![]() |
![]() |
|
#311
|
|||
|
|||
![]()
Dintr-un articol care mi-a placut mult..
"Dorim minciuni frumoase, “linistitoare” si atragatoare, dorim gandire trupeasca ambalata estetic in pachetele virtuale cu referinte duhovnicesti legate in fundite roz, dorim sa ne prefacem ca nu exista nici un conflict intre crestinism si lume, nici intre traditionalisti si ecumenisti, ca totul ar fi minunat daca am recurge la magicul “dialog” (al negocierii, al compromisului?), ca se poate trai vesnic sub zodia lui “nici, nici” sau “si, si”, ca sa nu se supere nimeni si sa nu ne prigoneasca nimeni, ca nu trebuie niciodata sa facem alegeri cruciale si rastignitoare, ca putem visa in voie ca se poate Inviere si fara Cruce, ca se poate pocainta si fara…. pocainta, ca Raiul, la o adica, poate fi si pe pamant, in timp ce sfarsitul lumii, bineinteles, nu va mai veni niciodata (a, da si dorim, daca s-ar putea, sa inchidem gura “apocalipticilor” astora nesuferiti, care mereu ne strica cheful cu vestile lor proaste). Iar daca am inseta sincer dupa adevar si numai dupa adevar, atunci pana si un magar ne-ar dezvalui voia lui Dumnezeu! Cu alte cuvinte… “Du-te, sa-ti fie dupa cum ai crezut!” |
#312
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce sînt Sfintele Taine Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul născut, a venit în lume în chip de om și a mîntuit neamul omenesc de păcat, blestem și moarte prin patimile, moartea de cruce și învierea Sa. Și pentru ca oamenii să poată fi părtași la mîntuirea veșnică, dăruită nouă de Fiul lui Dumnezeu, El ne-a lăsat Sfintele Taine, prin care omul se sfințește, primește darurile Duhului Sfînt și dobîndește fericirea veșnică. Sfînta noastră Biserică Ortodoxă are 7 taine, care cu adevărat sînt 7 izvoare ale Duhului Sfînt, și anume: botezul, mirungerea, pocăința, împărtășire, preoția, nunta și sfîntul maslu. Cea dintîi taină bisericească sau lucrare sfîntă, prin care se încreștinează omul, este sfîntul botez. Prin botez omul se alăturează la obștea creștinească, adică la Biserica lui Hristos. Fără botez nu este mîntuire După cum intrăm în curte prin poartă și în casă prin ușă, tot așa omul intră în împărăția lui Dumnezeu prin sfîntul botez. De aceea, părinții bisericești din vechime, în scrierile lor, au numit taina botezului: “ușa mîntuirii”. In lumea aceasta văzută și simțită omul vine prin naștere firească din părinți trupești, iar pentru împărăția lui Dumnezeu omul se naște prin sfîntul botez - “din apă și din Duh”. De aceea, în Sfînta Scriptură botezul creștinesc se numește încă “nașterea cea de a doua” sau “baia nașterii celei de a doua”. Din părinți trupești se naște pentru o viață vremelnică, pămîntească, se naște pentru lumea aceasta trecătoare și înșelătoare. Iar prin botez omul se naște pentru o viață veșnică, duhovnicească, făcîndu-se cetățean al împărăției lui Dumnezeu celei slăvite, care este gătită tuturor credincioșilor prin jertfa de cruce a Domnului și Mîntuitorului nostru Iisus Hristos. Ce minunată și dumnezeiască lucrare este sfîntul botez! Ce taină mai presus de minte și de înțelegere omenească! Prin scufundarea în apă, prin anumite semne văzute, ce însoțesc sfîntul botez, prin binecuvîntarea preotului, se revarsă Duhul lui Dumnezeu dătător de viață, făcîndu-ne din oameni muritori și supuși păcatului copii ai lui Dumnezeu și moșteni ai împărăției Sale. Pentru ce, dar, ne botezăm? Mai întîi - pentru că însuși Domnul a zis: “De nu se va naște cineva din apă și din Duh nu poate intra în împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 5). Apoi, trimițînd pe Sfinții Săi Apostoli la propovăduire în lume, le-a poruncit: “Mergînd, învățați toate neamurile, botezîndu-i în numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh” (Matei 28, 19). Ce dobоndim prin Sfоntul Botez? Iată o întrebare de cea mai mare însemnătate. Să nu răspundă cineva la această întrebare: “eu am fost botezat pentru că așa au vrut părinții mei”. Sau: “eu botez pe copiii mei pentru că așa fac și alții”. Se întîmplă că cineva se botează fiind vîrstnic (de pildă, cînd un necreștin trece la legea noastră creștinească). Nici acesta n-are drept să zică: “m-am botezat, pentru că oamenii în mijlocul cărora trăiesc sînt botezați”; sau “pentru că alții m-au învățat să fac așa”; sau “am căutat anumite foloase curat pămîntești”. Cei ce ar răspunde așa, de bună seamă s-ar dovedi că sînt oameni încă neluminați pe deplin și neînțelegători ai acestui mare dar dumnezeiesc, care este sfîntul botez. Un astfel de om, care nu cunoaște însemnătatea adîncă a sfîntului botez și nu prețuiește, după cuviință, această temelie neclintită a legii noastre creștine, este ca o trestie bătută de vînt. Unul ca acesta ușor poate să piardă credința sau să cadă în rătăciri, pierzătoare de suflet. Un răspuns lămurit la această întrebare găsim în cuvintele Apostolului [Pavel]: “Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27). Iar în ziua Pogorîrii Sfîntului Duh un alt Apostol [Petru] a grăit mulțimii: “Pocăiți-vă și să se boteze fiecare din voi în numele lui Iisus Hristos spre iertarea păcatelor și veți primi darul Sfîntului Duh. Căci făgăduința vouă vă este dată și copiilor voștri și tuturor celor de departe, ori pe cîți îi va chema Domnul Dumnezeul vostru” (Faptele Apostolilor 2, 38-39). Dumnezeu a făgăduit încă în legea veche, prin proorocii Săi, că toți oamenii se vor mîntui. Acum, prin sfîntul botez, El ne cheamă spre mîntuirea veșnică și pe noi, cei de față, și pe copiii și pe urmașii noștri. Așa dar prin taina botezului dobîndim: “iertarea păcatelor” și “darul Sfîntului Duh” - două lucruri mari, prin care se pune începutul mîntuirii omului. Apoi, la botez se cere și mărturisirea credinței. Dar despre aceasta vom spune mai departe. Acum însă în cîteva cuvinte să lămurim despre: Darurile duhovnicești ale botezului Cel dintоi dar al botezului este: iertarea păcatelor. Dar ce păcate se iartă în taina botezului? Dacă omul se botează la vîrsta prunciei, i se iartă păcatul strămoșesc, ce se trage ca o pecete a blestemului de la strămoșii noștri, Adam și Eva, care de la început au călcat porunca dumnezeiască. Acest păcat apasă asupra întregului neam omenesc și se moștenește de la părinți la fii. Nimeni nu este slobod de această moștenire tristă, căci, zice Scriptura, “în Adam toți am păcătuit” (Romani 5, 12). După cum dintr-un izvor amar curge apă amară, așa toți oamenii se nasc cu păcatul strămoșesc. Amărăciunea acestui păcat se îndulcește însă în ființa fiecărui om, care vine în lume prin sfîntul botez. Din părinți botezați se nasc iarăși copii supuși poverii păcatului strămoșesc. Acest lucru vedem și în natură. Dacă iei sîmburele de la măr altoit și-l pui în pămînt, crește un puiete sălbatec, ce la rîndul său trebuiește altoit. Să mulțumim lui Dumnezeu că, prin trimiterea Fiului Său în lume și prin jertfa adusă de El pe cruce, s-a dat tuturor oamenilor acest mijloc minunat pentru spălarea păcatului strămoșesc - sfîntul botez. Dacă se întîmplă că se botează un om vîrstnic, adică atunci cînd trece la sfînta noastră lege creștină vreun necreștin, pe lîngă păcatul strămoșesc i se iartă și toate păcatele personale, adică păcatele pe care le-a săvîrșit el însuși din pruncie și pînă atunci. De aceea celui ce iese din apa botezului i se dă cămașă albă și se cîntă: “haină luminoasă dă-mi mie, Cela ce Te îmbraci cu lumina ca și cu o haină, mult milostive Hristoase, Dumnezeul nostru”. În vechime, cînd păgînii se botezau în număr mare, ei purtau, timp de cîteva zile după botez, îmbrăcămintea albă, în semn de curățenie sufletească și ca mărturie că li s-au iertat toate păcatele... Pe lîngă iertarea păcatelor, cel ce se botează primește și darul Duhului Sfînt. Acest dar se numește în sfînta Scriptură darul punerii de fii, darul оnfierii sau darul moștenirii. Оnainte de venirea Mîntuitorului și deci înainte de întemeierea sfîntului botez, toți oamenii — după cuvîntul Scripturii — erau “fii ai mоniei”, erau îndepărtați de dragostea dumnezeiească, nu puteau zice Ziditorului lor: “Tatăl nostru, Carele ești în ceruri... “, așa cum cutezăm a-L chema astăzi, noi, creștinii, cei ce ne-am botezat și cei ce credem în Iisus Hristos — izbăvitorul nostru. Deci, cel ce se botează primește și acest dar mare și negrăit, anume de a fi socotit fiu al Împărăției lui Dumnezeu, a se număra printre moștenitorii bunătăților clor veșnice, făgăduite de Mîntuitorul lumii. Așa dar, Sfîntul botez este o naștere nouă și o infiere a omului pentru împărăția lui Dumnezeu. După cum omul numai odată se naște pe lume din părinți trupești, tot așa numai odată primește botezul. Nimeni nu poate să se boteze de două ori, căci această taină nu se repetă. Sfînta Scriptură spune limpede: “Un Domn, o credință, un botez” (Efes. 4, 5). Acum putem înțelege și mai lămurit cuvintele spuse de către Domnul Iisus Hristos: “de nu se va naște cineva din nou, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu” (Ioan 3, 3). Nu prea pot sta mult pe forum,doar de la serviciu pot intra pe internet,v-as da si alte materiale care sa intareasca ceea ce am zis.Si apoi nu caut sa zic de la mine ci zic asa cum ne invata credinta noastra ortodoxa.Dumnezeu sa ne ajute pe toti! |
#313
|
|||
|
|||
![]() Citat:
“Cîți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat” (Galateni 3, 27). Insa problema era alta nu a intelegerii acestei Taine Raspunde-mi de ex: De ce Ioan Botezatorul nu a botezat prunci? ci doar oameni constienti, prezenti, treji? adica adulti Din Nou, eu nu am nimic cu Traditia, mergem inainte, cum se spune, dar gindul asta nu-mi da pace si oricit m-as ruga, nu-l pot lamuri. Ce intelege un sugar din toate aceste rugaciuni? Oare el nu trebuie mai intii sa gindeasca pentru a-si da acordul? asta a fost esenta dilemei de mai sus nu Tainele |
#314
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fapte: 26. Și au venit la Ioan și i-au zis: Rabi, Acela care era cu tine, dincolo de Iordan, și despre Care tu ai mărturisit, iată El botează și toți se duc la El. 27. Ioan a răspuns și a zis: Nu poate un om să ia nimic, dacă nu i s-a dat lui din cer. |
#315
|
|||
|
|||
![]()
"[COLOR="Green"]Din Nou, eu nu am nimic cu Traditia, mergem inainte, cum se spune, dar gindul asta nu-mi da pace si oricit m-as ruga, nu-l pot lamuri.
Ce intelege un sugar din toate aceste rugaciuni?"[/COLOR] ... se intreba cineva aici pe forum... 30 de ani de studii patristice v-ar putea aduce la nivelul intelegerii unui sugar ... ![]() Dumnezeu nu se adreseaza mintii, ci sufletului, care nu are varsta pentru a primi dragostea in numele Tatalui, al Fiului si al Duhului Sfant. Last edited by LapetiteMoc; 11.07.2009 at 03:13:19. |
#316
|
|||
|
|||
![]()
sunt ortodox convins si mai am de invatat .Ma intreb ;daca ortodxia nu cumva intra in contradictie cu Sfanta Scriptura care spune ''sa nu spui nimanui ava (adica tata )decat Mie'' si as mai avea deintrebat ''-Poate sa-L ingradeasca cineva pe DUMNEZEU ?,spunand eu sunt ortodox ,tu esti.....(de alta confesiune .eu o sa intru mai intai in Rai!) cand Domnul IIsus ia spus celui cea crezut in EL ;''-Azi vei fi cu mine in rai!''Spunea cineva ca religiile ii dezbina pe oameni credinta ii uneste dati-mi voie sa-l cred sper ca intrebarile mele sa nu fie impertinente si chiar sap-mi raspunda cineva la ele va multumesc
Citat:
|
#317
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin! Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat! "Gustati si vedeti ca bun este Domnul". |
#318
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#319
|
|||
|
|||
![]() Citat:
„Nenumărate sunt chipurile în care obiceiurile păgânești au furat straie bisericești pentru a fi luate drept altceva decât ceea ce sunt într-adevăr...” Valentin Zaharia, episcopul Oradiei, în Buruieni crescute la umbra Bisericii, 1955, pag. 39. Citat:
In categoria miilor de confesiuni care-si "disputa/impart adevarul" intra si biserica ortodoxa. |
#320
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Este normal ca, la inceput sa ai nevoie de ajutor in deslusirea unor pasaje din Sfanta Scriptura. Dar, dupa aceea este bine ca fiecare sa cerceteze Scriptura si in mod individual. Banuiesc ca nu aveti nimic impotriva indemnului de a studia Cuvantul lui Dumnezeu. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|