Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.04.2017, 23:33:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Tocmai asta nu pot întelege. Tu spui, cu alte cuvinte, că se recurge la un compromis: Adică n-aveti taine, nu vă recunoastem botezul, dar suntem îngăduitori cu voi si vă primim asa, vă trecem cu vederea. Ne vom purta cu voi ca si cum ati avea har, însă în sinea noastră stim că nu aveti.

Iconomia si acrivia tin de aplicarea mai îngăduitoare sau mai strictă a canoanelor. Însă în privinta Sfintelor Taine, ele ori sunt, ori nu sunt; n-ai cum să faci iconomie.
Nu spun eu, asa spune invatatura Bisericii, chiar si in cadrul sinoadelor ecumenice. Si, asa cum am mai dat, Sfantul Vasile explica in canonul sau chiar despre aceste lucruri. Despre iconomie sunt articole si explicatii. Botezul are ca scop primirea harului (si iertarea pacatelor pentru cei care sunt botezati la o varsta mai mare). Se considera ca se primeste harul prin celelalte Taine, de aceea nu se repeta in cazul iconomiei. Dar trebuie ca cel convertit sa accepte invatatura ortodoxa si sa o respinga pe cea gresita.
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic. Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.04.2017, 22:56:58
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E mai usor de inteles prin faptul ca un Botez nu poate fi repetat, e canon apostolic.
Nimeni n-ar putea reboteza un catolic daca botezul la catolici ar fi considerat valabil de catre ortodocsi. E simplu.
O fi simplu, dar dacă facem rabat de la logică. În prima frază spui că botezul nu poate fi repetat. Așa este, deci dacă nu se repetă înseamnă că este botez în toată regula.

În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil.

În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează?

E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 22:59:13.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.04.2017, 23:02:09
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
O fi simplu, dar dacă facem rabat de la logică. În prima frază spui că botezul nu poate fi repetat. Așa este, deci dacă nu se repetă înseamnă că este botez în toată regula.

În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil.

În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează?

E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
Asta e tot vina ortodoxiei pentru ca nu exista o practica unitara. Plus, avem o gramada de teologi care in lipsa de alte preocupari, ne spun ei cum ar trebui facut pe baza a ce a spus sfantul X sau Y. Chiar zilele astea a aparut un articol pe tema asta pe un portal de mare succes. :)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 25.04.2017, 23:10:40
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Cătălin încearcă o poziție de mijloc, dar care nu merge. Adică aici e ori albă, ori neagră. Sfintele Taine nu sunt echivalente între ele, ca să spui că va primi har prin spovedanie, să zicem. Ori e născut din nou, și atunci nu mai trebuite botezat, ori nu este, și atunci trebuie botezat.

Și din nou îmi pare de bun simț că nu poți nega botezul făcut în numele Sfintei Treimi, indiferent de cine și în ce confesiune ar fi făcut, pentru că e singura condiție pe care trebuie să o îndeplinească, respectiv aceea a credinței în Sfânta Treime, nu a apartenenței confesionale.

El e botezat, arvuna Învierii a primit-o. Mai departe, poate fi, sau nu, în comuniune cu Biserica, cu Trupul lui Hristos, prin Sfânta Împărtășanie și celelalte Taine, prin împărtășiea dreptei credințe.

Iar când își vine în sine, nu trebuie decât să se întoarcă și să se pocăiască public, lepădându-se de erezii, după cum probabil s-a procedat și cu arienii.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 23:32:43.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 25.04.2017, 23:31:06
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul

Și din nou îmi pare de bun simț că nu poți nega botezul făcut în numele Sfintei Treimi, indiferent de cine și în ce confesiune ar fi făcut, pentru că e singura condiție pe care trebuie să o îndeplinească, respectiv aceea a credinței în Sfânta Treime, nu a apartenenței confesionale.

El e botezat, arvuna Învierii a primit-o. Mai departe, poate fi, sau nu, în comuniune cu Biserica, cu Trupul lui Hristos, prin Sfânta Împărtășanie și celelalte Taine, prin împărtășiea dreptei credințe.
Poziție 100% catolică.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #6  
Vechi 25.04.2017, 23:33:36
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Deci sunt un ecumenist irecuperabil :)
Pentru că eu cred că e și ortodoxă.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)

Last edited by CristianR; 25.04.2017 at 23:37:36.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.04.2017, 00:15:14
GMihai's Avatar
GMihai GMihai is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.02.2015
Religia: Catolic
Mesaje: 1.596
Implicit

Papistașule !!!

Te mâncă Sava pe pâine.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman.

"Laudato si, mi Signore, per frate Uento
et per aere et nubilo et sereno et onne tempo,
per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento"
- Sfântul Francisc de Assisi
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.04.2017, 01:54:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
O fi simplu, dar dacă facem rabat de la logică. În prima frază spui că botezul nu poate fi repetat. Așa este, deci dacă nu se repetă înseamnă că este botez în toată regula.

În a doua frază spui că un catolic se rebotează dacă vine la ortodocși, dacă înțeleg bine. Prin urmare botezul lor nu e veritabil.

În cazul în care s-ar întoarce toți catolicii atunci nu s-ar (re)boteza, iar dacă se întoarce câte unul, atunci se (re)botează?

E aiuritoare argumentația, iartă-mă. Mi se pare evident că nu există altă soluție logică decât admiterea oricărui botez făcut în numele Sfintei Treimi.
Nu facem deloc rabat de la logica, nu invatatura are o logica gresita, ci rationamentul tau. Cum am facut un liceu de matematica-fizica, iti explic in termeni matematici unde e gresit rationamentul tau. Din a rezulta b, dar a nu este echivalent cu b, deci din b nu rezulta neaparat a. Asadar, din ce ai scris tu, botezul valabil nu poate fi repetat, dar, daca nu sunt botezati catolicii la convertire nu insemna ca botezul lor era valabil. Asta inseamna iconomia si ti-am si spus, nu stiu ce rationament ai facut tu.
Legat de partea a doua, asa cum ti-am spus si in mesajul precedent si cum puteai citi si in hotararile sinoadelor ecumenice si canonul sfantului Vasile, se poate alege acrivia (botezarea tuturor sau a unora) sau iconomia (doar Mirungerea sau doar pocainta). Fiecare patriarhie, regiune sau chiar episcop poate alege una din cele doua modalitati. Spuneam ca in Grecia se reboteaza toti, inclusiv catolici. La noi in tara se aplica de obicei iconomia si catolicilor li se face doar Mirungerea. Desi exista si la noi locuri unde sunt rebotezati, depinde de preotul sau episcopul locului. Nu are legatura numarul.
Despre iconomie poti citit articolele ortodoxe, am dat si eu cateva. Pe scurt, poti citi o istorie si o scurta prezentare, in cadrul sinodului BO Georgiei: http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html

Citez: "Dincolo de granitele Bisericii Ortodoxe, sãvîrsirea Sfintelor Taine se limiteazã doar la îndeplinirea formelor lor exterioare - însã sãvîrsirea lor devine realã doar dupã întoarcera ereticilor în sînul Bisericii. Doar Biserica are puterea si dreptul de a lega si dezlega. De aceea Biserica Ortodox, cu puterea sa divin, are dreptul sã primeascã în sînul sãu pe eterodocsi fãrã repetarea formei exterioare a Tainelor sãvîrsite la alte confesiuni crestine (Botez , Mirungere, Cununie , Hirotonie).

Întoarcerea eterodocsilor la Biserica mamã se poate realiza în trei feluri : 1. rebotezare 2. Mirungere 3. Pocãintã. Prin sãvîrsirea uneia din aceste trei Sfinte Taine mentionate se îndeplineste lucrarea harului sfintilor acolo unde nici nu nu era prezent. Pentru cã "toate acestea le lucreazã unul si acelasi Duh" (I Cor. 12, 11) si "Darurile sunt felurite dar acelasi Duh " (I Cor. 12, 4).
"Prin urmare este preferabilã rebotezarea pentru cei care vin la Biserica Ortodoxã din alte grupãri religioase crestine, dar dacã se iau în consideratie anumite situatii concrete, functioneaza principiul iconomiei prin care pot fi primiti în Bisericã si prin mirungere si pocãintã. Reamintim cã astfel în toate cele trei situatii persoana primeste harul mîntuitor."

"În afara Bisericii dreptmãritoare, sãvîrsirea Tainelor chiar în cele mai mici amãnunte nu se poate întelege decãt ca formã exterioarã lipsitã de harul sfintilor si mîntutor. Aceste fore exterioare, golite însã de har, îsi recapãtã valabilitatea numai dupã întoarcerea în Biserica ortodoxã.
Afarã de granitele Bisericii dreptmãritoare nu existã har mîntuitor. Alte grupãri religioase sunt lipsite de el. Biserica recunoaste printre eretici diferite grade de rãtãcire. De aceea înnainte de a primi în sînul ei pe cei rãtãciti, Biserica cerceteazã eroarea fiecãruia prevãzînd pentru fiecare caz modalitatea de a reveni la trupul Bisericii .
Modalitãtile de a-i primi pe eretici si schismatici sunt bazate exclusiv pe principiul iconomiei Bisericii si nici de cum presupune cã într-o grupare religioasã sau alta lucreazã harul mîntuitor al Botezului al Mirungerii sau al Hirotoniei. Detinatoare a harului este numai una, sfîntã, soborniceascã si apostoleascã Bisericã ortodoxã."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.04.2017, 11:13:05
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.374
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Despre iconomie poti citit articolele ortodoxe, am dat si eu cateva. Pe scurt, poti citi o istorie si o scurta prezentare, in cadrul sinodului BO Georgiei:
Un motiv în plus ca să mă bucur că sunt în Biserica Ortodoxă Română, care încă o dată dă dovadă de înțelepciune, primindu-i doar cu mirungere.

Argumentele pe care le-ai citat în continuare îmi par niște artificii. Se pornește de la premisa că harul e limitat de ''granițele'' Bisericii (o impietate să-I pui lui Dumnezeu limite) și că Tainele celorlalți sunt niște forme goale, care se umplu prin intrarea în aceste așa-zise granițe.

Cu totul altceva e să se înțeleagă că orice creștin botezat, din orice confesiune, se poate întoarce în Biserică și, făcând pocăință, să fie reprimit în comuniune prin sfânta împărtășanie.

De altfel, nici creștinul ortodox nu e în comuniune până nu se împărtășește.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.04.2017, 11:58:37
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Un motiv în plus ca să mă bucur că sunt în Biserica Ortodoxă Română, care încă o dată dă dovadă de înțelepciune, primindu-i doar cu mirungere.

Argumentele pe care le-ai citat în continuare îmi par niște artificii. Se pornește de la premisa că harul e limitat de ''granițele'' Bisericii (o impietate să-I pui lui Dumnezeu limite) și că Tainele celorlalți sunt niște forme goale, care se umplu prin intrarea în aceste așa-zise granițe.

Cu totul altceva e să se înțeleagă că orice creștin botezat, din orice confesiune, se poate întoarce în Biserică și, făcând pocăință, să fie reprimit în comuniune prin sfânta împărtășanie.

De altfel, nici creștinul ortodox nu e în comuniune până nu se împărtășește.
Pai BO Georgiana e dominata de un curent mai fanatic, sa zic asa. Ceva ce i-ar placea lui Sava.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare