Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #141  
Vechi 04.11.2009, 00:22:52
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Da, asta vreau sa spun. Tocmai citesc "Orthodox Dogmatic Theology", de Fr. Michael Pomazansky, si la capitolul despre Taina Cununiei, este o mentiune (a Pr. Serafim Rose cred, care a tradus cartea prin anii '70) in care spune ca actualele (de atunci) canoane ale ROCOR permit astfel de casatorii.
Nu am citit cartea, dar am aflat textul pe internet si trebuie sa-ti dau dreptate. Totusi, nu gasesc nicaieri alte referinte, intr-alte parti, la cele sustinute acolo cu privire la pozitia ROCORului fata de casatoriile cu heterodocsii. Canonul 72 al celui de-al VI-lea Consiliu Ecumenic nu poate fi mai categoric impotriva casatoriei mixte, dar Canonul 14 al celui de-al IV-lea Consiliu Ecumenic ofera, totusi, o portita prin aceea ca solicita ca partea heterodoxa sa promita trecerea la dreapta credinta, insa mi se pare a fi un usor abuz aici (pur si simplu imi spun parerea; opinia mea este a unui nimenea si, de aceea, nu conteaza) pentru ca acest canon se refera la clerul inferior (diaconi, citeti) si nicidecum la mireni. Cu prima ocazie o sa-l intreb pe mitropolitul meu. El a fost in ROCOR pe vremea cind ROCORul era Biserica.
  #142  
Vechi 04.11.2009, 00:26:21
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Nu, nu cred in ramuri. Exista UNA SINGURA BISERICA ORTODOXA, care ii include si pe unii si pe altii, chiar daca nu suntem cu totii in comuniune.

De exemplu, nici voi nu sunteti in comuniune cu mateiitii, totusi nu i considerati ca nu ar fi parte din Biserica ortodoxa, nu?
Rationamentul tau e bun doar atita timp cit nu iei in calcul erezia. Dar, asa cum am aratat, erezia in vechile patriarhii ortodoxe este oficiala si publica. Prin urmare, conform canoanelor Bisericii lui Cristos, acolo nu mai exista ortodoxie, de unde rezulta limpede ca nu putem apartine aceleeasi biserici.

Mateitii nu sint eretici, ci numai schismatici. Ei sint doar despartiti de Biserica (in sensul ca nu sint in comuniune cu noi) si oricind impacarea poate veni usor pentru ca n-au nimic de renuntat din invatatura lor, poate doar sa mai puna ceva ikonomie la modul in care aplica canoanele.
  #143  
Vechi 04.11.2009, 00:33:51
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Declaratia asta a fost in 1950, insa daca canoanele sunt asa de stricte cum spun unii, in 1950 florinitii deja pierdusera Harul de vreo 20 si ceva de ani, avand in vedere ca initial afirmasera ca cei pe Stil Nou au Har.

Eu nu cred asa ceva, e doar o afirmatie retorica.
La inceput a fost multa confuzie si a fost nevoie de ceva timp ca Biserica sa se aseze si sa-si faca cunoscuta pozitia. Pina in 1950 Ips Chrysostom a adoptat o pozitie mai toleranta fata de biserica ecumenista si pentru ca spera sa atraga si alti ierarhi inapoi la vechiul calendar si poate, prin aceia, chiar sa intoarca intrega biserica inapoi la ortodoxie. A fost incurajat in demersurile sale de simpatia pe cere o aratau multi dintre episcopii greci ecumenisti. Din pacate, pina la urma, s-a dovedit ca grija pentru siguranta, confort si salariile si pensiile platite de Statul grec au avut pentru acei ierarhi mult mai multa greutate decit importanta pastrarii puritatii ortodoxiei. Pina in 1950 a devenit insa cit se poate de clar nu numai ca biserica ecumenista nu se va intoarce inapoi la ortodoxie, dar chiar ca s-a adincit si mai mult in ecumenism. Prin enciclica din 1950 IPs Chrysostom a declarat biserica ecumenista fara Har mintuitor si a anulat orice alt document anterior care ar fi sustinut contrariul. La ani dupa moartea sa, cind ramasitele pamintesti i-au fost dezgropate, un miros foarte placut s-a facut simtit timp de mai multe zile peste manastirea intreaga unde odihneste. Acolo se aflau atunci si muncitori care reparau acoperisul unei cladiri ce tinea de manastire si toti aceia au venit jos, atrasi de mireasma, sa vada ce se intimpla.

Eu nu spun despre canoane ca sint foarte stricte. Ele sint asa cum le-au lasat Sfintii Parinti inspirati de Duhul Sfint. Unii le aplica cu mai multa ikonomie decit altii, dar nici unii nu le incalca, nici abroga sau interpreteaza in “duh”, asa cum fac ecumenistii.
  #144  
Vechi 04.11.2009, 00:46:41
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Asta e singurul text din tot ce ai postat care pare sa mentioneze calendarul, si nu doar Pascalia. Nu as trage insa concluzii pripite, e posibil ca de fapt sa se refere mai mult la Pascalie si nu la rest, si sa nu fi fost tradus corect. As vrea sa aud si parerea unui expert de limba greaca, am vazut suficiente exemple de traduceri incorecte asa ca sunt putin rezervat. Sf. Paisie Velichkovsky insusi marturisea ca la vremea lui multe carti ale Sfintilor Parinti continea fraze care nu aveau nici un sens, din cauza traducerilor defectuoase.

Eu nu am vazut nimic infricosator impotriva calendarului gregorian, cuvantul "calendar" nici macar nu apare deloc in citat. De unde stii tu la ce fel de schimbari se refereau Parintii? Poate vorbeau de schimbari dogmatice, legate de credinta, nu de calendar.

Nici in citatul asta nu se pomeneste nici macar o singura data cuvantul "calendar". Prin urmare, nu mi-e clar la ce fel de schimbari se refera anatemele, cred insa ca se refera la schimbari care tin de credinta si de dogme, nu de calendar.

In concluzie, nu e chiar asa de clar cum spui tu. Ori poate nu ai ales bine citatele.
Versiunea in engleza a Sigilionului de la 1583 pastreaza probabil chiar cuvintul grecesc: menologion. Daca s-ar fi tradus gresit sint convins ca s-ar fi gasit multi ecumenisti bine cunoscatori de greaca care sa jubileze. Singurele comentarii, subtiri si penibile dealtfel, sustin ca toate conditiile trebuie indeplinite pentru ca anatema sa se aplice.

Cu privire la Sigilionul din 1756, cuvintul calendar apare chiar in titlu:

"Chiril, prin Harul lui Dumnezeu Arhiepiscop al Constantinopolului – Noua Roma si Patriarh Ecumenic

Datorita noilor abominatii create de papistasi cu privire la chestiunea schimbarii Pastelui si Calendarului nostru:”


Si iata “binecuvintarile” pentru cel ce indrazneste sa schimbe calendarul care sa-i ajunga chiar si dupa moarte:

“…. if he is a hierarch or a faithful one, to be removed from God, dammed, and after death not to rot but to dwell in eternal torment. Let stone and iron scatter and decay - they never and by no means. Let them inherit Giza's leprosy and Judas's hanging; let them dwell on earth like Cain, moaning and shivering; and let the wrath of God be on their heads and their share be with the traitor Judas and god-fighting Judeans; let the earth open and swallow them, like once Dathan and Abiron; let the Angel of God chase them with a sward in all the days of their lives, and let them succumb to all the damnations of the Patriarch and the Synod under the eternal removal and in torment of eternal fire.”
  #145  
Vechi 04.11.2009, 01:12:51
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Mai frate Orthodoxia cand a slujit patriarhul de religie monofizita ( armean) la Sfantul Mormant Dumnezeu nu a pogorat Sfanta Lumina,la fel cand au slujit arhiereii catolicii pe acolo,si atunci cruciatii au adus inapoi pe ierarhii si preotii ortodocsi.Cand a rugat patriarhul ortodox pe Dumnezeu sa pogoare Sfanta Lumina Dumnezeu a pogorat-o.
Eu nu prea stiu ce hotarari s-au luat cu privire la calendar dar stiu ca nu s-a luat vreo hotarare cu privire la calendar la vreun Sfant Sinod Ecumenic din cele sapte.
Mai apoi cum a aratat parintele Cleopa acum in Bisericile Ortodoxe Canonice care folosesc calendarul indreptat nu se foloseste calendarul catolic ci calendarul ortodox indreptat,care nu a fost anatemizat la niciun Sfant Sinod pan-ortodox.
Chiar daca s-ar praznui Pastele cu Pascalia indreptata (cum se face in BO Finlandeza,BO canonica in comuniune liturgica cu toate Bisericile Ortodoxe canonice) tot nu s-ar incalca canoanele de la Sfintele Sinoade Ecumenice ca in cazul in care pica praznuirea Pastelui crestin deodata cu pastele evreilor atunci s-ar amana praznuirea Pastelui ortodox cu o saptamana.
Si Sfintii Parinti au indreptat o data data echinochtiului de primavara cum se poate vedea tot la parintele Cleopa si se poate verifica si cu acte.
  #146  
Vechi 04.11.2009, 02:43:57
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihailt Vezi mesajul
Mai frate Orthodoxia cand a slujit patriarhul de religie monofizita ( armean) la Sfantul Mormant Dumnezeu nu a pogorat Sfanta Lumina,la fel cand au slujit arhiereii catolicii pe acolo,si atunci cruciatii au adus inapoi pe ierarhii si preotii ortodocsi.Cand a rugat patriarhul ortodox pe Dumnezeu sa pogoare Sfanta Lumina Dumnezeu a pogorat-o.
Da, stiu. Idee era sa nu te culci pe lauri pentru ca Lumina Sfinta nu vine din cauza ca sinteti voi buni, ci pentru ca nu sinteti inca asa de rai ca si ceialalti.

Citat:
În prealabil postat de mihailt
Eu nu prea stiu ce hotarari s-au luat cu privire la calendar dar stiu ca nu s-a luat vreo hotarare cu privire la calendar la vreun Sfant Sinod Ecumenic din cele sapte.
Asa e, dar nici anatema impotriva bisericii papei n-a fost luata de vreun Consiliu Ecumenic din cele sapte. Dealtfel, cele 5 (CINCI) decizii ale consiliilor pan_ecumenice si hotaririle sinoadelor locale nu au adus nimic nou, nu contrazic invatatura Sfintilor Parinti (asa cum face, de exemplu, pr. Cleopa), ci o intaresc acolo unde interzice modificarea Sfintei Traditii. Si Introducind calendarul iulian revizuit chiar acel lucru s-a si intimplat. Ba, in parte (in ceea ce priveste sarbatorile fixe), ati introdus si sinaxarul "astronomilor ateisti ai papei", dupa cum Sigilionul de la 1583 spune.
Citat:
În prealabil postat de mihailt
Mai apoi cum a aratat parintele Cleopa acum in Bisericile Ortodoxe Canonice care folosesc calendarul indreptat nu se foloseste calendarul catolic ci calendarul ortodox indreptat,care nu a fost anatemizat la niciun Sfant Sinod pan-ortodox.
La orice iti zic, canoane sau din invatatura Sfintilor Parinti, tu imi raspunzi citindu-l pe Cleopa. Faci parte din vreun cult creat in jurul lui ca guru? Noi in Ortodoxie ne bazam numai pe Sfinta Scriptura si invataturile Parintilor Bisericii si nu ne intereseaza parerea nimanui atita timp cit le contrazice.

Citat:
În prealabil postat de mihailt
Chiar daca s-ar praznui Pastele cu Pascalia indreptata (cum se face in BO Finlandeza,BO canonica in comuniune liturgica cu toate Bisericile Ortodoxe canonice) tot nu s-ar incalca canoanele de la Sfintele Sinoade Ecumenice ca in cazul in care pica praznuirea Pastelui crestin deodata cu pastele evreilor atunci s-ar amana praznuirea Pastelui ortodox cu o saptamana.
Daca cineva ti-a spus asta si tu-l crezi, atunci esti naiv rau. Nu mai departe de 2008 pastele in vest s-a tinut cu o saptamina inaintea pastelui evreiesc. Sfintii din Biserica Finlandei exact tot atunci l-au sarbatorit. (Care sint bisericile canonice? cele care se intrec sa le incalce?)

Citat:
În prealabil postat de mihailt
Si Sfintii Parinti au indreptat o data data echinochtiului de primavara cum se poate vedea tot la parintele Cleopa si se poate verifica si cu acte.
Chiar daca Sfintii Parinti ai Bisericii au modificat data echinoxiului nu au dat mina libera nimanui sa o faca din nou si impotriva deciziilor altor consilii pan-ortodoxe si locale.
  #147  
Vechi 04.11.2009, 17:03:45
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Antoni0 Vezi mesajul
De ce incerci sa te minti singur? Acolo scrie foarte bine "calendar" si tu defapt incerci sa intelegi altceva...

Introducerea calendarului gregorian (din punctul tau de vedere) nu a fost o "reforma", o innoire?
Nu incerc sa ma mint, vad ca scrie clar in romana "calendar", insa ce scria in textul original nu stiu, si dupa cum ti-am spus, am vazut multe greseli de traducere prin diverse locuri. Avand in vedere ca acela e SINGURUL loc din toate citatele in care se mentioneaza cuvantul "calendar", e normal sa fiu putin grijuliu.

Exista reforme si reforme, calendarul nu mi se pare o chestie dogmatica sau de credinta.

Bogdan.
  #148  
Vechi 04.11.2009, 17:05:37
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Nu cred ca Sfinta Lumina vine sa confirme validitatea tainelor in bisericile ecumeniste. Dumnezeu este mult indurator si rabda pacatele oamenilor pentru multa vreme (dar nu orice, si nu la infinit). Cruciatii la 1100 au fortat Patriarhia Ierusalimului sa se refugieze la Constantinopol. Tot ei au omorit si multi ortodocsi in Palestina odata cu evrei si mahomedani. Patriarhul armean la 1579 si-a platit locul in biserica si venea dupa 1000 de ani de incrincenare in erezie.
Da, si cand s-au intamplat astea Sfanta Lumina nu a coborat la ereticii din biserica, ci a venit la ortodocsii de afara. Si acum este coloana arsa afara din care a venit Sfanta Lumina atunci cu armenii.
  #149  
Vechi 04.11.2009, 17:06:46
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
"Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale a României este de părere și propune că trebuie să rămânem unde ne găsim astăzi, pentru că este imposibil să nu încălcăm rânduielile canoanelor dacă am dori să schimbăm sau să reformăm calendarul iulian, pe care Biserica Ortodoxă îl folosește de atât de mult timp. Pe lângă aceasta, nu ne este permis să atingem nici chiar cu un deget hotărârile străvechi care însemnează slava Bisericii noastre.”
Stiam citatul, dar oare asta nu se refera doar la Pascalie?
  #150  
Vechi 04.11.2009, 17:11:49
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
La inceput a fost multa confuzie si a fost nevoie de ceva timp ca Biserica sa se aseze si sa-si faca cunoscuta pozitia. Pina in 1950 Ips Chrysostom a adoptat o pozitie mai toleranta fata de biserica ecumenista si pentru ca spera sa atraga si alti ierarhi inapoi la vechiul calendar si poate, prin aceia, chiar sa intoarca intrega biserica inapoi la ortodoxie. A fost incurajat in demersurile sale de simpatia pe cere o aratau multi dintre episcopii greci ecumenisti. Din pacate, pina la urma, s-a dovedit ca grija pentru siguranta, confort si salariile si pensiile platite de Statul grec au avut pentru acei ierarhi mult mai multa greutate decit importanta pastrarii puritatii ortodoxiei. Pina in 1950 a devenit insa cit se poate de clar nu numai ca biserica ecumenista nu se va intoarce inapoi la ortodoxie, dar chiar ca s-a adincit si mai mult in ecumenism. Prin enciclica din 1950 IPs Chrysostom a declarat biserica ecumenista fara Har mintuitor si a anulat orice alt document anterior care ar fi sustinut contrariul. La ani dupa moartea sa, cind ramasitele pamintesti i-au fost dezgropate, un miros foarte placut s-a facut simtit timp de mai multe zile peste manastirea intreaga unde odihneste. Acolo se aflau atunci si muncitori care reparau acoperisul unei cladiri ce tinea de manastire si toti aceia au venit jos, atrasi de mireasma, sa vada ce se intimpla.

Eu nu spun despre canoane ca sint foarte stricte. Ele sint asa cum le-au lasat Sfintii Parinti inspirati de Duhul Sfint. Unii le aplica cu mai multa ikonomie decit altii, dar nici unii nu le incalca, nici abroga sau interpreteaza in “duh”, asa cum fac ecumenistii.
Exact atunci in 1950 s-a dezis si Sfantul Iosif Isihastul de miscarea zelotista. Si el are moaste si in ziua de azi frumos mirositoare (asa am auzit) si a fost si canonizat din cate stiu.

Daca imi amintesc eu bine a fost candva demult o schisma in care au fost Sfinti in ambele tabere. Parca a studitilor? Nu mai retin, stii tu cumva?

Si BOSV are pe Sfantul Glicherie, despre care unii spun ca s-ar fi grabit sa-l canonizeze, etc. Eu nu ma pronunt, dar mi-au dat si mie o punguta cu vata cu mir, care insa nu miroase absolut deloc. Dar absolut deloc. Asta spre deosebire de niste mir de la Sf. Dimitrie care mirosea minunat si la mult timp dupa. Nu stiu daca ce mi-au dat cei din BOSV e de la Sf. Glicherie al lor sau nu, si nici daca Glicherie e cu adevarat sfant. Poate este, poate nu, nu am eu de unde sti.

Bogdan.

Last edited by BogdanF2; 04.11.2009 at 17:18:00.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00