În prealabil postat de ciprian85
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.
Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.
Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
|