Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2009, 05:52:47
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit Aș spera să încheiem

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Realitatea este ca am inteles exact ceea ce ati spus din context, dar am preferat sa speculez oportunitatea pe care mi-ati oferit-o prin exprimarea dumneavoastra neglijenta (?) ca sa va demonstrez ca aveti scapari, daca nu de logica, atunci de exprimare si control care, in conditiile unei firi totusi bineintentionate ar fi trebuit sa va sugereze sa va revizuiti macar atitudinea. Reactia dumneavoastra insa a pus in evidenta lipsa unei asemenea calitati si v-ati lasat prada unui grobianism violent pe care limbajul oricit de elevat nu-l mai poate drapa. Odata contrazis ati renuntat foarte rapid la tinuta intelectuala, ceea ce dovedeste subtirimea caracterului pe care era de presupus ca aceea sa il reflecte si ati trecut la asasinarea intelectuala si sociala a partenerului de dialog: “E pur și simplu vorba despre bun simț, dreaptă socotință și ceva cultură, măcar generală, dacă nu aprofundată… Cu alte cuvinte, se întâmplă ca unii să aibă repere, iar alții să nu le aibă datorită diverselor împrejurări care le-au modelat biografia” sau (cu referire la mine) “Trebuie să fi fost traumatică respingerea ce va afectat tinerețile… Seamănă mai mult cu scenariul victimar și inevitabil paranoid al pseudo-ortodoxiei obsedate”.

Aveti libertatea de a continua si chiar va rog sa o faceti (chiar si in privat) pentru ca un gest de minima decenta din partea dumneavoastra ar fi sa ii cereti scuze lui Traditie1. In ce ma priveste sint perfect satisfacut daca puneti apoi capat dialogului.

Sunteți cumva avocatul lui „Tradiție1”? Soțul? Soția? Cumnatul? Vărul? Colegul de echipă sau de breaslă? Disputa mea cu „Traditie1” ne privește pe mine și pe el/ea de vreme ce are acces la forum și poate nemijlocit să se apere. Nu înțeleg de unde această grijă ca persoana în cauză să primească niște scuze pe care nu am de ce să i le ofer. Nu înțeleg de unde amestecul Dvs. inopinat în dispută. Domnia sa a debutat pe acest thread cu niște postări incalificabile. A știut să contribuie la alterarea normalității spațiului public al formului colportând o serie de falsificări și calomnii preluate de la oameni lipsiți de caracter.

Pe de altă parte, apreciez sinceritatea Dvs.: în sfârșit ați recunoscut că ați făcut o interpretare deplasată în mod provocator pentru a-mi studia reacțiile. Și, ca să vă citez: „ca să-mi demonstrați că am scăpări” — vă mulțumesc că îmi purtați de grijă atât de mult încât vă închipuiți că aș fi vizitat de vreo formă de orgoliu. Și remarc din nou că atunci intrați chiar Dvs. în logica propriei Dvs. demonstrații de vreme ce aveți impresia că sunteți atât de obiectiv și de perfect încât îmi puteți mie demonstra cât de imperfect și de subiectiv aș fi. Și, ce e cu adevărat derizoriu și simptomatic, e că încercați să-mi faceți demonstrația mistificându-mi spusele în mod intenționat...

Logica ce vă traversează e fără îndoială uimitoare de vreme ce vă dă în vileag prin chiar propriile Dvs. cuvinte.

Astfel încât, de vreme ce vorbim despre minima decență, cred că dacă ați fi fost cu adevărat nepărtinitor, lucid și bineintenționat, mai întâi ați fi sancționat, așa cum merită, postările lui „Traditie1”, iar pe mine m-ați fi invitat la moderație în aprecieri la adresa domniei sale în mod direct și simplu; fără a recurge la mistificarea spuselor mele și la provocări. Or, faptul că ați recurs la ele demonstrează că nu aveți legitimitatea de a vă revendica transcendența obiectivității față de această dispută. Dimpotrivă, ați devenit parte a problemei. Și cu fiecare postare nu faceți decât s-o complicați. Așa încât cred că v-am răspuns de fiecare dată exact așa cum meritați.

Apoi, în poziția mea, am avut scăpări, unde? În faptul că am sesizat lipsa de discernământ cu care Pleșu e făcut albie de porci din perspectiva unor indivizi crapuloși care s-au distins deja în spațiul public românesc prin agresivitate, paranoia, calomnie abjectă, ridicol și perversitate? Ce vreți să vă fac? Demonstrație pe text? Să vă fac analiză comparată între scrierile lui Pleșu și cele ale lui Roncea et comp. ca să ne dăm seama despre ceea ce sare în ochi? Să vă caut pe internet toate gugumăniile care s-au spus despre grupul Pleșu-Liiceanu-Patapievici? Despre campaniile de denigrare, de la falsificarea obscenă a ideii despre „Eminescu este cadavrul din debara”, "poneiul roz cu svastică" și despre minciunile referitoare la Pleșu și Liiceanu (ba că-s securiști, ba că-s masoni, ba că plagiază, ba multe de toate)? Or, tocmai asta am spus: cine nu reușește să deosebească un intelectual de un scripcar de abjecții, cine nu reușește să deosebească adevărul de calomnie, normalitatea de obscenitate are o gravă problemă de discernământ, îi este atinsă în mod grav facultatea care ne oferă distincțiile și judecă valoric. Dacă ce am spus este o insultă, cu atât mai rău. Asta nu face decât să-i agraveze persoanei în cauză cusurul.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 13.09.2009, 07:39:19
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Sunteți cumva avocatul lui „Tradiție1”? Soțul? Soția? Cumnatul? Vărul? Colegul de echipă sau de breaslă? Disputa mea cu „Traditie1” ne privește pe mine și pe el/ea de vreme ce are acces la forum și poate nemijlocit să se apere. Nu înțeleg de unde această grijă ca persoana în cauză să primească niște scuze pe care nu am de ce să i le ofer. Nu înțeleg de unde amestecul Dvs. inopinat în dispută. Domnia sa a debutat pe acest thread cu niște postări incalificabile. A știut să contribuie la alterarea normalității spațiului public al formului colportând o serie de falsificări și calomnii preluate de la oameni lipsiți de caracter.
Presupun ca realizati ca as putea cu aceeasi pertinenta sa va intreb ce legatura exista intre dumneavoastra si Plesu? N-am intervenit in disputa. Putin ma intereseaza ce spune sau se pretinde Plesu. Habar nu am cine este Roncea. M-a deranjat felul in care intelegeti sa duceti un dialog prin apelare la atac la persoana in momentul in care sinteti contrazis. Si aici, atita timp cit forumul este public pot sa ma interpun indiferent ca va convine sau nu.

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM
Pe de altă parte, apreciez sinceritatea Dvs.: în sfârșit ați recunoscut că ați făcut o interpretare deplasată în mod provocator pentru a-mi studia reacțiile. Și, ca să vă citez: „ca să-mi demonstrați că am scăpări” — vă mulțumesc că îmi purtați de grijă atât de mult încât vă închipuiți că aș fi vizitat de vreo formă de orgoliu. Și remarc din nou că atunci intrați chiar Dvs. în logica propriei Dvs. demonstrații de vreme ce aveți impresia că sunteți atât de obiectiv și de perfect încât îmi puteți mie demonstra cât de imperfect și de subiectiv aș fi. Și, ce e cu adevărat derizoriu și simptomatic, e că încercați să-mi faceți demonstrația mistificându-mi spusele în mod intenționat...
Nu cred ca sinteti vizitat de vreo forma de orgoliu, mi-ati demonstrat ca sinteti de-adreptul posedat de orgoliu. Prin ceea ce spuneti inteleg foarte bine ca va raportati numai la perfectiune. Probabil ati reusit cumva sa depasiti toate etapele de mai bine, ceea ce explica de ce numai o persoana perfecta poate fi indreptatita sa va evidentieze "imperfectiunile".

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM
Astfel încât, de vreme ce vorbim despre minima decență, cred că dacă ați fi fost cu adevărat nepărtinitor, lucid și bineintenționat, mai întâi ați fi sancționat, așa cum merită, postările lui „Traditie1”, iar pe mine m-ați fi invitat la moderație în aprecieri la adresa domniei sale în mod direct și simplu; fără a recurge la mistificarea spuselor mele și la provocări. Or, faptul că ați recurs la ele demonstrează că nu aveți legitimitatea de a vă revendica transcendența obiectivității față de această dispută. Dimpotrivă, ați devenit parte a problemei. Și cu fiecare postare nu faceți decât s-o complicați. Așa încât cred că v-am răspuns de fiecare dată exact așa cum meritați.
Iertati-ma, nu va sint mama ca sa-mi pretindeti un asemenea comportament. Si nici nu am mistificat ceva. Nu sint eu de vina ca perfectiunea dumneavoastra mai da si rateuri lasind in exprimare si logica posibilitate de interpretare. Postarile lui Traditie1 sint cit se poate de decente. Nu am observat niciodata sa-si jigneasca partenerul de discutie. Din pacate, asa cum am aratat nu pot spune acelasi lucru despre dumneavoastra.

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM
Apoi, în poziția mea, am avut scăpări, unde? În faptul că am sesizat lipsa de discernământ cu care Pleșu e făcut albie de porci din perspectiva unor indivizi crapuloși care s-au distins deja în spațiul public românesc prin agresivitate, paranoia, calomnie abjectă, ridicol și perversitate? Ce vreți să vă fac? Demonstrație pe text? Să vă fac analiză comparată între scrierile lui Pleșu și cele ale lui Roncea et comp. ca să ne dăm seama despre ceea ce sare în ochi? Să vă caut pe internet toate gugumăniile care s-au spus despre grupul Pleșu-Liiceanu-Patapievici? Despre campaniile de denigrare, de la falsificarea obscenă a ideii despre „Eminescu este cadavrul din debara”, "poneiul roz cu svastică" și despre minciunile referitoare la Pleșu și Liiceanu (ba că-s securiști, ba că-s masoni, ba că plagiază, ba multe de toate)? Or, tocmai asta am spus: cine nu reușește să deosebească un intelectual de un scripcar de abjecții, cine nu reușește să deosebească adevărul de calomnie, normalitatea de obscenitate are o gravă problemă de discernământ, îi este atinsă în mod grav facultatea care ne oferă distincțiile și judecă valoric. Dacă ce am spus este o insultă, cu atât mai rău. Asta nu face decât să-i agraveze persoanei în cauză cusurul.
Scaparile sint in comportament. Jigniti oameni atunci cind sinteti contrazis. Si asta ma deranjeaza.

Last edited by orthodoxia.i.thanatos; 13.09.2009 at 07:42:26.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 13.09.2009, 14:37:24
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Presupun ca realizati ca as putea cu aceeasi pertinenta sa va intreb ce legatura exista intre dumneavoastra si Plesu? N-am intervenit in disputa. Putin ma intereseaza ce spune sau se pretinde Plesu. Habar nu am cine este Roncea. M-a deranjat felul in care intelegeti sa duceti un dialog prin apelare la atac la persoana in momentul in care sinteti contrazis. Si aici, atita timp cit forumul este public pot sa ma interpun indiferent ca va convine sau nu.
Între mine și Pleșu nu există nici o legătură în afara faptului că trăim sub soarele aceleiași Românii și de multe ori se nimerește ca părerile noastre să coincidă. Există, în schimb, diferență între situația Dvs. și cea a lui „Traditie1” și cea a mea și a lui Pleșu: Pleșu nu e aici ca să se apere — și nici nu cred că va apărea. Apoi, am intervenit pentru că ceea ce exprimă „Traditie1” se înscrie în deja „tradiția” linșajului public la adresa anumitor intelectuali care (surpriză?...) sunt cei ce se pronunță deschis împotriva remanențelor vechii nomenclaturi și care nu se sfiesc să numească la fel de deschis problemele pe care poporul român le are. Aici miza nu e de a fi sau nu contrazis, ci aceea a normalității vs. obscenitatea publică.

Atacul meu la persoana Dvs. a coincis ca debut cu momentul în care ați început Dvs. atacul la persoana mea mistificându-mi spusele.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Nu cred ca sinteti vizitat de vreo forma de orgoliu, mi-ati demonstrat ca sinteti de-adreptul posedat de orgoliu. Prin ceea ce spuneti inteleg foarte bine ca va raportati numai la perfectiune. Probabil ati reusit cumva sa depasiti toate etapele de mai bine, ceea ce explica de ce numai o persoana perfecta poate fi indreptatita sa va evidentieze "imperfectiunile".
Dacă mă raportez la perfecțiune înseamnă că nu o posed și că imperfecțiunea mea îmi este evidentă și că o accept. V-am mai spus că nu stați tocmai bine la capitolul logică. Pe de altă parte, există o diferență între imperfecțiune și rea intenție. Pe aceasta o ilustrați Dvs. cel mai bine pe acest thread. De aceea nu îmi place ca imperfecțiunile mele să fie atacate de cei a căror intenționalitate este viciată. Sub atacul lor și în raport cu el, imperfecțiunile mele încep să apară ca virtuți. Și nu cred că e sănătos.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Iertati-ma, nu va sint mama ca sa-mi pretindeti un asemenea comportament. Si nici nu am mistificat ceva. Nu sint eu de vina ca perfectiunea dumneavoastra mai da si rateuri lasind in exprimare si logica posibilitate de interpretare. Postarile lui Traditie1 sint cit se poate de decente. Nu am observat niciodata sa-si jigneasca partenerul de discutie. Din pacate, asa cum am aratat nu pot spune acelasi lucru despre dumneavoastra.
Stimate domnule „orthodoxia.i.thanatos”, spusele mele sunt susceptibile de interpretare precum oricare spuse ale oricărui om normal — numai psihoticii au iluzia univocității. Dar ceea ce Dvs. ați făcut nu e interpretare — și nu înțeleg de ce vă încăpățânați să vă sustrageți responsabilității de a recunoaște că mi-ați mistificat cuvintele. De altfel, ați recunoscut-o chiar Dvs. când ați scris negru pe alb că „ați preferat să speculați oportunitatea pe care v-am oferit-o prin exprimarea mea neglijentă”. Cum spuneam, spusa oricărui om este imperfectă în sensul în care nu poate avea niciodată referința desăvârșită, fără rest, la obiect — de aici figurile de stil, metaforele, metonimiile, aluziile, formulările eliptice etc. — adică întreaga bogăție a limbajului uman. Cuvântul perfect, fără rest și care Își conține absolut propria interpretare, fiind autoreferențial, aparține doar lui Dumnezeu. Atunci, chestiunea apare iarăși exact pe dos decât ați spus: cel obsedat de suprimarea imperfecțiunii și care caută univocitatea până și a vorbelor sunteți tocmai Dvs., nu eu. Fără să mai pomenesc răutatea gratuită de a „specula” pe restul pe care îl lasă orice cuvânt omenesc pentru a găsi tot felul de parataxe prin care să puteți, apoi, condamna. A căuta pricină pentru cele mai mici imperfecțiuni, a vâna și a specula în orice condiții pe restul unui om încercând a-l prinde în laț, este atributul și privilegiul „acuzatorului”. Nu cred că ați fi măgulit de o analogie tocmai cu „el”.

Apoi, modul prin care contraziceți din nou evidențele în propoziția: „Postarile lui Traditie1 sint cit se poate de decente” este din nou revelator pentru selecția subconștientă și manipulativă pe care o operați. Pentru ca cineva să fie scandalos și să altereze spațiul public, nu e nevoie să-și jignească partenerul de discuție. E suficient să apară în spațiul public cu mistificările ordinare despre care vorbeam mai sus.

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Scaparile sint in comportament. Jigniti oameni atunci cind sinteti contrazis. Si asta ma deranjeaza.
Și pe mine mă face să zâmbesc amar reaua-credință cu care persistați în imputări imaginare.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.09.2009, 21:35:54
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de HoratiuM Vezi mesajul
Stimate domnule „orthodoxia.i.thanatos”, spusele mele sunt susceptibile de interpretare precum oricare spuse ale oricărui om normal — numai psihoticii au iluzia univocității. Dar ceea ce Dvs. ați făcut nu e interpretare — și nu înțeleg de ce vă încăpățânați să vă sustrageți responsabilității de a recunoaște că mi-ați mistificat cuvintele. De altfel, ați recunoscut-o chiar Dvs. când ați scris negru pe alb că „ați preferat să speculați oportunitatea pe care v-am oferit-o prin exprimarea mea neglijentă”
A specula poate insemna si a mistifica, dar, totusi, cuvintele nu sint sinonime. Considerati doar sensul care va convine si in acelasi timp aveti tupeul sa-mi vorbiti mie de lipsa de responsabilitate si onestitate. Chiar nu va dati seama ca sinteti penibil?

Din punctul meu de vedere discutia este incheiata. Umblati cu Domnul!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2009, 11:08:11
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
A specula poate insemna si a mistifica, dar, totusi, cuvintele nu sint sinonime. Considerati doar sensul care va convine si in acelasi timp aveti tupeul sa-mi vorbiti mie de lipsa de responsabilitate si onestitate. Chiar nu va dati seama ca sinteti penibil?

Din punctul meu de vedere discutia este incheiata. Umblati cu Domnul!

Sunteți ridicol când vă arătați atât de frustrat și vă enervați. Cu atât mai mult cu cât iar ați căzut în propria plasă. Păi, nu tot Dvs. erați cel care considera exact sensul care îi convine și care i se năzare din fraza mea: „Spunând cele de mai sus, cred că tocmai v-ați formulat simptomul: incapacitatea de a distinge, de a discerne; pentru că nu aveți acces la repere”, de la care am și început cu parlamentările acestea derizorii? Iarăși suntem amnezici și stăm prost cu logica?

Haideți să vă fac o analiză, poate așa vă pică fisa:

1. eu i-am vorbit lui „Traditie1” despre faptul că o insuficientă educație și o judecată distorisionată sau cel puțin pripită e singura care poate face confuzie între Pleșu și oameni de teapa lui Roncea, indiferent dacă e vorba despre caracter sau operă — acesta era sensul propoziției originare.
2. aici ați intervenit Dvs. și ați considerat că eu mă refer la repere ca la ceva pentru care trebuie vreun fel de inițiere specială, probabil ezoterică — să zicem că m-ați înțeles greșit.
3. prin următoarele două replici ale mele am căutat să vă arăt că pentru a-l recepta pe Pleșu nu e nevoie de nici un ezoterism, ci numai de educație și atunci totul depinde de modul în care o persoană care e educată reușește să-și însușească această educație; aceasta nu comportă nici un fel de ezoterism, ci situația poate degenera strict datorită unor dispoziții înnăscute sau accidente biografice, de orice fel. De aici și comparația cu discipline ca matematica și fizica la care accesul are loc tot prin educație, dar la care nu e garantat că cineva va reuși să și le însușească cu adevărat. V-am și rugat să nu mai continuați cu distorsiunea pseudo-interpretativă.
4. Dvs. ați revenit cu sensul fals al propoziției originare și, în ciuda explicațiilor mele, ați tot insistat asupra ei dovedind că nu sunteți deloc dispus să ascultați cu adevărat ce are semenul Dvs. de spus. Mai mult, după ultimele replici rezultă că ați făcut-o intenționat și că nici nu sunteți capabil să admiteți când vă înșelați și că sunteți dispus să falsificați cu bună știință, mai departe, lucrurile.

Acum, fie că „interpretarea” sau „speculația” Dvs. originară asupra propoziției mele originare va fi fost o greșeală sau o falsificare (pentru că mi-ați dovedit tot mai multă intenție prin persistență, am înclinat să cred că e cea de-a doua variantă), faptul că acum reveniți cu acuze la adresa mea cum că v-aș fi falsificat eu cuvintele pentru că Dvs. ați folosit „speculație”, iar eu „falsificare”, în timp ce din conținutul a ceea ce ați făcut aici rezultă că tocmai ce ați făcut Dvs. e chiar o falsificare, duce lipsa Dvs. de onestitate la paroxism. Și nu vreau să mă pronunț asupra a ceea ce înseamnă această lipsă atunci când o văd conjugată cu nervi, cu țâfnă și cu refuzul obstinat de a lua act de starea reală a situației.

Mă numiți penibil, dar toate acuzele pe care mi le-ați adus s-au întors asupra capului Dvs., de parcă v-ați privit în oglindă când le-ați făcut. Nu știu cât de penibil pot fi eu în comparație cu maimuțăreala Dvs., dar o să mă străduiesc pe viitor să nu mai dau replici celor care vor să se afirme și apoi se împiedică în propriile șireturi. Poate așa interpretările viitoare vor avea ceva mai puțină impertinență și rea-voință. Căci nu există frustrare mai mare pentru oameni ca Dvs. decât aceea de a cădea în propria plasă când o întindeți pentru altul.

Aș îndrăzni să doresc să fie și cu Dvs. Domnul.

Last edited by HoratiuM; 14.09.2009 at 11:11:19.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
ANDREI PLESU - Patimile cu acordul parintilor costel Stiri, actualitati, anunturi 30 18.02.2024 20:16:24
"Doua scurte povesti despre ortodoxie" de Andrei Plesu Florin-Ionut Despre Biserica Ortodoxa in general 20 16.02.2013 18:07:52
Care este pozitia BOR fata de persoanele care fac doar cununuia civila? elom Nunta 38 17.08.2011 00:45:58
POZITIA MONAHILOR ATHONITI FATA DE PATRIARHUL razvan_m Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 7 22.12.2008 15:03:29
Pozitia Bisericii fata de multiple casatorii grumble Nunta 3 11.08.2006 03:30:05