Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 03.10.2009, 09:10:57
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Deschid acest thread pentru cei care vor sa-si spuna opinia cu privire la subiectul pe care l-am propus aici.
Cu siguranta ramane un subiect controversat. Personal, consider ca daca botezul este savarsit in cadrul altor culte decat ortodoxie nu este valid. De ce?
Daca pacatul a avut consecinte ontologice, atunci si botezul are consecinte ontologice- nu este o impacare printr-o credinta justificatoare ca in teologia protestanta sau catolica.

Last edited by georgeval; 03.10.2009 at 09:13:28.
  #2  
Vechi 03.10.2009, 12:07:00
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Pai am mai zis linkul acela (cu acel acord) e de pe siteul care se zice ca ar apartine de BO Antiohiana necalcedoniana.
Nu am auzit pana acum ca BO calcedoniana din Damasc sa fi concelebrat vreo casatorie cu BO antiohiana necalcedoniana sau vreun botez.
De ce nu se gaseste acel acord si pe siteul institului de teologie de la Balamand?
Mai apoi Sfantul Ioan Damaschinul a scris sub inspiratia Duhului Sfant Dogmatica care e o carte clar crestin-ortodoxa,deci si calcedoniana.
Si Institul de teologie de la Balamand poarta numele Sfantului Ioan Damaschinul.
Si pe siteul acelui institut se afla Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul pe engleza unde Sever si ceilalti monofiziti sunt pomeniti ca eretici.
http://www.balamand.edu.lb/theology/book_iii.htm
"And therefore we hold that there has been a union of two perfect natures, one divine and one human; not with disorder or confusion, or intermixture(6), or commingling, as is said by the God-accursed Dioscorus and by Eutyches(7) and Severus, and all that impious company: and not in a personal or relative manner, or as a matter of dignity or agreement in will, or equality in honour, or identity in name, or good pleasure,as Nestorius, hated of God, (o mica nota in versiunea in romana e tradus Nestorie uratorul de Dumnezeu ;probabil aci e o greaseala de de scriere in loc de Nestorius, hater of God s-a strecurat Nestorius, hated of God ceea ce nu e o formulare corecta pe engleza) said, and Diodorus and Theodorus of Mopsuestia, and their diabolical tribe: but by synthesis; that is, in subsistence, without change or confusion or alteration or difference or separation, and we confess that in two perfect natures there is but one subsistence of the Son of God incarnate(8); holding that there is one and the same subsistence belong-ing to His divinity and His humanity, and granting that the two natures are preserved in Him after the union, but we do not hold that each is separate and by itself, but that they are united to each other in one compound subsistence. For we look upon the union as essential, that is, as true and not imaginary. "

Pe urma seful WCC nu e patriarhul BO Antiohiene necalcedoniene ci e patriarhul BO Ortodoxe (adica calcedoniene) a Albaniei.

Last edited by mihailt; 03.10.2009 at 13:07:53.
  #3  
Vechi 03.10.2009, 15:09:47
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Pai am mai zis linkul acela (cu acel acord) e de pe siteul care se zice ca ar apartine de BO Antiohiana necalcedoniana.
Nu am auzit pana acum ca BO calcedoniana din Damasc sa fi concelebrat vreo casatorie cu BO antiohiana necalcedoniana sau vreun botez.
De ce nu se gaseste acel acord si pe siteul institului de teologie de la Balamand?
Mai apoi Sfantul Ioan Damaschinul a scris sub inspiratia Duhului Sfant Dogmatica care e o carte clar crestin-ortodoxa,deci si calcedoniana.
Si Institul de teologie de la Balamand poarta numele Sfantului Ioan Damaschinul.
Si pe siteul acelui institut se afla Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul pe engleza unde Sever si ceilalti monofiziti sunt pomeniti ca eretici.
http://www.balamand.edu.lb/theology/book_iii.htm
"And therefore we hold that there has been a union of two perfect natures, one divine and one human; not with disorder or confusion, or intermixture(6), or commingling, as is said by the God-accursed Dioscorus and by Eutyches(7) and Severus, and all that impious company: and not in a personal or relative manner, or as a matter of dignity or agreement in will, or equality in honour, or identity in name, or good pleasure,as Nestorius, hated of God, (o mica nota in versiunea in romana e tradus Nestorie uratorul de Dumnezeu ;probabil aci e o greaseala de de scriere in loc de Nestorius, hater of God s-a strecurat Nestorius, hated of God ceea ce nu e o formulare corecta pe engleza) said, and Diodorus and Theodorus of Mopsuestia, and their diabolical tribe: but by synthesis; that is, in subsistence, without change or confusion or alteration or difference or separation, and we confess that in two perfect natures there is but one subsistence of the Son of God incarnate(8); holding that there is one and the same subsistence belong-ing to His divinity and His humanity, and granting that the two natures are preserved in Him after the union, but we do not hold that each is separate and by itself, but that they are united to each other in one compound subsistence. For we look upon the union as essential, that is, as true and not imaginary. "

Pe urma seful WCC nu e patriarhul BO Antiohiene necalcedoniene ci e patriarhul BO Ortodoxe (adica calcedoniene) a Albaniei.
Dupa cum si eu am mai spus, documentul a fost si pe siteul Patriarhiei Antiohiene (calcedoniene) din Damasc, si pe siteul arhidiocezei acestei patriarhii din SUA si Canada (foarte posibil sa se fi gasit si pe cel de la Balamand) pina nu demult (nu cred ca e mai mult de un an de cind am verificat ultima oara). Ca au disparul de acolo, nu inseamna ca au renuntat la el pentru ca am fi aflat, ar fi dat un comunicat in acest sens. Probabil au fost mai multe plingeri din SUA decit s-au asteptat. La un moment dat chiar au incercat sa "dreaga busuiocul" spunind ca Damascul recunoaste "tainele" monofizitilor doar in Siria si Liban! Crede-ma, cunosc destul de bine situatia din Biserica Antiohiana (calcedoniana). Am fost citiva ani cu o misiune antiohiana.
  #4  
Vechi 03.10.2009, 15:11:50
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Cu siguranta ramane un subiect controversat. Personal, consider ca daca botezul este savarsit in cadrul altor culte decat ortodoxie nu este valid. De ce?
Daca pacatul a avut consecinte ontologice, atunci si botezul are consecinte ontologice- nu este o impacare printr-o credinta justificatoare ca in teologia protestanta sau catolica.
Sint perfect de-acord cu tine.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00