![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu nu stiu daca Sf. Marcu al Efesului i-a considerat pe unionisti fara de Har, dar pot sa-ti spun cu certitudine ca s-a purtat cu ei exact ca si cum nu L-ar fi avut: “Sint absolut convins ca cu cit ma indepartez mai mult de el si de cei care ii seamna, cu atit vin mai aproape de Dumnezeu si de toti credinciosii si de Sfintii Parinti; si chiar si cind ma despart de acei oameni, eu tot in partasie cu adevarul si Sfintii Parinti si teologii Bisericii ramin.” (Patrologia Graeca, Vol. CLX, col. 536a si 537a) “Nu doresc si nici nu accept impartasire cu el [patriarhul unionist] nici in timpul vietii si nici dupa moarte; asa cum toata viata mea am fost separat de ei [de unionisti], tot asa in momentul despartirii de aceasta viata, si chiar si dupa moarte, resping impartasirea si unirea cu ei si dispun, va cer sa faceti juramint ca nici unul dintre ei n-o sa fie lasat la inmormintarea mea sau la parastasurile facute pentru mine, si nici nimeni altcineva care nu ne apartine noua, sa incerce sa se asocieze clerului nostru si sa slujeasca cu el. Caci aceea ar insemna sa amesteci ceea ce nu poate fi amestecat. Pentru ca e nevoie ca ei sa ramina complet despartiti de noi pina cind Dumnezeu le va da buna indreptare si pacea Bisericii Sale .” (Patrologia Graeca, Vol. CLX, col. 536c) Iata ce spun si alti Sfinti despre impartasirea cu episcopul eretic: “Daca se intimpla ca episcopul tau sa fie eretic, fugi, fugi, fugi ca si de foc si sarpe.” (Sf. Ioan Gura de Aur) “Daca episcopul tau predica orice altceva decit cele cuvenite, chiar de-ar trai in castitate, de i s-ar arata semne or de-ar profetii, sa fie pentru tine ca si lupul in blana de oaie pentru ca lucreaza inspre pierzania sufletelor”. (Sf. Ignatiu) “Chiar daca intreg Universul ar fi in comuniune cu Patriarhul, eu n-o sa ma impartasesc cu el. Pentru ca stiu din scrierile Sfintului Apostol Pavel: Sfintul Duh marturiseste ca si ingerii vor fi afurisiti de s-ar intimpla sa propovaduiasca alta Scriptura introducind invataturi noi.” (Sf. Maxim Marturisitorul) Te rog acuma sa-mi arati si tu in invatatura Sfintilor Parinti unde scrie ca poti sa faci rezistenta in Biserica ramind in comuniune cu episcopii eretici. Nu inteleg ce cauta in lista ta Sf. Ioan Maximovici si Pr. Seraphim Rose pentru ca ambii au apartinut ROCOR-ului. Pr. Rose a fost un convertit; daca ar fi considerat biserica ecumenista ca fiind ortodoxa, ce l-o fi impiedecat oare sa se duca intr-acolo? Bisericile grecilor si-ale sirbilor erau mult mai bogate si mai populate si nimeni nu l-ar fi acuzat vreodata ca-i necanonic sau schismatic. Pe de alta parte si daca lista ta ar fi de trei ori mai lunga, tot nu m-ar putea convinge. Tot ce aici contrazice Scriptura si inavataturile Parintilor Bisericii nu-i decit efort risipit pentru mine, dar, dupa cum vad, este drog, din pacate, pentru tine. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Bogdan. |
|
#3
|
|||
|
|||
Nu mai insista cu exemplele de parohii ale ROCORului care slujeau dupa calendarul nou. Dupa cum de multe ori am spus, a fost o situatie temporara si tolerata prin ikonomie de Sfintul Sinod pentru a atrage la ROCOR alte parohii bulgaresti si romanesti care tineau de vechile patriarhii ortodoxe. Acele parohii comemorau episcopi ROCOR la slujba si nu vad cum ar fi putut fi lipsite de Har. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Parca si Sf. Ioan Maximovici a slujit impreuna cu unul din acei "eretici", cand l-a hirotonit pe Jean-Nectaire Kovalevsky. Daca a hirotoni impreuna cu cei "lipsiti de Har" este ikonomie, atunci si impartasirea Mitropolitului Nicolae Corneanu la catolici a fost tot ikonomie, nu? Intrebarea e retorica... Citat:
In afara de asta, cred ca esti cam dezinformat in ce priveste amploarea ecumensimului in BOR. In afara de Nicolae Corneanu si probabil inca cativa rataciti, din cate stiu eu nici pomeneala de a fi recunoscute tainele catolicilor. In afara de asta, in BOR si in alte Biserici cu care este in comuniune au fost in ultimii 85 de ani prea multe minuni si prea multi Parinti vazatori cu duhul ca sa se poata vorbi de lipsa Harului. Cred ca aici te cam ratacesti, minunile si Parintii vazatori cu duhul vorbesc clar. Bogdan. Last edited by BogdanF2; 17.10.2009 at 21:34:47. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sf. Ioan Maximovici a slujit impreuna cu Ep. Teofil Ionescu care apartinea si el Sfintului Sinod ROCOR. Deci, nu a slujit impreuna cu unul lipsit de Har, dupa cum sustii tu. Citeste documentele ecumeniste publicate pe websiteul Patriarhiei Romane, in special declaratia de la Ravena si o sa intelegi foarte bine de ce Mitropolitul Corneanu nu a fost judecat dupa canoanele ortodoxe pentru fapta sa. Citat:
"The decrees of this last council were examined by Pope Leo III, who approved of the doctrine conveyed by the Filioque, but gave the advice to omit the expression in the Creed. The practice of adding the Filioque was retained in spite of the papal advice, and in the middle of the eleventh century it had gained a firm foothold in Rome itself. Scholars do not agree as to the exact time of its introduction into Rome, but most assign it to the reign of Benedict VIII (1014-15)." (http://www.newadvent.org/cathen/06073a.htm) Citat:
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum se face ca "erezia" Calendarului Nou a dus, dupa cum spui tu, la pierderea Harului in BOR si in alte Biserici in comuniune cu BOR, dar nu si la pierderea Harului in parohiile ROCOR de pe Stil Nou? Ce le deosebea, dupa tine? De ce s-ar aplica canoanele diferit? Despre Filioque: sa presupunem ca era un singur episcop in vest care sustinea aceasta erezie. Daca canoanele ar fi asa de stricte dupa cum spui tu, nu ar fi dus comuniunea cu el la piederea harului intregii Biserici din vest, si din est, cu care era in comuniune? Bogdan. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Acele parohii nu au apartinut ROCORului de la inceput. Ele nu au adoptat calendarul iulian revizuit in timp ce erau in ROCOR. Dupa instaurarea comunismului in Rusia, si in Estul Europei ceva mai tirziu, parohiile ortodoxe din Vest si America au decis sa se tina departe de parasinagogile satanei cautind alti episcopi pe care i-au considerat marturisitori ai credintei. Asa se face ca, in America , si in ceea ce-i priveste pe romani, unele parohii romanesti (majoritatea) au intrat in OCA (Orthodox Church in America ), altele au ajuns in ROCOR. ROCOR-ul a preluat acele parohii care slujeau deja dupa calendarul nou si le-a permis sa o faca in continuare, pentru o vreme, pentru a atrage si alte parohii romanesti la ROCOR. Acesta este un exemplu in care ROCORul s-a folosit de ikonomie pentru a salva cit mai multi credinciosi. Diferenta dintre parohiile ROCORului care slujeau pe nou si cele care apartineau bisericilor ecumeniste a fost una majora: in parohiile ROCORului nu se comemorau episcopi eretici (ecumenisti si sergianisti). Daca au procedat bine sau nu, eu nu sint in masura sa ma pronunt. Tot ce pot sa spun e ca ROCORul nu numai ca nu a cistigat de partea sa si alte parohii, dar le-a pierdut si pe cele noi pe care le avea.
La 800 – 1000 situatia era cit se poate de confuza. Comunicatia si transporturile erau dificile si necesitau timp indelungat. Daca unii episcopii decideau sa foloseasca Filoque in crez, o faceau impotriva recomandarii Papei. A devenit erezie in Biserica de-abiat atunci cind s-a generalizat si cind a fost evident ca Roma si-a schimbat atitudinea favorizind introducerea noii invataturi. Aplicarea Canoanelor nu este chiar asa de stricta precum iti inchipui tu. Sfintii Parinti ne invata ca este foarte usor a gresi in materie de credinta. De aceea, inainte de a aplica canoanele, cel care greseste trebuie informat cu privire la eroare si numai daca refuza sa se corecteze, si, deci, cind erezia devine oficiala, de-abia atunci canoanele se aplica si cu toata strictetea (in caz de erezie). Modificarea Sfintei Traditii in 1923 si 1924 prin introducerea calendarului iulian revizuit a fost facuta prin decizii foarte bine informate si oficiale luate la nivel de Biserici si a fost savirsita cu multa violenta. In acest caz nu exista nici o indoiala cu privire la momentul in care erezia a devenit oficiala si predicata cu capul descoperit in biserica. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Am fost pe la o manastire BOSVista de curiozitate sa vad care e treaba pe acolo.Aveau un singur monah si un singur preot (care era plecat cu treburi cand am fost eu pe acolo).
Ce este cert este ca aveau foarte multe icoane,vase,cruci in argint si in aur (de unde bani pentru acestea nu am idee - da nu prea mi-a semanat a biserica prigonita) dar nu aveau decat un preot si un monah si ascundeau faptul ca sunt BOSVisti. Pentru ca lumea daca aude ca sunt BOSVisti nu mai calca pe la ei. Foarte multi de la BOSV sunt inselati si inspirati de duhurile rele in ceea ce propovaduiesc.Si iata aci un exemplu concret: La Sfanta Liturghie si la alte Sfinte Slujbe crestin-ortodoxe exista formularea (si se poate verifica in Sfintele Carti de slujba mai vechi de pe la 1900 cand inca nu exista BOSV si BOR) "pentru pacea a toata lumea Domnului sa ne rugam". Mai exista si alte formulari foarte cunoscute :"ca bun si iubitor de oameni Dumnezeu esti" etc. Si atunci se poate intelege foarte clar ca Dumnezeu este umanist si umanismul nu e erezie.Pai doar zice clar la crez de ce Dumnezeu s-a pogorat din ceruri si s-a smerit pe Sine pana la a se face om cu neputintele firii omenesti:durerea,coruptibilitatea,moartea etc.Ca si moartea a primit-o binevoind sa se rastigneasca pentru mantuirea intreg neamului omenesc. "Si intr-Unul Domn Iisus Hristos fiul lui Dumnezeu,Unul - nascut care din Tatal s-a nascut mai inainte de toti vecii Lumina din lumina Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat nascut nu facut cel de o fiinta cu Tatal prin care toate s-au facut Care pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire S-a pogorât din ceruri și S-a întrupat de la Duhul Sfânt și din Maria Fecioara și S-a făcut om. Si s-a rastignit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat a patimit si s-a ingropat Si a inviat a treia zi dupa scripturi si s-a inaltat la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui ...." Iar formularea luata si folosita la festivalul zis de unii "eretic" de la Sibiu "lumina lui Hristos lumineaza tuturor" e tot de la o Sfanta Slujba crestin-ortodoxa (de la vecernie parca). Iar daca va uitati pe data de 16 octombrie in calendarul crestin-ortodox se praznuieste ca Sfant sutasul de a comandat pe soldatii de l-au rastignit pe Dumnezeu Iisus Hristos,care este cel de l-a impuns si cu sulita in coasta si care mai apoi a devenit crestin. (http://www.calendar-ortodox.ro/luna/...ctombrie16.htm "Acesta a fost pe vremea lui Tiberiu cezarul din Capadochia, sutas sub ascultarea lui Pilat, guvernatorul Iudeii si a fost rânduit din porunca aceluia sa slujeasca la cinstitele patimi ale lui Hristos, si la rastignire si sa pazeasca mormântul cu straja, adica cu ceata sa de ostasi ce avea sub ascultarea lui." - aci e scrisa viata pe scurt,am auzit citita viata acestui Sfant dintr-o carte mai veche si acolo zice clar ca Sfantul Mucenic Loghin Sutasul e cel care l-a impuns cu sulita in coasta pe Dumnezeu Iisus Hristos. Dealtfel si spune la Sfanta Scriptura ca Sfantul Mucenic Loghin cand a vazut soarele intunecandu-se a inteles si a marturisit despre Dumnezeu Iisus Hristos ca e Dumnezeu.) http://www.ortodoxism.ro/proloagele/...age16Oct.shtml ("Sfantul Longhin a trait pe vremea lui Tiberiu imparatul (14-37). Se tragea din partile Capadochiei si slujea in oaste ca sultas, pe cand in Palestina carmuia Pontiu Pilat. A fost oranduit, din porunca acestuia, sa slujeasca la Sfintele Patimi si la Rastignirea cea de buna voie a Domnului Hristos, pentru mantuirea lumii. El este acela carel L-a impuns pe Iisus cu sulita in coasta si tot el, cu ostasii lui, a facut de straja dupa ingropare, la mormantul Domnului, pana la Inviere. Deci, fiind el martor la semnele ce s-au facut la patima lui Hristos, precum cutremurul, schimbarea soarelui in intuneric, stralucirea ingerului Invierii, s-a luminat la inima sa si, crezand in Domnul, impreuna cu alti doi ostasi din ceata sa, a zis: "Cu adevarat, Fiul lui Dumnezeu era Acesta!" (Matei 27, 57). Drept aceea, n-a primit argintii care i se dadeau lui de catre iudei, ca sa tagaduiasca Invierea si sa marturiseasca mincinos ca trupul Domnului a fost furat de ucenicii Sai. Deci, lasandu-si slujba sa la oaste, s-a intors in tara sa, Capadochia si a propovaduit, ca un apostol, invierea lui Hristos si credinta cea noua. " Asa ca predica BOSV cu Dumnezeu razbunator,nemilostiv,neiertator etc e inspirata de duhurile rele. Last edited by mihailt; 18.10.2009 at 04:02:03. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Asa e, mihailt, ai dreptate, ca intotdeauna.
Totusi, cind spui "Si atunci se poate intelege foarte clar ca Dumnezeu este umanist si umanismul nu e erezie" - astea-s de la tine sau noi invataturi in ortodoxia lumeasca? Dumnezeu sa te ierte ca precis nu stii ce vorbesti! |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 14:30:00 |
| botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 11:17:27 |
| Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 13:48:10 |
| botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 02:10:00 |
|
|