![]() |
![]() |
|
#101
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma voi lega de primul aspect. Biserica nu sustine violenta domestica, chiar ieri, la predica, parintele a accentuat acest lucru. Este adevarat, pe de alta parte, ca cine poarta aceasta cruce, neputand duce o alta ( pentru ca, da , exista oameni slabi) se vor mantui prin suferintele de care au avut parte. Asta nu inseamna, ca cei au evitat violenta domestica si au luptat impotriva acesteia nu se vor mantui.Deci, Biserica mea nu apara o religie care denigreaza femeile...este o religie in care divortul, in anumite conditii, de violenta domestica chiar, este permis. Referitor la al doilea aspect. Este o lovitura sub centura si sub demnitatea dvs in primul rand. Daca imi sugerati studii psihanalitice, si ma considerati un anumit caz ce are nevoie de ajutor, nu e cazul sa fiti finut.Problema bolnavilor psihic este una delicata, deoarece stim foarte bine cu totii ca nu stim exact care este realitatea- daca e sa o luam metafizic si sa fim corecti si sceptici pana la capat. Poti sa spui cuiva ca sufera de un sindrom si ca prin urmare, tot ceea ce va spune se va situa in paradigma bolii. Nu numai ca nu este elegant, dar nu este nici corect, de dragul polemicii noastre. Mi se pare pacat, ca nu reveniti asupra asa-ziselor argumente la care eu va furnize de fiecare data raspunsuri, si dupa fiecare raspuns al meu, veniti cu cate o alta acuzatie. Insa, mie imi prinde bine acest exercitiu. Sper sa ma deschid si mai mult, dar sper sa nu comit greseli si sa furnizez informatii gresite ca dvs sa aveti o imagine si mai distorsionata. Ma gandesc apoi, ca voi parea paranoica. Ma gandesc si ca Nietzsche a spus candva despre crestinism ca e o religie a scavilor si a invinsilor...dar cand stai si citesti biografia sa, afirmatiile facute despre propria viata pe marginea manuscriselor, vezi ca Nietzsche vorbea despre propriul caz cand acuza pe ceilalti. Atat era de deznadajduit. Multumesc pentru linkuri. Nu cunosteam acest sindrom. |
#102
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#103
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ead.php?t=6917 selectia observationala nu este corecta! Citat:
Citat:
Citat:
|
#104
|
|||
|
|||
![]()
referitor la ultimul punct evocat de Ai2: de unde, si superficialitatea discutiilor pe un forum.
|
#105
|
|||
|
|||
![]()
cred ca forumul este o metoda de discutie condamnata la astfel de superficialitati. Se scriu prea multe si nu se poate raspunde la orice argument. Dar, cum spuneam, raspund daca mi se aduce aminte. Deci, ce am omis?
|
#106
|
|||
|
|||
![]()
Pavel si-ale lui cuvinte:
"Nebune ale lumii, Dumnezeu le cere, Si rusinos a lumii, intelepciune piere..." Logica atee: "..astia cu haine negre... si ei au contribuit la criza..."! sac! |
#107
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sa va spun eu ce ati omis: ..."Nu asa-s necredinciosii, nu asa, nu! ci-s ca praful ce-l spulbera vantul de pe fata pamantului... De aceea nu se vor scula necredinciosii in judecata, nici pacatosii in sfatul celor drepti, iar calea necredinciosilor va pieri"...... Necredinciosii nu vor avea dreptul sa-i judece pe altii, asa cum in viziunea crestina sfintii sunt aceia care, impreuna cu Iisus Hristos, vor judeca lumea. In dorinta asidua de a raspunde la orice argument, de a ne arunca cu praf in ochi, aveti grija sa nu fiti spulberat de pe fata pamantului; avand in vedere ca cele profetite s-au cam implinit.....mare grija! |
#108
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Profetiile "se cam implinesc" atata timp cat sunt suficient de vagi si nu dau un termen clar. Asa functioneaza horoscopul, asa a facut si Nostradamus! |
#109
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu unul cred invers, ca ateismul duce incet-incet la disolutia moralitatii, la acel "totul este permis" al lui Dostoievski. Argumentul meu e preluat din Patapievici: in lipsa atributului divinitatii, legile de baza ale moralitatii, adica "drepturile omului" ale viziunii umaniste, sunt creatia omului, deci sunt schimbatoare si acceptate ca atare. Prin urmare, oricine oricand va avea dreptul, pe buna dreptate, sa nege "drepturile omului", sa-si proclame propriile drepturi arbitrare, in ideea unei reforme pe care o viseaza el. Fiecare isi va sustine propria forma a "drepturilor omului", care vor fi toate egale intre ele, fara deosebire, ca o lume relativista in care nu conteaza ce sistem de referinta inertial alegi. Consecinta finala este ca nimeni nu va mai crede in notiunea "drepturilor omului", pe care se bazeaza astazi moralitatea atee; se ajunge, cred eu, la un fel de feudalizare, fiecare grup fiind izolat in propria viziune a drepturilor sale, eventual opunandu-se altor grupuri, care avand alt sistem de valori, le incalca drepturile auto-proclamate. Pe scurt: daca accepti ca omul e schimbator, dar faci dintr-o creatie umana legea suprema, atunci introduci automat, si pe buna dreptate, dubiul asupra corectitudinii acesteia. Moralitatea construita pe o astfel de baza, prin natura ei instabila, nu poate rezista. |
#110
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exista de exemplu formularile apofatice (prin negatie) despre Dumnezeu, si cele antinomice (paradoxuri), alea sunt cele care in limbajul uman 'exprima inexprimabilul'. Iti place literatura si-sau poezia? Ei bine, literatura si poezia folosesc si ele limba pentrtu a exprima lucruri supralogice. Citat:
Exista doar argumente, semne, nu dovezi. Si, in ciuda afirmatiilor tale si ale lui ai2, este normal ca Dumnezeu sa nu ne dea semne si dovezi absolute. Cum spunea Steinhardt, prin asta Hristos a aratat ca este Dumnezeu: cand i-au spus oamenii pe cruce 'daca esti Dumnezeu, coboara acum de pe cruce' el nu a coborat, ci si-a continuat misiuneaz pentru care fusese trimis - de a muri, inainte sa invie. Daca cineva stie unde este citatul in Jurnarul fericirii il rog sa il dea. Citat:
Oricum nu am competenta sa vorbesc despre toate religiile, foarta putini o au de altfel. Despre Biblie, vroiam sa mai adaug (nu am timp sa urmaresc toata discutia asta care a devenit foarte aprinsa astazi) ca Biblia nu este vazuta de crestini ca un text omogen, cu valoare si sens egale pentru noi indiferent de unde ai scoate un text. Biblia se citeste in Biserica, adica exista o intreaga traditie hermeneutica a interpretarilor, o traditie vie, ca un trunchi care creste. Dupa aceasta traditie ne luam cand spunem ca nu au de loc aceeasi valoare si nu se interpreteaza in acelasi fel pt noi un text din Levitic sau din Regi care descrie niste violente si alte fapte care in zilele noastre par aberante, si un text din NT, mai ales din Evanghelii care sunt cheia de bolta si cheia hermeneutica a intregii Biblii, de altfel. Nu este vorba aici de a interpreta dupa cum ne convine sau convine unei ierarhii care ar vrea sa ne manipuleze, cum ziceai tu, ci de o intelepciune milenara pe care nu cred ca ar trebui sa o critici fara sa o cunosti, cat de cat. Nu are nimic de-a face cu Mein Kampf, care este de la inceput la sfarsit o carte bazata pe idei rasiste, iubitoare de putere etc. E ca si cum ai spune ca o poezie de doi bani are aceeasi valoare cu o piesa de Shakespeake pt ca si in una si in alta apare la un moment dat un vers banal. Duhul poezioarei asta este, banalitatea, insa la Shakespeare banalitatea s-a ratacit pe acolo,si inglobata in intreg capata un sens inalt si profund, este transfigurata. Citat:
Deci, take it easy. Nu pot sa iti demonstrez ca te inseli, asa cum nici tu nu poti.. decat in cazuri foarte rare. Putem doar fiecare sa ajungem sa vedem ca punctul de vedere al celuilalt este inteligibil daca ne gandim de la ce premise porneste, sa ne respectam reciproc, si sa ajungem sa intelegem ceva mai bine de cum gandeste celalalt. Totusi, raman la ideea ca daca vrei intr-adevar sa intelegi religia ar trebui sa citesti si altceva decat literatura antireligioasa. Fie numai pentru a-ti cunoaste dusmanul... As vrea sa te intreb - sa ma ierti daca intrebarea e prea personala, si sa nu raspunzi atunci: de ce esti atat de vehement antireligios? Ai avut experiente neplacute cu religia? Ai fost obligat sa o studiezi sau sa o practici in copilarie? Ai cunoscut oameni religiosi odiosi? Sau pur si simplu ai ajuns la felul asta de gandire prin gandire strict logica? De ex., eu recunosc ca am un punct slab cu comunismul.. Consider ca el a facut mult rau familiei mele si m-am simtit oprimata de el, si atunci mi se pare unul din cele mai mari rele. Dar am si citit multe despre el ai am ajuns si rational la concluzia asta. Daca as intra pe un site comunist poate as scrie ca tine, atunci, unor oameni convinsi de idealurile comuniste.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Rugaciuni pentru atei. | cod_gabriel | Generalitati | 48 | 11.08.2014 07:25:49 |
Atitudinea fata de atei | anisoara | Generalitati | 7 | 07.11.2013 10:17:23 |
Pentru atei | xanixade | Teologie si Stiinta | 84 | 06.04.2011 19:24:36 |
Cuvant pentru atei | dobrin7m | Generalitati | 179 | 14.03.2011 10:03:30 |
|