![]() |
![]() |
|
#51
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Noi suntem cu totul failibili,asta e duhul ortodoxiei, asta e duhul in care Sfintii Apostoli si Sfintii Parinti au primit invatatura lui Hristos. Nimic nu este automat in Biserica, "Duhul sufla unde vrea", nu sufla doar printr-o localitate. Nici macar Sinodul nu este infailibil in Ortodoxie, caci au fost si sinoade cu sute de episcopi care nu s-au aplicat pentru ca au fost "talharesti". In Ortodoxie - si asa a fost si in vest la inceput, doar credinta Bisericii, in totalitatea membrilor ei, este infailibila. Dogmele Bisericii reprezinta intru totul Traditia ei: "ceea ce s-a crezut peste tot, pretutindeni, la fel" (Tertulian). 2. Citeste te rog talcuirile Sfintilor Parinti la versetul acela pe care tot il proclama BC ca intemeiere a primatului papal. Sfintii Parinti explica acest verset ca referindu-se la credinta lui Petru, nu la persoana lui. Adica: piatra despre care vorbeste Hristos este credinta apostolilor, iar nu persoana unui singur om. Dar, din pacate, BC este coplesita in continuare de "duhul juridic" |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
si imi explicati si mie de ce credeti ca primele 7 concilii sunt infailibile?
__________________
“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin |
#54
|
|||
|
|||
![]()
si nu inteleg ce aveti impotriva filioque si Maxim Marturisitorul apara dogma
Maximus the Confessor, Letter to Marinus - on the Filioque PDF Print E-mail Written by Maximus the Confessor The following is St Maximus' Letter to Marinus as found in Migne, PG 91:136. Those of the Queen of Cities [Constantinople] have attacked the synodal letter of the present very holy Pope, not in the case of all the chapters that he has written in it, but only in the case of two of them. One relates to the theology [of the Trinity] and according to this, says 'the Holy Spirit also has his ekporeusis from the Son.' The other deals with the divine incarnation. With regard to the first matter, they [the Romans] have produced the unanimous evidence of the Latin Fathers, and also of Cyril of Alexandria, from the study he made of the gospel of St John. On the basis of these texts, they have shown that they have not made the Son the cause of the Spirit -- they know in fact that the Father is the only cause of the Son and the Spirit, the one by begetting and the other by procession -- but that they have manifested the procession through him and have thus shown the unity and identity of the essence. They [the Romans] have therefore been accused of precisely those things of which it would be wrong the accuse them, whereas the former [the Byzantines] have been accused of those things it has been quite correct to accuse them [Monothelitism]. In accordance with your request I have asked the Romans to translate what is peculiar to them (the 'also from the Son') in such a way that any obscurities that may result from it will be avoided. But since the practice of writing and sending [the synodal letters] has been observed, I wonder whether they will possibly agree to doing this. It is true, of course, that they cannot reproduce their idea in a language and in words that are foreign to them as they can in their mother-tongue, just as we too cannot do. sursa:http://www.monachos.net/content/patr...mus-to-marinus
__________________
“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Nu inteleg de ce ne legam de un cuvint care aparent incrimineaza pe Papi cind ei de fapt de-a lungul istoriei si-au cerut mai des iertare pentru faptele lor failibile decit orice alta confesiune care a calcat in strachini.
Au cerut iertare ![]() Evreilor pentru ca nu i-au protejat impotriva urgiei naziste Celor care au suferit de pe urma Inchizitiei Celor care au suferit din cauza Cruciadelor CHIAR si musulmanilor pentru ca i-au casapit arbitrar de nenumarate ori Populatiilor aborigene si indiene native pentru tratamentul inuman in scolile de crestinizare fortata ai anilor 1800-1900 Deci au demonstrat in fapte ca nu sunt INfailibili. Ca urmare de ce ne craponam noi de un cuvint cind ei demonstreaza prin fapte ca de fapt PAPA este supus greselii. In contrast as vrea sa vad si eu de cite ori patriarhul si-a cerut iertare pentru neregulile care apar sistematic(sa nu le mai enumeram...) sau din trecut al colaborarii cu securitatea? |
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
primul sinod ecumenic s-a tinut la Ierusalim-vezi Faptele Apostolilor,si de acolo a fost luat modelul si pentru urmatoarele 6 . BO respecta in totalitate hotararile lor,in timp ce BC a adoptat dogme si obiceiuri care contravin acestora. |
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu unul as vrea totusi ca patriarhul sa ceara iertare pentru greselile BO,dar totusi e putin fortat ca sa judecam BOR pe seama uscaturilor din ea. Sunt de parere insa ca BOR ar putea sa fie mai severa cu ierarhii care au colaborat cu securitatea si chiar sa-i depuna din scaune(mai ales pe Corneanu). |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Autenticitatea acestei scrisori nu este admisa de toti cercetatorii 2. Chiar in cazul in care este autentica, Sf. Maxim nu prezinta o doctrina care difera de cea ortodoxa. El spune ca "ei au aratat ca nu l-au facut pe Fiul cauza Duhului - ei stiu de fapt ca Tatal este singura cauza [aitia] a Fiului si a Duhului, a unuia prin nastere si a celuilalt prin purcedere [ekporeusis] - ci au semnificat faptul ca prin El purcede [proienai], aratând astfel unitatea si identitatea fiintei." Parintii Rasariteni au folosit expresia "prin Fiul", dar nu "din Fiul". Este o diferenta fundamentala. Si mai e ceva de spus draga Mihai-si sfintii se inseala uneori-de aceea autoritatea suprema in materie de dogma si credinta este Sinodul Ecumenic. |
#59
|
||||
|
||||
![]() Citat:
atunci ar trebui sa fie 3 sinoade ecumenice si nu 7 , Antiohia si Alexandria nu participase la Calcedon si nu recunosc decat primele 3 ca fiind ecumenice, ca sa nu zic ca Sf. Ap. Toma a intemeiat biserica si in India care nu avusese nici un reprezentat la nici un sinod ecumenic, mi se pare ca nu prea participasera toti la primele 7, si nu cazusera toti de acord Arie si alti episcopi nu au cazut de acord la Niceea. Citat:
Citat:
Citat:
__________________
“Învață să îți scrii durerile pe nisip și bucuriile pe stâncă.” - Sf. Augustin |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu din ce am vazut cu ochii mei la catolici, cred mai degraba ca este vorba de o neintelegere din traduceri care prin marimea EGOULUI unora si altora, o furnica a capatat dimensiuni astronomice si s-a transformat in Leu Daca privim logic nu gasim absolut nici o diferenta FUNDAMENTALA, ci doar lupta de EGOURI. De ex. Un glonte intra PRIN si iese DIN, deci este o consecinta a aceluiasi proces de strapungere. Putem afirma ca cei catolici au marturisit ce au vazut la iesirea Duhului Sfint pe cind Ortodocsii au fost martorii momentului in care Duhul a trcut prin, si ca urmare asta marturisesc. Deci iar ne cramponam de diferite unghuri de perceptie. Nu stiu unde vezi tu atita diferenta FUNDAMENTALA!...stiu ca ne place sa folosim cuvinte pompoase, CU FINALITATE!, de parca totul este alb/negru! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Natura Mintii | florin.oltean75 | Alte Religii | 29 | 16.08.2012 08:54:01 |
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 09.09.2011 13:09:26 |
Natura necompusa a ultimei realitati | florin.oltean75 | Generalitati | 0 | 25.07.2011 20:55:44 |
Manifestarea proniei in natura | Ioana-Andreea | Teologie si Stiinta | 1 | 17.06.2011 01:45:20 |
Să admirăm natura | colaps | Generalitati | 56 | 28.06.2010 21:46:41 |
|