![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
aplicați acest principiu la "ziua Învierii Domnului"? Adică să celebrați Învierea Domnului în prima zi (din lună, din an, din anotimp). Începeți să socotiți de oriunde, dar prima zi să fie în cinstea Învierii! Este că e absurdă această abordare? |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
al poruncii a IV-a. Ea a fost aleasa Dumineca pentru ca intr-o dumineca a inviat Domnul nostru. Sabatul vostru e corect d.p.v. al poruncii a IV-a. Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, insa, nu include invierea Domnului. In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Duminica este ziua intaia, deci nu are nici o legatura cu porunca a patra. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Conform invataturii ortodoxe , duminica , este ziua intai , ziua a opta si ziua a saptea a crestinilor, are toate aceste atributive.La fel invata si Biserica Catolica.Poti observa asta mai detaliat in cateheza catolica in legatura cu duminica din postul meu precedent. Last edited by Danut7; 02.11.2009 at 21:04:54. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Sigur ca da. Citez (copiez) chiar din "invatatura de credinta ortodoxa" (punctul 127 - despre porunca a patra):
127. Ce invata porunca aceasta? Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului. Citat:
- a cata zi este sambata; - spuneti ca duminica este si ziua a opta. a opta din ce? ca saptamana are numai sapte zile (ca nu este octomana). |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Duminica ziua de odihna, dupa invierea Domnului. Deci e clar ca principiul e valabil. In porunca iV, expresia "ziua a 7-a" e expresie care DISTINGE, nu e expresie care DENOMINEAZA.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://www.crestinortodox.ro/carte-8...ece-porunci-38 Am selectat ceea ce ne intereseaza. 126. Care este porunca a patra? Porunca a patra este aceasta: "Adu-ti aminte de ziua odihnei, ca sa o sfintesti. Lucreaza sase zile si-ti fa in acelea toate treburile tale, iar ziua a saptea este odihna Domnului Dumnezeului tau; sa nu faci in acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tau, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tau, nici asinul tau, nici orice dobitoc al tau, nici strainul care ramane la tine. Ca in sase zile a facut Domnul cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt intr-insele, iar in ziua a saptea S-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua a saptea si a sfintit-o" (Ies. 20, 8-11). 127. Ce invata porunca aceasta? Aceasta porunca invata doua lucruri, si anume: datoria muncii in timpul celor sase zile ale saptamanii si datoria de a sarbatori ziua a saptea, ca zi de odihna, inchinata Domnului Aceste invataturi ortodoxe mi se par in totala armonie cu Sfanta Scriptura. Dvs. aveti alte invataturi, care sa le contrazica pe acestea? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
ceea ce am spus. PRINCIPIUL BATE INTERPRETAREA. Deci principiul e regula. Numai ca nu va convine pentru ca nu lasa loc de interpretare.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Nu e ziua a 7-a a săptămânii 2. Nu e ziua în care S-a odihnit Domnul 3. Nu e ziua pe care a sfințit-o Domnul 4. Nu e ziua pe care a binecuvântat-o Domnul În rest, o fi corectă (parțial). Să mă explic: Ziua în care a înviat Domnul a fost una din duminicile istoriei (nu a înviat în toate duminicile). În plus, ziua de 16 Nisan (ziua când a înviat după Scripturi), nu cade în fiecare an duminica. Citat:
Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.[/quote] Aici aveți dreptate, când generalizați. Și porunca (legea, decretul) duminicală a lui Constantin la 321 este socotită ca o dedicație Domnului. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cu acelasi respect va reamintesc ca expresia "ziua a 7-a" DISTINGE ziua Domnului de celelalte sase, dar nu o DENOMINEAZA. Zilele nu sunt denominate. Porunca nu individualizeaza ca nume ziua, ci doar o distinge de restul. Pe aceasta zi DISTINCTA (adica nu una din celelalte sase) o sfinteste si o binecuvanteaza Domnul. PRINCIPIUL BATE INTERPRETAREA.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 14:28:48 |
| Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 11:02:02 |
| Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 16:37:16 |
| Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 16:32:12 |
|
|