![]() |
![]() |
|
#181
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
La ora actuala lucrurile stau undeva pe drumul intre erezie si comuniune. Dar sunt extremisti care le vad ba intr-o parte ba in celalta. [COLOR=Red]Unii sunt cei care practica un ecumenism dus la extrem si care pe buna dreptate este criticabil, iar ceilalti sunt cei care critica ecumenismul extrem dar nu se opresc doar la el ci il vad peste tot unde este o anumita ingaduinta fata de cei de alta credinta, ba mai rau, folosesc notiunea de "ecumenism" si "ecumenist" ca un fel de injurie si afront fata de oricine nu este de acord cu pozitia lor (EXTREMA). [/COLOR] |
#182
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#183
|
|||
|
|||
![]()
Trebuia sa continui asa: ,,Fugiti, ca am venit noi, ecumenistii, si ne cam deranjati cu sfintii vostri si cu Ortodoxia voastra! Chiar nu intelegeti ca puterea politica masonica e de partea noastra? Fugiti de pe-aici, caci ne stati in cale.''
Cred ca ecumenismul va ramane peste ani o ,,moda'' de trista amintire, ca si arianismul. Prin jertfe si sacrificii, Ortodoxia se va mentine, insa. Judecand duhovniceste, asa cum spun Sfintii Parinti, daca marturisim adevarul si chiar murim pentru el, trecem de la moarte la viata vesnica. In schimb, daca din nestiinta sau cu buna stiinta ne punem in slujba minciunii, apoi ne vom afla fara raspuns la Judecata. |
#184
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#185
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am zis ironic sa fugiti, daca ii considerati pe episcopi eretici. Fugiti cu episcopii care sunt de parerea voastra. Unii au si facut-o deja.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Cam des iti permiti ironii... Oare asa se manifesta dragostea fata de aproapele, prin ironii repetate?!?
|
#187
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar si tu ironizezi adesea... Ironia este mai buna decat injuratura si dispretul, dupa parerea mea. In fine, nu pretind ca sunt perfecta. Oi fi gresit si daca am suparat pe cineva cu ironiile mele, il rog sa sa nu le ia in serios si ma ierte
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#188
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Marii duhovnici ne sfatuiesc sa ne grupam in jurul preotilor, care nu sunt ecumenisti, nu sa parasim Biserica, caci aceasta va rezista pana la sfarsit. Cine nu vrea sa stie ce este cu adevarat ecumenismul, se teme practic de adevar. |
#189
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ironia e la fel ca injuratura si dispretul, chiar daca are o forma mai neaccentuata ca acestea. Nu este deci vorba de o manifestare a dragostei. Prin urmare vom da socoteala de aceste vorbe. Cateodata am impresia ca unii isi apara parerile formate depre ecumenism, asa cum fanii isi apara culorile clubului de fotbal, in fata fanilor altor cluburi. Ceea ce are mai mult de a face cu mandria decat cu credinta. Cei care se apara de ecumenism nu pot face altfel, intrucat insasi fiinta lor se vede amenintata de acest ecumenism, care aduce cultul luciferic cu el. Mai sunt si alte aspecte, dar acesta este unul dintre cele mai amenintatoare. La fel de grava este si "vindecarea memoriei". Daca nu se constientizeaza aceste doua aspecte ale ecumenismului, atunci nu se poate intelege scopul in care a fost creat, si anume unul distructiv. |
#190
|
|||
|
|||
![]() Citat:
[COLOR=#663333]"Să știi că noi trebuie să slujim lui Dumnezeu, nu timpului" (Sf. Atanasie cel Mare, Epistolă către Dracontie) Astăzi se vorbește din ce în ce mai mult despre ecumenism, reuniuni ecumenice, teologie ecumenică, rugăciuni și slujire ecumenică; discuțiile antrenează pasiuni dintre cele mai aprinse, poziții pro sau contra ale celor două părți cvasiconstant prezente în sălile de conferințe teologice: susținătorii care afirmă cu tărie misiunea ortodoxă făcută în rândul neortodocșilor prin adunările ecumenice și adversarii acestei mișcări. Voi menționa doar câteva aspecte privind mișcarea ecumenică, scopurile acesteia și concretizarea lor în viața Bisericii Ortodoxe. Întâi trebuie amintit că ecumenismul, ca idee a apărut la mijlocul sec. XIX în Anglia și America, propunându-și să unească diferitele confesiuni creștine ce se autointitulează greșit “biserici”. Mai târziu în 1948 la Adunarea de la Amsterdam s-a hotărât fondarea așa-numitului “Consiliu Mondial al Bisericilor” cu sediul la Geneva. Termenul de “ecumenism” a fost introdus la Congresul de Edinburgh (Scoția) în 1910, Congres al organizației I.M.K.A. condusă de cunoscutul lider francmason John Mott (1865-1955) care a și prezidat lucrările acestui congres. Semnificativ este faptul că John Mott nu a ales pentru denumirea mișcării sale termenul de “universalism” (de la latinescul universum-univers) ci analogul grecesc, “oecumenicos” care aparține exclusiv Bisericii Ortodoxe. Scopul vădit al acestei substituiri a fost cel de a masca intențiile acestei mișcări sub un termen clasic pentru Ortodoxie – acela al ecumenicității, universalității Sfintei Biserici Ortodoxe – existând pericolul de a identifica cândva Sinoadele Ecumenice cu “Consiliul Mondial al Bisericilor”. Dealtfel chiar una din Bisericile Ortodoxe, cea Rusă, s-a exprimat semnificativ în acest sens, trăgând un semnal de alarmă, încă din anii trecuți, după lucrările Adunării a V-a a CMB de la Nairobi: “Un alt pericol care amenință grav unitatea creștină și viitorul mișcării ecumenice {…} este iluzia, nutrită de unii participanți la mișcarea ecumenică, precum că C.M.B. ar putea asigura un asemenea grad al apropierii ecumenice a bisericilor membre ale ei, încât una din viitoarele sale adunări generale se va transforma în sinod creștin ecumenic”. Așadar încă dintru început, autodenumirea acestei mișcări drept “ecumenică” ridică grave semne de întrebare asupra a ceea ce urmărește ea. Noi afirmăm că aparținem de acel ecumenism, vechi și pururi nou, adică de universalitatea Sfintei Biserici Ortodoxe întemeiată de Domnul nostru Iisus Hristos în scopul răspândirii adevărului divin revelat propovăduit de Hristos și înfăptuirii mântuirii făgăduite de El.[/COLOR] |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Consecintele razboiului | mihaela75 | Generalitati | 17 | 24.03.2011 19:59:43 |
Mihai Viteazul - Parastas la 409 ani de la moartea acestuia | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 11 | 11.08.2010 20:45:00 |
Identificarea sufletului si identitatea acestuia | adelin | Generalitati | 23 | 27.01.2010 12:01:38 |
Pacatul - si consecintele lui? | s_snape | Generalitati | 14 | 09.05.2009 15:37:11 |
Cum putem integra raul in univers, si care este rolul acestuia | magnusfelyx | Generalitati | 6 | 30.12.2008 19:14:48 |
|