![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Cauta pe net colectia PSB, volumul 30, paginile 132-133.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Te rog frumos și nu da scanări la care treci deasupra sf. Grigorie de Nyssa. Ok?
Citat:
Și n-ar trebui să-ți pară rău că nu poți tu nicicum să-ți impui inchiziția aia a ta ''ortodoxă'' încropită pe baza răutăților și orgoliilor marilor tăi teologi care-ți împărtășesc bîrfe și-ți fac astfel de exegeze absurde. (Nu mă refer la sfinți ci la bîrfele ''teologilor'' celor pe care idolizîndu-i le răspîndești cu nesaț.) Mie îmi pare bine că discutăm și că ne lămurim de exemplu, cu cine a discutat pînă la urmă Saul înainte de marea bătălie cu filisitenii. Cu Duhul lui Samuel sau cu un duh necurat? Că dacă ar fi fost necurat cum atunci să-l învețe el bine pe Saul voia lui Dumnezeu ca să ajungă să fie a doua zi împreună? Iar David cum atunci să ia trupurile lui Saul și al lui Ionatan și să le îngroapă cu mare cinste înaintea întregului Israel? Poate că o fi cinstind David cu întregul Israel pe păcătoșii ce cheamă pe satana și care cred în duhurile necurate și mincinoase sau în duhurile morților... Să fim serioși!!! Saul a crezut duhului lui Samuel care i-a împărtășit voia lui Dumnezeu... și asta s-a petrecut la chemarea unei vrăjitoare care ar fi trebuit ucisă cu pietre căci vrăjea în ascuns chemînd morții, lucru interzis lui Israel. Dar Samuel nu era mort ci era drept-credincios adormit... deci iată că de data aceea vrăjitoarea nici măcar nu greșise ascultînd de regele Saul ca să cheme Duhul lui Samuel... pentru că Samuel era un drept credincios... și ea temîndu-se de Saul a chemat duhul lui Samuel știind că o putea omorî cu pietre pentru ocupația sa, împlinind legea regele Saul. Last edited by vsovi; 10.08.2016 at 19:47:31. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Pai sa iti dau eu mura in gura ?
Na poftim : https://vreaumantuire.files.wordpres...scrieri-ii.pdf Paginile 132-133. "Se vede asadar limpede ca in locul lui Samuel s-a aratat un duh rau care desigur ca n-a mintit atunci cand a spus ca e impreuna cu Saul". Auzi ce ne spune pucistul. Ca daca e un om sfant atunci e normal sa faci necromantie si sa apelezi la vrajitoare, chiar a facut un lucru bun Saul si s-a mantuit precum talharul de pe cruce. :) Inca o data - in mintea stramba si lucrul drept se stramba. Cand te duci la vrajitoare te intalnesti cu dracul. Chiar daca ti se pare ca vorbesti cu vreun sfant. Last edited by iuliu46; 10.08.2016 at 19:51:10. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/biblia/...rea-din-Endor/ Mulțumesc de link... o să citesc. Pînă atunci citiți voi scriptura cinstit. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Am găsit pagina respectivă și sfîntul Grigorie de Nyssa care nu e unul din sfinții trei Ierarhi a intepretat destul de absurd răstălmăcind scriptura susținînd iată că:
Citat:
Păi răstălmăcind scriptura acest sfînt spune că acel duh ''pitonicesc'' se dădea drept Samuel și că îl înșela pe regele Saul care v-a ajunge lîngă el în iad. Totuși, dacă Saul o fi fost el vinovat și păcălit, dar atunci Ionatan? Păi Ionatan n-avea nicio vină și era cel mai bun prieten al lui David și era un drept credincios fără păcate deci cum atuncea să fie și Ionatan împreună cu acel mine din moment ce Ionatan era curat și drept? Deci și numai luînd pe Saul împreună cu Ionatan atunci musai acel mine trebuia să fie duhul lui Samuel iar dacă nu atunci sigur duhul pitonicesc mințea și sfîntul nu putea spune că defapt a spus adevărul. Deci dacă duhul era Samuel atunci acel mine se putea deduce că se refera la Samuel din faptul că s-a referit la el și la Ionatan și că era o proorocie din moment ce s-a împlinit iar o proorocie nu putea fi făcută decît de Samuel și asta rezultă și din faptul că vrăjitoarea văzînd că s-a ridicat cineva din șeol, omul cu manta, împărtășindu-se de duhul acela a știut că e regele Saul la ea, cel care i-a cerut să vorbească cu Samuel... deși asta putea să știe și demonul... și să fie un joc al credibilizării, dar oricum practic doar din fraza asta "Mâine tu și Ionatan cu mine'' care a fost o proorocie ce s-a împlinit întocmai, căci și Ionatan a murit cînd ar fi putut bine mersi să scape... și e deajuns ca să credem că minele nu putea fi decît Samuel căci introducîndu-l în ecuație pe Ionatan care era drept și curat atunci puteai crede că ajungi împreună cu Samuel și nu cu un duh necurat. Iar dacă s-a și împlinit întocmai proorocia căci Ionatan care nu avea păcat a murit de asemenea, rezultă clar că era defapt chiar Samuel așa cum este scris în scriptură și nu așa cum o răstălmăcește acest sfînt. Asta e părerea mea... deci nu neg sfințenia sfîntului ci neg această intepretare a lui căci tot el susține mai jos că : Citat:
Rezultă clar că aici acest sfînt s-a auto-înșelat ajungînd pînă acolo încît a spus că de obicei în sfînta scriptură se spun aparențe ce iau locul relității. Iar așa ceva este combătut de însuși sf. Vasile cel Mare care susține că sfînta scriptură spune adevărul și realitatea și că trebuie să o ințelegem și să o interpretăm exact așa cum este scris. Deci n-am cum să-i dau dreptate oricît ar fi de sfînt... dar nu în general, ci referitor la această intepretare... deci e greșită intepretarea lui căzînd în înșelare tocmai încercînd să ne ferească de înșelare... pitonicească! Sper că nu se supără nimeni că mă contrazic cu sfîntul Grigorie de Nyssa. Cred că a fost sfînt, dar iată cred și că s-a înșelat deci de la ei trebuie să luăm ce au scris folosindu-ne mintea și dreptatea și adevărul și nu așa orbește ca inchiziția ''ortodoxă''. Last edited by vsovi; 10.08.2016 at 21:03:01. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Bai sunteti culmea ! Toti, chiar si Simona.
Primul e vsovi care asa e el, culmea! :) Acum a ajuns la concluzia ca omul despre care i s-a spus ca ar fi zis acele cuvinte chiar a zis acele cuvinte, dar nu ar fi chiar asa de sfant " nu e dintre aia trei ierarhi" A doua e Simona care nu intelege ca pana si sfintii pot gresi. E posibil ca pana si ei sa greseasca, de ce nu ? In afara de Hristos ( si de fiecare dintre noi :) ), toata lumea greseste. Chiar si sfintii. Al treilea e Ioan care face din chestia asta vreo teologie inalta cand intelesul acolo e clar. Dumnezeu nu mai vorbea cu Saul, Saul se duce la vrajitoare si aia i-l aduce pe Samuel. Intrebare : De unde si cum il aduce ? Ce putere are vrajitoarea aia daca reuseste sa scoale un om mort ( sau hai sa spunem adormit ) ? Singura scapare ar fi sa credem ca Dumnezeu s-a lasat induplecat in sfarsit de insistentele lui Saul si i-a dat voie lui Samuel sa-i spuna ce il asteapta. Dar : Saul nu isi plange pacatele sau nu posteste 40 de zile sau nu bate matanii de dimineata pana seara. Ci face un lucru odios, incalca o porunca divina ducandu-se la aia care "chema mortii". De aceea cred ca interpretarea aluia care a trait la anii 300, este de departe mult mai logica si mai in duhul Scripturii decat interpretarea astora mai noi. Si ne spune si de ce scrie acolo "Samuel a zis ". Ca sa putem citi noi mai usor povestea, de aia. :) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
E clar că sfîntul oricît ar fi de sfînt se auto-înșală încercînd să ne ferească de înșelări și astfel înșală la scară generală susținînd că scriptura minte în general ca să înțelegem noi mai ușor. Deci nu ține, dragă uliu46.... Și de aia am spus de sf. Trei Ierarhi ca cai mai mari dintre sfinți care susțin prin sf. Vasile cel mare că scriptura trebuie citită, înțeleasă și crezută așa cum este scrisă... și nu ca un basm sau o alegorie literară. Păi ea, vrăjitoarea din Endor, avea putere să vadă în Șeol deci chema acel nume din Șeol și privea în Șeol... nu vorbea nimeni prin ea ca un ventriloc sau ca un duh pitonicesc ci ea chema respectivul mort, în cazul de față adormit și el fie se arăta respectivului fie doar îi grăia direct și nu prin intermediul ei... deci Saul îl putea el însuși auzi sau vedea pe Samuel... căci nu scrie în scripturi că ea se lăsa posedată de duhurile morților chemați. Din moment ce Dumnezeu nu mai auzea rugăciunile lui Saul și nu-i mai răspundea la întrebări a rămas ca Samuel să-i răspundă știind Saul că Samuel nu l-a părăsit niciodată, nu l-a lepădat chiar dacă Domnul i-o ceruse și chiar Domnul mirîndu-se de persistența în a cere mîntuirea lui Saul îi laudă răbdarea și bunătatea și dragostea de regele Saul care căzuse în necredință, deci îl laudă și îl încearcă Domnul pe Samuel ca să vadă cît de mîntuitoare și de răbdătoare e iubirea lui de Dumnezeu și de aproapele său Saul încît să creadă pînă la sfîrșit că se va mîntui. Deci Samuel din acest motiv vine și îi răspunde lui Saul crezînd că măcar în ceasul din urmă, Saul va asculta de el împlinind proorocia și voia lui Dumnezeu ca să meargă și să lupte cu filisitenii chiar știind că va muri... și nu singur ci împreună cu fiul să pe care îl iubea. Deci tocmai prin această ascultare jertfelnică a lui Saul făcută în ultima zi a vieții lui Samuel a putut cere înaintea Domnului iertarea lui Saul... iertare pe care a și primit-o de la Dumnezeu din moment ce David le adună trupurile, al lui Saul și al lui Ionatan și le îngroapă cu mare cinste înaintea întregului Israel. Cum Domnul era cu David și cu inima lui Bună și dreaptă și îi răspundea la rugăciuni, oare David a făcut asta în contra voii lui Dumnezeu? Eu cred că pentru ascultarea de Samuel și pentru jerfelnicia de a apăra cu prețul vieții pe Israel știind că va muri și el și fiul său cel iubit, de asta a primit Dumnezeu rugăciunea și răbdarea lui Samuel și l-a iertat pe regele Saul... lăsînd ca să fie înmormîntat cu cinste înaintea întregului Israel... căci altfel ar fi lăsat să se întîmple ce s-a întîmplat cu alții care au fost mîncați de cîini și de vulturi care le-au lins și sîngele vărsat pe drept pentru păcatele lor foarte mari. Last edited by vsovi; 10.08.2016 at 21:39:05. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Asa, Iuliu. Unde am zis eu ca sfintii nu pot gresi? Sau ai in cap aceasta idee pe care ai invatat-o de undeva si vrei sa o exersezi? Dupa care vii putin mai incolo sa decretezi ca de fapt tot talcuirea lui Grigorie este cea mai buna. Hai, ca suntem buni cu totii, ne invinuim chiar si acolo unde nu avem de ce. Asta e, duhurile necurate au fost bagate in seama sau ni s-au amestecat limbile de nu ne mai intelegem. |
|
|