Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfintele Pasti - Invierea Domnului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.05.2018, 20:13:35
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Această legătură dintre Spovedanie și Împărtășanie nu este una condiționată, ca între Botez și Împărtășanie, ci stabilită din experiență. Așa încât, cel puțin teoretic, mai greu în practică, se poate împărtăși cineva de mai multe ori fără a se spovedi de fiecare dată.
E corect ce scrie, chiar prunciii fac asta, nu e o imposibilitate. Doar ca un credincios matur nu poate face asta, pentru ca nu a ajuns fara pacate, ca pruncii (afara de cei despatimiti, dar si ei se spovedesc). Sfantul Paisie Aghioritul se impartasea odata la 1-2 saptamani, ce mandrie poate avea cineva sa creada ca a ajuns la o masura mai mare decat Sfantul Paisie, sa se impartaseasca la o saptamana.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Deși scopul Liturghiei este împărtășirea, ea lucrează și asupra celor ce participă la slujbă cum se cuvine, cât și asupra celor pomeniți. Din păcate, de obicei slujba în sine apare ca un ritual teatral.
Unul din scopuri, da, dar nu singurul scop, cum sugereaza cei ce spun de impartasirea saptamanala. Altfel n-ar mai avea niciun rost sau efect rugaciunile, pomenirile, anafura. Anafura chiar pentru asta se da, pentru cei ce nu se impartasesc. Deci e fals ca e singurul scop, in mod clar. Am dat citate din catehism si din alte articole.
Slujba apare ca un ritual teatral pentru cei ce nu participa la ea activ. Adica cei ce nu se roaga si nu sunt atenti la slujba, doar la partea exterioara.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Despre postirea dinainte de Împărtășanie nu se pomenește expres în nici un canon. De aici au tras greșit concluzia mulți duhovnici că nu e necesar postul de bucate. Ba, dacă se împărtășesc duminica, iar sâmbăta este interzis postul, se ajunge la aceeași concluzie a nepostirii. Ca să o luăm pe rând, într-adevăr, nu există poruncă pentru post nici în Noul Testament. Dar nici nu este nevoie să fie poruncit, căci este de la sine înțeles din cuvintele Mântuitorului:
„vor veni zile când se va lua Mirele de la ei și atunci vor posti” (Mt. 9, 15),
„când postiți, nu fiți triști…” (Mt. 6, 16)
E corect, nu se pomeneste in canoane, la fel cum multe lucruri nu sunt stabilite in canoane. In schimb e stabilit chiar in invatatura si Sfanta Scriptura ca Biserica este stalp si temelie a adevarului si ca e sfanta, fara greseala.
Spre deosebire de spovedania personala, care apare mai tarziu, postirea inainte de impartasire apare scrisa la sfintii dinainte. E corect ce scrie si in continuare, nu exista porunca pentru postire deloc, daca ne-am lua dupa asta ar trebui sa nu se tine posturile mari si niciun post. O arguementatie corecta, care respinge orice afirmatie a celor ce sustin impartasirea deasa.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 11.05.2018, 22:03:13
Ali Baba Ali Baba is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.10.2017
Mesaje: 707
Implicit

Citat:
”Deși scopul Liturghiei este împărtășirea"
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Unul din scopuri, da, dar nu singurul scop, cum sugereaza cei ce spun de impartasirea saptamanala.
uite, modalitatea asta de a argumenta a ta ma depaseste. si o folosesti foarte des. este un citat din linkul tau, calugarul respectiv nu si-a propus nicio clipa altceva decat sa-i combata pe cei ce "sugereaza" ce zici tu.

eu, unul, nu am vazut pe nicaieri sa se spuna altceva decat ce spune in citatul pus de simpllu.
__________________
Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 11.05.2018, 22:27:00
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Biserica este sfanta si infailbila, ca institutie divino-umana, chiar daca membrii ei sunt pacatatosi si nu sunt infailibili. https://ro.orthodoxwiki.org/Infailibilitate
Penticostalule, am mai discutat toate acestea, nu te mai amuza de invatatura ortodoxa, mai bine amuza-te de cea penticostala, care nu respecta ceea ce scrie in Santa Scriptura, ca Biserica este stalp si temelie a adevarului.

Last edited by catalin2; 11.05.2018 at 23:31:05.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.05.2018, 13:11:23
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.641
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Biserica este sfanta si infailbila
Nu mai e si perfecta, dupa cum afimasesi mai devreme?
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
nu te mai amuza de invatatura ortodoxa
In aceasta viata fiind, inca nu ai fost supranumit "intruparea invataturii ortodoxe". Macar ca toate parerile tale exprima fidel ceea ce spune de secole Biserica, pe cand ale oponentilor tai sunt preluate din ecumenismul de sorginte protestanta.
Numele insa il vei primi doar dupa ce te vei odihni cu sfintii.
Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
cea penticostala, care nu respecta ceea ce scrie in Sfanta Scriptura
Nu exista asa ceva. Toata invatatura penticostala respecta si in litera si in duh toata Sfanta Scriptura, in ansamblul ei.
Daca nu ar fi fost asa, de atata vreme de cand esti pe forum ai fi prezentat macar un cat de neinsemnat exemplu.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 12.05.2018, 23:03:26
flying's Avatar
flying flying is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.03.2010
Locație: MIGREZ PRIN DIFERITE LOCURI ALE INIMII IN CAUTAREA LUI DUMNEZEU
Religia: Ortodox
Mesaje: 867
Arrow

Citat:
În prealabil postat de Penticostalul Traditional Vezi mesajul
Toata invatatura penticostala respecta si in litera si in duh toata Sfanta Scriptura, in ansamblul ei.
Daca nu ar fi fost asa, de atata vreme de cand esti pe forum ai fi prezentat macar un cat de neinsemnat exemplu.
Cum ar putea sa respecte Sf. Scriptura ,cand dispretuieste Biserica care a nascut si pastrat Sf. Scriptura mii de ani pana in momentul cand niste rataciti care se credeau "mai sfinti" s-au rupt de Biserica sau au inventat alte secte? ..biserica(ca toate sectele) penticostala sta pe piatra trufiei...asta nu inseamna ca ortodocsii nu pot cadea pe piatra trufiei inchipuindu-si ca daca sunt in Biserica adevarata sunt mantuiti din oficiu sau indreptatiti sa priveasca de sus pe alti oameni care nu sunt in Biserica...
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk
Reply With Quote
  #6  
Vechi 13.05.2018, 00:24:20
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.641
Implicit

Hai sa-i lasam pe penticostali si să discutăm despre Lumina.
Cea de la Ierusalim, desigur.

Am răspuns aici: https://www.crestinortodox.ro/forum/...259#post660259
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.05.2018, 16:11:22
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Sfanta Biserica nu poate fi imperfecta, este Trupul lui Hristos, iar Capul Ei este tot Hristos. In Biserica lucreaza harul Duhului Sfant, care uneste madularele Trupului. Cuvantul sfant inseamna si perfect, desavarsit, pentru ca tine de Divinitate. Exista intelesuri diferite in ortodoxie si protesantism. https://www.crestinortodox.ro/carti-...cii-80169.html
Exista si un citat din Sfanta Scriptura care arata exact acest lucru. Epistola catre Efeseni, cap. 5: "Hristos a iubit Biserica, și S-a dat pe Sine pentru ea,
26. Ca s-o sfințească, curățind-o cu baia apei prin cuvânt,
27. Și ca s-o înfățișeze Sieși, Biserică slăvită, neavând pată sau zbârcitură, ori altceva de acest fel, ci ca să fie sfântă și fără de prihană."

In legatura cu ce cred neoprotestantii (si o parte din protestanti) si faptul ca infirma invatatura din Sfanta Scriptura legata de Biserica - Stalp si temelie a adevarului, am aratat foarte clar aici, citand un pastor neoprotestant: https://www.crestinortodox.ro/forum/...postcount=1549
Reply With Quote
  #8  
Vechi 11.05.2018, 23:28:53
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ali Baba Vezi mesajul
uite, modalitatea asta de a argumenta a ta ma depaseste. si o folosesti foarte des. este un citat din linkul tau, calugarul respectiv nu si-a propus nicio clipa altceva decat sa-i combata pe cei ce "sugereaza" ce zici tu.

eu, unul, nu am vazut pe nicaieri sa se spuna altceva decat ce spune in citatul pus de simpllu.
Sfanta Liturghie este una din slujbele Bisericii, cea mia importanta. Spre deosebire de alte slujbe la Liturghie se face prefacerea darurilor si impartasirea credinciosilor cu ele. Dar e o diferenta, nu spune ca se face impartasirea tuturor celor ce participa la slujba, asta e interpretarea partizana a celor ce sustin acele conceptii luate din catolicism. De asemenea, Litughia nu este formata doar din prefacerea darurilor, contine si pomenirea mortilor si viilor, rugaciuni etc. Iar daca singurul rost al participarii la Liturghie ar fi impartasirea atunci celelalalte slujbe nu ar avea niciun scop, credinciosii ar participa degeaba. Dar exista o dovada clara ca e gresit ce sustin cei ce au luat aceste conceptii de la catolici. Aceasta este anafura, aceasta se impartea celor ce nu se impartaseau (acum se da si celor ce se impartasesc). Anafura este amintita inca din sec. IV, o dovada ca nu se impartaseau toti si nu trebuie sa se impartaseasca toti. Asta arata ca impartasirea nu este singurul scop al participarii la Sfanta Liturghie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 15.05.2018, 17:15:48
simpllu simpllu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Mesaje: 1.796
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E corect ce scrie, chiar prunciii fac asta, nu e o imposibilitate. Doar ca un credincios matur nu poate face asta, pentru ca nu a ajuns fara pacate, ca pruncii (afara de cei despatimiti, dar si ei se spovedesc).
Acolo spune cu totul altceva, nu face referire la prunci.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sfantul Paisie Aghioritul se impartasea odata la 1-2 saptamani, ce mandrie poate avea cineva sa creada ca a ajuns la o masura mai mare decat Sfantul Paisie, sa se impartaseasca la o saptamana.
De unde știi tu cât de des se împărtășea? Iar a te împărtăși des nu este un soi de mândrie că te împărtășești mai des decât altcineva, ci ca o neceistate, ca un medicament și nu ca un premiu pentru perfomanțele ascetice. Contează cu ce conștiință te împărtășești. Nu uita că inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Unul din scopuri,
Unul din scopuri? E clar că habar nu ai despre ce vorbești. E scopul principal!

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
da, dar nu singurul scop, cum sugereaza cei ce spun de impartasirea saptamanala.
Nimeni nu a spus că ar fi singurul scop. Chiar și în articolul postat de tine spune clar care este scopul principal.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Slujba apare ca un ritual teatral pentru cei ce nu participa la ea activ. Adica cei ce nu se roaga si nu sunt atenti la slujba, doar la partea exterioara.
Dacă ai studia textul liturgic ai înțelege că toate duc spre împărtășirea celor din biserică și nu numai a preotului. Iar a fi activ înseamnă să te străduiești să răspunzi afirmativ la chemarea: ”Luați, mâncați...Beți dintru acesta toți...” sau la: ”Cu frică de Dumnezeu, cu credință și cu dragoste să vă apropiați”. Și a fi activ înseamnă a fi prezent în fiecare zi (nu doar la slujbă!) din timpul săptămânii pentru că duminica urmează să te împărtășești. Nu prea ai timp de relaxare (gen 40 de zile). Iar scopul majorității cântărilor, rugăciunilor este de a așeza omul pe făgășul firesc pentru a se putea uni cu Hristos. Repet, nu oricum, ci cu pregătire prealabilă (în care intră și spovedania) și doar cu binecuvântrea duhovnicului.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Spre deosebire de spovedania personala, care apare mai tarziu, postirea inainte de impartasire apare scrisa la sfintii dinainte. E corect ce scrie si in continuare, nu exista porunca pentru postire deloc, daca ne-am lua dupa asta ar trebui sa nu se tine posturile mari si niciun post. O arguementatie corecta, care respinge orice afirmatie a celor ce sustin impartasirea deasa.
În acest caz pentru preoții ar trebui să țină post continuu. Nu ai văzut niciun preot care sâmbăta a mâncat de dulce?
Reply With Quote
  #10  
Vechi 16.05.2018, 16:52:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Acolo spune cu totul altceva, nu face referire la prunci.
Eu m-am referit la ce scrie acolo, ca teoretic se poate, nu este o interdictie. Asa cum, de exemplu, nu s epoate nici teoretic ca cineva sa se impartaseasca de mai multe ori pe zi, e o restrictie.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
De unde știi tu cât de des se împărtășea? Iar a te împărtăși des nu este un soi de mândrie că te împărtășești mai des decât altcineva, ci ca o neceistate, ca un medicament și nu ca un premiu pentru perfomanțele ascetice. Contează cu ce conștiință te împărtășești. Nu uita că inima înfrântă și smerită Dumnezeu nu o va urgisi.
De unde crezi ca stiu, am citit asta, cred ca insusi sfantul a scris acest lucru. Mandria este sa creada cineva ca a ajuns la o asemenea curatie incat se poate impartasi asemeena sfintilor si calugarilor imbunatatiti. Nu neaparat legata de mandria ca te impartasesti des. Asta e si problema, cei ce propaga aceste idei prin scrierile lor spun si invataturi false despre Sfanta Impartasanie. Asa cum am citat in trecut din Parintele Calciu, Parintele Arsenie Papacioc etc. De exemplu spun ca prin impartasanie se iarta si pacatele, ca sa argumenteze de ce nu e nevoie spovedania. Ceea ce e complet fals, cum spun si parintii citati. De asemenea, o alta invatatura falsa este ca impartasania este ca un medicament, pentru a argumenta de ce nu e nevoie o pregatire (spovedire si port). La fel si asta cu constiinta, pai cei care sunt mai putin induhovniciti spun ca nu au pacate aproape deloc, pe cand sfintii cred ca sunt mari pacatosi. Cu cat un om e mai departat de credinta cu atat constiinta lui e mai putin clara, asta si inseamna ca dupa cadere chipul lui Dumnezeu in om s-a intunecat. Invatatura catolica, in schimb, spune ca firea omului nu a suferit dupa cadere, deci are si constiinta intacta.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Unul din scopuri? E clar că habar nu ai despre ce vorbești. E scopul principal!
Scopul principal al Sfintei Liturghii este prefacerea darurilor, evident. Dar nu si impartasirea tuturor credinciosilor, cum afirma cei ce sustin impartasirea deasa. Acestia spun ca in canoanele apostolice s-ar spune asta, dar e doar o interpretare partizana. Unul din canoane spune despre preotii care refuza sa se impartaseasca (adica desconsidera Impartasania, este pentru erezie). Iar celalalt spune ca sa nu plece credinciosii odata cu catehumenii, ci sa participe la restul slujbei. Chiar canoanele date contrazic ce sustin ei, pentru ca preotul poate sa nu se impartasesasca, daca spune pricina (adica nu a adoptat o erezie), in schimb credinciosul ar fi obligat sa se impartaseasca. Si mai contradictoriu este ca exista biserici unde se tin slujbe in fiecare zi, ar trebui ca acei credinciosi care participa zilnic sa trebuiasca sa se impartasesca in fiecare zi, ca asa sustin acesti teologi moderni.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
Dacă ai studia textul liturgic ai înțelege că toate duc spre împărtășirea celor din biserică și nu numai a preotului. Iar a fi activ înseamnă să te străduiești să răspunzi afirmativ la chemarea: ”Luați, mâncați...Beți dintru acesta toți...” sau la: ”Cu frică de Dumnezeu, cu credință și cu dragoste să vă apropiați”. Și a fi activ înseamnă a fi prezent în fiecare zi (nu doar la slujbă!) din timpul săptămânii pentru că duminica urmează să te împărtășești. Nu prea ai timp de relaxare (gen 40 de zile). Iar scopul majorității cântărilor, rugăciunilor este de a așeza omul pe făgășul firesc pentru a se putea uni cu Hristos. Repet, nu oricum, ci cu pregătire prealabilă (în care intră și spovedania) și doar cu binecuvântrea duhovnicului.
Astea sunt cele ce le spun cei ce sustin aceste lucruri. Iar cand preotul spune iesiti ar trebui sa iasa toti? Sau cand spune iesiti ieseau catehumenii, iar cand spune sa va apropiati se apropie cei care se impartasesc, nu toti? Dimpotriva, cei bolnavi (cu pacate mai grele) nu primesc ca medicament Sfanta Impartasanie, ci oprirea pentru o perioada de la ea, asta e medicamentul. Ba chiar canoanele spuneau ca unii sa fie impartasiti abia la sfarsitul zilelelor. Scrie ceva foarte important in articol, harul se primeste prin spovedanie, asa cum primim harul prin Botez.
Citat:
În prealabil postat de simpllu Vezi mesajul
În acest caz pentru preoții ar trebui să țină post continuu. Nu ai văzut niciun preot care sâmbăta a mâncat de dulce?
Preotii nu sunt la fel ca si credinciosii, doar la (neo)protestanti. Preotii sunt hirotoniti printr-o Sfanta Taina, ei primesc har si chiar ei sunt cei ce transforma daruriel, prin rugaciunea lor. Un preot trebuie sa fie vrednic de preotie toata viata, nu doar duminica. Un credincios nu e ca preotii si nici ca pustnicii, e o dovada ca cei ce propovaduiesc aceste conceptii au preluat de la protestanti egalitatea preotilor cu credinciosii.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Lumina sfanta de la Ierusalim mihai_1991 Intamplari adevarate 195 05.05.2011 23:34:45
Lumina de la Ierusalim Baciu Ciprian Intrebari utilizatori 0 03.04.2010 16:04:00
Sfanta Lumina de la Ierusalim ileana61 Despre Biserica Ortodoxa in general 40 17.01.2009 17:56:11