![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Orele de religie din școală ar trebui să capete caracter opțional, dacă nu retrase din curriculumul școlar românesc.
Religia predată în școala românească îndoctrinează elevul și îl discriminează pe individul aparținând altei confesiuni sau pe cel care nu aparține niciunei credințe religioase. Profesorul de religie încurajează în școală “cultul icoanelor”. Pe locul unde se afla acum 20 de ani tabloul lui N. Ceaușescu, acum se dorește menținerea icoanelor. Elevul preferă (uneori) ora de religie doar pentru că profesorul dă exclusiv note de 10 (în extrem de puține cazuri de 9 !!!), fără să aștepte să aibă un feed-back la clasă și fără să evalueze riguros deprinderile formate, cerute de programă, ci doar pentru recitarea unei rugăciuni sau două. Orice persoană căreia nu-i lipsește bunul-simț recunoaște că la ieșirea de pe băncile liceului (după 1989), parcă-parcă, atunci când medita pe marginea subiectului, își dădea seama că el trebuie să se simtă superior (și are datoria să-i aducă și pe alții pe “calea cea dreaptă”) fiind posesorul adevărului absolut prin apartenența la ortodoxie, iar ceilalți oameni de peste 7 mări și 7 țări sunt păgâni, sunt cel puțin dubioși pentru crezul lor în altă idee religioasă; (să nu mai vorbim de milioanele de pământeni care nu cred în nicio religie sau pe cei care cred în Dumnezeu, însă ignoră religia în care sunt constânși să trăiască). În cadrul orelor de religie elevii învață exclusiv despre ORTODOXISM, puțin oameni cunoscând faptul că, din populația planetei noastre, doar 3% împărtășește această religie (creștin-ortodoxismul). Curriculum școlar pentru religie, pentru a evita îndoctrinarea și a evita capcana unilateralității, ar fi trebuit să cuprindă noțiuni despre toate celelalte credințe religioase, și nu doar pentru un singur conținut pierdut prin programele școlare liceale. Părinții ce încă susțin orele de religie pentru copiii lor nu cunosc faptul că în cadrul acestora, odrasla lor, viitor cetățean european, este “îndoctrinată” în cel mai riguros sens al cuvântului. Consiliul Europei a decis interzicerea strecurării creaționismului în curricula școlară (http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm) pentru a promova plasticitatea minții prin rigoarea științei, însă BOR acționează “pe sub mână” asupra factorilor decizionali pentru a încălca această directivă de bun-simț. Ce vedem ? Academiile de Științe din Europa propun ceva, iar România devine (cred) singura țară din bătrânul continent în care elevii sunt învățați că Dumnezeu a creat instant, în 6 zile consecutive, lumea vie și nevie. Măcar de n-ar uita profesorii de religie să le menționeze elevilor că ziua a 4 ar fi trebuit plasată, ținând cont de logica intrinsecă a facerii (nu doar de rigorile astronomice și geologice), plasată între primele 2 (și să nu-l exedieze pe negândite pe Doru Costache). Să lăsăm deoparte ideea subversivă conform căreia evoluția nu există pe planeta noastră și că absolut totul a fost creat, dintr-o dată, acum 8.000 de ani. Evoluția nu se regăsește doar în biologie sau genetică, după cum cred ortodocșii incitați de “contra-argumentele” din unele cărțulii anti-evoluționiste, ci și în geologie, geomorfologie, medicină sau antropologie (a se vedea ironiile deșarte ale Oanei Iftime prin bunăvoința editurii Anastasia). Se încearcă inducerea în biata “tabula rasa” adolescentină, subversiv, subtil și strecurându-se ager printre conținuturile programei, câteva dintre “propovăduirile” ortodoxiei: - neacceptarea homosexualității, blamarea celor din LGBT; - “normalitatea” faptului că sinucigașii n-au dreptul la slujbă bisericească; - ideea conform căreia doar creștin-ortodocșii (3% din populația planetei) se vor mântui, iar soarta celorlalți pământeni nu este chiar atât de sigură în acest sens; - neutilizarea mijloacelor contraceptive pentru a crește natalitatea României; - botezarea cu nume cât mai tradiționale cu putință și evitarea numelor gen Alessia, Antonio, Clara sau Karina (doar câteva exemple aleatorii); - blamarea filosofiei, în frunte cu F. Nietzche, Al. Camus, Voltaire, probabil și Mircea Eliade, ilustrul istoric al religiilor, de origine română, însă ILUSTRU NECUNOSCUT IN FACULTATEA DE TEOLOGIE ORTODOXA - apariția spontană a florei, faunei, astrelor din galaxie și a omului din sol în 6 zile calendaristice, uitând de flexibilitatea interpretării patristice - inducerea subversivă a conștiinței că ORTODOXIA este singura și cea mai adevărată cale către Dumnezeu, iar ceilalți 97% din pământeni ar fi de dus la Spitalul Alexandru Obregia de psihiatrie din Berceni, de cred în altceva decât în Trinitate .... și alte câteva, după cum bine se știe Pentru un viitor cetățean european orele de religie (așa cum se derulează în școala românească) nu pot aduce decât prejudicii. În alte condiții, în care atitudinile și valorile promovate de programa școlară ar fi ușor modificate pentru a încuraja (nu doar mâncăm-bem la ei, același lucru la noi și gata conferința ecumenică) dialogul multicultural și conștiința de cetățean european și global, evitând “ciocnirea civilizațiilor” și alte dileme, da, o oră de religie face bine spiritului, altfel NU. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Consider ca o tara majoritar ortodoxa trebuie sa cunoasca ce inseamna ortodoxia! Asta nu inseamna indoctrinare! Da, suntem in UE... si ce daca?! Nu cred ca dupa intrarea in UE Dumnezeu S-a schimbat cu ceva! Nu cred ca dupa intrarea in UE trebuie sa ne uitam credinta si sa adoptam anormalitatile care ne grabesc sfarsitul! Icoana in clasa nu deranjeaza pentru ca cei care nu o cinstesc pur si simplu o ignora! Notele la religie nu sunt doar de 10 si 9! Iti spun din sursa sigura! Iar cei de alte culte daca se simt deranjati pot pleca la biblioteca scolii sau au un profesor specific cultului! Nu sunt obligati sa ramana! Nimeni nu indoctrineaza pe nimeni dar a crede ca religia nu se invata deloc este o mare greseala! Profesorii de religie vor da seama inaintea lui Dumnezeu! A face o discutie despre celelalte religii cat timp habar n-ai cu ce se mananca religia ta nu vad rostul... De ce se simt deranjati celelalte culte in privinta a ceea ce cred ortodocsii cat timp ei se cred mantuiti si pocaiti din timpul vietii?!
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Exceptând țărișoarele Malta și Cipru, și, desigur, “păgâna” Turcie, România este țara ai cărei locuitori trăiesc cel mai strict după “rigorile” religiei. În altă ordine de idei, ONU prelucrează an de an o sumedenie de indicatori demografici & economici all over the world și publică top 10 al celor mai bune locuri de trăit pe Terra, țări ai căror locuitori sunt cei mai fericiți pământeni. De mult timp, primele locuri sunt ocupate de țări secularizate, în care oamenii nu au rezervat religiei un loc important în viețile lor (de exemplu în niciun an nu lipsesc țările Europei de Nord – care nu se omoară cu biserica). http://www.dailymail.co.uk/news/worl...1st-place.html Cu alte cuvinte, România este țara cea mai religioasă din UE și românii sunt cei mai puțin fericiți europeni. Gradul de religiozitate este invers proporțional cu nivelul de fericire declarat (prin sondaje) și obținut obiectiv (pentru comparație). Îmi iubesc aproapele și îi doresc să fie fericit, astfel că nu pot fi de acord ca religia să-i invadeze viața, fără să-i ceară acordul. Ar trebui să învățăm din experiența Uniunii Europene și nu să fim mereu contra, invocând nu știu ce tradiții, admirând (cu ochii sau prin internet) gradul de civilizație și de fericire la care au ajuns vecinii noștri, comparativ cu mizeria din România. Citat:
Cum ai putea să ignori icoana din perete ?! Pur și simplu nu se poate. Cum ar putea un profesor de religie (ortodoxă) să fie imparțial cu baptistul din banca a treia de la geam sau cu olimpicul la biologie din prima bancă și să nu-i discrimineze ridicând clasa pentru rugăciunea ortodoxă ? Referitor la notele de 10 susțin contrariul dintr-o cunoaștere cel puțin la fel de credibilă ca a ta. Și nu poți cere celorlalte culte sau celor care nu simt nevoia de participare să părăsească sala, ar fi o enormă lipsă de respect. (probabil nu cunoști sistemul de educație românesc) Spui enormități. Pentru a se evita situațiile stânjenitoare, elevii care doresc să asiste la orele de religie ar trebui să depună cerere scrisă la secretariatul unităților de învățământ și să le efectueze în voie. Nu să “ceară” altor colegi să părăsească sala, trimițându-i la sala de lectură. Curriculumul Religiei la aproape orice nivel nu cuprinde conținuturi obiective de Istoria Religiilor (doar câteva spre final), iar toare informațiile îmbracă haina Dogmaticii Ortodoxe, iar acest lucru nu este altceva decât “îndoctrinare”. Consultă Pedagogia lui Cucoș, nu bag mâna în foc, dar probabil ar fi trebuit s-o ai în bibliografia pentru titularizare dacă ești profesoară. Citat:
Un individ ar trebui să-și însușească valori din celelalte credințe religioase pentru a evita capcana de a se considera superior altora. Tainele religiei naționale se deprind în 2 programe școlare și 3 conținuturi, nu în 10. Din paleta de programe de religie nici 10% nu se dezbate pe marginea celorlalți 97% din cetățenii planetei Terra. Echitabil ? N-ar fi trebuit să fie un 60% (Ortodoxism) – 40% (despre ce cred 6 miliarde de pământeni) ? Nici așa nu era echitabil. Dar fie ? Elevul rămâne cu impresia (voită) că ortodoxismul este singura cale de mântuire. Ceea ce este o grosolănie crasă. Dacă un individ ar dori să aprofundeze limbajul lui Dumnezeu este liber să urmeze Facultatea de Teologie Ortodoxă. Dacă Religia, așa cum se reflectă în programele școlare, ar avea un limbaj universal, DA, să fie disciplină obligatorie pe vecie în România. Matematica și orice știință este universală, orice chinez recunoaște formula teoria relativității, iar gravitația îi ține cu picioarele pe Pământ și pe ei (care țin capul în jos că doar se află pe cealaltă parte a planetei, după cum încă se miră mulți). Religia din școala românească NU ESTE limbaj universal. Este împărtășită de numai 3% din populația de 7 miliarde a Terrei. Lăsați deoparte dogmatica, gândiți. Oare 6 miliarde de oameni merg în IAD după moarte. Fraților și ei sunt tot oameni, chiar dacă sunt chinezi, indieni sau indonezieni. Cu toții avem un singur Dumnezeu. Da, știu, ORTODOX, ați sări rapid să-mi răspundeți. Nu vă pripiți să gândiți despre cei 97% din oameni că nu sunt pe calea cea dreaptă. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Si-a gasit nasul cu Topcat!
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Păi ... mă refeream la ... Dumnezeu. Unicul Dumnezeu.
Cunoscut și sub numele de cod: Allah, Iahve, Iehova, Elohim, Eu sunt cel ce sunt, Marele Anonim, Brahma, Unicul și alte 100 de nume. Eu prefer să-i spun Dumnezeu, că-i limba română. Poate ai auzit vorbindu-se de El. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ai facut exegeza pe textul meu... Tu vrei sa spui ca romanii ar fi mai fericiti daca nu le-ar mai invada religia viata? Nu am spus ca sunt dati afara din clasa elevii de alte culte, ai inteles cum ai vrut... Am zis doar ca in situatia in care se simt deranjati si nu doresc sa participe pot sa aleaga sa mearga la biblioteca scolii si asta nu e inventie cunosc asemenea cazuri. Sau, dimpotriva sa participe in mod activ. Parererile sunt diferite insa raman la ideia mea ca nefericirea nu vine de la indoctrinarea cu dogmatica... si nu faptul ca se preda religia in scoli aduce "mizeria" in Romania ci tocmai UE-ul de care zici tu ca se "preocupa" in mod special de binele nostru. Nu te obliga nimeni sa faci ori sa nu faci un anumit lucru. Esti liber sa alegi!
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Voi ăștia care tot invocați Uniunea Europeana,v-ați întrebat cumva daca eu ca persoană fizica ,ca cetățean al României ,vreau sau nu să ader la Uniunea Europeana?(nu a fost nici un referendum,nici cei de la U.E nu ne-au întrebat ,nici politicienii nostrii mișei)Fiecare cu interesele lor.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Eu muncesc la o gradiniță de stat în străinătate,privată,crestină(nu e ortodoxă).Ideea care e;Sefu' gradinitei nu-i convin următoare lucruri:musulmanu', (parintele) copilului să aibă pretenții asupra felului in care educatorul/educatoarea isi desfăsoară curriculum-ul,(care este de ordin crestinesc,multi psalmi inscriptionati pe pereti,jocuri,cantece,etc.)
De acest lucru se plangea seful meu,ca nu i se pare just,corect ,să vină un musulman,ori un evreu,yoghin,s.a.m.d, să le schimbe propriile convingeri.La fel si în cazul musulmanilor - nu te duci tu acolo, crestin fiind sa le schimbi lor credinta ,sau să le impui sa-si arunce coranul,doar din simplul motiv ca vreunui crestin anume ii se trezeste lui,să spună că nu-i convine ,că se simte nedreptățit. Deci in concluzie,da ,stiu că poate ''religia'',care in forma ortodoxa se traduce in credința,nu ar fi tocmai bună de continuat in școala ,pt ca stiu că este o bataie de joc chiar pt. cei de credintă ortodoxă(asta din cate am simtit eu in gimnaziu) ,dar icoana ortodoxă poate să ramana (cel mai la modă cuvant este ''discriminare''.adica daca se va aproba legea in parlament cu scoaterea icoanei din învațamânt ,nu ar fi tot discriminare ?) De fapt aici nu e vorba de discriminare,aici e vorba de altceva.Deja noi incepem să fim calcati peste trupuri si peste suflete ,''Zeul'' globalizarii vrea să ne prindă in cleste cat mai repede posibil,din pacate.Dar toate astea sunt scrise si Anti-Hrist incepe să-si faca simtită prezenta. Să ne rugăm Domnului nostru Iisus Hristos să ne dea înțelepciune,ca să deosebim binele de rau! |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Scoaterea Episclezei | adelin | Biserica Ortodoxa Romana | 40 | 14.02.2011 13:50:25 |
| Patriarhia Bulgariei -cere reintroducerea RELIGIEI in scoli | cristiboss56 | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 10.10.2010 20:56:58 |
| Predarea religiei in scoli | Mirean | Biserica Ortodoxa Romana | 229 | 05.10.2010 22:46:18 |
| Pastrarea religiei in scoli | laurschepsis | Generalitati | 15 | 23.11.2009 00:26:44 |
|
|