![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
I-au adus si niste copilasi, ca sa Se atinga de ei. Dar ucenicii, cind au vazut lucrul acesta, au certat pe aceia care-i aduceau. Isus a chemat la Sine pe copilasi si a zis: "Lasati copilasii sa vina la MIne si nu-i opriti: caci Imparatia lui Dumnezeu este a unora ca ei." (Luca 18:15,16) In plus, chiar si legile lumesti trateaza copiii in mod special. De exemplu, imigrantii parinti primesc cetatenie in tara de adoptiune prin trecerea unui test si depunere de juramint. Copiii lor insa o primesc fara nici un fel de conditii. N-am auzit de nici o tara din lume care sa restrictioneze dobindirea cetateniei numai la adulti. De ce ar face-o atunci Imparatia lui Dumnezeu? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
@ Litanu
Incapacitatea te de a intelege perspectiva ortodoxa vine din supravalorizarea intelectului! Voi sustineti ca credinta vine din cunoastere intelectuala, de aceea insistati atat pe cunoasterea scripturilor. Scripturile acelea poti sa le stii cuvant cu cuvant: daca nu te smeresti, nu cunosti nimic. Mandria impiedica lucrarea harului. Ortodoxia spune: te smeresti, te rogi si Sf. Duh vine la tine. De altfel, chiar "recrutarea" in cadrul religiilor heterodoxe se face pe baza mandriei: cei mandrii sunt alesi din cadrul ortodoxiei. Cei care cred ca li se ofera explicatii logice, rationale, argumentate scripturistic. Eu nu stiu in ce fel actioneaza botezul crestin asupra nou nascutilor. Dar am incredere in harul celor care au pus bazele preotiei si care au considerat bun botezul copiilor (stii ca este atestat istoric din primele secole!), am incredere ca harul preotiei s-a transmis in biserica ortodoxa pana in zilele noastre (in pofida pacatelor oamenilor), si este inca viu si lucrator. De asemenea stiu ca nu intelectul conditioneaza credinta (stiu atei care cunosc foarte bine Biblia), Sf. Apostol Pavel era un intelectual dar credinta lui i-a fost data de Iisus (el nu a vazut nimic pana nu i-a deschis Hristos ochii la propriu si la figurat). Pai Gutenberg a inventat tiparnita "moderna" in secolul 15. Pana atunci nu prea existau Bibliile la purtator (cartile erau scumpe). Crezi ca oamenii nu se mantuiau daca aveau o cunoastere aproximativa a scripturii? Ba da.. se mantuiau prin credinta si Sf. Taine ale Bisericii pe care voi le contestati. Exista multi sfinti a caror invatatura a fost insuflata de Sf. Duh. (cum ar fi Sf. Maria Egipteanca.. stia scripturile fara sa le fi citit vreodata, nici nu stia carte). Dupa cum a spus Insusi Hristos: "ar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela VA VA INVATAT TOATE și vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. " Biserica este VIE, dupa cum si Hristos este Viu. Dar stiinta (fie ea si a scripturilor) este moarta in lipsa Duhului Sfant. (Crezi ca dracii nu cunosc scriptura?) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deci: Domnul Isus a spus: <Dacă nu se va naste cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în Împărăția lui Dumnezeu>, la fel nu poate face parte din poporul Domnului, nici din Biserica Sa. Desi cercetătorii încă nu au ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce priveste data introducerii acestei practici în Biserică, (de a boteza copiii mici) aparent, acest botez îsi are originea în cel de-al doilea secol după Cristos. Tertulian, unul din părinții Bisericii primare, (avocat și mare scriitor apologet) prin scrierile lui, (anul 195-220 d. Cristos), s-a opus botezului copiilor care n-au ajuns la maturitate, scriind mult IMPORTIVA acestui obicei nebiblic. Aceasta ar fi o dovadă că pe timpul lui erau încercări de a boteza copiii mici (nu stim la ce vârstă). Am vrea să specificăm de la început că lupta aceasta a continuat sub diferite aspecte până în secolul al IX-lea. Explicarea botezului ocupă un spațiu începând cu pagina 263 până la pagina 276). Asadar, să luăm doar câteva fraze din pagina 270, a acestui Catehism: <Mortalitatea infantilă de mari proporții din sec. IX, avea să generalizeze obiceiul crestinilor de a-si boteza copiii de mici. Dar și aici aveau să se comită ABUZURI. Asa s-a făcut că mulți si-au deschis ochii că sunt botezați, dar ei zac în păcate și vicii . . . Pentru ei credința a fost numai o povară, pentru că nu a fost cine să le toarne farmecul credinței în suflet> (încheiem citatul). Adica ei nu au auzit propovă-duindu-se Evanghelia și nu au credința mântuitoare. Catolicii botează turnând apă peste capul celui botezat– pag. 271. (asa ceva nu-i biblic). La acest act, ortodocsii țin adevărul biblic făcând botezul prin scufundare (ascuns, mort) în vălul apei, (Ro., 6:1-). In Imperiul Bizantin, copiii erau botezati la virsta cind deja constientizau bine alegerea lor. Copiii erau imbracati in alb, aliniati si tineau o luminare de botez in mina in asteptarea cufundarii totale(ca la ortodocsi) in apa sfiintita. Toata viata acestor copii inainte de acest moment reprezenta O PREGATIRE a viitorului crestin, foarte necesara, o educatie facuta(de comunitate si parinti) in scopul obtinerii unei "diplome" de terminare a unei perioade din viata. Nici eu nu sunt de acord cu botezul noi nascutilor care deseori urla ca din gura de sarpe si percep totul ca pe un chin. Tot mesajul slujbei de botez este practic transmis parintilor care de fapt nu au nici o legatura cu botezul altei persoane. dar deh, asta este, si mergem mai departe ca turma cu Traditia |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nici nu stii ca ma bucur ca ai postat un mesaj in care ai cautat sa te documentezi, nu doar sa pui pareri personale.
O sa caut sa citesc si eu despre asta. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Faptul ca le mai intorc din condei si introduc elemente amuzante si cotidiene ajuta la a capta atentia tineretului |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dupa 30 ani de studiu te-ai racit?!? Racirea asta de care vorbesti se datoreaza lucrarii celui rau prin subconstient. Nu cred ca e de dorit! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evident ca era necesar si gasirea unui petec care sa acopere neajunsurile acestui obicei. Ce legatura are plinsul pocaintei care este necesar si de sinestatator cu botezul?. Hai sa nu le incurcam! Dupa parerea mea nu poti sterge ceva de pe o persoana care nu este constienta de CE-I faci. Aici nu o sa ma convingi in veci, ca de ex. poti sterge pacatul stramosesc de pe cineva care este in coma. Ce ai sters?, da, oi fi sters ceva in mintea ta si in sufletul tau, dar in a lui?...nimic, daca nu are habar de ce se intimpla |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce sînt Sfintele Taine Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul născut, a venit în lume în chip de om și a mîntuit neamul omenesc de păcat, blestem și moarte prin patimile, moartea de cruce și învierea Sa. Și pentru ca oamenii să poată fi părtași la mîntuirea veșnică, dăruită nouă de Fiul lui Dumnezeu, El ne-a lăsat Sfintele Taine, prin care omul se sfințește, primește darurile Duhului Sfînt și dobîndește fericirea veșnică. Sfînta noastră Biserică Ortodoxă are 7 taine, care cu adevărat sînt 7 izvoare ale Duhului Sfînt, și anume: botezul, mirungerea, pocăința, împărtășire, preoția, nunta și sfîntul maslu. Cea dintîi taină bisericească sau lucrare sfîntă, prin care se încreștinează omul, este sfîntul botez. Prin botez omul se alăturează la obștea creștinească, adică la Biserica lui Hristos. Fără botez nu este mîntuire După cum intrăm în curte prin poartă și în casă prin ușă, tot așa omul intră în împărăția lui Dumnezeu prin sfîntul botez. De aceea, părinții bisericești din vechime, în scrierile lor, au numit taina botezului: “ușa mîntuirii”. In lumea aceasta văzută și simțită omul vine prin naștere firească din părinți trupești, iar pentru împărăția lui Dumnezeu omul se naște prin sfîntul botez - “din apă și din Duh”. De aceea, în Sfînta Scriptură botezul creștinesc se numește încă “nașterea cea de a doua” sau “baia nașterii celei de a doua”. Din părinți trupești se naște pentru o viață vremelnică, pămîntească, se naște pentru lumea aceasta trecătoare și înșelătoare. Iar prin botez omul se naște pentru o viață veșnică, duhovnicească, făcîndu-se cetățean al împărăției lui Dumnezeu celei slăvite, care este gătită tuturor credincioșilor prin jertfa de cruce a Domnului și Mîntuitorului nostru Iisus Hristos. Ce minunată și dumnezeiască lucrare este sfîntul botez! Ce taină mai presus de minte și de înțelegere omenească! Prin scufundarea în apă, prin anumite semne văzute, ce însoțesc sfîntul botez, prin binecuvîntarea preotului, se revarsă Duhul lui Dumnezeu dătător de viață, făcîndu-ne din oameni muritori și supuși păcatului copii ai lui Dumnezeu și moșteni ai împărăției Sale. Pentru ce, dar, ne botezăm? Mai întîi - pentru că însuși Domnul a zis: “De nu se va naște cineva din apă și din Duh nu poate intra în împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 5). Apoi, trimițînd pe Sfinții Săi Apostoli la propovăduire în lume, le-a poruncit: “Mergînd, învățați toate neamurile, botezîndu-i în numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh” (Matei 28, 19). Ce dobоndim prin Sfоntul Botez? Iată o întrebare de cea mai mare însemnătate. Să nu răspundă cineva la această întrebare: “eu am fost botezat pentru că așa au vrut părinții mei”. Sau: “eu botez pe copiii mei pentru că așa fac și alții”. Se întîmplă că cineva se botează fiind vîrstnic (de pildă, cînd un necreștin trece la legea noastră creștinească). Nici acesta n-are drept să zică: “m-am botezat, pentru că oamenii în mijlocul cărora trăiesc sînt botezați”; sau “pentru că alții m-au învățat să fac așa”; sau “am căutat anumite foloase curat pămîntești”. Cei ce ar răspunde așa, de bună seamă s-ar dovedi că sînt oameni încă neluminați pe deplin și neînțelegători ai acestui mare dar dumnezeiesc, care este sfîntul botez. Un astfel de om, care nu cunoaște însemnătatea adîncă a sfîntului botez și nu prețuiește, după cuviință, această temelie neclintită a legii noastre creștine, este ca o trestie bătută de vînt. Unul ca acesta ușor poate să piardă credința sau să cadă în rătăciri, pierzătoare de suflet. Un răspuns lămurit la această întrebare găsim în cuvintele Apostolului [Pavel]: “Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27). Iar în ziua Pogorîrii Sfîntului Duh un alt Apostol [Petru] a grăit mulțimii: “Pocăiți-vă și să se boteze fiecare din voi în numele lui Iisus Hristos spre iertarea păcatelor și veți primi darul Sfîntului Duh. Căci făgăduința vouă vă este dată și copiilor voștri și tuturor celor de departe, ori pe cîți îi va chema Domnul Dumnezeul vostru” (Faptele Apostolilor 2, 38-39). Dumnezeu a făgăduit încă în legea veche, prin proorocii Săi, că toți oamenii se vor mîntui. Acum, prin sfîntul botez, El ne cheamă spre mîntuirea veșnică și pe noi, cei de față, și pe copiii și pe urmașii noștri. Așa dar prin taina botezului dobîndim: “iertarea păcatelor” și “darul Sfîntului Duh” - două lucruri mari, prin care se pune începutul mîntuirii omului. Apoi, la botez se cere și mărturisirea credinței. Dar despre aceasta vom spune mai departe. Acum însă în cîteva cuvinte să lămurim despre: Darurile duhovnicești ale botezului Cel dintоi dar al botezului este: iertarea păcatelor. Dar ce păcate se iartă în taina botezului? Dacă omul se botează la vîrsta prunciei, i se iartă păcatul strămoșesc, ce se trage ca o pecete a blestemului de la strămoșii noștri, Adam și Eva, care de la început au călcat porunca dumnezeiască. Acest păcat apasă asupra întregului neam omenesc și se moștenește de la părinți la fii. Nimeni nu este slobod de această moștenire tristă, căci, zice Scriptura, “în Adam toți am păcătuit” (Romani 5, 12). După cum dintr-un izvor amar curge apă amară, așa toți oamenii se nasc cu păcatul strămoșesc. Amărăciunea acestui păcat se îndulcește însă în ființa fiecărui om, care vine în lume prin sfîntul botez. Din părinți botezați se nasc iarăși copii supuși poverii păcatului strămoșesc. Acest lucru vedem și în natură. Dacă iei sîmburele de la măr altoit și-l pui în pămînt, crește un puiete sălbatec, ce la rîndul său trebuiește altoit. Să mulțumim lui Dumnezeu că, prin trimiterea Fiului Său în lume și prin jertfa adusă de El pe cruce, s-a dat tuturor oamenilor acest mijloc minunat pentru spălarea păcatului strămoșesc - sfîntul botez. Dacă se întîmplă că se botează un om vîrstnic, adică atunci cînd trece la sfînta noastră lege creștină vreun necreștin, pe lîngă păcatul strămoșesc i se iartă și toate păcatele personale, adică păcatele pe care le-a săvîrșit el însuși din pruncie și pînă atunci. De aceea celui ce iese din apa botezului i se dă cămașă albă și se cîntă: “haină luminoasă dă-mi mie, Cela ce Te îmbraci cu lumina ca și cu o haină, mult milostive Hristoase, Dumnezeul nostru”. În vechime, cînd păgînii se botezau în număr mare, ei purtau, timp de cîteva zile după botez, îmbrăcămintea albă, în semn de curățenie sufletească și ca mărturie că li s-au iertat toate păcatele... Pe lîngă iertarea păcatelor, cel ce se botează primește și darul Duhului Sfînt. Acest dar se numește în sfînta Scriptură darul punerii de fii, darul оnfierii sau darul moștenirii. Оnainte de venirea Mîntuitorului și deci înainte de întemeierea sfîntului botez, toți oamenii — după cuvîntul Scripturii — erau “fii ai mоniei”, erau îndepărtați de dragostea dumnezeiească, nu puteau zice Ziditorului lor: “Tatăl nostru, Carele ești în ceruri... “, așa cum cutezăm a-L chema astăzi, noi, creștinii, cei ce ne-am botezat și cei ce credem în Iisus Hristos — izbăvitorul nostru. Deci, cel ce se botează primește și acest dar mare și negrăit, anume de a fi socotit fiu al Împărăției lui Dumnezeu, a se număra printre moștenitorii bunătăților clor veșnice, făgăduite de Mîntuitorul lumii. Așa dar, Sfîntul botez este o naștere nouă și o infiere a omului pentru împărăția lui Dumnezeu. După cum omul numai odată se naște pe lume din părinți trupești, tot așa numai odată primește botezul. Nimeni nu poate să se boteze de două ori, căci această taină nu se repetă. Sfînta Scriptură spune limpede: “Un Domn, o credință, un botez” (Efes. 4, 5). Acum putem înțelege și mai lămurit cuvintele spuse de către Domnul Iisus Hristos: “de nu se va naște cineva din nou, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 3). Nu prea pot sta mult pe forum,doar de la serviciu pot intra pe internet,v-as da si alte materiale care sa intareasca ceea ce am zis.Si apoi nu caut sa zic de la mine ci zic asa cum ne invata credinta noastra ortodoxa.Dumnezeu sa ne ajute pe toti! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|