![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai adus din nou pilda bogatului din Lc 16 ca argument al nemuririi sufletului, ceea ce înseamnă că n-am fost înțeles. Deocamdată cred că am argumentat destul, deși nu am sentimentul perfecțiunii. Sunt absolut convins că mintea care vrea să înțeleagă va înțelege. Dacă răsplata vine imediat după moarte, învierea nu folosește la nimic, sau cel puțin nu ar fi principalul eveniment al mântuirii. Dar Pavel arată clar în 1 Cor 15 că învierea lui Iisus este SINGURA noastră speranță, deoarece este garanția că și noi vom învia. Fără înviere nu există viață veșnică. În concluzie, teoria nemuririi înainte de înviere cade. Singura nemurire a sufletului care este legitimă, naturală, supranaturală și creștină, este aceea pe care o primim prin învierea drepților. Omul în sine nu este nemuritor, nu este dumnezeu. Nemurirea naturală a sufletului este o minciună fundamentală a tuturor religiilor păgâne. Majoritatea ereziilor din creștinism, erezii botezate și proclamate ca dogme de sinoade se bazează pe arhierezia nemuririi naturale a sufletului. Ea nu se poate găsi în Biblie decât prin manipularea textului ca să reiasă altceva decât a intenționat Domnul. Am spus, pilda este o parabolă, ca și o fabulă, are caracter literar-didactic, nu dogmatic. Este o anecdotă fariseică pe care Iisus a preluat-o ca să le aducă aminte fariseilor lucruri pe care tindeau să le uite. În această pildă, cele două locuri sunt Gheena și Sânul lui AVraam. Sânul lui Avraam nu este un loc ceresc. Te rog să citești Discursul despre Hades (în scrierile lui Josephus, deși poate fi de la Hipolit), singura scriere antică în care apare descrierea credinței populare în Hades, cu cele două locuri pe care le cuprinde. Sânul lui Avraam nu era sus în concepția iudaică populară, care se reflectă în pildă, ci era în același loc subteran, unde se afla, dicolo de prăpastie, Gheena. Bineînțeles, ambele locuri sunt fantastice, țin de imaginația populară, și se folosesc în pildă doar ca scenariu fictiv, cu scop didactic. Singurul ghid sigur pe care-l avem spre soarta cea bună este Sfânta Scriptură (am zis eu). Și ai spus că această propoziție nu-ți pare ortodoxă. Dacă definim ortodoxia ca doctrina dogmatică formulată de sinoadele „ecumenice”, atunci înțelegerea mea nu este ortodoxă (fiindcă există dogma sfintei tradiții). Dar dacă ne referim simplu la ortodoxia biblică, nu mai avem nevoie de alt criteriu. Altminteri ar fi prea complicat să acceptăm Sfânta Tradiție a tuturor bisericilor care pretind că provin de la apostoli. Biblia sigur vine de la apostoli, și nu are nevoie de altă confirmare. Ceea ce ai scris referitor la doctrina nemuririi sufletului în primul secol este pură speculație. Când voi avea mai mult timp, voi pune în scris cercetările mele în domeniu și voi arăta, cu ajutorul Domnului, că cele mai vechi scriseri creștine, începând cu NT, nu susțin nemurirea naturală a sufletului. Referirile la Pavel sunt pură speculație. Mulți teologi serioși au dovedit că Pavel nu a crezut în nemurirea sufletului. Luca spune că a făcut cercetări cu privire la viața lui Iisus (Luca 1:1-2) și astfel a aflat de la unii martor, această pildă rostită de El. Dar nu uita, ea nu este mai mult decât o pildă. http://tornafratre.blogspot.com/2009...-nemurire.html |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Daca tot il aduci atat in discutia pe Florin Laiu , si daca tot "prin el" imi "raspunzi" , adu-l aici ca sa vorbesc cu el direct.
Citat:
Hristos spune nu va temeti de cei ce pot sa omoare trupul , temeti-va de cel ce poate sa omoare si trupul si sufletu in Iadl.Asadar Invierea cea de apoi este finala si vesnica.Atunci se vor implini cuvintele "unde este moarte boldul tau" si Invierea reprezinta biruinta finala a lui Hristos si implicit a celor in Hristos asupra Mortii , vrajmasul nostru.Eu va intreb pe voi alta intrebare : De ce mai e nevoie ca sa readuca in fiinta si pe cei rai daca se vor duce tot la osanda?Nu ar fi mai simplu sa ii lase in nefiinta(asta daca nu exista viata dupa moarte) ? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
merita incercat. http://tornafratre.blogspot.com/2009...-nemurire.html Mi-a placut modul cum ai exprimat invatatura ortodoxa mai sus. in cuvinte simple, lesne de inteles si la obiect. Voi pune textul tau si voi adauga diferentele dintre invataturile bisericilor noastre (cu permisiunea ta): Prima etapa a rasplatirii (judecatii) se revarsa asupra sufletului , si se numeste judecata personala (cercetare).Omul va fi rasplatit (judecat) in functie de faptele sale bune s-au rele (dar si de credinta, neprihanire impartasita si pe baza meritelor lui Isus Hristos).Ca ii este dat omului o data sa moara si apoi vine judecata,dupa cum zice si Scriptura.Judecata personala nu e ultima judecata, si irevocabila (este irevocabila - am vazut mai sus in postari din versetele pe care mi le-ai postat), iar pana la judecata universala mai exista o speranta in mila lui Dumnezeu (nu mai este speranta - cine este drept sa fie drept si mai departe si cine este nedrept va ramane nedrept si mai departe).A doua judecata , care va avea loc la a doua venire a lui Hristos , judecata universala sau Judecata de Apoi va avea consecinta finala si irevocabila si se va rasfrange impreuna atat asupra sufletelor cat si a trupurilor (sufletul la noi este combinatia tarana + suflare de viata - energia de viata care insufleteste materia corporala, tarana).Si Pavel spune ca trupurile acestea stricacioase se vor schimba in trupuri nestricacioase.Si apoi vor merge dreptii la viata vesnica si cei rai la osanda vesnica (de acord) , unde se vor chinui in veci 9pacatul nu va mai exista in univers si cu el nici pacatosii, iar discutiile dintre unii si altii cu atat mai putin - vezi parabola cu sbogatul si saracu Lazar) , dupa cuvintele Scripturii. Hristos spune nu va temeti de cei ce pot sa omoare trupul , temeti-va de cel ce poate sa omoare si trupul si sufletu in Iadl.Asadar Invierea cea de apoi este finala si vesnica.Atunci se vor implini cuvintele "unde este moarte boldul tau" si Invierea reprezinta biruinta finala a lui Hristos si implicit a celor in Hristos asupra Mortii , vrajmasul nostru.Eu va intreb pe voi alta intrebare : De ce mai e nevoie ca sa readuca in fiinta si pe cei rai daca se vor duce tot la osanda?Nu ar fi mai simplu sa ii lase in nefiinta(asta daca nu exista viata dupa moarte) ?[/quote] raspuns: Pentru ca toti si buni si rai sunt morti, ei nu vor fi constienti niciodata altfel, de ce rasplata au primit. Osanda ca si Rasplata Vietii vesnice vor fi date cu adevarat la aceasta inviere.Ei nu sunt in prezent sub aceasta osanda, pentru ca si cei drepti sunt in locuinta mortilor - in mormant - deci nici unii nici altii nu au primit rasplata. O vor primi la inviere, cand Hristos va da tuturor dupa faptele lor. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pentru ca toti si buni si rai sunt morti, ei nu vor fi constienti niciodata altfel, de ce rasplata au primit. Osanda ca si Rasplata Vietii vesnice vor fi date cu adevarat la aceasta inviere.Ei nu sunt in prezent sub aceasta osanda, pentru ca si cei drepti sunt in locuinta mortilor - in mormant - deci nici unii nici altii nu au primit rasplata. O vor primi la inviere, cand Hristos va da tuturor dupa faptele lor.[/quote] Nu mersi, am crezut ca e si ala un coate goale ca tine.Ca prea multe nu stie nici el |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Vorbirea in limbi la penticostali... | lacrimi | Secte si culte | 2217 | 03.04.2012 13:35:20 |
Ce ziceti de calugarul care a trecut la penticostali? | Raul Ortodox | Secte si culte | 120 | 28.05.2011 01:21:11 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|