Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 18.11.2009, 22:18:37
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul

Citat:
În prealabil postat de ciprian
Iata motivele intrunirii Sinodului(Fapte Cap15, versv5,6 ):

5 Dar unii din eresul fariseilor care devenisera credinciosi(crestini) s-au ridicat zicand ca pe aceia trebuie sa-i taie imprejur si sa le porunceasca a pazi Legea lui Moise.
6 Drept aceea, apostolii si preotii s-au adunat sa cerceteze aceasta pricina

Iata ce zice Petru in cadrul Sinodului(Fapte 15,10):”Asadar, de ce il ispititi voi acum pe Dumnezeu si vreti sa puneti pe grumazul ucenicilor un jug pe care nici parintii nostri si nici noi nu am fost in stare sa-l purtam.”

Iata ce spune Sf. Apostol Iacov in cadrul Sinodului(Fapte 15): Si dupa ce au tacut ei , a raspuns Iacob, zicand: "Barbati frati, ascultati-ma!: Simeon a istorisit cum Dumnezeu inca de la inceput S-a ingrijit sa ia dintre neamuri un popor pentru numele Sau. Si cu aceasta se potrivesc cuvintele profetilor, precum este scris: Dupa aceea Ma voi intoarce si din nou voi cladi cortul cel cazut al lui David, si pe cele daramate ale lui le voi cladi si pe el il voi indrepta, ca sa-l caute pe Domnul ceilalti oameni si toate neamurile asupra carora s-a chemat numele Meu, zice Domnul cel ce a facut acestea. ... De aceea eu zic sa nu-i tulburam pe cei ce dintre pagani se intorc la Dumnezeu.”

Concluzia: practicarea sambetei facand parte din Legea lui Moise nu mai era si nu mai este valabila. Duminica era si este noua zi de odihna pentru crestini.

Faină insinuare! Uiți că porunca a IV-a a fost și rostită de către Dumnezeu pe Sinai. Iar cuvintele erau săpate pe piatră chiar de mâna lui Dumnezeu.


Deci unde scrie de desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în cadrul sinodului?


Ipoteză greșită, concluzie falsă. Porunca a IV-a face parte din Legea lui Dumnezeu nu a lui Moise, deci mai e valabilă. Valabilă a fost pentru Hristos și apostoli, valabilă pentru toți creștinii.
Toate legile primite de Israel pe muntele Sinai prin intermediul lui Moise fie săpate pe piatră chiar de mâna lui Dumnezeu(partea centrala a Legii) fie transmise oral sunt numite in Sf Scriptura Legea lui Moise(daca doresti poti sa-i spui si Legea lui Dumnezeu). Evreii numesc aceasta parte Sf. Scripturi Tora(prima si cea mai importanta parte a Vechiului Testament): Facerea, Iesirea(Exodul), Leviticul, Numerele, Deuteronomul(cea ce se traduce "A doua Lege" - o reluare si detailere a Legii primite de Moise pe muntele Sinai)

Iata si cateva citate ce vorbesc despre Legea cea veche sau Legea lui Moise sau Legea lui Dumnezeu:

"Oare nu Moise va dat Legea?"(in 7,19)
"toate cele scrise despre Mine in Legea lui Moise"(Lc 24,44)
"Si cand s-au implinit zilele curatirii lor dupa Legea lui Moise"(Lc 2,22)
"Caci Legea prin Moise s-a dat"(In 1,17)..................................(multe altele)

Deci, porunca de a tine sambeta ca zi de odihna a fost data poporului ales prin intermediul lui Moise pe muntele Sinai, si ca urmare face parte din "Legea lui Moise". Si daca ai sa citesti cu atentie citatele ce descriu motivul pentru care s-a intrunit Sinodul o sa vezi ca acesta este: erezia unora dintre crestinii de origine iudaica care inca mai tineau Legea cea Veche(a lui Moise) si erau inca fideli Vechiului Legamant(intre Avraam si Dumnezeu) - taierea imprejur. Tot citind respectivele citate o sa vezi ca hotararea Sinodului a fost unanima: vechile legi iudaice trebuiau inlaturate, intrucat pentru crestini exista o Noua Lege, una desavarsita, data in mod direct oamenilor prin viu grai si prin exemplul propriu de insusi Dumnezeu Fiul.

Iata ce frumos subliniaza Sf. Apostol Pavel superioritatea Legii celei Noi, fata de Legea cea veche - legea primita de Moise pe muntele Sinai:
"1. De aceea, frati sfinti, partasi ai unei chemari ceresti, luati aminte la Apostolulsi Arhiereul marturisirii noaster, la Iisus Hristos:
2. El credinicios Ii este Celui ce L-a randuit, asa cum si Moise a fost in toata casa lui.
3. Pentru ca El s-a invrednicit de mai multa slava decat Moise, asa cum ziditorul unei case are mai multa cinste decat casa.
4. - Ca orice casa este zidita de cineva, dar ziditorul a toate este Dumnezeu -.
5. Spre a da marturie celor ce aveau sa fie spuse, Moise a fost in toata casa Domnului credincios ca o sluga,
6. dar Hristos, ca Fiu a fost peste casa Lui si casa Lui suntem noi, numai daca pana la sfarsit tinem cu tarie libertatea marturisirii si mandria nadejdii."
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12