![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Despre purgatoriu:
http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...52-purgatoriul mai pe sucurt: "Teologii catolici gasesc intemeiere pentru aceasta dogma mai ales in versetele 13-15 din capitolul 3 al primei epistole catre corinteni a Sfintului Apostol Pavel, in care se conclude ca unii vor fi mintuiti ca prin foc. Sfintul Isaac Sirul da adevaratul sens al acestor cuvinte. Aratarea lui Hristos la infricosatoarea judecata va fi, intr-adevar, ca un foc pentru cei neprimiti in Imparatie, dar nu toti vor percepe la fel acest foc. Cei care nici nu au vrut sa stie de Hristos si de poruncile Lui in viata aceasta nu-l vor recunoaste nici in acel foc si li se va parea un foc material, de care au auzit ca focul iadului la care se vad condamnati. Cei care L-au recunoscut pe Hristos, dar au cazut in pacate marturisind ca si Sfintul Apostol Pavel ca "nu fac binele pe care il voiesc, ci raul pe care nu-l voiesc", Il recunosc pe Hristos in focul aratat si Domnul va lucra in ei ca un instantaneu foc curatitor." Marinescu, Elena (red.), Vademecum crestin ortodox, Bucuresti, ed. Sofia 2003 o carte ce explica foarte bine diferentele (si argumentele) intre ortodoxi, catolici si protestanti |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Despre imaculata conceptie a Fecioarei Maria:
http://www.crestinortodox.ro/diferen...fecioare-maria http://www.crestinortodox.ro/maica-d...cu-duhul-sfant http://www.crestinortodox.ro/alte-ar...-sfanta-treime http://eresulcatolic.50webs.com/conceptia.html Pe scurt: "Totusi nasterea Lui din femeie la aceasta "plinire a vremii" s-a facut sub lege, ca pe cei de sub lege sa-i rascumpere, ca sa dobindim infierea (cf. Gal. 4, 5-6). Adica Fiul lui Dumnezeu S-a facut om nu numai prin creatie, ci si prin nastere, luind prin aceasta din firea noastra afectele si coruptibilitatea de pe urma pacatului, dar fara de pacat. Aceasta L-a pus sub legea acestor urmari, ca sa le biruiasca si ca sa scape astfel pe toti fratii Sai de sub lege, sau sa-i faca din robi legii, fii liberi ai lui Dumnezeu" D Staniloae, Teologia dogmatica ortodoxa, vol II, Bucuresti, EIBMBOR, 2003, p.90 "A nega ca Fecioara Maria este Nascatoare de Dumnezeu inseamna a nega ca Insusi Fiul lui Dumnezeu S-a facut Fiul ei, deci Fiul omului. De ce a pus Iisus Hristos atita accent pe numirea Sa de Fiul Omului?" idem, p.80 pentru ca cele doua citate de mai sus sa fie valabile, Fecioara Maria trebuie sa fi fost om, nascuta asemeni restului oamenilor |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Daca Biserica Ortodoxa nu admite decat doua stari dupa moarte, iadul sau cerul, de ce face rugaciuni pentru cei morti? E ceva inexplicabil! Biserica Catolica admite si o a treia stare, adica si una temporara, numita purgatoriu: de aceea se roaga pentru cei morti, adica pentru cei care sufera un chin temporar dupa moarte, deci diferit de chinul vesnic al iadului, din care nu este scapare, caci, asa cum mentioneaza Evangheliile, acesta este vesnic.
ivanton2003@yahoo.it |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 21:22:04 |
| Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos Calea, Adevarul si Viata | tatolivia | Intrebari utilizatori | 0 | 09.10.2011 16:10:56 |
| Lamuriri despre teologie si stiinta | VladCat | Teologie si Stiinta | 12 | 11.04.2011 01:24:14 |
| Despre purtarea crucii | ionut12 | Generalitati | 8 | 30.11.2010 19:47:54 |
|
|