![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu ma opresc aici. Poate mai tarziu, cand te vei trezi, vei realiza ce abjectii teologice rezulta in urma persistentei arogante in erezie: ai ajuns sa pupi magarii si sa te inchini lor, cinstindu-i. Probabil ai fi in stare sa ceri si altora sa procedeze la fel.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Uite exemplu, cum plange o fecioara neprihanita
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]()
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 30.07.2016 at 03:59:11. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Si concluzie de la Sf. Grigore Palama :
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Daca nu ma insel, Sfantul are si un text in care enumera intelesurile termenului Dumnezeu, asa cum sunt ele folosite in/de Biserica prin vremi.
Parintele Staniloae limpezeste inca si mai mult, pentru noi, asa incat suntem incredintati ca putem vorbi despre Dumnezeu si ca Fiinta si ca lucrare utilizind acelasi termen: Dumnezeu. Mai sunt acolo precizate si alte acceptiuni. Ca urmare, cand Igor se refera la Dumnezeu poate intelege ori lucrarea ori Fiinta ori Persoanele, iar cand spune ca Duhul Sfant a intrat in magar sau in carpe sau in apa sau in cea vrea el sa spuna, noi putem sa intelegem, dascaliti de Palama si Staniloae, ca amicul se refera la lucrare ori la Har fara sa isi dea seama ca nu e vorba despre Ipostas ori Fiinta. Dar asta se pricepe din context, pentru cine e dispus sa acorde atentie deosebirilor. Ma asteptam ca Igor sa aiba habar de nuantele astea cand s-a pornit sa preamareasca magarita, toiagul si carpita. Si inca nu-i tarziu sa-si calibreze piulita, daca voieste. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Iuliu și toți, da ce minunat ar fi, de l-ar citi cât mai mulți pe Sfântul Grigorie Palama, pe Sfântul Simeon Noul Teolog...
Vă provoc, vă trimit, vă chem, vă strig, citiți pe Sfântul Grigorie Palama și Sfântul Simeon Noul Teolog ! E greu de citit, dacă nu aveți o minimă bază de cultură generală de vreo 20-30 de cărți citite și mult belșug de dragoste, smerenie, ascultare, blândețe, răbdare... Dar Iuliu, ce vrei să fac? Să fac copy-paste la textele Sfântului Duh prin acei Sfinți ? Nu-i bine... Oamenii se plictisesc repede, obosesc, mai ales la așa esență tare, mai ales nepregătiți, lipsiți, neîntăriți, suspicioși, sau mai grav, hulitori. Să meargă să citească fiecare, după măsura ce i s-a dat, sau măsura ce-a înmulțit... Și va primi, cât va vrea să primească fiecare... Și ce va vrea să primească... că și jucăușii abea așteaptă să dăruiască și ei, oh, mămăliga lor... Dar aici pe topic, am zis să rămân în "sola scriptura", da e greșit, e o erezie ciudată cel puțin, cât timp știm că creștinii în primii 150 de ani de creștinism, nu aveau Biblie, deci cum se mântuiau? Și mai ales că știm cu Biblia a fost scrisă tot de oameni, precum Moise, Proorocii, Pavel, Ioan, Iacov, Petru, Luca, Matei, etc... Dar ce oameni? Sfinții cei mari și minunați, îndumnezeiții... La fel ca cei ce au urmat după ei Ioan Gură de Aur, Vasile, Grigorie, Simeon, Ignatie și alții... Că ei sărăcuții, neo-protestanți, ce cred ei? S-a terminat? Hristos, Duhul Sfânt, sfințește așa Sfinți mari, precum Pavel, Ioan, Iacov, Petru, sau alții, doar atunci, până prin anii 70-80 ? Nicidecum, astea sunt prostioare de la jucăuși... "Hristos ieri și azi și în veac este același", spune Scriptura. Și dacă-i același, Domnul, Duhul Sfânt, nu mai poate Sfinții alți Sfinți așa mari ca scriitorii Noului Testament, Pavel, Ioan, Petru, Iacov, Matei și alții ? Ba da poate. Ioan Gură de Aur, Vasile, Grigorie, Chiril, Simeon și alții... De-ar înțelege neo-protestanții... S-ar trezi ! :)
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 15:19:41. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ăsta o visat alieni cînd era de Èapte ani etate, Èi acum interpretează că sanchi, o văzut lumina nu Ètiu care. Èine-mă, Doamne. Uite, faptul că astfel de ciudăÈei ajung preoÈi (Doamne fereÈte!) este în sine, un combustibil al propagandei ateiste.
Last edited by Romowe; 30.07.2016 at 15:18:52. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Când o să dai citate și din Sfântul Ioan Gură de Aur, creștine ? Rușinează-te de necredința ta, batjocoritorule ! Vai, vai...
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia Last edited by Igor_Paslusnik; 30.07.2016 at 15:23:16. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Nu bre. Sînt și rămîn ortodox pînă la moarte. Însă predicile marelui pastor bihorean îmi plac mult mai mult decît repetitivele predici ale unora, care predici sînt deseori enervant de aceleași, ciclice, an după an; asta e tot. Pentru Sfintele Taine, merg la biserică, nici vorbă despre asta. Dar dacă vreau să audiez și mai ales să mă pătrund de o predică cu adevărat plină de mesaj și putere, îmi descarc și ascult predicile dlui Puștan. Că e protestant, n-are a face: se pare că Sfîntul Duh i-a dat harul predicării.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Și din pietre poate ridica pe urmașii lui Avraam. Știai ce voi spune, știai că o voi spune, și rămâi impetuos, tare în cerbice. Dar Duhul Sfânt nu obligă. Încă cred în întoarcerea voastră, a cât mai mulți din eresurile nebuniilor diavolești ale atâtor soiuri de neo-protestantism. Încă cred și voi crede până voi închide ochii din această lume, în Dragostea, Smerenia și Ascultarea voastră, spre curățirea, luminarea și îndumnezeirea voastră, a cât mai mulți... Când... dacă... poate... veți primi har... și mântuire... Celorlalți colegi le mulțumesc că au avut răbdare să construim împreună. Iar fecioria se reobține, oricâtă stricăciune ar fi fost în viața acelui suflet, exemplu avem pe Sfânta Maria Egipteanca, la fel cum o fecioară poate pierde fecioria, stând în feciorie, ca pilda fecioarelor neînțelepte... De aceea rugați-vă pentru mine, că sunt cu adevărat neînțelept în gestionarea untdelemnului candelei mele... Voi mai aduce exemple biblice, nădăjduind întoarcerea la creștinism, a cât mai multor frați risipitori, oițe rătăcite... Sfânta și Dreapta biruință în Hristos, Domnul Slavei, să vă dăruiască mai departe, toată viața, puterea dragostei, a smereniei și ascultării, să luptați lupta cea bună, în sănătatea sufletului pentru a o primi pe cea a trupului, sau în și mereu cu mila Domnului : ![]()
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#10
|
|||
|
|||
![]()
V Lossky :
"În ce privință putem noi să intrăm în unire cu Sfînta Treime? Dacă la un moment dat am putea să ne aflăm uniți chiar cu ființa lui Dumnezeu, să participăm la ea, fie și într-o foarte mică măsură, atunci, în acel moment, nu am mai fi ceea ce sîntem, am fi Dumnezeu prin fire. Atunci Dumnezeu nu ar mai fi Treime, ci un Dumnezeu cu mii și mii de ipostasuri, căci El ar avea tot atîtea ipostasuri cîte persoane s-ar împărtăși din firea Sa. Deci, Dumnezeu ne rămîne inaccesibil în ceea ce priveșteființa Lui. Putem să spunem oare că intrăm în unire cu una dintre cele trei persoane dumnezeiești? Asta ar însemna unire ipostatică, proprie numai Fiului lui Dumnezeu, care Se face om fără să înceteze să fie a doua persoană a Treimii. Îmbrăcîndu-ne cu aceeași natură omenească, primind în Hristos numele de fii ai lui Dumnezeu, nu devenim, cu toate acestea, prin faptul Întrupării, ipostasul dumnezeiesc al Fiului. Deci, noi nu putem să participăm nici la firea, nici la ipostasurile Treimii. Și totuși, făgăduința dumnezeiască nu poate să fie o iluzie: sîntem chemați să participăm la firea dumnezeiască. Trebuie așadar să mărturisim în Dumnezeu o distincție negrăită, alta decît cea existentă între ființă și persoană, o distincție după care El ar fi deodată totalmente inaccesibil și accesibil în anumite privințe. Este distincția dintre ființa lui Dumnezeu sau natura Sa propriu-zisă, inaccesibilă, incognoscibilă, necomunicabilă, și energiile sau lucrările dumnezeiești, adică acele puteri naturale și inseparabile de ființă, în care Dumnezeu purcede în afară, Se arată, Se comunică, Se dăruiește. Iluminarea și harul dumnezeiesc și îndumnezeitor nu este ființa, ci energia lui Dumnezeu, o putere și o lucrare comună Treimii. Așadar, după Sfîntul Grigorie Palama, spunînd că putem participa la natura dumnezeiască, nu în Sine, ci în energiile Sale, rămînem în limitele evlaviei Deci mai gandeste-te inainte sa spui ca ipostasul intra in om. ![]() Last edited by iuliu46; 30.07.2016 at 04:52:30. |
|