![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ci le-a zis va dau Sabatul ca sa va amintiti de ziua in care v-am scos din Egipt. "Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica," Interesant lucru, uite lista de episcopi ai Argesului : http://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4...9Fi_Muscelului Nu este nici un Calist Botosaneanul. Iarasi e interesant ca am cautat fraza ta, si culmea ca am gasit-o doar pe forumuri si site-uri non-ortodoxe , de sambatari si in foarte putine linkuri.Nu mai veni cu fraze fabricate te rog frumos. Alt lucru: Cum va poate salva Iisus in conceptia voastra? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"ziua a saptea este ziua de odihna închinata Domnului, Dumnezeului tau. Caci în sase zile a facut Domnul cerurile, pamîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o." Se vorbeste si despre ceea ce a creat Domnul pentru noi (nu numai pentru evrei) si despre odihna Domnului. Citat:
Prin credinta in jerfa Sa: "Fiindca atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica."(Ioan 3:16) Sper ca ati observat inutilitatea inchinarii pagane la chipuri, icoane, oase, fecioare, sfinti, etc. Cred ca sunteti de acord cu mine ca Domnul Iisus Hristos a facut totul si nu are nevoie de completari. Last edited by condor; 05.10.2009 at 19:03:59. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"ziua a saptea este ziua de odihna închinata Domnului, Dumnezeului tau. Caci în sase zile a facut Domnul cerurile, pamîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o." Se vorbeste si despre ceea ce a creat Domnul pentru noi (nu numai pentru evrei) si despre odihna Domnului. Problema e ca voi luati versetul acela literal.Ce insemna ziua a saptea pentru om si ce a insemnat ea pentru Adam, alta decat starea aceia in prezenta si comuniune cu Dumnezeu, starea de sfintenie.La fel inseamna si pentru evreii si pentru crestini.Iar porunca nu se limiteaza strict la o anume a saptea zi.Ci "ziua" a saptea reprezinta starea de comuniune si pace cu Dumnezeu care e necuprins de timp. Iesire 20 8. Adu-ți aminte de ziua odihnei, ca să o sfințești. 9. Lucrează șase zile și-ți fă în acelea toate treburile tale, 10. Iar ziua a șaptea este odihna Domnului Dumnezeului tău: să nu faci în acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul care rămâne la tine, dar spune si ca ce fapt divers tin ei ziua odihnei sambata : Deuteronom 5 12. Păzește ziua odihnei, ca să o ții cu sfințenie, cum ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău. 13. Șase zile lucrează și-ți fă toate treburile tale; 14. Ziua a șaptea este ziua de odihnă a Domnului Dumnezeului tău. Să nu faci în ziua aceea nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici boul tău, nici asinul tău, sau alt dobitoc al tău, nici străinul tău care se află la tine, ca să se odihnească robul tău și roaba ta cum te odihnești și tu. 15. Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea îi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie. La fel si crestinii tin Duminica pentru ca in ziua asta Iisus a Inviat din morti, si ne-a dezrobit din mainile vrajmasului, aducandu-ne din nou in comuniune cu Dumnezeu. (http://www.crestinortodox.ro/diction...t-ialomiteanul )? Este vorba de Calist Ialomiteanul, care se numea "botoseneanul", pe vremea cand a scris lucrarea (1902). nu stiu de cand la tine Ialomiteanul = Botoseneanul ; De cand e Ialomita in Botosani?Nu este mentionat nicaieri ca , Calist Ialomiteanul ar fi numit Botosaneanul;Si printre scrierile lui Calist Ialomiteanul nu apare nicaieri "Istoria bisericeasca" din 1902. in legatura cu "mantuirea" din punctul vostru de vedere: Prin care credinta? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
la 24 mai 1899 a fost ales arhiereu cu titlul "Botosaneanul" -In colaborare cu prot. prof. Simion Popescu a scris mai multe manuale de Religie, toate tiparite la Bucuresti, in 1902;in 1903 scrie "Istoria bisericeasca" (editia a II-a) Citit mai atent si veti gasi singur. Prin credinta personala. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
iara vi cu texte fabricate? verifica autenticitatea aberatiilor inainte sa le postezi, uite lista cu episcopii Argesului :
(1850-1862); Neofit Scriban (1862-1865); Ghenadie Țeposu (1865-1868); Neofit Scriban (1868-1873); Iosif Naniescu (1873-1875); Ghenadie Petrescu (1875-1893); Gherasim Timuș (1893-1911); Calist Ialomițeanul (1912-1917); In 1899 nu a fost ales nici un episcop;din 1893-1911 a fost episcop Gherasim Timus; Cine e Iisus Hristos in conceptia voastra? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
IALOMIȚEANU CALIST (din botez Constantin), episcop.
N. 1 oct. 1800, în București. decedat la 18 mai 1917, în București. Urmează cursul inferior la Semiarul “Central" (1875 - 1879), este numit învătător la Obileștii Vechi-Ilfov (1879-1882). Diacon la biserica “Cu sfinți" din București (1882-1887); urmează cursul Superior al Seminarului “Nifon" (1882-1885), apoi la Facultatea de Teologie din București (lic. 1896). Director al Cancelariei Episcopiei Hușilor (1887-1888), profesor de Religie la Gimnaziile din Călărași (1889-1890) și Giurgiu (1890-1896), apoi la Liceele “Sf. Sava" și ”Matei Basarab" din București (1896 - 1912); preot la biserica “Delea Nouă" din București (din 1891 ), președinte al Societă‘ii clerului român “Ajutorul” (1896 - 1912): rămas văduv, la 24 mai 1899 a fost ales arhiereu cu titlul “Botoșăneanul", pentru Mitropolia Moldovei, călugărit la Cernica sub numele Calist, apoi hirotonit la Iași (4 iul. 1899); a continuat să rămână în București, ca slujitor la biserica “Delea Nouă" și profesor de Religie. La 4 febr. 1912 ales episcop al Argeșului, unde a păstorit până la moarte. http://biserica.org/WhosWho/DTR/I/Ca...lomiteanu.html |
#7
|
|||
|
|||
![]()
edit 1111111111
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Trebuie precizat de la inceput ca desi se spune in Cartea numita Facerea (II, 2-3), ca dupa ce a terminat creatia, in sase zile, "Dumnezeu s-a odihnit de toate lucrurile Sale in ziua a saptea pe care a sfintit-o si a binecuvantat-o", El a binecuvantat-o si a sfintit-o nu pentru Sine. Nu se vede insa nicaieri poruncita tinerea zilei a saptea pana la scoaterea evreilor din robia Egiptului. Chiar daca s-ar admite ca zilele creatiei ar fi fost de 24 ore si nu epoci -cum spune El prin proorocul Sau : "Ca o zi inaintea Domnului este ca mii de ani" (Ps. LXXXIX, 4 II Petru III, 8)- nu se poate sti ce nume a purtat ziua a saptea, fiindca n-a existat o astfel de zi pana la Moise. "Odihna" de care se aminteste, inseamna ca El a terminat toata lucrarea Sa pe care a binecuvantat-o si a sfintit-o ca sfarsit al acestei lucrari. Dealtfel, asa cum graieste El insusi prin proorocul Isaia : "Dumnezeu nu oboseste, nici nu-si sleieste puterile" (Isaia XL, 28). Deci El n-are nevoie de odihna. "Tatal Meu pana acum lucreaza ; si Eu lucrez" (Ioan V, 17), zice Domnul. Cum Dumnezeu este existenta, Viata insasi, odihna sau incetarea activitatii Lui ar insemna incetarea vietii, sfirsitul existentei lumii.
Pentru Adam, in rai, toate zilele erau sfinte, pentru ca el traia in apropierea lui Dumnezeu, in stransa comuniune cu El, sfintind numele Lui si slavindu-L zilnic, fata catre fata. Dupa alungarea lui din Eden, ca urmare a pacatului neascultarii, munca a devenit o truda pentru existenta, iar trupul a simtit nevoia de zile de odihna pentru refacerea fortelor fizice si spirituale. Totusi, nu i s-a dat atunci nici o porunca, privind serbarea zilei a saptea ; nici in rai si nici dupa alungarea din el.De serbarea zilei a saptea nu se aminteste nimic inainte de potop si nici dupa Noe, pana la Moise. Sabatul este instituit odata cu randuirea sarbatorii Pastilor si a mancarii mielului pascal, cu azimi, in noaptea scoaterii evreilor din robia Egiptului, dupa 430 de ani de robie (les. XII, 40), miel care preanchipuia pe Hristos "Mielul lui Dumnezeu, Care ridica pacatele lumii" (Ioan I, 29). Odata cu Iisus Hristos a venit si Legea cea Noua, stim ca El luand paharul la Cina cea de Taina a zis:"Acesta este Sangele Meu al Legii celei Noi".Odihna cea noua si desavarsita a venit prin Invierea lui Hristos, in ziua Invierii , ziua Domnului.Acesta este odihna pe care Domnul a facut-o si sarbatoare si praznuirile pe care le-a lasat.Nu jertfele evreilor nici praznuirile lor , nici sarbatorile lor si nici zilele lor de odihna de care Dumnezeu spune ca s-a saturat si ca praznuirile lor sunt o nelegiuire(Isaia 1:11-15), ci Jertfa si ziua care Dumnezeu a facut-o si odihna care El a facut-o.Ziua Mantuirii si Invierea Domnului.Caci toate sarbatorile evreiesti si praznuirile lor si jertfele lor era prefigurari ale zilei acesteia, ziua Domnului cea mare.Zilele de odihna(sabatele) si sarbatorile evreilor au ajuns niste nelegiuiri in ochii lui Dumnezeu si zilele de odihna au fost calcate(Izechiel 20:13) si Domnul spune ca va face sa inceteze sarbatorile lor si zilele lor de odihna(Osea 2:11-14).De asemenea se zice despre ei:voi sfarma arcul lui Israel in valea lui Izreel(Osea 1:5).Iarasi despre ei s-a zis:"Nu vor intra in odihna Mea"(Evrei cap4).Deci daca ei nu vor intra in odihna Domnului, inseamna ca Domnul a facut alta zi de odihna si sa lasat o alta odihna si alta zi de odihna poporului lui Dumnezeu,precum odinioara lui Israel.Nu crestini incalca legea prin tinerea odihnei, ci evreii au calcat odihna de aia Dumnezeu a adus alta zi de odihna si alte sarbatori poporului lui Dumnezeu.La fel zice si in prooroci:"Iata vin zile cand fac legamant nou cu casa lui Israel,nu ca cel care ei l-au calcat".Si despre evreii Iisus a zis :"Vi se lasa casa pustie" si "vi se va lua imparatia si se va da la neamurile care vor duce roadele ei." Uite de ce tin evreii ziua a saptea sambata: Deuteronom 5 12. Păzește ziua odihnei, ca să o ții cu sfințenie, cum ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău. 13. Șase zile lucrează și-ți fă toate treburile tale; 14. Ziua a șaptea este ziua de odihnă a Domnului Dumnezeului tău. Să nu faci în ziua aceea nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici boul tău, nici asinul tău, sau alt dobitoc al tău, nici străinul tău care se află la tine, ca să se odihnească robul tău și roaba ta cum te odihnești și tu. 15. Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea îi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie. La fel si crestinii tin Duminica pentru ca in ziua asta Iisus a Inviat din morti, si ne-a dezrobit din mainile vrajmasului, aducandu-ne din nou in comuniune cu Dumnezeu. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Singurul mijlocitor intre Dumnezeu si oameni si Singurul prin care vine mantuirea noastra. "Caci exista un singur Dumnezeu si un singur mijlocitor intrwe Dumnezeu si oameni:Omul Iisus Hristos, care s-a dat pe Sine insusi, ca pret de rascumparare pentru toti"( 1Timotei 2:5,6) "In nimeni altul nu este mantuire: caci nu este sub cer alt Nume dat oamenilor, in care sa fim mantuiti." (Fapte 4:12) In conceptia noastra, Domnul Iisus Hristos este totul. Nu avem nevoie sa-L jignim inchinandu-ne la sfinti, fecioare, icoane, oase, etc. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|