Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.11.2009, 20:20:45
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Danut7, aici e cheia problemei. Nu te lasa dus in labirintul
citatelor, ca nu o scoti la capat. Problema e la baza.
Cele 10 porunci sunt principii generale, chiar universale as
zice. Apoi, daca toate cele 10 porunci se refera la reguli
generale, de ce sa fie porunca iV mai cu mot ca sa stabileasca
o zi denominata.
Porunca iV, in intelesul ei cel mai general, stabileste o zi din
sapte ca fiind ziua Domnului. Expresia "ziua a 7-a" nu face
decat sa DISTINGA ziua respectiva de celelalte sase, NU FACE
O DENOMINARE a ei. Deci "ziua a 7-a" este distinctie nu
denominare. Punct. Aici te poti opri si nu accepta nici o
alta interpretare. Trebuie aparat principiul, nu interpretarea.
Interpretari se pot gasi destule, dar nu asta e important.

In felul asta porunca IV e in acelasi plan de generalitate
cu celelalte, fara sa fie mai cu mot decat celelalte.
Deși e aiuristic acest principiu: "o zi din șapte, și nu a 7-a", vă pun și eu o întrebare:
aplicați acest principiu la "ziua Învierii Domnului"? Adică să celebrați Învierea Domnului în prima zi (din lună, din an, din anotimp). Începeți să socotiți de oriunde, dar prima zi să fie în cinstea Învierii! Este că e absurdă această abordare?
  #2  
Vechi 02.11.2009, 20:31:07
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Deși e aiuristic acest principiu: "o zi din șapte, și nu a 7-a", vă pun și eu o întrebare:
aplicați acest principiu la "ziua Învierii Domnului"? Adică să celebrați Învierea Domnului în prima zi (din lună, din an, din anotimp). Începeți să socotiți de oriunde, dar prima zi să fie în cinstea Învierii! Este că e absurdă această abordare?
Ziua Invierii Domnului ca fiind Dumineca, e corecta din p.d.v.
al poruncii a IV-a. Ea a fost aleasa Dumineca pentru ca intr-o
dumineca a inviat Domnul nostru.
Sabatul vostru e corect d.p.v. al poruncii a IV-a. Nimeni nu
va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, insa,
nu include invierea Domnului.
In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care
e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
  #3  
Vechi 02.11.2009, 20:55:47
omuletul3
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Ziua Invierii Domnului ca fiind Dumineca, e corecta din p.d.v.
al poruncii a IV-a. .
Conform invataturii de credinta ortodoxa, porunca a patra ne invata sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Tot invatatura ortodoxa ne arata ca ziua a saptea este sambata.

Duminica este ziua intaia, deci nu are nici o legatura cu porunca a patra.
  #4  
Vechi 02.11.2009, 20:59:05
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de omuletul3 Vezi mesajul
Conform invataturii de credinta ortodoxa, porunca a patra ne invata sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Tot invatatura ortodoxa ne arata ca ziua a saptea este sambata.

Duminica este ziua intaia, deci nu are nici o legatura cu porunca a patra.
Probabil poti sa iti si sustii prima afirmatie, nu?

Conform invataturii ortodoxe , duminica , este ziua intai , ziua a opta si ziua a saptea a crestinilor, are toate aceste atributive.La fel invata si Biserica Catolica.Poti observa asta mai detaliat in cateheza catolica in legatura cu duminica din postul meu precedent.

Last edited by Danut7; 02.11.2009 at 21:04:54.
  #5  
Vechi 02.11.2009, 21:13:08
omuletul3
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Probabil poti sa iti si sustii prima afirmatie, nu?
Sigur ca da. Citez (copiez) chiar din "invatatura de credinta ortodoxa" (punctul 127 - despre porunca a patra):

127. Ce invata porunca aceasta?

Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului.



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Conform invataturii ortodoxe , duminica , este ziua intai , ziua a opta si ziua a saptea a crestinilor, are toate aceste atributive.
M-ati facut praf. Ca sa-mi revin, poate-mi raspundeti la doua intrebari:
- a cata zi este sambata;
- spuneti ca duminica este si ziua a opta. a opta din ce? ca saptamana are numai sapte zile (ca nu este octomana).
  #6  
Vechi 02.11.2009, 21:05:42
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de omuletul3 Vezi mesajul
Conform invataturii de credinta ortodoxa, porunca a patra ne invata sa pazim ziua a saptea ca zi de odihna inchinata Domnului. Tot invatatura ortodoxa ne arata ca ziua a saptea este sambata.

Duminica este ziua intaia, deci nu are nici o legatura cu porunca a patra.
Si tot invatatura de credinta ortodoxa ne invata sa tinem
Duminica ziua de odihna, dupa invierea Domnului. Deci e
clar ca principiul e valabil. In porunca iV, expresia "ziua
a 7-a" e expresie care DISTINGE, nu e expresie care
DENOMINEAZA.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
  #7  
Vechi 02.11.2009, 21:20:51
omuletul3
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Si tot invatatura de credinta ortodoxa ne invata sa tinem
Duminica ziua de odihna, dupa invierea Domnului.
Inseamna ca invatatura ortodoxa despre care vorbiti dvs. se contrazice cu invatatura ortodoxa despre care vorbesc eu. Postez link-ul de unde am extras invataturile ortodoxe.
http://www.crestinortodox.ro/carte-8...ece-porunci-38

Am selectat ceea ce ne intereseaza.

126. Care este porunca a patra?

Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?

Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului


Aceste invataturi ortodoxe mi se par in totala armonie cu Sfanta Scriptura. Dvs. aveti alte invataturi, care sa le contrazica pe acestea?
  #8  
Vechi 02.11.2009, 21:38:45
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de omuletul3 Vezi mesajul
Inseamna ca invatatura ortodoxa despre care vorbiti dvs. se contrazice cu invatatura ortodoxa despre care vorbesc eu. Postez link-ul de unde am extras invataturile ortodoxe.
http://www.crestinortodox.ro/carte-8...ece-porunci-38

Am selectat ceea ce ne intereseaza.

126. Care este porunca a patra?

Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11).

127. Ce invata porunca aceasta?

Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului


Aceste invataturi ortodoxe mi se par in totala armonie cu Sfanta Scriptura. Dvs. aveti alte invataturi, care sa le contrazica pe acestea?
Nu, nu am alte invataturi. Ceea ce ati citat imi confirma exact
ceea ce am spus. PRINCIPIUL BATE INTERPRETAREA. Deci principiul e
regula. Numai ca nu va convine pentru ca nu lasa loc de interpretare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
  #9  
Vechi 02.11.2009, 21:33:43
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Ziua Invierii Domnului ca fiind Dumineca, e corecta din p.d.v.
al poruncii a IV-a.
Cu tot respectul atrag atenția că nu e corectă deloc. Din 4 motive:
1. Nu e ziua a 7-a a săptămânii
2. Nu e ziua în care S-a odihnit Domnul
3. Nu e ziua pe care a sfințit-o Domnul
4. Nu e ziua pe care a binecuvântat-o Domnul

În rest, o fi corectă (parțial). Să mă explic: Ziua în care a înviat Domnul a fost una din duminicile istoriei (nu a înviat în toate duminicile). În plus, ziua de 16 Nisan (ziua când a înviat după Scripturi), nu cade în fiecare an duminica.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, insa, nu include invierea Domnului.
Nici nu are cum. Semnificația Sabatului este memorialul Creației, ziua închinării înaintea lui Dumnezeu ca Creator.

Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care
e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.[/quote]

Aici aveți dreptate, când generalizați. Și porunca (legea, decretul) duminicală a lui Constantin la 321 este socotită ca o dedicație Domnului.
  #10  
Vechi 02.11.2009, 21:50:47
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu tot respectul atrag atenția că nu e corectă deloc. Din 4 motive:
1. Nu e ziua a 7-a a săptămânii
2. Nu e ziua în care S-a odihnit Domnul
3. Nu e ziua pe care a sfințit-o Domnul
4. Nu e ziua pe care a binecuvântat-o Domnul

În rest, o fi corectă (parțial). Să mă explic: Ziua în care a înviat Domnul a fost una din duminicile istoriei (nu a înviat în toate duminicile). În plus, ziua de 16 Nisan (ziua când a înviat după Scripturi), nu cade în fiecare an duminica.



Nici nu are cum. Semnificația Sabatului este memorialul Creației, ziua închinării înaintea lui Dumnezeu ca Creator.

Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care
e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.
Aici aveți dreptate, când generalizați. Și porunca (legea, decretul) duminicală a lui Constantin la 321 este socotită ca o dedicație Domnului.[/quote]

Cu acelasi respect va reamintesc ca expresia "ziua a 7-a"
DISTINGE ziua Domnului de celelalte sase, dar nu o DENOMINEAZA.
Zilele nu sunt denominate. Porunca nu individualizeaza ca nume
ziua, ci doar o distinge de restul.
Pe aceasta zi DISTINCTA (adica nu una din celelalte sase) o sfinteste
si o binecuvanteaza Domnul.
PRINCIPIUL BATE INTERPRETAREA.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 11:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 16:32:12