apofatic, sa te imprtasesti. Buun! Presupunand ca preotul nu te cunoaste prea bine, te intreaba de pacate, cainta, whatever, si din una in alta, deduce ca crezi in reincarnare, karma, samsara. Ce zici? Ai acces la Impartasanie? In Biserica Ortodoxa? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
17. Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 14:54:36 |
Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 21:05:47 |
Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 21:55:18 |
Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 10:13:01 |
Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 20:14:10 |
|