![]() |
![]() |
|
#291
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=2][/SIZE]
[SIZE=2]Fapt 10. 13-15 Și glas a fost către el: Sculându-te, Petre, junghie și mănâncă.Iar Petru a zis: Nicidecum, Doamne, căci niciodată n-am mâncat nimic spurcat și necurat. [COLOR=red]Și iarăși, a doua oară, a fost glas către el: Cele ce Dumnezeu a curățit, tu să nu le numești spurcate![/COLOR][/SIZE] [SIZE=2]Fapt. 11.7-9 “Și am auzit un glas, care-mi zicea: Sculându-te, Petre, junghie și mănâncăȘi am zis: Nicidecum, Doamne, căci nimic spurcat sau necurat n-a intrat vreodată în gura mea. [COLOR=red]Și glasul mi-a grăit a doua oară din cer: Cele ce Dumnezeu a curățit, tu să nu le numești spurcate[/COLOR]! [/SIZE] [SIZE=2]Îată ce spune și sf Pavel: Îți dau tot contextu biblic. Pavel le scria creștinilor din orașul grecesc Corint , unde oamenii consumau tot felul de cărnuri și nu cunoșteau obiceiurile evreiești privind mâncărurile necurate:[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=red]1 Cor 10. 26-28 “Mâncați tot ce se vinde în măcelărie, fără să întrebați nimic pentru cugetul vostru. Căci "al Domnului este pământul și plinirea lui". Dacă cineva dintre necredincioși vă cheamă pe voi la masă și voiți să vă duceți, mâncați orice vă este pus înainte, fără să întrebați nimic pentru conștiință.” [/COLOR][/SIZE] [COLOR=#ff0000][/COLOR] [SIZE=2]Abia după asta apostolul Pavel se referă la jertfele idolilor:[/SIZE] [SIZE=2][COLOR=red]1 Cor 10.28 “Dar de vă va spune cineva: Aceasta este din jertfa idolilor, să nu mâncați pentru cel care v-a spus și pentru conștiință.”[/COLOR][/SIZE] Domnilor, ne ratacim mereu shi mereu, hai sa ne ratacim shi mai tare prin incercarea mea sa va lamuresc: credetzi voi ca la mancare se refera Domnul? cand a lasat fatza aia de masa legata la 4 coltzuri cu toate dobitoacele cu patru picioare, cu sherpi shi pasari shi altele pe care evreii le considerau spurcate, shi a fost indemnat sa injunghie shi sa manance? e foarte important termenul, injunghie, foarte important, dar shi sa manance shi mai trebuie sa ne gandim ca Hristos, deci Dumnezeu cand vorbeshte este Duhul proorociei Bun, deci apoi spune sf. Ap. Petru o parte din sensul proorociei respective: dar Dumnezeu mi-a aratat sa nu numesc pe nici un om spurcat sau necurat"(Fapte 10:28) sau "Deci, daca Dumnezeu le-a dat acelasi dar, ca si noua, cine eram eu sa ma impotrivesc lui Dumnezeu?"(Fapte 11:17). deci se poate pricepe oare ce spune Hristos? poi va spun eu ce se intzelege de acolo, ca noi eram mai spurcatzi ca dobitoacele respective, ca animalele toate sunt mult mai curate ca oamenii, ca noi suntem un fel de draci, dar iata ca Dumnezeu le-a curatzit, prooroceshte vorbind Domnul, nu eu, shi ca atare sa nu numesca pe niciun om spurcat sau necurat. Deci iata ca animalele alea vor fi neamurile curatzite care se vor ridica la ceruri, pe care sf ap Petru le va junghia shi le va manca, dar este foarte important cuvantul junghie.... caci este vorba despre restabilirea creatziei, caci spune sf Antonie cel Mare, "ca totzi se vor mantui, dar eu nu ma voi mantui, referindu-se la sine insushi"... deci e vorba nu numai despre mancare cat despre preotzia lui Hristos. Apoi intorcandu-ne la sf ap Pavel, despre ce macelarie e vorba daca avem in minte acea vedenie a sf ap Petru? deci trebuiau sa nu intrebe nimic pentru cugetul lor, adica sa se tot intrebe shi sa se tot indoiasca shi sa tot socoteasca pentru cugetele lor, nu trebuie sa faca asha, ci orice necredincios ii cheama shi le pune ceva inainte de mancare, sa manace fara sa intrebe pentru conshtiintza ceva, ci sa multzumeasca... dar daca cineva spune ca acelea sunt din jerta idolilor, spune sa nu mancatzi pentru cel care v-a spus, deci pentru ala care va spune sa nu mancatzi, sa nu mancatzi pentru el shi pentru conshtiintza... a cui conshtiintza? a ta fireshte, ca doar spune care sunt idolii in alta parte, printre care cel mai de seama este lacomia... deci nicintr-un caz nu e vorba despre libertatea de a manca orishice cand vrei cum vrei ca nu conteaza ci e vorba despre deosebirea duhurilor, in care te afli cand mananci shi de paza de a nu cadea in nedreptatzirea shi de greshala fatza de aproape.... iar mancarea este randuita ca oridecateori se bea sau se mananca sa se faca cu cercetare de sine... shi nu orice porcarii ca cica spun unii ca ar fi libere shi ca nu ce bagi in gura spurca pe om, ca iata ca orice este jertfit idolilor strica conshtiintza... deci toata mancarea lumii strica conshtiintza.... toata... dar cuvantul proorocesc al Lui Dumnezeu spune foarte clar: "ceea ce a curatzat Dumnezeu, sa nu numeshti tu spurcat" shi se implineshte shi se va implini, candva, iar noi vom fi animale, fapturi curate ale Lui Dumnezeu, asha cum am fost odata... ridicandu-ne la ceruri Duhul Domnului.... intr-o fatza alba de masa legata la patru coltzuri... e, v-am lamurit cum e cu ceea ce bagi in guritza? s-au v-am incurcat mai rau, dar taina sfanta a Sabatului cel NOU, shi vechi dar mai mult nou, nu am sa v-o spun... e prea frumoasa shi se tzine Duminica de Duminica, de sambata seara pana luni dimineatza, shi degeaba v-o spun ca nu sunt suficiente urechile shi ochii trupeshti ca sa auzitzi taina... trebuie credintza, shi trebuie sa marturisesc ca la capitolul mandrie stau mai bine in loc sa fie invers... cred ca de la lacomia slavei de la oameni mi se trage.... ca am devenit lacomos... cam asha ca patmos ori ca shi patras... hai ca acum sper ca v-am lamurit. |
#292
|
|||
|
|||
![]()
"spurcat shi necurat..."
"deci ce a curatzit Dumnezeu sa nu numeshti tu spurcate! " iar cand spune ce a curatzit Dumnezeu, in ce era pe fatza de masa, am impresia ca se refera la viitor, caci Marturisirea lui Hristos este Duhul Proorociei, deci in viitor cand noi, neamurile, foshtii draci sau slujitori de draci, vom fi curatzitzi shi vom fi ridicatzi la ceruri in Numele Tatalui shi Fiului shi Sfantului Duh, adica de trei ori, asha cum i s-a aratat sf. Ap. Petru in vedenia care l-a rapit in extaz, deci era nu numai pentru cazul acela ci despre viitorimea frumosa pe care o daruise Hristos shi neamurilor, trimitzandu-l pe sf Ap Petru la neamuri, ca sa le incredintzeze, caci fara indoiala il trimisese... shi inainte ca sf Ap Pavel sa fi fost trimis shi el, tot la neamuri... deci, pare-se ca nu era nici o controversa intre apostoli in privintza aceasta... |
#293
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ar fi sa iau de buna explicatia dvs. inseamna ca pot considera toate alimentele daunatoare sanatatii ca fiind curate si ca pot, in continuare, sa-i consider pe alti oameni "spurcati"(sectanti, eretici, fii ai diavolului- sau alte expresii folosite de dvs. &co). "Deci, daca Dumnezeu le-a dat acelasi dar, ca si noua, care am crezut in Domnul Iisus Hristos, cine eram eu sa ma impotrivesc lui Dumnezeu. Dupa ce au auzit aceste lucruri, s-au potolit, au slavit pe Dumnezeu, si au zis:"Dumnezeu a dat deci si neamurilor pocainta, ca sa aiba viata"(Fapte 11:17,18) |
#294
|
||||
|
||||
![]()
[COLOR=black][SIZE=3]vasinec a scris : [COLOR=blue]"Daca[/COLOR][COLOR=blue] ar fi sa iau de buna explicatia dvs.inseamna ca pot considera toate alimentele daunatoare sanatatii ca fiind curate si ca pot, in continuare, sa-i consider pe alti oameni "spurcati"(sectanti, eretici, fii ai diavolului- sau alte expresii folosite de dvs. &co)."[/COLOR][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3]Eu nu m-am luat de alimentele dăunătoare sănătății (toate tipurile de carne sunt dacă mergem până acolo), ci de faptul că fondatorii sectei adventiste de ziua a șaptea: Ellen și James White, le-a impus sectanților lor, interdicția de a consuma carne de porc, deși aceasta nu era interzisă de apostoli:[/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Iată ce spune și sf Pavel: Îți dau tot contextu biblic. Pavel le scria creștinilor din orașul grecesc Corint , unde oamenii consumau tot felul de cărnuri și nu cunoșteau obiceiurile evreiești privind mâncărurile necurate:[/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3]1 Cor 10. 26-28 “Mâncați tot ce se vinde în măcelărie, fără să întrebați nimic pentru cugetul vostru. Căci "al Domnului este pământul și plinirea lui". Dacă cineva dintre necredincioși vă cheamă pe voi la masă și voiți să vă duceți, mâncați orice vă este pus înainte, fără să întrebați nimic pentru conștiință.” [/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Abia după asta apostolul Pavel se referă la jertfele idolilor:[/SIZE][/COLOR] [COLOR=red][SIZE=3]1 Cor 10.28 “Dar de vă va spune cineva: Aceasta este din jertfa idolilor, să nu mâncați pentru cel care v-a spus și pentru conștiință.”[/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Se referă clar la singurul lucru care poate opri consumul cărnii de animale:[/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Adică faptul că e jertfă, nu faptul că ar fi carne de porc sau orice alt animal “necurat”, cum le numiți voi.[/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]La început sectanții adventiști consumau carne de porc. Înterdicția de a consuma carne de porc a fost adăugată de lidera Ellen White în urma căsătoriei cu baptistul de ziua a șaptea James White.Ca urmare a logodnei celor doi ea a acceptat ca secta ei să țină ziua a șaptea (sambata), iar el a acceptat dorințele ei de interzicere a anumitor alimente. Una peste alta cei doi nu au respectat această interdicția. Amândoi au consumat carne de porc până la sfârșitul vieții, deși sectanții adventiști de ziua a șaptea au fost învățați de ei să nu o consume: [/SIZE][/COLOR] [COLOR=blue][SIZE=3]http://www.ellenwhiteexposed.com/rom/contra2.htm[/SIZE][/COLOR] [COLOR=blue][SIZE=3][COLOR=#2982b6]http://www.ellenwhiteexposed.com/rom/contra6.htm[/COLOR][/SIZE][/COLOR]
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#295
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#296
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai fi observat de câte ori versetele imperative încep cu vorbele “Ascultă, Israele!”. Ai mai fi observat că legământul mozaic are aplicație pentru Israel, “din neam în neam”. Adventiștii pretind cumva că sunt și ei din neamul lui Israel? Pe ce bază? Căci ei apar din neant în istorie abia în secolul al XIX-lea. Ai mai fi observat că cine încalcă ziua sabatului trebuia omorât. Să ne așteptăm și la așa ceva de la adventiști? Că tot zic ei că sunt singurii care se străduiesc să aplice întocmai litera Legii, și că alții îi persecută pentru asta. Ai mai fi observat că legământul privitor la sabat este, într-adevăr, veșnic, dar NUMAI între Dumnezeu și fii lui Israel. Doar dacă, așa cum am spus, adventiștii nu sunt și ei “fii ai lui Israel”; dar să fie pe acte și pe legături ereditare incontestabile, nu pe vorbe goale. Iată și o dovadă pentru cele spuse mai sus; un singur citat din Biblie: 12. Și a mai vorbit Domnul cu Moise și a zis: 13. "Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să păziți zilele Mele de odihnă, căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințește. 14. Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât; tot cel ce va face într-însa vreo lucrare, sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu; 15. Șase zile să lucreze, iar ziua a șaptea este zi de odihnă, închinată Domnului; tot cel ce va munci în ziua odihnei va fi omorât. 16. Să păzească deci fiii lui Israel ziua odihnei, prăznuind ziua odihnei din neam în neam, ca un legământ veșnic. 17. Acesta este semn veșnic între Mine și fiii lui Israel, pentru că în șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, iar în ziua a șaptea a încetat și S-a odihnit"..(Ieșirea 31, 14-17) Culmea este că adventiștii fac atâta caz că ziua de odihnă ar fi NUMAI sâmbăta, când de fapt în Vechiul Testament se anunță DOUĂ zile de odihnă: sâmbăta și duminica. Ceea ce și respectă majoritatea creștinilor în prezent. Iată dovada: “16. În ziua întâi să aveți adunare sfântă, în ziua a șaptea iar adunare sfântă; și în acele zile să nu faceți nici un fel de lucru decât numai cele ce trebuie fiecăruia de mâncat, numai acelea să vi le faceți.” (Deut. 12,16) Maria Margareta |
#297
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt de acord cu ceea ce vreti sa sugerati dvs.: legile si legamintele specifice numai poporului evreu, nu mai trebuiesc tinute. Exista o metoda simpla cu care putem vedea ce este si ce nu este specific poporului evreu: daca ceva exista inainte de aparitia poporului evreu si exista si in Noul Testament, inseamna ca trebuie tinut. De exmplu: ziua a saptea a fost "binecuvantata si sfintita" (Facerea 2:3)de Dumnezeu inca de la facerea acestui pamant, cand nu exista nici un evreu si nici macar pacatul nu intrase in lume. Aceeasi zi apare si in cele zece porunci (pe care dvs., probabil le nesocotiti).In Noul Testament, vedem cum Domnul Iisus Hristos are grija de aceasta zi, o dezleaga (nu o desfinteaza) si se intituleaza "Domn al sambetei"(Marcu 2:28). Tot despre Domnul Iisus Hristos, Sfanta Scriptura ne spune: "Dupa obiceiul Sau, in ziua sambetei a intrat in sinagoga"(Luca 4:16). Sfintii Apostoli (si primii crestini-vezi izvoarele istorice) au tinut si ei ziua a saptea(Faptele apostolilor 13:14,; 13:42-45; 16:13). Tot despre aceasta zi (ziua a saptea) ni se spune ca va fi o zi de inchinare si pe noul pamant (Isaia 66:22,23). Vi se pare singura zi "binecuvantata si sfintita" de Dumnezeu si despre care insusi Dumnezeu a scris in piatra, ca fiind o zi evreiasca? Va pot da un exmplu de practica (nu si de invatatura) specifica numai poporului evreu: legea jertfei si a preotiei pamantesti. Daca cititi cu atentie pentateuhul, veti vedea ca preotul si jertfa sunt simboluri ale Domnului Iisus Hristos. Din momentul in care Domnul a fost rastignit pe Cruce, nici preotia pamanteasca nici jerfa nu-si mai au rostul. Cititi cu atentie Noul Testament si veti vedea ca nu exista preoti crestini pamantesti ("Daca ar fi pe pamant, nici nu ar mai fi preot"- Evrei 8:4). Crestinii nu mai au un preot simbolic, muritor, cu pacate ci au un preot adevarat in cer "care nu slujeste cu sange de vitei sau de tapi, ci cu insusi sangele Sau"(Evrei 9:12) Epistola catre Evrei cap. 4, 7-10, vorbeste foarte clar despre existenta preotiei pamantesti, doar pentru evrei, pana la rastignirea Domnului Iisus Hristos. Puteti sa-mi aratati existenta preotilor pamantesti in alta parte decat la poporul evreu? Va rog, sa nu folositi traduceri gresite, in care se spune ca Apostolul Petru a fost preot (sunt unele traduceri unde, atat cuvantul grecesc "iereu" cat si cuvantul "prezbuteros" sunt traduse ca insemnand acelasi lucru, adica "preot" - total gresit). Haideti sa incercam sa deslusim acest subiect (este doar un exempu) ca sa vedem cine incearca sa fie si mozaic si crestin. Daca doriti, mai puteti propune si dvs. alte exemple concrete spre dezbatere. "Toata Scriptura este insuflata de Dumnezeu si de folos ca sa invete, sa mustre, sa indrepte, sa dea intelepciune in neprihanire, pentru ca omul lui Dumnezeu sa fie desavarsit si cu totul destoinic pentru orice lucrare buna"(2 Timotei 3:16,17). Aici, Apostolul Pavel vorbea despre Vechiul Testament (cel Nou inca nu fusese scris), inclusiv despre pentateuh (din care da si o sumedenie de citate). Dvs. ce ati invatat din primele cinci carti ale Bibliei (caci, toata Scriptura este pentru invatatura)? Ca o curiozitate: stiti ca si Domnul Iisus Hristos, vorbea de multe ori cu citate din pentateuh? Cele doua porunci de baza ale Mantuitorului le gasim in a patra si cincea carte a Bibliei (Deuteronomul): "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, cu tot sufletul tau, cu toata inima ta si cu toata puterea ta"(Deut 6:5) si "sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti" (Levitic 19:18). Tot Vechiul Testament este valabil (in parte, numai ca invatatura) daca-L lasam pe Domnul Iisus Hristos si Apostolii Sai sa ni-l explice (ceea ce au si facut in Noul Testament). |
#298
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Despre ziua intaia a saptamanii nu exista nici un verset in toata Sfanta Scriptura, in care sa se spuna ca este o zi "binecuvantata si sfintita de Dumnezeu". Va rog, sa verificati de unde este citatul pe care l-ati postat, caci nu este din Deuteronom 12:16. In orice caz, sunt mai multe locuri in Vechiul Testament unde se vorbeste despre ziua intaia, dar despre ziua intaia a lunii, nu a saptamanii. Ex: "in cea dintai zi a lunii sa aveti o zi de odihna..(Levitic 23:24). Nu numai ziua intaia a lunii, ci si ziua a opta si ziua a zecea (din luna a saptea- sarbatoare mare - ziua ispasirii la evrei) au fost zile care erau considerate sabate ceremoniale. Dar, repet, nu era vorba niciodata despre ziua intaia a saptamanii. Daca doriti, puteti sa luati ca argument citatele din Vechiul Testament si sa sarbatoriti fiecare zi intaia a lunii (desi este gresit si acest lucru). Dar nu aveti nici un argumnet Biblic sa sarbatoriti ziua intaia a saptamanii. Calcati porunca lui Dumnezeu scrisa de Insusi Dumnezeu in piatra. |
#299
|
|||
|
|||
![]()
…………………………………..
1. VASINEC, dacă tu erai de fapt “mariann” , atunci și “Deut.12,16” era de fapt “Ieș.12,16”. Simple erori de transcriere, care i se pot întâmpla oricui. 2. Dacă Pentateuhul ți se pare (citez) “atât de important”, iar porunca a patra infailibilă, de ce Iisus nu o enumeră printre celelalte? Dacă era atât de importantă, ar fi început enumerarea poruncilor cu ea. Sau, măcar nu ar fi omis-o. Dar El zice așa: “Iar Iisus a zis: Să nu ucizi, să nu săvârșești adulter, să nu furi, să nu mărturisești strâmb; Cinstește pe tatăl tău și pe mama ta și să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți.”(Mat. 19: 18-19) “Știi poruncile: Să nu ucizi, să nu săvârșești adulter, să nu furi, să nu mărturisești strâmb, să nu înșeli pe nimeni, cinstește pe tatăl tău și pe mama ta.”(Marcu 10:19) “Știi poruncile: Să nu săvârșești adulter, să nu ucizi, să nu furi, să nu mărturisești strâmb, cinstește pe tatăl tău și pe mama ta.”(Luca 18:20) 3. Ce înțelegi prin cuvintele “Iisus dezlega sâmbăta”? Mă refer la următorul citat: “Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu.” (Ioan 5,18) 4. Ca o curiozitate: adventiștii dezleagă și ei sâmbăta, așa cum făcea (într-un mod scandalos de sistematic, pentru iudei) Hristos? Dacă n-o dezleagă, oare nu s-au despărțit de Hristos? Dacă da, atunci cum o dezleagă? 5. D-ta lansezi o teorie interesantă, dar care îți va fi ca un laț în care vei cădea singur. Zici așa: “…legile si legamintele specifice numai poporului evreu, nu mai trebuiesc tinute. Exista o metoda simpla cu care putem vedea ce este si ce nu este specific poporului evreu: daca ceva exista inainte de aparitia poporului evreu si exista si in Noul Testament, inseamna ca trebuie tinut.” Acum vin și te întreb: D-ta respecți tăierea împrejur? Te-ai tăiat împrejur? Dacă nu, trebuie s-o faci de îndată. Să nu zici că tăierea împrejur este doar de la Moise încoace, deci este “specifică poporului evreu”. Căci iată ce spune Biblia: “De aceea Moise v-a dat tăierea împrejur, nu că este de la Moise, ci de la părinți, și sâmbăta tăiați împrejur pe om.”(Ioan 7:22) Deci, dacă tăierea împrejur e de la părinți, și nu de la Moise, înseamnă că e o lege universală pe care o cere Pentateuhul pentru toți. Iar dacă Pentateuhul ți se pare (citez din nou ) “atât de important” atunci grăbește de-l împlinește întocmai. Taie-te împrejur, dacă n-ai făcut-o până acum. Poți s-o faci și într-o zi de sâmbătă, firește, pentru că, sâmbăta cică e cu dezlegare la tăierea împrejur. Să nu vii cu argumentul că în Noul Testament nu mai este tăiere împrejur. Pentru unii este, pentru alții nu este. Iată câțiva creștini pentru care este: Aristarh, Marcu, Iustus: “Vă îmbrățișează Aristarh, cel întemnițat împreună cu mine, și Marcu, vărul lui Barnaba – în privința căruia ați primit porunci; de va veni la voi primiți-l. Asemenea și Iisus, cel ce se numește Iustus, care sunt din tăierea împrejur; numai aceștia au lucrat împreună cu mine pentru împărăția lui Dumnezeu. Ei au fost cei ce mi-au adus mângâiere.”(Col. 4:10-11) Pavel propovăduia celor netăiați împrejur, iar Petru celor tăiați împrejur: “…mie mi-a fost încredințată Evanghelia pentru cei netăiați împrejur, după cum lui Petru, Evanghelia pentru cei tăiați împrejur,…” (Gal. 2:7) Căci după cum păzind tăierea împrejur vei fi obligat să păzești toată Legea (vezi Gal.5:3), tot așa și tu, care voiești să împlinești și ce a fost dezlegat din Lege, adică ținerea sâmbetei, va trebui să primești tăierea împrejur. Deși, “…în Hristos Iisus, nici tăierea împrejur nu poate ceva, nici netăierea împrejur, ci credința care este lucrătoare prin iubire….” (Gal. 5,6) 6. Și creștinii ortodocși recunosc faptul că ziua sâmbetei este “binecuvântată și sfințită” și “zi de odihnă” și de aceea o cinstesc în biserici cu liturghii în care pun accentul pe cinstirea adusă odihnei celor adormiți. Dar ei mai recunosc și ziua Domnului, duminica, tot ca “binecuvântată și sfințită” prin Învierea Domnului, și o cinstesc în biserici cu liturghii în care pun accentul pe cinstirea adusă celor înviați, dintre care cel dinâi este Domnul nostru Iisus Hristos. 7. Dacă Legea cea nouă o înlocuiește pe cea veche, plinind-o, atunci nimeni nu poate să-i judece pe cei care nu mai observă asăzi cu strictețe pe cele dezlegate: nu mai împart mâncărurile în “curate și “necurate”, nu mai țin sărbătorile iudaice, nu se mai orientează după lună și după stele în tot ceea ce fac, și nu mai țin sabaturile evreiești: “Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâmbete…”(Col.2:16) Dar pentru unii acest verset nu este nici pe departe literă de Evanghelie. Ei consideră să-i judece aspru (dar după mintea lor) pe cei care de 2000 de ani încoace nu mai țin sâmbetele, dar despre care Hristos a spus: “…și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin.”(Mat. 28:20) Oare s-a despărțit Hristos de creștini până în veacul al XIX – lea, când au apărut adventiștii pe pământ ca să restaureze în biserică instituția sabatului? Maria Margareta ………………………………….. |
#300
|
||||
|
||||
![]() Citat:
iN CELE 40 ZILE LE-A SPUS MULTE APOSTOLILOR ,INCIT EI AU TINUT DUPA PORUNCA MINTUITORULUI ADUNARE IN ANUL 50 ,PRIMUL SINOD ,CEL APOSTOLIC IN CARE AU SCRIS MULTE DIN CELE CE LE-A SPUS MINTUITORUL IN CELE 40 ZILE. Incapatinarea dumitale de a crede numai in ziua a 7-a ,cind sarbatorile evreiesti ,care aveau in ziua a 8- aadunare mare ,dupa 7 zile de sarbatoare preinchipuiau ziua in care HRISTOS A INVIAT,imi aminteste de fariseii din v.t vare nu vedeau duhul ,nu-l intelegeau ,ci numai litera legii .asa si matale te legi numai de litera care zice de ziua a 7-a si refuzi sa vezi Duhul lui dumnezeu ,care lucreaza in biserica lui datorita acestei invieri din ziua opta ,pe care adventistii o contesta.Adica chiar acest eveniment magnific si unic nu are nici o importanta si deci el nu tre sarbatorit ,deci este in ochii adventistilor ceva neinsemnat ,deduc eu ,devreme ce va inversunati sa credeti in litera ,numai in litera.Dumnezeu sa va lumineze ,sa treceti de litera si sa descifrati duhul ,care spune ca nu LEGEA MINTUIESTE ci bunatatea lui DUMNEZEU TREIMIC. ![]() |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Invataturi incredibile, mai putin cunoscute ale adventistilor | Erethorn | Secte si culte | 400 | 28.03.2012 20:49:41 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Despre Sabat | georgeval | Secte si culte | 1108 | 28.07.2010 18:45:00 |
Despre Duminica sau ziua Invierii! | alecsandru | Secte si culte | 25 | 06.11.2007 19:26:52 |
despre ziua aliturgica | NiCcoleta | Sfanta Liturghie | 1 | 02.03.2006 09:58:33 |
|