![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Orele de religie din școală ar trebui să capete caracter opțional, dacă nu retrase din curriculumul școlar românesc.
Religia predată în școala românească îndoctrinează elevul și îl discriminează pe individul aparținând altei confesiuni sau pe cel care nu aparține niciunei credințe religioase. Profesorul de religie încurajează în școală “cultul icoanelor”. Pe locul unde se afla acum 20 de ani tabloul lui N. Ceaușescu, acum se dorește menținerea icoanelor. Elevul preferă (uneori) ora de religie doar pentru că profesorul dă exclusiv note de 10 (în extrem de puține cazuri de 9 !!!), fără să aștepte să aibă un feed-back la clasă și fără să evalueze riguros deprinderile formate, cerute de programă, ci doar pentru recitarea unei rugăciuni sau două. Orice persoană căreia nu-i lipsește bunul-simț recunoaște că la ieșirea de pe băncile liceului (după 1989), parcă-parcă, atunci când medita pe marginea subiectului, își dădea seama că el trebuie să se simtă superior (și are datoria să-i aducă și pe alții pe “calea cea dreaptă”) fiind posesorul adevărului absolut prin apartenența la ortodoxie, iar ceilalți oameni de peste 7 mări și 7 țări sunt păgâni, sunt cel puțin dubioși pentru crezul lor în altă idee religioasă; (să nu mai vorbim de milioanele de pământeni care nu cred în nicio religie sau pe cei care cred în Dumnezeu, însă ignoră religia în care sunt constânși să trăiască). În cadrul orelor de religie elevii învață exclusiv despre ORTODOXISM, puțin oameni cunoscând faptul că, din populația planetei noastre, doar 3% împărtășește această religie (creștin-ortodoxismul). Curriculum școlar pentru religie, pentru a evita îndoctrinarea și a evita capcana unilateralității, ar fi trebuit să cuprindă noțiuni despre toate celelalte credințe religioase, și nu doar pentru un singur conținut pierdut prin programele școlare liceale. Părinții ce încă susțin orele de religie pentru copiii lor nu cunosc faptul că în cadrul acestora, odrasla lor, viitor cetățean european, este “îndoctrinată” în cel mai riguros sens al cuvântului. Consiliul Europei a decis interzicerea strecurării creaționismului în curricula școlară (http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm) pentru a promova plasticitatea minții prin rigoarea științei, însă BOR acționează “pe sub mână” asupra factorilor decizionali pentru a încălca această directivă de bun-simț. Ce vedem ? Academiile de Științe din Europa propun ceva, iar România devine (cred) singura țară din bătrânul continent în care elevii sunt învățați că Dumnezeu a creat instant, în 6 zile consecutive, lumea vie și nevie. Măcar de n-ar uita profesorii de religie să le menționeze elevilor că ziua a 4 ar fi trebuit plasată, ținând cont de logica intrinsecă a facerii (nu doar de rigorile astronomice și geologice), plasată între primele 2 (și să nu-l exedieze pe negândite pe Doru Costache). Să lăsăm deoparte ideea subversivă conform căreia evoluția nu există pe planeta noastră și că absolut totul a fost creat, dintr-o dată, acum 8.000 de ani. Evoluția nu se regăsește doar în biologie sau genetică, după cum cred ortodocșii incitați de “contra-argumentele” din unele cărțulii anti-evoluționiste, ci și în geologie, geomorfologie, medicină sau antropologie (a se vedea ironiile deșarte ale Oanei Iftime prin bunăvoința editurii Anastasia). Se încearcă inducerea în biata “tabula rasa” adolescentină, subversiv, subtil și strecurându-se ager printre conținuturile programei, câteva dintre “propovăduirile” ortodoxiei: - neacceptarea homosexualității, blamarea celor din LGBT; - “normalitatea” faptului că sinucigașii n-au dreptul la slujbă bisericească; - ideea conform căreia doar creștin-ortodocșii (3% din populația planetei) se vor mântui, iar soarta celorlalți pământeni nu este chiar atât de sigură în acest sens; - neutilizarea mijloacelor contraceptive pentru a crește natalitatea României; - botezarea cu nume cât mai tradiționale cu putință și evitarea numelor gen Alessia, Antonio, Clara sau Karina (doar câteva exemple aleatorii); - blamarea filosofiei, în frunte cu F. Nietzche, Al. Camus, Voltaire, probabil și Mircea Eliade, ilustrul istoric al religiilor, de origine română, însă ILUSTRU NECUNOSCUT IN FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXA - apariția spontană a florei, faunei, astrelor din galaxie și a omului din sol în 6 zile calendaristice, uitând de flexibilitatea interpretării patristice - inducerea subversivă a conștiinței că ORTODOXIA este singura și cea mai adevărată cale către Dumnezeu, iar ceilalți 97% din pământeni ar fi de dus la Spitalul Alexandru Obregia de psihiatrie din Berceni, de cred în altceva decât în Trinitate .... și alte câteva, după cum bine se știe Pentru un viitor cetățean european orele de religie (așa cum se derulează în școala românească) nu pot aduce decât prejudicii. În alte condiții, în care atitudinile și valorile promovate de programa școlară ar fi ușor modificate pentru a încuraja (nu doar mâncăm-bem la ei, același lucru la noi și gata conferința ecumenică) dialogul multicultural și conștiința de cetățean european și global, evitând “ciocnirea civilizațiilor” și alte dileme, da, o oră de religie face bine spiritului, altfel NU. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 12:50:25 |
Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 19:56:58 |
Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 21:46:18 |
Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 22.11.2009 23:26:44 |
|