![]() |
![]() |
|
#51
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Dumnezeul meu, desi nu am facut nici un bine inaintea Ta, da-mi dupa harul Tau, sa pun inceput bun. |
#52
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Copiii normal ca nu vad nici o problema in pozitia capra sau oaie...dar ei nu vad nici o problema nici in a alerga nud pe plaja sau in a se juca cu " stiti voi ce" in praf....dar e de dorit sa faca niste diferente odata cu trecerea anilor, pentru ca vor avea mai multe date stocate :))))) P.S. Chiar nu stiam ca delfinii aia ar putea simboliza barbatul si femeia :-/ Last edited by AndruscaCIM; 20.08.2009 at 15:10:09. |
#53
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iar chestia cu ingenuncheatul - ai mare dreptate.
__________________
Doamne ajuta! |
#54
|
||||
|
||||
![]()
ideea e ca fata aia de care vorbea sergiu ar fi stat in partea ei daca ar fi stiut ca e obligatoriu! Dar ea saraca nu stia. O solutie ar fi sa vorbim cu parintele bisericii sa lipeasca pe usa lista cu regulile canonice pentru mersul la biserica.
"Parintele Cleopa ne vorbeste despre cele 14 conditii canonice pt mersul la biserica: 1. Prima conditie canonica pentru a merge la Sfanta Biserica este sa te ierti cu toti. 2. A doua conditie canonica. Cand mergi la Biserica sa duci un mic dar din casa ta.. Macar o lumanarica, macar un banut, o prescura, un pahar de vin, ce poti. Ca prin acel mic dar pe care-l duci tu la biserica se binecuvinteaza toata averea ta, caci il dai jertfa lui Dumnezeu. 3. A treia conditie canonica. La biserica este bine sa mergi mai de dimineata, ca sa poti apuca Evanghelia Invierii de dimineata si Slavoslovia. Si totodata daca te duci mai devreme, te poti inchina linistit, nu-i lume multa la biserica, te duci la locul tau fara sa deranjezi slujba. 4. A patra conditie canonica. Totdeauna barbatii in biserica trebuie sa stea in partea dreapta, iar femeile in partea stanga. Si in ordinea aceasta trebuie sa stea in biserica : barbatii batrani in frunte, cei mai putin carunti la spate, cei mai tineri in spatele lor, flacaii si baietii tot asa. La fel si femeile. Iar intre barbati si femei, sa lasati o carare in biserica, ca sa mearga cine vine sa se inchine si sa duca darul la Sfantul Altar. 5. A cincea conditie canonica este sa nu vorbiti in biserica, ca este mare pacat. Daca este mare nevoie sa vorbesti, vorbeste in soapta sau prin semne. 6. A sasea conditie canonica. Daca mergi la biserica, sa nu iesi pana nu se termina slujba. Numai, Doamne fereste, daca esti bolnav, sau daca patesti ceva. Dar altfel sa nu iesi, ca, daca iesi inainte de terminarea Liturghiei, esti asemenea cu Iuda, care a iesit de la Cina de Taina, unde erau la masa Mantuitorul cu Apostolii si s-a dus si L-a vandut pe Hristos. Asa arata Sfantul Ioan Gura de Aur. 7. A saptea conditie canonica pentru cei ce merg la biserica. Cand va inchinati la sfintele icoane, sa nu sarutati sfintii pe fata , ca-i pacat. Nu-i voie. Daca sfantul este pictat in picioare, ii saruti picioarele, daca este pictat pe jumatate, il saruti la partea de jos. 8. A opta conditie canonica. Sa stiti ca dupa ce da preotul binecuvantare de Sfanta Liturghie, nimeni nu mai are voie sa se inchine la icoane in biserica sau sa mai duca daruri la altar, ca este mare pacat.De atunci inainte nu mai este voie nici sa te inchini la icoane, pentru ca ii tulburi pe cei care vor sa asculte Sfanta Liturghie. 9. A noua conditie canonica. Crestinii trebuie sa stea in genunchi cand se sfintesc preacuratele daruri, cand se canta : " Pe Tine Te laudam, pe Tine bine Te cuvantam... !" Altii stau in genunchi si la Evanghelie. Nu-i o greseala. La Axionul Maicii Domnului si la Tatal nostru, atunci se sta. Si dupa ce se canta Tatal nostru se face sarutarea pacii. Asa se facea inainte. Acum in unele biserici s-a uitat. 10. A zecea conditie canonica. Dupa ce-ai primit Preacuratele Taine ale lui Iisus Hristos, treci la usa diaconeasca, ca acolo sa-ti dea anafora si un paharut de vin. Apoi treceti la strana sau in pridvor, sa va cititi molitfele sau rugaciunea de multumire dupa Sfanta Impartasanie. Trebuie sa stiti ca nimeni nu are voie sa se impartaseasca daca nu si-a citit rugaciunile de impartasire ( molitfele ). Apoi, cele de multumire. Cel ce s-a impartasit, nu mai are voie sa sarute mana preotului. Pana nu stai la masa nu mai ai voie sa saruti nici sfintele icoane, nimic, ca ai primit pe Hristos atunci. Dupa masa poti sa saruti mana si sfintele icoane.Dupa impartasanie n-ai voie sa scuipi trei zile si trei nopti. Asa-i dupa randuiala canonica. Dar macar pana a doua zi, macar 24 de ore sa tineti minte. Dar, trei zile arata cartea. Asa este dupa Sfanta Impartasanie. Cei casatoriti, care vor sa se impartaseasca cu Preacuratele Taine, trebuie sa pazeasca curatia in familie, macar trei zile, iar dupa ce s-au impartasit sa tina macar doua zile. Iar in posturi, trebuie sa traiasca toate zilele in curatie. 11. A unsprezecea conditie canonica. Cel ce a venit la biserica dintr-o familie, se cheama apostolul familiei. El trebuie sa ia sfanta anafora pentru toti cei de acasa. 12. A douasprezecea conditie canonica. Cel ce a fost la sfanta biserica, cand a zis preotul : " Cu pace sa iesim ! Intru numele Domnului" si a facut otpustul, adica sfarsitul Liturghiei, face trei inchinaciuni in mijlocul bisericii si merge acasa. De la biserica sa nu se opreasca pana la usa lui. Nu cumva sa-l duca diavolul de la biserica la crasma sau la joc, ca atunci e vai de el. A inceput cu Dumnezeu si termina cu diavolul. Ca asa face vrajmasul : " Da, oare sa ma duc pe la cutare cumatru; dar, sa ma duc pana la cutare; dar, sa merg oleaca la crasma ". Bucuria diavolului ca te-a scos din raiul lui Dumnezeu si te duce in iad, caci crasma este gura iadului. Asa o numesc toti Sfintii Parinti. Dracul, cand ai intrat in crasma iti bate trei cuie. Primul cui, cand ai pus piciorul pe pragul crasmii; al doilea, cand ai stat pe scaun la masa, in crasma; si al treilea, cand ai luat primul pahar. Pe urma esti al lui; te tine el acolo, nu scapi degraba. Ti-a batut trei cuie. Deci, de la usa bisericii du-te direct acasa ! 13. A treisprezecea conditie canonica. Cand mergi acasa, zi o rugaciune la sfintele icoane si cand toti stau la masa, tu sa le povestesti ce ti-a ramas si tie in cap de la biserica. " Uite, a fost Apostolul cutare, Evanghelia cutare; preotul a tinut predica cutare; uite asa a cantat dascalul, asa frumos a fost !", ca sa auda si cei ce n-au putut merge la biserica, din motive binecuvantate. 14. A paisprezecea conditie canonica. Dupa ce ai stat si tu la masa, sa te odihnesti doua ore. Apoi trebuie sa te duci in Duminici si sarbatori sa faci vizite si sa cercetezi pe cei bolnavi si saraci. Daca stii un batran bolnav sau o femeie bolnava sau un copil, sau cineva care zace de multi ani, du-te si-l cerceteaza, ca auzi ce spune Hristos in ziua Judecatii : Bolnav am fost si nu m-ati cercetat (Matei 25, 36). Daca nu poti duce un dar cat de mic la cel bolnav, du-te si-i spune un cuvant de mangaiere : " Rabda, frate ! Roaga-te lui Dumnezeu ca te iubeste ! Dumnezeu, pe care-L iubeste, il cearta. Si daca ai sa rabzi in lumea asta, n-ai sa mai rabzi dincolo. Asa a rabdat Iov, asa a rabdat Lazar !" Deci regula a paisprezecea este sa cercetam pe batrani si pe cei bolnavi in Duminici si sarbatori. Acestea sunt pe scurt cele paisprezece reguli de buna cuviinta pentru crestinii care merg la sfanta biserica in Duminici si in sarbatori."
__________________
Doamne ajuta! |
#55
|
||||
|
||||
![]()
De obicei femeile stau in dreapta cand nu sunt prea multi barbati, dar femei multe de se inghesuie in stanga. Si atunci mai sunt femei care stau in dreapta mai in spate. Ideal ar fi ca sa vina si barbatii la biserica ca sa nu mai fie loc de femei in dreapta.
Bun, deci barbatii nu pot sa stea langa o femeie fara sa se gandeasca la cat si mai cate. Dar pe strada ce faceti oameni buni??? Dar la serviciu? Dar la scoala?? Voi chiar traiti intr-o excitare continua? Ca daca ar fi asa nu ati mai fi in stare sa faceti nimic. Si totusi vad destui barbati care si fac treaba printre femei si realizeaza ceva in viata. Oare cum o fi asta daca intr-adevar doar apropierea de o femeie distruge concentrarea? Ca si in viata de zi cu zi, cand barbatii in general functioneaza chiar daca au femei in birou, ar putea si la biserica sa isi vada de treaba si de rugaciune chiar daca sta o femeie langa ei. Cred ca treaba asta este mai mult un moft, si o incercare de a gasi scuze pentru nereusitele personale. |
#56
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne ajuta! |
#57
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"Să ne bucurăm si să mulțumim bunului si înduratului Dumnezeu pentru toate." Părintele Paisie Olarul
|
#58
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sunt atatea fete care nu isi gasesc un sot crestin asa cum isi doresc...si daca ar auzi ca vai ei deja sunt cu gandul prin asternuturi cu femeile de prin Biserica datorita lobului urechii sau degetului mic de la piciorul stag...bat pariu ca ar ingrosa randurile celor cu fustita de 2 degete ( toata) :D. |
#59
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Dumnezeul meu, desi nu am facut nici un bine inaintea Ta, da-mi dupa harul Tau, sa pun inceput bun. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Noesissaa cred ca zicea ca e moft sa tot critici ce fac femeile, cum se imbraca, unde stau, cum stau etc.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
tinuta in biserici | marlene | Tinuta in Biserica | 208 | 01.06.2025 14:26:06 |
Tinuta barbatului in biserica | Hartford | Tinuta in Biserica | 56 | 26.05.2025 11:33:59 |
Imaginea ideala a femeii laice in biserica | sophia | Tinuta in Biserica | 55 | 22.01.2012 06:11:46 |
Biserica si discriminarea femeii | Golbi_ | Despre Biserica Ortodoxa in general | 460 | 08.12.2011 18:19:07 |
Spovedania trebuie tinuta | costel | Pocainta | 10 | 29.01.2010 15:08:28 |
|