![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic. Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil. În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează? E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 22:59:13. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Cătălin încearcă o poziție de mijloc, dar care nu merge. Adică aici e ori albă, ori neagră. Sfintele Taine nu sunt echivalente între ele, ca să spui că va primi har prin spovedanie, să zicem. Ori e născut din nou, și atunci nu mai trebuite botezat, ori nu este, și atunci trebuie botezat.
Și din nou îmi pare de bun simț că nu poți nega botezul făcut în numele Sfintei Treimi, indiferent de cine și în ce confesiune ar fi făcut, pentru că e singura condiție pe care trebuie să o îndeplinească, respectiv aceea a credinței în Sfânta Treime, nu a apartenenței confesionale. El e botezat, arvuna Învierii a primit-o. Mai departe, poate fi, sau nu, în comuniune cu Biserica, cu Trupul lui Hristos, prin Sfânta Împărtășanie și celelalte Taine, prin împărtășiea dreptei credințe. Iar când își vine în sine, nu trebuie decât să se întoarcă și să se pocăiască public, lepădându-se de erezii, după cum probabil s-a procedat și cu arienii.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 23:32:43. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Deci sunt un ecumenist irecuperabil :)
Pentru că eu cred că e și ortodoxă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 23:37:36. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Papistașule !!!
Te mâncă Sava pe pâine.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Legat de partea a doua, asa cum ti-am spus si in mesajul precedent si cum puteai citi si in hotararile sinoadelor ecumenice si canonul sfantului Vasile, se poate alege acrivia (botezarea tuturor sau a unora) sau iconomia (doar Mirungerea sau doar pocainta). Fiecare patriarhie, regiune sau chiar episcop poate alege una din cele doua modalitati. Spuneam ca in Grecia se reboteaza toti, inclusiv catolici. La noi in tara se aplica de obicei iconomia si catolicilor li se face doar Mirungerea. Desi exista si la noi locuri unde sunt rebotezati, depinde de preotul sau episcopul locului. Nu are legatura numarul. Despre iconomie poti citit articolele ortodoxe, am dat si eu cateva. Pe scurt, poti citi o istorie si o scurta prezentare, in cadrul sinodului BO Georgiei: http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html Citez: "Dincolo de granitele Bisericii Ortodoxe, sãvîrsirea Sfintelor Taine se limiteazã doar la îndeplinirea formelor lor exterioare - însã sãvîrsirea lor devine realã doar dupã întoarcera ereticilor în sînul Bisericii. Doar Biserica are puterea si dreptul de a lega si dezlega. De aceea Biserica Ortodox, cu puterea sa divin, are dreptul sã primeascã în sînul sãu pe eterodocsi fãrã repetarea formei exterioare a Tainelor sãvîrsite la alte confesiuni crestine (Botez , Mirungere, Cununie , Hirotonie). Întoarcerea eterodocsilor la Biserica mamã se poate realiza în trei feluri : 1. rebotezare 2. Mirungere 3. Pocãintã. Prin sãvîrsirea uneia din aceste trei Sfinte Taine mentionate se îndeplineste lucrarea harului sfintilor acolo unde nici nu nu era prezent. Pentru cã "toate acestea le lucreazã unul si acelasi Duh" (I Cor. 12, 11) si "Darurile sunt felurite dar acelasi Duh " (I Cor. 12, 4). "Prin urmare este preferabilã rebotezarea pentru cei care vin la Biserica Ortodoxã din alte grupãri religioase crestine, dar dacã se iau în consideratie anumite situatii concrete, functioneaza principiul iconomiei prin care pot fi primiti în Bisericã si prin mirungere si pocãintã. Reamintim cã astfel în toate cele trei situatii persoana primeste harul mîntuitor." "În afara Bisericii dreptmãritoare, sãvîrsirea Tainelor chiar în cele mai mici amãnunte nu se poate întelege decãt ca formã exterioarã lipsitã de harul sfintilor si mîntutor. Aceste fore exterioare, golite însã de har, îsi recapãtã valabilitatea numai dupã întoarcerea în Biserica ortodoxã. Afarã de granitele Bisericii dreptmãritoare nu existã har mîntuitor. Alte grupãri religioase sunt lipsite de el. Biserica recunoaste printre eretici diferite grade de rãtãcire. De aceea înnainte de a primi în sînul ei pe cei rãtãciti, Biserica cerceteazã eroarea fiecãruia prevãzînd pentru fiecare caz modalitatea de a reveni la trupul Bisericii . Modalitãtile de a-i primi pe eretici si schismatici sunt bazate exclusiv pe principiul iconomiei Bisericii si nici de cum presupune cã într-o grupare religioasã sau alta lucreazã harul mîntuitor al Botezului al Mirungerii sau al Hirotoniei. Detinatoare a harului este numai una, sfîntã, soborniceascã si apostoleascã Bisericã ortodoxã." |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
Argumentele pe care le-ai citat în continuare îmi par niște artificii. Se pornește de la premisa că harul e limitat de ''granițele'' Bisericii (o impietate să-I pui lui Dumnezeu limite) și că Tainele celorlalți sunt niște forme goale, care se umplu prin intrarea în aceste așa-zise granițe. Cu totul altceva e să se înțeleagă că orice creștin botezat, din orice confesiune, se poate întoarce în Biserică și, făcând pocăință, să fie reprimit în comuniune prin sfânta împărtășanie. De altfel, nici creștinul ortodox nu e în comuniune până nu se împărtășește.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
|
|