Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Despre Biserica Ortodoxa in general
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.12.2017, 21:39:07
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Citatul intreg este urmatorul: "Se cuvine să însemnăm, că și Părintele cel fără de început se cuvine a se zugrăvi precum s-a arătat lui Daniil Proorocului ca un vechi de zile. Iar deși papa Grigorie în epistolia cea către Leon Isavrul (foaia 712 a tomului al 2-lea din sinodicale) zice că nu închipuim pe Tatăl Domnului Iisus Hristos; dar aceasta nu prost a zice, ci că nu-l zugrăvim după dumnezeiască fire; că aceasta cu neputință zice, este a se zugrăvi, și a se închipui Firea lui Dumnezeu.
Citatul (explicația) este mult mai mare, iar textul extras este un subpunct care începe așa:

"3. Se face cunoscut că Sfintele Icoane de miruire și de rugăciune nu au trebuință."

Citat care în altă discuție l-ai contestat ca fiind doar părerea personală a Sf. Nicodim.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.12.2017, 21:49:01
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Citatul (explicația) este mult mai mare, iar textul extras este un subpunct care începe așa:

"3. Se face cunoscut că Sfintele Icoane de miruire și de rugăciune nu au trebuință."

Citat care în altă discuție l-ai contestat ca fiind doar părerea personală a Sf. Nicodim.
Eu am citat ceea ce tine de acst subiect. In celelalt caz Biserica a hotarat altceva si are aceasta practica, daca vezi acele puncte date de mine Biserica re intotdeauna intaietate, pentru ca este infailibila. Nu exista erori in Biserica de sute de ani.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.12.2017, 22:06:44
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu am citat ceea ce tine de acst subiect. In celelalt caz Biserica a hotarat altceva si are aceasta practica, daca vezi acele puncte date de mine Biserica re intotdeauna intaietate, pentru ca este infailibila. Nu exista erori in Biserica de sute de ani.
...:)) Hai să vedem hotărârea Bisericii! Mai știi cum s-a infiltrat în Moliftelnic? Să-ți reamintesc? Oricum nu are niciun sens, mă distrează cum le trasformi tu pe toate ca să dea bine cum crezi tu.

Hotărârea unui Mare Sinod (recunoscut de alte 4 Biserici autocefale) o anulezi, iar acea practică dubioasă, care a a ajuns dubios în Moliftelnic, o ridici în slăvi, asta doar pentru că ea există în Biserică în paralel cu cealaltă practică.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.12.2017, 15:39:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Hotărârea unui Mare Sinod (recunoscut de alte 4 Biserici autocefale) o anulezi
Asa cum ti-am spus, "Marele Sinod" a fost doar un Sinod al Bisericii Ruse. Am cautat acum sa vad daca macar este pomenit intre sinoadele Bisericii de dupa schisma si vad ca nu e pomenit deloc, nici ca macar un Sinod local. In schimb e pomenit Sinodul din 1551, cel pa care il condamanse si anulase Sinodul din 1666. E posibil sa se fi intamplat exact ce spusesem eu inca d ela inceput, cand dadusem un link in rusa din care reiesea ca fusese anulat tot Sinodul. Dar cum nu ma puteam baza doar pe traducerea rusa n-am mai insistat. In istoria Bisericii de pe orthodoxwiki nu e pomenit deloc (nici in versiunea engleza), desi sunt pomenite multe lucruri din Rusia: https://ro.orthodoxwiki.org/Istoria_...1)_(cronologie) De pe site-urile rusesti despre Sinodul din 1971 nu inteleg din traducere daca sunt anulate doar condamnarile vechilor credinciosi sau e anulat tot Sinodul din 1666. Ca tot veni vorba de participarea altor Patriarhii, si la Sinodul din 1971 au fost prezenti Patriarhi si reprezentanti ai altor Patriarhii. Oricum, nu are importanta, eroarea ramane aceeasi si daca e anulat Sinodul si daca n-a fost anulat.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Hai să vedem hotărârea Bisericii! Mai știi cum s-a infiltrat în Moliftelnic? Să-ți reamintesc? Oricum nu are niciun sens, mă distrează cum le trasformi tu pe toate ca să dea bine cum crezi tu.
Nu stim de cand e aceasta practica in Biserica. Sfantul Nicodim a luat pozitie crezand ca a fost introdusa atunci, in mod inovator si gresit, in Molitfelnicul grecesc. Desi in acel Molitfelnic scrie ca aceasta practica nu a fost introdusa, din omisiune in vechiul Molitfelnic, deci era mai veche practica. Este mentionat apoi Molitfelnicul Sfantului Petru Movila, probabil unul dintre primele mai complete. Sa ne reamintim ca Molitfelnicul s-a creat prin adaugarea treptata a diferite rugaciuni. Asa cum ultimul Molitflenic romanesc are niste rugaciuni noi, luate din carti mai vechi.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
iar acea practică dubioasă, care a a ajuns dubios în Moliftelnic, o ridici în slăvi, asta doar pentru că ea există în Biserică în paralel cu cealaltă practică.
Asa cum am spus, e o intelegere complet gresita a celor ce sustin ca in Biserica s-au introdus de sute de ani practici sau invataturi gresite si nimeni n-a reusit sa-si dea seama, desi chiar un sfant a spus despre acest lucru. Facand o paralela, e ca si cum am spune ca, la un moment dat ar patrunde invataturi adventiste, nimeni nu observa si peste ceva timp ne trezim ca suntem adventisti. Numai protestantii sustin asta despre Biserica. Biserica este infailibila nu in anumite momente, ci in fiecare perioada, nu are cum sa cada vreodata. Sfantul Nicodim credea ca atunci s-a introdus acea practica gresita, nu de sute de ani. In tot acest timp au fost sfinti si ierarhi cu mult mai intelepti decat cei 2-3 teologi de internet de azi care tot afirma aceste lucruri. De ce nu-i baga nimeni in seama pe cei 2-3 care afirma asta, e o conspiratie mondiala?

In al doilea rand, asa cum am aratat data trecuta, aceasta practica exista in toata Biserica, in toate tarile, inclusiv Munthele Athos. Ca o mai fi cate un preot sau calugar modernist pe undeva care, ca parintele Pruteanu, are aceste conceptii, nu inseamna ca in Munthele Athos nu se sfintesc icoanele sau ca in Romania s-ar intampla asta. Toti fac asta, pretutineni in Biserica Ortodoxa. Poate nu-l citeste nimeni pe parintele Pruteanu, sa afle ca e gresit. Daca sfintii si-au sfintit icoanele am incredere mai multa decat ca un parinte oarecare spune ca nu-i bine. Pe langa faptul ca intelege gresit cuvantul sfintire, asa cum arata la sfintirea caselor si a obiectelor. Asa cum sfintirea caselor si a obiectelor nu inseamna ca acelea devin sfinte, la fel si icoanele nu devin sfinte doar prin sfintire.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.12.2017, 16:06:27
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Cătălin, nu stau să mai citesc "explicațiile" tale sforăitoare. Am ajuns la concluzia că nu ești mădular viu al Bisericii. Dacă ai fi fost, ai fi cercetat ce e cu argumetele alea din imnografia Bisericii, ai fi luat o carte să vezi ce cu Marele Sinod de la Moscova s.a.m.d
Am ajuns la concluzia că ești cel mai mare ecumenist de pe acest forum, aș putea spune tipul ideal de ecumenist, tu susții fără să îți dai seama ecumenismul.

Last edited by simpllu; 13.12.2017 at 16:28:18.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.12.2017, 16:27:52
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Cătălin, nu stau să mai citesc "explicațiile" tale sforăitoare. Am ajuns la concluzia că nu ești mădular viu al Bisericii. Dacă ai fi fost, ai fi cercetat ce e cu argumetele alea din imnografia Bisericii, ai fi luat o carte să vezi ce cu Marele Sinod de la Moscova s.a.m.d
Am ajuns la concluzia că ești cel mai mare ecumenist de pe acest forum, aș putea spune tipul ideal de ecumenist, tu susții fără să îți seama ecumenismul.
Si eu ma intreb de mult timp ce e in neregula cu tine. La inceput pareai in regula, un credincios obisnuit, care are cateva neintelegeri. Pe parcurs parca ai tot adunat neintelegeri si ma gandesc ca tu nu stii aproape nimic din dogma ortodoxa, dar discuti ca si cum ai intelege cel mai bine. Dar nu cred ca e doar asta, ai si duhul acela al impotrivirii la adevar, adevarul nu are nicio importanta pentru tine, doar daca iti sustine conceptiile. Asa au procedat toti cei ce au preferat mai bine sa fie exclusi din Biserica decat sa renunte la orgoliul lor. Asa cum am mai spus, un ortodox trebuie sa accepte si sa iubeasca adevarul, indiferent daca nu-i place sau nu corespunde conceptiilor lui gresite. Asta si inseamna ortodoxia, credinta adevarata, nu credinta dupa conceptiile noastre.
P.S. Si te rog sa nu ma acuzi pe mine degeaba, cand e vorba de nestiinta ta si respingerea de catre tine a adevarului, din cauza orgoliului. Daca nu sustin ce spune orice preot de prin Madagascar, cum o faci tu, din cauza ca nu intelegi invatatura ortodoxa, nu inseamna nimic, dimpotriva. Prost sunt doar eu ca imi pierd timpul cu tine. Adica tu sustii o minciuna si apoi spui ca eu nu cercetez.

Last edited by catalin2; 13.12.2017 at 16:34:13.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare